Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita joiden suhteen olet "elitisti"?

Vierailija
17.04.2020 |

Itsellä lautapelit on tällainen. Ärsyttää suuresti aina lukea jotain ns. "tavallisten ihmisten" listoja parhaista lautapeleistä: Kimble, Monopoli, Afrikan tähti. Siis nuohan on vaan pelkkää nopan heittelyä? Mitä hauskaa siinä on? Eihän nämä ihmiset ole varmaan koskaan pelannut oikeita lautapelejä. Lautapelejä löytyy niin erilaisilla teemoilla ja erilaisilla pelimekaanikoilla ja sitten joidenkin käsitys lautapelistä on joku Kimble :D

No ei siinä, ihmiset saa pelata mitä haluaa. Ihmetyttää vaan miten nuo yksinkertaiset Kimblet ja Monopolit vuodesta toiseen on ihmisten suosikkeja

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka varmaan. Syön n 80% luomu- tai demetersertifioitua ruokaa. Samoin kahvi on laadukasta luomu/reilukauppakahvia, jonka jauhan itse ja lorautan sekaan suoraan tilalta haettua biodynaamista (lämmitettyä ja vaahdotettua) maitoa. Suosin muutenkin suoraan tuottajalta ostamista - viljat myllyltä ja kasvikset, hedelmät ja marjat muutamalta luottotilalta. En syö lihaa, ja suosin kotimaisia hedelmiä.

Teen (väliaikaisesti) töitä siivoojana.

Pakko kysyä: mitä kotimaisia hedelmiä sä syöt esim. just nyt? Joita siis EI OLE kasvatettu hirveillä lannoitusmäärillä ja lämmityskuluilla jossain kasvihuoneessa (että on siis ekologista). Ja vissiin asut yksin ja olet väliaikaisuuden lisäksi myös osa-aikaisesti töissä? Kun itsellä viisihenkisen perheen ruokkiminen tuolla tyylillä tarkoittaisi päivätyön lopettamista, kun muuten ei vaan tunnit riitä vuorokaudessa juosta maatilalta toiselle ostoksilla.

En ole tuo, jolta kysyit, mutta ei kai ole pakko saada ympäri vuoden jotain sellaista, jonka satokausi ei ole käsillä?

Kotimaisia omenoita sai vielä helmikuussa.

No kyllä mä hedelmiä tarvitsen ihan ympäri vuoden, samoin marjoja. Siksi tuota juuri kysyin, kun aika vaikea näin huhtikuussa on kotimaisia (ekologisesti kasvatettuja) mitään vihanneksia, marjoja tai hedelmiä löytää. Siksi tuota juuri kysyn, en vaan pysty olemaan ilman hedelmiä helmikuusta heinäkuuhun, jolloin ekat omenat esim. valmistuu. Enkä halua, että lapsetaan ovat.

Otitko tuon lainaamasi viestin sitten jonkinlaisena vaatimuksena itsellesi vai mistä syystä vastailet noin?

Vierailija
102/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti, harkiten sisustettu koti sekä laadukkaat kodinkoneet.

Oman talouden säännöllinen seuraaminen. Sijoittaminen ja säästäminen ilman turhaa kituuttelua ovat myös osa elämääni. Muutenkin arvostan elämässä enemmän suunnitelmallisuutta, se on on suuri apu omien tavoitteiden saavuttamisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoissa ehkä: pyrin ostamaan laadukkaita ja mieluisia lahjoja ihmisille. En mene hinta edellä.

Asiantuntijakirjoittamisessa. Noudatan tiukasti lähdeviitemerkintöjä ym. ja näen punaista, jos muut eivät niin tee.

Olisi kiva, jos myös nettikirjoitteluissa laitettaisiin lähteitä useammin. Monesti kun niitä kysytään, niin vastauksena tulee äkäinen kehotus ottaa itse selvää. Harva jaksaa/ehtii itse googlailla jonkin uuden tiedon perään, etenkin jos se on oman ja vielä yleisenkin käsityksen vastaista.

Vierailija
104/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoissa ehkä: pyrin ostamaan laadukkaita ja mieluisia lahjoja ihmisille. En mene hinta edellä.

Asiantuntijakirjoittamisessa. Noudatan tiukasti lähdeviitemerkintöjä ym. ja näen punaista, jos muut eivät niin tee.

Olisi kiva, jos myös nettikirjoitteluissa laitettaisiin lähteitä useammin. Monesti kun niitä kysytään, niin vastauksena tulee äkäinen kehotus ottaa itse selvää. Harva jaksaa/ehtii itse googlailla jonkin uuden tiedon perään, etenkin jos se on oman ja vielä yleisenkin käsityksen vastaista.

Tästä olen aivan samaa mieltä. Jokaisen tulisi perustella ja tarvittaessa lähteistää omat kantansa. Jos jo tällainen perusasia on monilla hakusessa, mahdollisuudet järjelliseen keskusteluun ovat olemattomat.

Vierailija
105/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka varmaan. Syön n 80% luomu- tai demetersertifioitua ruokaa. Samoin kahvi on laadukasta luomu/reilukauppakahvia, jonka jauhan itse ja lorautan sekaan suoraan tilalta haettua biodynaamista (lämmitettyä ja vaahdotettua) maitoa. Suosin muutenkin suoraan tuottajalta ostamista - viljat myllyltä ja kasvikset, hedelmät ja marjat muutamalta luottotilalta. En syö lihaa, ja suosin kotimaisia hedelmiä.

