Pakko lopettaa ihan kokonaan lenkkeily, ei tästä tuu enää yhtään mitään!
Joka stnan kerta saat pelätä oman ja koiran henkes edestä lenkillä. En enää jaksa ymmärtää, että mikä hemmetin vimma ihmisillä on hommata näitä stnan tappajakoiria? Ja joka kerta kun näihin omistajiin oon törmännyt niin usein se on niin, että sitä koiraa ei osata hallita! Koira vetää ihmistä perässä kuin jotain keppiä!!! Ei siinä. Mutta kun nämä koirat ovat just niitä jotka hampaat irvessä murisevat, rähisevät, haukkuvat ja sitten narun toisessa päässä on vielä semmoinen omistaja joka stana ei osaa pitää sitä koiraa kiinni!!!! Kaiken huipuiksi, nämä tälläiset koiran omistajat vaan lisääntyy tällä seudulla nii tosi kiva!!!!!!!!!!!!!!
Suomessa pitäisi oikeasti kieltää tämä tappaja rodut kokonaan!!! Nyt alkoi ihan huolella vitu... Nämä omistajat!!!
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitäisi tehdä lenkkipolulla, kun musta keskikokoinen rakki juoksee edestäpäin, pysähtyy eteeni, murisee ja räyskii ihan hulluna? En uskaltanut liikahtaa yhtään. Omistaja tulee perästä ja sanoo vain ettei se mitään tee.
Voit huomauttaa omistajalle, että nyt on koirien kiinnipiyoaika (alkanut 1.3.), joka koskee ihan kaikkia koiria niin taajamassa kuin maalla, paitsi virka- ja avustustehtävissä olevia, mistä tuskin on kyse. Voit myös itse käskyttää koiraa, jollei omistaja niin tee tai jos koira ei tottele omistajaansa, reilulla äänellä karjaiset vaikka pois, ja vielä kiroat päälle (tämän voit kohdentaa sille omistajalle). Jollei auta, ota kävelysauvat tms. lenkille mukaan ja huitaise niillä, omistajaa mieluiten, vahingossa tietysti.
Irtokoiran voi myös ottaa kiinni ja toimittaa löytöeläinsuojaan tai muuhun vastaavaan paikkaan, tai ainakin voi uhata omistajalle näin tekevänsä, jos koira vielä jolkottelee irrallaan.
Rakastan koiria, mulla on niitä itsellä kaksi, mutta irtokoira on mulle aina punainen vaate, jollei ole selkeästi esim. ajossa olevasta metsästyskoirasta kyse, metsästysaikana tietysti. En käsitä, miten ihmiset voi olla niin välinpitämättömiä ja tietämättömiä, että juoksutetaan irrallaan koiria lenkillä ja väitetään, ettei mun muppe mitään tee! Entä jos sillä vastaantulijalla onkin koira, joka tekee? Ei ajatella oman lemmikin turvallisuutta sen enempää kuin muidenkaan. Lisäksi asetelma on aina huono, jos koirat kohtaavat niin, että toinen on kytkettynä ja toinen ei, aiheuttaa aggressiota sellaisessakin sessessä, joka muuten olisi ihan kiltti.
Tee järkevä lista taistelukoiraroduista, älä lisäile sinne muita kuten karja- tai laumanvartijoita. Tee kansalai saloite ja saat takuuvarmasti nimet täyteen. Kuset homman jos lisäät muita kuin taistelukoirarotuja. Taistelukoirille ei todellakaan ole mitään käyttöperusteita, koska koirataistelut ovat laissa kielletty = menee läpi.