Miksi nainen olettaa miehen tarjoovan?
Vein naisen treffeille hienoon ravintolaan. Siellä syötiin hyvin ja juotiin skumppaa. Sitten kun oli laskun aika niin nainen sanoi että sinä kai tarjoot. Sanoin siihen että pistetään lasku puoliksi ja nainen otti siitä nokkiinsa. Nyt se nainen ei vastaa enää mun viesteihin. Olen hyvätuloinen ei ole siitä kiinni mutta olen periaatteiden mies ja näin taso-arvon aikaa nainen voi hyvin maksaa itse omat kulunsa.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se nainen on kuitenkin saamapuolella.
Voisiko miehet jättää deittailematta taksamittareita? Täältä löytyy meitäkin jotka haluaa maksaa omat ateriansa ja menonsa. Jostain syystä treffikutsuja satelee lähes aina taksalla käyville
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Minäkin ostin meille asunnon täysin omilla rahoillani ja saan sentään kikkeliä vastineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mies olettaa naisen olevan ”maksullinen” ja tarjoaa vain silloin, jos kuvittelee, että se voisi johtaa naisten haarojen avautumiseen. Mies siis ajattelee, että jos hän tarjoaa aterian tms., niin nainen on silloin hänelle jotain velkaa.
Ja nainen ottaa tarjouksen vastaan. Reiluinta olisi seuraavat periaatteet:
A) molemmat maksavat oman illallisen
B) nainen kieltäytyy treffeistä jos ei kiinnosta.
Näin mies säästäisi aikaa ja vaivaa, eikä nainen ”joutuisi” menemään treffeille miehen kanssa josta ei ole kiinnostunut. Reilua kaikille, kaikkia voittavat eikä kukaan häviä mitään.
En lähtis miehen kanssa toisille deiteille, jos ei edes jotain kahvia voi tarjota. Jos mies on oikeasti kiinnostunut, niin saa kyllä tehdä töitäkin sen eteen. Kaiken lisäksi miesten palkka on parempi kuin naisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko miehet jättää deittailematta taksamittareita? Täältä löytyy meitäkin jotka haluaa maksaa omat ateriansa ja menonsa. Jostain syystä treffikutsuja satelee lähes aina taksalla käyville
Vaikutat mielenkiintoiselta ihmiseltä, toivattavasti saat sopivan treffikutsun lähitulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
En lähtis miehen kanssa toisille deiteille, jos ei edes jotain kahvia voi tarjota. Jos mies on oikeasti kiinnostunut, niin saa kyllä tehdä töitäkin sen eteen. Kaiken lisäksi miesten palkka on parempi kuin naisten.
Tässäkin jälleen näkee miten miehet itsessään eivät vastusta ajatusta maksamisesta. Miehinen ego pääsee nousemaan taivaisiin korkeamman palkan takia :)
Mä oon se muroihin pissijä joka kieltäytyy tarjoamisesta ja maksaa itse.
Jos miestä kiinnostaa, hän haluaa tehdä vaikutuksen ja tarjoaa. Jos miestä ei kiinnosta, häntä harmittaa hukkaan heitetty raha eikä halua tarjota. Näin itse tulkitsen tilanteen.
Toki minulla on rahaa maksaa itsekin vaikka molempien ilta (ja myöhemmin tietenkin tarjoan aivan vastavuoroisesti ja tasapuolisesti), mutta rahasta tässä ei ole kyse vaan käytöstavoista ja henkilökemioista. Itse en kestä pihejä ihmisiä edes kavereina enkä todellaakaan parisuhteessa, niin tuo on ihan hyvä testi ettei tarvitse tuhlata aikaa yksiä treffejä enempää, jos miestä närästää noin rankasti tarjota mitään kenellekään ilman vastinetta.
Vierailija kirjoitti:
No ei oo ainakaan meillä joten eipä yleistetä. Mutta ei se minua miehenä haittaa yhtään, pääasia että laskut tulee maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä moderni nainen. Tasa-arvo kunniassa teilläpäin.
Vierailija kirjoitti:
Jos miestä kiinnostaa, hän haluaa tehdä vaikutuksen ja tarjoaa. Jos miestä ei kiinnosta, häntä harmittaa hukkaan heitetty raha eikä halua tarjota. Näin itse tulkitsen tilanteen.
