Ruskeasilmäinen nainen
Olen nyt muutaman kerran tapaillut häntä. Tosi moni asia tuntuu olevan kohdallaan. Luonne ja ulkonäkö sekä jutut. Mutta kun niin ilettää katsoa niitä nappisilmiä. En miten pääsisin tästä yli.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs ihan valkea mummo tuli kerran raivomaan mulle että olin vääränvärinen :) Ja vieläkin vahtii kaupoissa. Samoin yksi tuntematon ukko tuli huutamaan täysillä, ja eräs pitkätukkainen liippari uhkasi tappaa, kahdesti. Olen erittäin lumivalkoihoinen jolla ruskeat hiukset ja vihreät silmät. Kovasti herättää ilmiselvän netsin tunteita joskus. Ja suku vuosisatoja umpisuomalaista, kantasuomalaista, ei yhtään mustalistakaan suvussa jne. Koska on pitkät sukututkimukset ja linjat.
Kappas, kohtalotoveri. Itsellä myös huomattavan kalpea iho, ruskea tukka ja tummanvihreät silmät, ja ihan kantaväestöä kans ollaan. Mutta jatkuvasti porukka pitää jonain ulkomaalaisena: tullaan kyselemään, että hi where are you from, ja sitten päivitellään, että ai olitkin ihan suomalainen, en olis uskonu. Ja sitten on niitä tyyppejä, jotka mulkoilee murhaavasti tai heittää esim. jotain mannejuttuja. Mua ei oo sentään onneks uhattu tappaa, hui.
Oon kovasti ihmetellyt sitä, kuinka kapea käsitys monilla itse suomalaisista tuntuu olevan siitä, miltä kantasuomalainen voi näyttää. Ei meillä kaikilla ole vaaleaa tukkaa ja sinisiä silmiä, aina on ollut vaihtelua huoh...
Miten nämä liittyivät ruskeisiin silmiin?
Ei Suomessa niin kauhean usein törmää sinisiin silmiin. Tarkoitan siis sellaisia, jotka on puhtaasti siniset ja ilman mitään muunvärisiä pilkkuja ja kehiä siinä ympärillä. Isälläni oli sellaiset täydellisen tasaisenväriset vaaleansiniset silmät, hyvin kauniit. Mutta kun ei hän muuten niin kaunis ollut, niin harvoin tuli ajatelleeksi, että onpa kauniit silmätkään.
Useimmiten ihmisten silmät täällä on sellaiset sekaisen väriset. Exäni oli muuten komea mies, mutta hänen silmiensä väri minua jotenkin kyrsi, vaaleaa kellanvihreätä ja jotain sekavaa pilkkua, ei mitään tasaista väriä. Samaa rumaa sekasotkuista silmien väriä heillä oli koko perheellä. Vaaleita ja vähän punertavatukkaisia kaikki.
ONNEKSI lapsemme perivät silmiensä värin minulta. Minulla on todella kauniin tummanruskeat silmät, niitä on aina kehuttu ja aina ne on huomioitu, siihen liittyy myös se piirre, että iiriksen ja silmän valkuaisen välinen ero on hyvin kirkas ja tarkkarajainen. Tämä on perua äidiltäni ja hänellä taas isältään, joka oli hyvin tummaverinen. Suku oli kotoisin Itä-Karjalasta. Tämä kirkassilmäisyys on periytynyt tyttärilleni.
Ap on vain selvästi kateellinen naisihminen. Kukaan mies ei tuollaisia kirjoita. Teksti on niin akkamaista.
Jottei nyt kukaan ala parjata minua itseni kehumisesta, niin lisään tähän, että oikeastaan mitään muuta kaunista minussa ei olekaan. Silmät on kompensoineet kuitenkin aika paljon tätä muuta ulkomuotoa.
Ja terveisiä ap:lle. Keskity muuhun. Tai hanki piilarit.
Suomessa tarkoittaa mustalaisverta perimässä. Iske kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Eräs ihan valkea mummo tuli kerran raivomaan mulle että olin vääränvärinen :) Ja vieläkin vahtii kaupoissa. Samoin yksi tuntematon ukko tuli huutamaan täysillä, ja eräs pitkätukkainen liippari uhkasi tappaa, kahdesti. Olen erittäin lumivalkoihoinen jolla ruskeat hiukset ja vihreät silmät. Kovasti herättää ilmiselvän netsin tunteita joskus. Ja suku vuosisatoja umpisuomalaista, kantasuomalaista, ei yhtään mustalistakaan suvussa jne. Koska on pitkät sukututkimukset ja linjat.
ja huvittavinta noissa jokaisessa oli se että löin käsivarteni viereensä ja jokainen oli tummaihoisempi monta astetta kuin minä. Se ilme kun lähtivät menemään, iskin omilla aseillaan suoraan ja meni perille. Mitäs läksit.
Vastaten tähän sekä myös hieman kohtalotoverillesi: en ole ikinä kuullut että joku suomalainen pitäisi ruskeaa tukkaa tai vihreitä silmiä ei-suomalaisina, vaikka itselläni on näistä molemmat tummana versiona ja olen viettänyt viimeiset 10 vuotta erilaisten kansallismielisten kallonmittaajien seurassa.
Siis joku mummo on lähtenyt taistelemaan mega-full-hd-rotuopin puolesta hyökkäämällä verbaalisesti ristiveristen kimppuun, lisäksi toimien jonkinlaisena vigilanttina lähikaupassa? Tuntemattomat, liipparit ja mitkä lie tulevat huutamaan tai uhkaavat tappaa sinut ruskeiden hiusten tai vihreiden silmien takia (tämä on niin ufoa etten edes tajua kumpi näistä on pahempi) ja mielestäsi on hyvä idea mennä kuvailemasi kaltaisten raivohullujen vierelle tarjoamaan käsivarttasi vertailua varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä sinisilmäisyyden tulosta Mustanmeren maista on useampikin geenitutkimus ja kaikki näyttävät samaa, geenithän ovat lahjomattomat.
Oho kerkesit ensiksi kirjoittamaan. Vaaleat hiukset on muuten aasiasta. Eurooppalaiset on aina olleet pääosin plus miinus ruskea tai mustahiuksisia. Myöskään suomalainen vaaleanpunainen keitetyn nakin ihonväri ei ole tyypillinen Euroopassa.
Keitetyn nakin ihonväri kertoo ohuesta, vähäpigmenttisestä ihosta ja taitaa olla aika yleinen Briteissä, jossa esim punahiuksisuuskin on yleisempää. Sieltä ehkä rantautunut pohjoiseenkin
Vierailija kirjoitti:
Ruskeat silmäthän on kauniit. Ihana olla niin eteläeurooppalaisen näköinen, että tullaan englanniksi juttelee. Suomineidot maantienharmaat jääkööt tienposkeen.
"Kauneus on katsojan silmässä." Itse pidän sinisistä ja siniharmaista silmistä eniten, kunhan eivät ole tihrusilmät.
Kappas, kohtalotoveri. Itsellä myös huomattavan kalpea iho, ruskea tukka ja tummanvihreät silmät, ja ihan kantaväestöä kans ollaan. Mutta jatkuvasti porukka pitää jonain ulkomaalaisena: tullaan kyselemään, että hi where are you from, ja sitten päivitellään, että ai olitkin ihan suomalainen, en olis uskonu. Ja sitten on niitä tyyppejä, jotka mulkoilee murhaavasti tai heittää esim. jotain mannejuttuja. Mua ei oo sentään onneks uhattu tappaa, hui.
Oon kovasti ihmetellyt sitä, kuinka kapea käsitys monilla itse suomalaisista tuntuu olevan siitä, miltä kantasuomalainen voi näyttää. Ei meillä kaikilla ole vaaleaa tukkaa ja sinisiä silmiä, aina on ollut vaihtelua huoh...