Miksi nainen olettaa miehen tarjoovan?
Vein naisen treffeille hienoon ravintolaan. Siellä syötiin hyvin ja juotiin skumppaa. Sitten kun oli laskun aika niin nainen sanoi että sinä kai tarjoot. Sanoin siihen että pistetään lasku puoliksi ja nainen otti siitä nokkiinsa. Nyt se nainen ei vastaa enää mun viesteihin. Olen hyvätuloinen ei ole siitä kiinni mutta olen periaatteiden mies ja näin taso-arvon aikaa nainen voi hyvin maksaa itse omat kulunsa.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miestä kiinnostaa, hän haluaa tehdä vaikutuksen ja tarjoaa. Jos miestä ei kiinnosta, häntä harmittaa hukkaan heitetty raha eikä halua tarjota. Näin itse tulkitsen tilanteen.
Toki minulla on rahaa maksaa itsekin vaikka molempien ilta (ja myöhemmin tietenkin tarjoan aivan vastavuoroisesti ja tasapuolisesti), mutta rahasta tässä ei ole kyse vaan käytöstavoista ja henkilökemioista. Itse en kestä pihejä ihmisiä edes kavereina enkä todellaakaan parisuhteessa, niin tuo on ihan hyvä testi ettei tarvitse tuhlata aikaa yksiä treffejä enempää, jos miestä närästää noin rankasti tarjota mitään kenellekään ilman vastinetta.
Eli jos mies tarjoutuu maksamaan puolet, niin hän on pihi, mutta jos nainen ei suostu maksamaan mitään, niin hän on reilu? Kuuluisaa naisen logiikkaa.
Ei tässä ole rationaalisuuden kanssa mitään tekemistä, kun haetaan ihmistä parisuhteeseen ja kokeillaan miten kemiat toimii. Minä tarjoan jatkuvasti miehelleni ja kavereilleni, ostelen lahjoja jos haluan ilahduttaa enkä laske koskaan mitä saan takaisin tai kumpi on tappiolla tai voitolla näissä tarjoamisissa. Siksi minun on oltava varovainen näiden pihien ihmisten kanssa, sillä olen huomannut joutuvani tällaisten seurassa hyväksikäytetyksi höveliyteni takia.
Etsin samantyylistä seuraa, kenelle se parin kympin tuhlaaminen ei ole mikään menetys, jos se ilahduttaa tai sillä saa toiselle aikaan hyvän mielen. Eli jos miehellä on näiden raha-asioiden suhteen vahvat periaatteet (aina kaikki puoliksi, velkalistoja kaupassakäynnin jälkeen, kirjanpitoa siitä kuka tarjoaa ja mitäkin), niin meidän suhteemme ei tulisi toimimaan kuitenkaan. Ei edes kaverisuhde.
Juu, logiikalla sun käyttäytymisellä ei olekaan mitään tekemistä. Jos mies ei ensimmäisillä treffeillä maksa (jonka jopa pihit ihmiset tekevät) mutta sen jälkeen voi jakaa kulut.
Ja et todellakaan etsi samanhenkistä seuraa jos et itse ole valmis maksamaan. Päinvastoin SINUSTA syntyy kuva lokista, joka tulevaisuudessakin maksattaa omat kulut toisilla.
Kuten sanoin, en etsi kumppania loogisesti tai rationaalisilla perusteilla koskaan, nämä eivät ole minulle mitään järkiasioita. Se, että minusta syntyy kuva lokista voi olla aivan mahdollista ja tuon riskin olen valmis ottamaan.
Onneksi tämä ei ole ajankohtaista, sillä minulla on mies, joka asuu omistamassani asunnossa ilman vuokraa, ja minä maksan suurimman osan yhteisistä kuluista kun olen parempituloinen. Silti olen sitä mieltä, että mies maksaa ensimmäisillä treffeillä, jos häntä kiinnostaa. Jos mies periaatteen tai parin kympin takia on valmis jättämään tulevat treffit väliin, en koe että kumpikaan on varsinaisesti mitään menettänyt, sillä selvästi emme sopisi toisillemme. Ennemminkin mies säästäisi omaa aikaansa, mikä on varmasti näille tarkanmarkan miehille mieluisa lopputulema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähtis miehen kanssa toisille deiteille, jos ei edes jotain kahvia voi tarjota. Jos mies on oikeasti kiinnostunut, niin saa kyllä tehdä töitäkin sen eteen. Kaiken lisäksi miesten palkka on parempi kuin naisten.
Siinäpä moderni nainen. Tasa-arvo kunniassa teilläpäin.
Mikäli haluatte oikeasti voimaantua mieskuntana siirrytte Ruotsiin/Norjaan. Unohdatte tyystin kehitysmaat ja keskitytte aidosti moderneihin naisiin.
Kiitos olen kyllä ihan tyytyväinen täällä Suomessa itäeurooppalaisen vaimoni kanssa. Hyvin menee eikä tarvitse ostaa Marimekon krääsää tai muuta vastaavaa ylihinnoiteltua tavaraa.
Onko Marimekko sinulle luksusta? :D Saako vaimoparka edes Sloggin pöksyjä kun nekin on merkkikamaa?
Miksi ekoja treffejä täytyy jossain kalliissa ravintolassa pitää? Olen köyhä ja deittailemani naiset tietävät sen, siksi yleensä ekoja treffejä ehdotan kahvilaan tms ja kyllä nyt kahvit tai teet ihan hyvin pystyn tarjoutumaan maksamaan. Viime kesänä oli virkistävä poikkeus, treffit oli olutravintolassa kun kumpikin diggaa maistella, siellä toki molemmat ostettiin ihan omamme :)
M26 kirjoitti:
Miksi ekoja treffejä täytyy jossain kalliissa ravintolassa pitää? Olen köyhä ja deittailemani naiset tietävät sen, siksi yleensä ekoja treffejä ehdotan kahvilaan tms ja kyllä nyt kahvit tai teet ihan hyvin pystyn tarjoutumaan maksamaan. Viime kesänä oli virkistävä poikkeus, treffit oli olutravintolassa kun kumpikin diggaa maistella, siellä toki molemmat ostettiin ihan omamme :)
Minusta olisi ihan kiva olla ensitreffeillä maistelumenun äärellä viinipaketteineen. Toki ehdottomasti olettaisin että molemmat maksavat omansa kun puhutaan vähintään 300 euron laskusta. Ihan eri asia kuin joku kympin pizza.
Sitä en ymmärrä jos mies tai nainen kutsuu kahville henkilön josta on kiinnostunut mutta ei halua tarjota edes sitä kupillista. Miksi sitten kutsui edes? Olisi pyytänyt vaikka kävelylle.
Oikeassa elämässä ei näitä ongelmia ole, palstalla toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Olen 45-v nainen. Ihan kaikki Tinder-deitit ovat tarjonneet, alkaen kahvikupposesta koko kolmen lajin illallisen Kämpissä juomineen.
Olen toki tarjonnut itse maksamaan ruokani, mutta miehet ovat kieltäytyneet.
Kun mies on tarpeeksi ihastunut mies tarjoaa. Tähän olen tullut. Kyse ei ole seksistä, sillä esim se Kämp illallinen varakkaan lakimiehen kanssa ei edennyt pusua pidemmälle, kun en ollut kiinnostunut.
Juu juu, oliko Porvoon Kämpissä tämä tapaus?
Vain pösilö ja todella vanhanaikainen mies tarjoaa sokeasti naiselle treffailuaikana. No, 45-vuotias nainen nyt varmaan tapaileekin lähinnä 60-70 vuotiaita miehiä, joten sikäli ymmärrettävää.
Mitä?? Eikös tällä palstalla ole moneen kertaan toitotettu, kuinka 50-vuotiaat babepaitaiset haahkat rakastelevat viikoittain 20-v miesten kanssa?
Minä ainakin rakastan kaikkia teinejä 50-v haahkoja. Oli sitten babe-paitaa tai ei!
Me too!
Ihan sellainen korjaus tähän provoon, että et voi ap käyttää ilmaisua "vein naisen treffeille" ellet tarjonnut. Siinä tapauksessa te menitte treffeille tai sovitte treffit ravintolaan tms. Vieminen sisältää sen, että on vastannut järjestelyistä sisältäen myös maksamisen.
