Ruskeasilmäinen nainen
Olen nyt muutaman kerran tapaillut häntä. Tosi moni asia tuntuu olevan kohdallaan. Luonne ja ulkonäkö sekä jutut. Mutta kun niin ilettää katsoa niitä nappisilmiä. En miten pääsisin tästä yli.
Kommentit (168)
Itse olen sitä mieltä, että useimmiten se oma luonnollinen silmien väri sopii parhaiten. Samoin hiustenväri. Olen tavannut monen monta ihmistä, jotka käyttävät värillisiä piilolinssejä, ja radikaaleista värimuutoksista tulee jostain syystä aina kummallinen olo. Saattaa johtua siitäkin, että halvat ja suuret piilolinssit saavat kantajansa näyttämään helposti ufolta.
Itselläni on siniharmaat silmät, mutta pidän kaikkia värejä kauniina. Nuorempana haaveilin syvän tummanruskeista silmistä, sillä niiden kanssa sopisi monenlaiset meikit. Myöhemmällä iällä olen oppinut arvostamaan omaa väriäni. Vaikka tämä keskustelu onkin tod.näk. trolli, tuli vähän kurja olo, jos potentiaalinen kumppaniehdokas heivataan silmien värin takia. En yhtään ihmettelisi, jos se olisikin tällaisena somen ja selfieiden aikakaudella normaalia. Mielipiteensä ja ulkonäköihanteensa kullakin. Itse vanhana "kääkkänä" lähinnä suren sitä, miten ikään kuin syntymälahjaksi saatua väriä ei osata arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.newscientist.com/article/mg19325875-400-blue-eyed-men-prefe…
Uutinen: ihmiset suosii itsensä näköisiä kumppaneita.
Ruskeasilmäisillä miehillä ei ollut minkäänlaista preferenssiä.
Muuten vain ruskeasilmäiset naiset hallitsevat kauneimpien naisten listoja.
Ja määrään suhteutettuna sinisilmäiset kuitenkin dominoivat ylivoimaisesti.
Listat on tehty aina länsimaissa, joten tietysti länsimaat yliedustettuna. Siitä huolimatta ruskeasilmäisiä on aina selkeä enemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Miks käyt sitten maksullisilla, jotka käyttää ruskeita piilareita???? 😊😊😊😊
^Puhutko nyt itsestäsi vai mistä tiedät...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinisilmäiset mitään ulkonäölleen voi mutta sen verran aikuisella pitää olla itsetuntoa jo ainakin mummona ettei tule silmille? Varmaan harmaus ja värittömyys koetaan altavastaajana kun siinähän ollaan niinkuin menetetty niitä värejä.
Minä kyllä ainakin pidän sinisistä silmistäni ja vaaleasta ihostani. Minulla ei ole mitään halua olla tummaihoinen ruskeasilmäinen.
Iho voi olla kyllä vaaleampikin kuin sulla heillä.
No ihoni on aika vaalea, että varmaan albiinoja sitten. Idea ei kuitenkaan ollut, että ruskeasilmäiset olisivat tummaihoisia kaikki, vaan ylipäänsä tästä "värinmenetyksestä" en ole surullinen, oli se sitten ihon tai silmien väri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinisilmäisyys on väistyvä ominaisuus ja siten siinä mielessä arvokkaampi, sillä se on harvinaisempaa ja sinisilmäisiä on yhä vähemmän ja vähemmän maailmassa.
Tässä taas joku, joka ei ymmärrä mitä väistyvä ominaisuus tarkoittaa. Se ei tarkoita, että määrä vähenisi, ellei sitten itse vähennä tai lopeta lisääntymistä.
Eipä tuossa väitettykään, että väistyvä ominaisuus tarkoittaa sitä, että määrä vähenisi. Itse vain olit turhan kärkäs. Mutta molemmat ovat totta: se on väistyvä ominaisuus ja samaan aikaan sinisilmäisten määrä myös globaalisti vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, mutta minäkään en välitä ruskeista silmistä. Ei vaan ole kauniit eikä niissä ole mitään syvyyttä. Yleensä olen aika yksin tämän mielipiteeni kanssa.
Well, well. Ehkä löytyy myös ihmisiä, joiden mielestä siniset/sinivihreät silmät taas luovat kolkon ja jääkylmän vaikutelman. Semminkin jos ne ovat syvällä olevat pienehköt tihrusilmät korkeiden poskipäiden kruununa. No, makunsa kullakin!
Osui ja upposi? Joo-o, varmasti on myös heitä, jotka eivät pidä sinisilmäisistä.
Sinisiä silmiä on niin paljon erilaisia. Haaleat kalansilmät eivät ole kauniit, mutta esim.jäänsiniset taas ovat ihanat. Siksi juuri en pidä ruskeista silmistä, kun ovat aina samanlaiset sieluttomat mollukat.
Ai ruskeissa silmissä ei sitten ole mitään värieroja? Hahhahhahhaa... Sulla taitaa olla silmissä vikaa ihan siellä toimivuuspuolella. Suosittelen silmälääkärillä käyntiä.
Albinismi on pigmentin PUUTETTA, samoin eriasteiset vaaleudet. Eli puuttuu jokin ominaisuus. Muttei siitä alemmuutta tarvi silti kenenkään tuntea, asia pitää vaan hyväksyä. Ja siitä se itsetuntokin asettuu.
Sinisilmäisten on todettu olevan älykkäämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Listat on tehty aina länsimaissa, joten tietysti länsimaat yliedustettuna. Siitä huolimatta ruskeasilmäisiä on aina selkeä enemmistö.
Koeta nyt päättää, ovatko "listat" mielestäsi päteviä vai ei.
Harvinaisuutta arvostetaan, sille ei mitään voi. Ikean lipastoa ei pidetä yhtä arvokkaana kuin aitoa antiikkilipastoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisuutta arvostetaan, sille ei mitään voi. Ikean lipastoa ei pidetä yhtä arvokkaana kuin aitoa antiikkilipastoa.
Totta ne on kun melkein joka listalla ruskeasilmäinen nainen on kärjessä. Tosin tuo Bella Hadid ei ole oikein ruskea- kuin sinisilmäinenkään eli nyt ei kukaan varmaan ole tyytyväinen?
Olen muuten aivan varma, että ap on nainen itse.
AP ilmentää ns narsistista parinvalintamallia, jossa puolison tulee edustaa itseään ja näyttää tietynlaiselta. Tämä ei ole kuin itsen jatke. Tosin ihmettelee asiaa hiukan itsekin joten narsismi ei liene niin totaalista? Mutta estää esim kiihottumisen kyllä, niin pahalta näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Albinismi on pigmentin PUUTETTA, samoin eriasteiset vaaleudet. Eli puuttuu jokin ominaisuus. Muttei siitä alemmuutta tarvi silti kenenkään tuntea, asia pitää vaan hyväksyä. Ja siitä se itsetuntokin asettuu.
En ole siis albiino, mutta albiinot ovat kyllä kauniita mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos harvinaisuutta arvostetaan, suomalaiset maailman melkein sinisilmäisimpänä kansana arvostaa ruskeasilmäisiä. Tämän olen ruskeasilmäisenä naisena kyllä jo huomannut. Jatkuvasti saa kuulla kommenttia kauniista silmistä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan me blondit tiedämme, kyllä :)
Makuja saa olla, mutta älkää pariutuko ihmisen kanssa jonka ulkonäkö ei miellytä. Silmienvärille ei kukaan mitään voi ja kaikkien tulisi olla ylpeitä omasta väristään. Kaikille on tykkääjänsä. Syö itsetuntoa aikalailla jos kumppani ei pidä juuri sinun silmien tai hiusten väristä,vartalon mallista yms. Eikä ole oikein roikottaa ihmistä tuollaisessa suhteessa ,kyllä kaikki ansaitsevat kumppanin joka pitää ulkonäöstäsi.
Olen ruskeasilmäinen, paksut hiukset ja vaikka olen jo vanhempi niin ne ovat vieläkin tummat ja hyväkuntoiset. Ihoni on ollut aina hyvä, ei edes teininä ollut mitään ongelmia.
Ei rasvoitu, meikki pysyy hyvin ja kesällä riittää oma väri. Rusketun helposti ja en ole koskaan talvellakaan mikään olminvalkoinen.
Olen tyytyväinen geeneihini, en vaihtaisi.
Ja vielä, yleensä silmiäni on kehuttu, niin lapsena kuin vielä nytkin.
Nuorempana miehet ihastuivat helpostihan silmiini, toki luonteeseenikin, olen avoin, hyväsydäminen, mutta suoraluonteinen ja en osaa kieroilla ja pelata pelejä.
En ole tyypillinen suomalainen luonteeltanikaan.
Ruskeat silmät ovat usein paljon ilmeikkäämmät ja lämpimämmät kuin kylmän vaaleat. Se on persoonasta ja älystä kiinni eikä pelkästään silmistä tai silmien väristä.
Vierailija kirjoitti:
Miks käyt sitten maksullisilla, jotka käyttää ruskeita piilareita???? 😊😊😊😊
Sofialla on kyllä ihan aito ruskea silmien väri omasta takaa, ei käytä piilareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mistähän blondivitsit ja se, että puhutaan ihmisen olevan jossain asiassa sinisilmäinen.
En ole koskaan kuullut sanottavan, että se oli kyllä siinä asiassa liian ruskeasilmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.cnet.com/news/shock-blondes-are-actually-smarter-than-every…
Iho voi olla kyllä vaaleampikin kuin sulla heillä.