Teen (väliaikaisesti) töitä siivoojana.

Pakko kysyä: mitä kotimaisia hedelmiä sä syöt esim. just nyt? Joita siis EI OLE kasvatettu hirveillä lannoitusmäärillä ja lämmityskuluilla jossain kasvihuoneessa (että on siis ekologista). Ja vissiin asut yksin ja olet väliaikaisuuden lisäksi myös osa-aikaisesti töissä? Kun itsellä viisihenkisen perheen ruokkiminen tuolla tyylillä tarkoittaisi päivätyön lopettamista, kun muuten ei vaan tunnit riitä vuorokaudessa juosta maatilalta toiselle ostoksilla.

Lähinnä omenaa ja päärynää. Ei tule kasvihuoneista, mutta on toki ollut ULO-säilytyksessä kylmiössä. "Hirveät lannoitusmäärät" on orgaanista lannoitetta, niin eläinperäistä, (lampaita ja kanoja hedelmätarhassa) kuin viherlannoitetta (esim apilaa ).

Asun yksin Keski-Euroopassa, ja asun muuten vaatimattomasti. 

Vierailija
106/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoilu. Olen tarkka painostani ja ruokavaliostani.

minua koulukiusattiin koko ala-aste ja yläaste kun olin pulska tyhmä ja kömpelö.

Nyt olen hoikka ja hyvävartaloinen. tanssiharrastuksen ja joogan ansiosta olen myös hyväryhtinen ja sulavaliikkeinen.

En kuitenkaan arvostele ketään koska tiedän miten se satuttaa.

Pari vuotta sitten työpaikalleni tuli entinen koulukiusaajani, pahin kaikista! Se joka mm. photosoppasi kasvojeni kohdalle possunnaaman luokkakuvassa ja ideoi aina uusia lempinimiä mulle. Hän oli yläasteella luokan kaunein tyttö mutta nyt hän oli lihonut muodottomaksi. Hän on eri osastolla kuin minä, mutta törmäämme joskus ohimennen.

ok. ei pitäisi olla iloinen, mutta salassa olen vähän vahingoniloinen...

Vierailija
107/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että autoilu. Uusi e-mallin mercedes sen olla pitää

Vierailija
108/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä voi olla matkailun suhteen elitisti jos luulee ettei Turkissa tai Bulgariassa ole muuta kuin rannikon massaturismikohteet 😅

No mitä siellä Turkissa nyt muka on?

Ei kai kreikkalaiset, roomalaiset, bysanttilaiset, ottomaanit ja nykyturkkilaiset nyt mitään nähtävää ole saanut aikaan?

Aurinkorannan?

Vierailija
109/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä lainkaan koruja, minussa ei ole yhtään lävistystä tai tatuointia, en meikkaa. Pukeudun vain neulemekkoihin, jotka olen itse neulonut luonnon materiaaleista (silkki, puuvilla, merino, alpakka). Koruttomuuteen tulee kesällä muutos vihkisormuksen muodossa. Sormukseni on pieneltä pohjoisnorjalaiselta hopeapajalta.

Vierailija
110/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä lainkaan koruja, minussa ei ole yhtään lävistystä tai tatuointia, en meikkaa. Pukeudun vain neulemekkoihin, jotka olen itse neulonut luonnon materiaaleista (silkki, puuvilla, merino, alpakka). Koruttomuuteen tulee kesällä muutos vihkisormuksen muodossa. Sormukseni on pieneltä pohjoisnorjalaiselta hopeapajalta.

Olet minimalisti-hippi.

Vierailija
111/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet minimalisti-hippi.

Sellaisiakin varmaan tarvitaan - erityisesti arvostan silkkilangasta kutomista, se on varsin viheliäistä kudottavaa liukkaana ja joustamattomana.

Vierailija
112/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisuus

Vierailija
113/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet minimalisti-hippi.

Sellaisiakin varmaan tarvitaan - erityisesti arvostan silkkilangasta kutomista, se on varsin viheliäistä kudottavaa liukkaana ja joustamattomana.

Ei tarvita, mutta hieman parempi sellainen ympäristön kannalta kuin himoshoppailija.

Vierailija
114/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan suhteen olen elitisti, sitä minulla on rajattomasti. Olen työeläkkeellä ja voin käyttää aikani ihan mihin vain, aina.

Myös raha. Minulla on tarpeeksi rahaa täyttää kaikki mielihaluni, tosin en halua paljon mitään.

Vierailija
115/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielenkäyttö. En hoe v-sanastoa. 

Vierailija
116/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoni. En ole pilannut sitä tatuoinneilla ja auringolla.

Vierailija
117/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten. Minulla ei ole käytettyä ja kierrätettyä miestä, vaan aito alkuperäinen, vain minun käytössäni ollut mies.

Vierailija
118/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastustarvikkeet.

Vierailija
119/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit.  En suostu kenen tahansa tautoitavaksi, vaan minulla on yksi luottoartisti, joka suhteellisen nuoresta iästään on ihan Suomen huippuja ja kouluttanut muita. Yleensä vien hänelle paperilla hahmotelman, jota hän sitten raskaalla kädellä vapaasti muokkaa. Kahta ensimmäistä tatuointiani lukuunottomatta kaikki tatuointini on hänen käsialaa.

Vierailija
120/121 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäminen. En voisi kuvitellakkaan äänestäväni persuja, demareita tai kepua... tyhmien, köyhien ja landepaukkujen puolueita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan