Isovanhemmat muuttivat stadiin 40-luvulla. Olenko paljasjalkainen stadilainen?
Isovanhempani muuttivat opiskelemaan yliopistoon Helsinkiin 40-l lopussa sodan jälkeen. Voinko sanoa olevani paljasjalkainen stadilainen? Siitä asti täällä asuttu ja aina kantakaupungissa.
Kommentit (13)
Isovanhempien pitää olla Teljän, nykyisen Ulvilan, alueelta Vantaanjokisuuhun 1550-luvulla muuttamaan pakotettuja, että voit kutsua itseäsi paljasp*rseiseksi tsadilaiseksi.
Olet stadin friidu tai kundi, ihan oikea stadilainen.
Muuttivat Tampereelta eli ihan kaupungista.
Et ole koska isovanhempasi eivät ole syntyneet stadiin.
Jos on Hgissä syntynyt, on paljasjalkainen. Ei siihen edelliset sukupolvet vaikuta. Mun äitikin on täällä syntynyt, joten olen 2. polven paljasjalkainen helsinkiläinen.
No, tuo paljasjalkaisuus kai yleensä määritellään niin, että henkilö on itse syntynyt täällä.
Käyttämästäsi epätarkasta passiivimuodosta ”on asuttu” huolimatta tulkitsen viestistäsi, että täytät tämän määritelmän.
Vierailija kirjoitti:
Jos on Hgissä syntynyt, on paljasjalkainen. Ei siihen edelliset sukupolvet vaikuta. Mun äitikin on täällä syntynyt, joten olen 2. polven paljasjalkainen helsinkiläinen.
No tämä.
Olen syntynyt Helsingissä, mutta vanhempani taas Turussa. Täällä olen koko ikäni asunut, joten mihin tässä sitten pitäisi identifoitua ja mikä muukaan olisin kuin 110 pros helsinkiläinen.
PS. buu turku
Identifioin itseni helsinkiläiseksi.
Olen toiselta puolelta neljännessä polvessa helsinkiläinen ja toiselta puolelta junantuoma, kaiken lisäksi olen syntynyt Vantaalla ja asunut Espoossa, mutta nyt jo yli puolet elämästäni Helsingissä.
Vasta viides sukupolvi on stadilaisia eli sinun lastenlapset. Otan osaa
Se kuka on syntynyt paikassa x on paljasjalkainen. t: kolmannen polven stadilainen
Kyllä kantakaupungilla kulkiessa kannattaa nyt käyttää vähintään sandaaleita!