Pakko lopettaa ihan kokonaan lenkkeily, ei tästä tuu enää yhtään mitään!
Joka stnan kerta saat pelätä oman ja koiran henkes edestä lenkillä. En enää jaksa ymmärtää, että mikä hemmetin vimma ihmisillä on hommata näitä stnan tappajakoiria? Ja joka kerta kun näihin omistajiin oon törmännyt niin usein se on niin, että sitä koiraa ei osata hallita! Koira vetää ihmistä perässä kuin jotain keppiä!!! Ei siinä. Mutta kun nämä koirat ovat just niitä jotka hampaat irvessä murisevat, rähisevät, haukkuvat ja sitten narun toisessa päässä on vielä semmoinen omistaja joka stana ei osaa pitää sitä koiraa kiinni!!!! Kaiken huipuiksi, nämä tälläiset koiran omistajat vaan lisääntyy tällä seudulla nii tosi kiva!!!!!!!!!!!!!!
Suomessa pitäisi oikeasti kieltää tämä tappaja rodut kokonaan!!! Nyt alkoi ihan huolella vitu... Nämä omistajat!!!
Kommentit (22)
Etsi sitten kouvolasta toinen yhtä mukava lenkkipolku mistä voit mennä turvallisin mielin..
Samaa mieltä. Aina saa pelätä pienen koiran kanssa :(
Aha. Aika jännä, että mulla on ollut koiria viimeiset 25 vuotta, liikun päivittäin tietenkin ulkona, enkä ole koskaan törmännyt murisevaan tappajakoiraan. Saatika, että olisi pitänyt "pelätä oman ja koiransa hengen puolesta". Ja ihan Helsingissä asutaan, ei missään maalla omassa rauhassa.
Otan puhelimen esiin seuraavan kerran kun näen irtonaisen koiran lähestyvän lenkkipolulla. Videoin siltä varalta, että koira pysähtyy räksyttämään kohdalleni ja omistaja tulee rauhaisasti jostain puskasta käskien plutoa luoksensa. Mitä nämä koiranomistajat pitäisivät siitä, että heille tultaisiin naaman eteen yllättäen täysillä huutamaan ja ehkä lyömäänkin (vastaisi koiran puraisua). Ja mitä ihmettä on tapahtunut lenkkipoluille, kun siellä on alkanut tulemaan enemmän vastaan vastuuttomia koiranomistajia. Naamat kuvaukseen ja paikalliseen puskaradioon kuvat.
Vierailija kirjoitti:
Aha. Aika jännä, että mulla on ollut koiria viimeiset 25 vuotta, liikun päivittäin tietenkin ulkona, enkä ole koskaan törmännyt murisevaan tappajakoiraan. Saatika, että olisi pitänyt "pelätä oman ja koiransa hengen puolesta". Ja ihan Helsingissä asutaan, ei missään maalla omassa rauhassa.
Ehkä se maalla onkin yleisempää kun eläimet ja ihmiset ei pääse sosiaalistumaan kun on niin väljää 🤔
minäkään en helsingissä ole törmännyt kuin kerran aggressivisesti käyttäytyvään laumaan, mutta voi olla että nekin koirat ois ollukki ihan lungeja jos omistajalla olisi ollut kaikki muumit laaksossa.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä, että juuri vapaina olevien koirien omistajat eivät ymmärrä mitään ongelmaa olevan, kun koirat eivät murise omistajalleen. Hyödytöntä ajatella "kun minun kohdalle ei ole sattunut, ei voi muillekaan sattua".
Minä olen hyvin tottunut koiriin ja lapsuudenperheessäni oli aina koiria. Aikuisena on kuitenkin tullut pelko tiettyjä koiria kohtaan. Yleensä näiden omistajat ovat enemmän tai vähemmän hämäriä tyyppejä. Kerran joku nisti kehuskeli kuinka hänen koiransa oli koirapuistossa repinyt jonkun toisen ihmisen koiralta korvan irti. Tyyppi tuntui olevan kovinkin ylpeä koiransa touhuista ja muisti myös mainita, että kyllä se ihmisenkin päälle käy. Tämän jälkeen olen kiertänyt kaukaa semmoset "elämänkoulu"-leima otsassa kulkevat ihmiset. Joskus kun olen vetänyt lapsia pulkassa ja tuollainen tullut vastaan, niin ihan oikeasti on pelottanut. Vaikka tavallisesti en koiria pelkääkään.
Toinen koiraryhmä jota pelkään on vapaana kulkevat. Tässä meidän lähistöllä sama koira "karkaa" viikottain omistajaltaan. En käsitä kuinka se voi olla niin vaikeaa pitää ne koirat kiinni.
Mitä pitäisi tehdä lenkkipolulla, kun musta keskikokoinen rakki juoksee edestäpäin, pysähtyy eteeni, murisee ja räyskii ihan hulluna? En uskaltanut liikahtaa yhtään. Omistaja tulee perästä ja sanoo vain ettei se mitään tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Aika p jännä, että mulla on ollut koiria viimeiset 25 vuotta, liikun päivittäin tietenkin ulkona, enkä ole koskaan törmännyt murisevaan tappajakoiraan. Saatika, että olisi pitänyt "pelätä oman ja koiransa hengen puolesta". Ja ihan Helsingissä asutaan, ei missään maalla omassa rauhassa.
Aika jännä, että juuri vapaina olevien koirien omistajat eivät ymmärrä mitään ongelmaa olevan, kun koirat eivät murise omistajalleen. Hyödytöntä ajatella "kun minun kohdalle ei ole sattunut, ei voi muillekaan sattua".
A) En koskaan pidä koiraani vapaani muuta kuin koirapuistossa enkä ole koskaan pitänytkään. Outo päätelmä.
B) En myöskään väittänyt ettei kenellekään voisi käydä ap:n kuvaamalla tavalla, ihmettelen vaan kun hänellä tuntuu olevan jatkuvaa tuo hurjien tappajakoirien tapaaminen
-lainaamasi
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hyvin tottunut koiriin ja lapsuudenperheessäni oli aina koiria. Aikuisena on kuitenkin tullut pelko tiettyjä koiria kohtaan. Yleensä näiden omistajat ovat enemmän tai vähemmän hämäriä tyyppejä. Kerran joku nisti kehuskeli kuinka hänen koiransa oli koirapuistossa repinyt jonkun toisen ihmisen koiralta korvan irti. Tyyppi tuntui olevan kovinkin ylpeä koiransa touhuista ja muisti myös mainita, että kyllä se ihmisenkin päälle käy. Tämän jälkeen olen kiertänyt kaukaa semmoset "elämänkoulu"-leima otsassa kulkevat ihmiset. Joskus kun olen vetänyt lapsia pulkassa ja tuollainen tullut vastaan, niin ihan oikeasti on pelottanut. Vaikka tavallisesti en koiria pelkääkään.
Toinen koiraryhmä jota pelkään on vapaana kulkevat. Tässä meidän lähistöllä sama koira "karkaa" viikottain omistajaltaan. En käsitä kuinka se voi olla niin vaikeaa pitää ne koirat kiinni.
Näistä vapaana kulkevista vielä, että olen mm äitini kanssa tästä vääntänyt moneen kertaan. Äitini on juuri tällainen että kyllähän se koira on kytketty ilman naruakin kun on käskyn alla. Ja joo, ei ole koskaan tullut tilannetta että se koira olisi ollut tottelematta käskyä. Eikä tilannetta, että koira olisi osoittanut mitään mielenkiintoa yhteenkään vastaantulevaan ihmiseen tai koiraan. Mutta kun se vastaantulija ei voi tietää millainen se koira on ja saattaa pelätä sitä aivan hirveästi. Äitini vain vänkää vastaan että ei koiraa narulla hallita. Totta, mutta ei poista sitä, että koirapelkoiselle vastaantulijalle se naru voi olla melko lailla mielenrauhaa tuova asia. Tähänkin äitini intti vielä vastaan että kyllähän minun nyt pitäisi tietää ettei hänen koiransa mitään tee. Joo, tiedänhän minä sen, enkä siksi hänen koiraansa pelkää vapaana. Mutta kun se vieras vastaantulija ei tunne sitä koiraa, eikä tiedä kuinka se käyttäytyy. Lisäksi vaikka itse kuinka koirista pidänkin ja tiedän että ne voivat olla hyvin koulutettuja, olen aina suhtautunut niihin silti eläiminä. En itse pääse koiran pään sisään, koira havainnoi ympäristöä hyvin eri tavoin kuin ihminen ja en voi tietää mikä saa koiran vsikka tuntemaan itsensä uhatuksi, jolloin käyttäytyy vaistonvaraisesti. Sellainen tilanne voi kuvitellakseni tulla niinkin, ettei se narun päässä oleva ihminen huomaa tilanteessa mitään erikoista.