Mutta ilmoitin jo asiattomaksi joten ei kannata kirjoittaa pitkiä kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sellainen korjaus tähän provoon, että et voi ap käyttää ilmaisua "vein naisen treffeille" ellet tarjonnut. Siinä tapauksessa te menitte treffeille tai sovitte treffit ravintolaan tms. Vieminen sisältää sen, että on vastannut järjestelyistä sisältäen myös maksamisen.
Olet tylsä, mene pois. Me muut haluamme keskustella asiasta.
N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies olettaa naisen olevan ”maksullinen” ja tarjoaa vain silloin, jos kuvittelee, että se voisi johtaa naisten haarojen avautumiseen. Mies siis ajattelee, että jos hän tarjoaa aterian tms., niin nainen on silloin hänelle jotain velkaa.
Ja nainen ottaa tarjouksen vastaan. Reiluinta olisi seuraavat periaatteet:
A) molemmat maksavat oman illallisen
B) nainen kieltäytyy treffeistä jos ei kiinnosta.Näin mies säästäisi aikaa ja vaivaa, eikä nainen ”joutuisi” menemään treffeille miehen kanssa josta ei ole kiinnostunut. Reilua kaikille, kaikkia voittavat eikä kukaan häviä mitään.
Kerro minulle, miksi se on miehille niin mahdoton ajatus ehdottaa ensitapaamisella jotain muuta kuin maksullista tekemistä? Viikosta toiseen samat jankutukset kuinka maksetaan hienoja illallisia (todellisuudessa tavataan ehkä kahvilla) eikä ikinä vastausta siihen, että miksi ei ensitapaaminen voi olla vaikka kävely puistossa työpäivän jälkeen?
Joillekin on ihan mahdoton asia uskoa, että 45-vuotias nainen voi olla kaunis ja haluttava.
Minä olen juuri tuo nainen, jolle on tarjottu illallisia Kämpissä, Fransmannissa, La Famigliassa, mitä näitä nyt on.
Minulla on todella kysyntää Tinderissä, ja miesten taso todella yllätti kun kirjauduin Tinderiin.
Varakkaita, sporttisia miehiä ikäluokassa 40-55, pääkaupunkiseudulla.
Itse olen ns Business nainen, ja hoidan ulkonäköäni, urheilen 4-5 krt viikossa. Olen käyttänyt kauneuskirurgin palveluita, esim olen leikkauttanut yläluomeni ja laitattanut silinkonirinnat (fitness urheilun takia). Kaikki toimenpiteet tehty Suomessa alan huippukirurgilla ja tulos on luonnollinen.
Kyllä. Olen todellakin vielä kaunis ja kysyntää riittää.
Nainen, aikuisiässä kirjoitti:
Mielestäni, se joka kutsuu toisen ravintolaan, on maksaja, olipa sitten kumpaa sukupuolta vaan, tai sitten pitää jo etukäteen sopia muuta. Kyllä minä oletan, jos minut kutsutaan jonnekin, että kutsuja myös on valmis maksamaan kaiken. Tosin aina tarjoudun hoitamaan oman osuuteni.
Miten teillä naisporukoissa, jos kaverisi pyytää sinua viettämään iltaa, vaikka teatteriin ja pitsalle niin kai hän maksaa sinulle kaiken? Sovitte menevänne jonnekin ensin, oletat saavasi drinkit alle ja tietysti olet lipuista hiiren hiljaa koska oletat että kaverisi hommaa ne ja maksaa kaiken? Taksilla kotiin sinun kotisi kautta ja kaveri kuittaa taksin maksetuksi, eikö vain?
Vierailija kirjoitti:
Ilonpilaaja. Miksi kaikki pitää aina ilmoittaa asiattomaksi? Älä edes ole palstalla jos et kestä erilaisia puheenaiheita.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni, se joka kutsuu toisen ravintolaan, on maksaja, olipa sitten kumpaa sukupuolta vaan, tai sitten pitää jo etukäteen sopia muuta. Kyllä minä oletan, jos minut kutsutaan jonnekin, että kutsuja myös on valmis maksamaan kaiken. Tosin aina tarjoudun hoitamaan oman osuuteni.
Miten teillä naisporukoissa, jos kaverisi pyytää sinua viettämään iltaa, vaikka teatteriin ja pitsalle niin kai hän maksaa sinulle kaiken? Sovitte menevänne jonnekin ensin, oletat saavasi drinkit alle ja tietysti olet lipuista hiiren hiljaa koska oletat että kaverisi hommaa ne ja maksaa kaiken? Taksilla kotiin sinun kotisi kautta ja kaveri kuittaa taksin maksetuksi, eikö vain?
Olen eri kuin jolta kysyit mutta kyllä minä usein maksan jos pyydän kaverin leffaan ja skumpalle vaikkapa. Toki kaverin tapaaminen on muutenkin eri asia kuin treffit mutta sinähän halusitkin vain vängätä, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä yleensä kaverisuhteissa kommunikoidaan. Jos kaverini pyytää minua teatteriin niin ei se ala siitä, että hän ehdottaa teatteria ja pizzaa vaan hän kysyy, kiinnostaako tietty näytelmä minua. Jos vastaan, että kiinnostaa, niin seuraavaksi keskustellaan siitä, kumpi ostaa liput (teatteriliput pitää usein ostaa viikkoja etukäteen, ainakin niihin näytöksiin, joita itse käyn katsomassa). Jos kaverini tarjoutuu hoitamaan ostamisen, minä kysyn häneltä laitanko lippurahat hänelle tilille vai maksanko kun nähdään. Siinä kohtaa hän kertoo kummin haluaa minun toimivan. Samalla jompikumpi heittää ehdotuksen, että mennään teatterin jälkeen syömään. Siinä kohtaa se lippujen ostaja toteaa, että hänelle sopii sekin, että hän maksaa liput ja minä tarjoan safkat.
Katsos kun me ollaan kavereita, ei me pyydetä toisiamme treffeille, joiden sisältö on ensin itse suunniteltu. Me pohdimme, mitä haluaisimme tehdä yhdessä.
Mutta kerro sinä, miksi haluat pyytää naisen aina ensitapaamisella johonkin maksulliseen juttuun, jos et kerran halua tarjota.
Minä puolestani olen 68-vuotias vitness-urheilija ja minulle tärkeintä on ulkonäkö.
olen laittanut rintani kazakstanissa ja luomet itä-bangladeshissa.
Hajotkaa, jos luulette ettei mua haluta!
Minä olen puolestani 40-vuotias vitness HUIPPU urheilija, osaan myös yhdys sana säännöt.
Minua harmittaa, kun viestejä poistetaan!
Vanhanaikainen tapa, joka juontaa juurensa siitä että aiemmin kosijan piti todistaa (lähinnä naisen isälle) että pystyy naisesta taloudellisesti huolehtimaan. Nykyään tietysti alkuperäinen merkitys on hävinnyt, mutta tapa jäänyt.
Voiko olla säälittävämpää, kuin "business-nainen", joka tällä lapsellisten palstalla selittää, miten kiinnostava on.
Kertoo kaiken business"kulttuurista".
Minä kyllä kadehdin kovasti tuota 45-vuotiasta fitness"urheilijaa"
Voi kun voisin olla yhtä "haluttava"
-palstamamma
Ohis, mutta on jäänyt mieleen eräs tapaus: vietin syntymäpäivää, ja sain (silloiselta) tyttöystävältä lahjaksi lahjakortin vaateliikkeeseen ja kutsun tiettyyn ravintolaan. Tosi hienot lahjat, ajattelin. Vasta syötyämme hän tosin ehdotti, että maksamme omat ruokamme. En alkanut siinä kuitenkaan asiasta väittelemään, olin niin kuin se olisi alusta alkaen ollut minulle selvää että näin tullaan tekemään. Ja sainhan sentään sen lahjakortin. No, hän oli muutenkin melko kömpelö mitä seurusteluun tulee, tuo nyt oli siitä vain yksi osoitus lisää.