Olen minäkin törmännyt koiriin, jotka narussa riekkuvat kahdella jalalla räksyttäen ja vievät omistajaa kuin pässiä narussa. Eikä näitäkään kiva ole ohittaa. Mutta ei ole niitäkään jotka kulkevat omistajien vierellä ilman sitä narua, vaikka käyttäytyisivät kuinka hyvin.
Koirien kiinnipitoaika. Koirat on pidettävä kytkettyinä 1.3. - 19.8. Mikä siinä on niin vaikeaa?
Olen oppinut tunnistamaan nämä pallinaama-pitbullit ja amstaffit ja mitä persenaamoja niitä onkaan ja vaihdan aina suuntaa, kun näen tuollaisen rumiluksen tulevan vastaan. Kuka haluaa oikeasti tuollaisen luonnevikaisen ja vammaisen näköisen koiran? Joku saksanpaimenkoira vaikuttaa kiltiltä sylikoiralta noihin siansilmillä varustettuihin vamma-aivoihin verrattuna.
Ehkä ymmärrän mistä puhut, ehkä en. Itä-helsingissä sellainen alue missä ulkoilutetaan "baskervillen koiria". En voi sanoa tappajakoiria, koska a) se ei ole rotu mikäli viittaat staffeihin tms ja b) täällä ulkoulutetaan kaiken rotuisia rakkeja, ne on vaan treenattu ilkeiksi.
Ainakin kerran oon soittanu poliisille ja häkeen - meinas tulla jotkut labbis- tyyppiset isot mustat päälle, ei kytkettynä. Tätä touhua on jatkunu varmaan 10 vuotta mitään ei tapahdu. Tai siis kyllä poliisi käyny monta kertaa mutta mitä se auttaa kun ne hullut ulkoiluttajat tulee vähän ajan päästä takaisin.
Mulla on staffi ja sen kanssa en mee lähellekään tuota aluetta. Se olisi riekaleina heti, nää koirat ovat isoja ja pahoja. Ei siellä voi ulkoilla ilman koiraa koska ne molossit juoksevat vapaana. Niin sairasta porukkaa, että haukunta kuuluu kauas ja kun ne dogit on autossa koko auto heiluu ihan sikana.
Ap, älä enää mee niihin paikkoihin. Mäkin oon joutunu luopumaan kivoista reiteistä.
En todellakan tiedä koska olen lenkkeillyt yli 20 vuotta melko säännöllisesti enkä muista yhtään varsinaisesti negatiivista kohtaamista koiran kanssa.
Koirat on kyllä tän maan vitsaus. Ihan helve tin sama missä lenkkeilet, hiekkatiellä, metsässä, asfaltilla aina sitä p*askaa tulee vastaan ja sitä saa väistellä.
Ja sitten nää jälkeenjääneet omistajat jotka eivät vaan saa kerättyä sitä pois, älli ei riitä edes sellaseen asiaan. Eikä siihen, että ne koirat pysyis kytkettyinä.
En missään muotoa hyväksy niitä jotka levittelevät koirille myrkky ansoja, mutta miten ihmeessä noita pask** levitteleviä otuksia ja niiden omistajia voisi ojentaa.. niitä on ihan liikaa...
Lopetin iltalenkkeilyn 2015 loppukesästä, pitääkö nyt lopettaa viikonlopun päivälenkit vapaana olevien rakkien takia. Ei tarvi sitten vikistä, että kansa lihoo, sairastuu ja makaa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Koirat on kyllä tän maan vitsaus. Ihan helve tin sama missä lenkkeilet, hiekkatiellä, metsässä, asfaltilla aina sitä p*askaa tulee vastaan ja sitä saa väistellä.
Ja sitten nää jälkeenjääneet omistajat jotka eivät vaan saa kerättyä sitä pois, älli ei riitä edes sellaseen asiaan. Eikä siihen, että ne koirat pysyis kytkettyinä.
En missään muotoa hyväksy niitä jotka levittelevät koirille myrkky ansoja, mutta miten ihmeessä noita pask** levitteleviä otuksia ja niiden omistajia voisi ojentaa.. niitä on ihan liikaa...
Ei niitä metsästä tarvitsekaan kerätä. Vain hoidetulta alueelta taajamassa.
Up!