Toki minulla on rahaa maksaa itsekin vaikka molempien ilta (ja myöhemmin tietenkin tarjoan aivan vastavuoroisesti ja tasapuolisesti), mutta rahasta tässä ei ole kyse vaan käytöstavoista ja henkilökemioista. Itse en kestä pihejä ihmisiä edes kavereina enkä todellaakaan parisuhteessa, niin tuo on ihan hyvä testi ettei tarvitse tuhlata aikaa yksiä treffejä enempää, jos miestä närästää noin rankasti tarjota mitään kenellekään ilman vastinetta.
Eli jos mies tarjoutuu maksamaan puolet, niin hän on pihi, mutta jos nainen ei suostu maksamaan mitään, niin hän on reilu? Kuuluisaa naisen logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies olettaa naisen olevan ”maksullinen” ja tarjoaa vain silloin, jos kuvittelee, että se voisi johtaa naisten haarojen avautumiseen. Mies siis ajattelee, että jos hän tarjoaa aterian tms., niin nainen on silloin hänelle jotain velkaa.
Ja nainen ottaa tarjouksen vastaan. Reiluinta olisi seuraavat periaatteet:
A) molemmat maksavat oman illallisen
B) nainen kieltäytyy treffeistä jos ei kiinnosta.Näin mies säästäisi aikaa ja vaivaa, eikä nainen ”joutuisi” menemään treffeille miehen kanssa josta ei ole kiinnostunut. Reilua kaikille, kaikkia voittavat eikä kukaan häviä mitään.
Tässä nyt vaan on sellainen juttu, että mies ei kerro naiselle tästä takaisinmaksun oletuksestaan. Nainen ajattelee, että mies on kohtelias ja hyvätapainen maksaessaan illallisen, jolle on naisen kutsunut. Nainen ei ajattele, että mies pitää illallista maksuna seksistä.
Jos sitä seksiä kuitenkin saa, se ei johdu siitä, että mies on kuluttanut naiseen paljon rahaa. Se johtuu siitä, että mies on ollut kohtelias, hyvätapainen ja kiinnostava herrasmies. Näin vaan tuppaa harvoin käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli haluatte oikeasti voimaantua mieskuntana siirrytte Ruotsiin/Norjaan. Unohdatte tyystin kehitysmaat ja keskitytte aidosti moderneihin naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettava totuus. Jos nainen on tarpeeksi kaunis, miehet jotenkin sekoaa periaatteistaan.
Jos saat sen unelmiesi naisen deiteille, olet äimistynyt naisen kauneudesta, mukavuudesta ja älystä, väitän, että miehenä teet ihan kaikkesi, ettet vaan mokaa tätä juttua. Ja tarjoat kaiken, vaikka olisit miten periaatteellinen.
Esimerkki. Mulla on ystävä joka on jäätävän kaunis ja mukava, fiksukin. Oli tavannut miehen, joka oli päättänyt että tapailee vain lapsettomia naisia. No, ystävälläni on 1 lapsi. Mies rakastui tulisesti ja unohti kaikki periaatteensa seukkailla vain lapsettomia... ja nyt ovat onnellisesti naimisissa.
Näitä esimerkkejä riittää. Voin kertoa montakin tapausta, joissa mies on ihastuttuaan heittänyt omat vaatimuslistansa romukoppaan kun tavannut naisen joka osoittautuikin miehelle unelmien naiseksi vaikka olikin ihan vääriä ominaisuuksia mukana.
Väitän että kun ihastut ja sitten tietenkin haluat tehdä vaikutuksen, huomaatkin haluavasi tarjota...
Tämä. En taatusti ole maailman kaunein nainen, mutta kun mieheni ihastui minuun niin ei kyllä antanut maksaa koskaan mitään vaikka oli aiemmin niin periaatteen mies. Periaatteesta ei myöskään aikonut enää avioitua koskaan ensimmäisen kerran jälkeen mutta arvatkaas vaan miten iso timanttinen vihkisormus minulla on nimettömässäni :D
Mun velamiehestä, joka oli vannoutunut yksinasuja, tuli pöhkörakastuneena vallan hyvä uusperheen isä. Nyt ollaan jo kaksin. :)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tekee vaikutuksen rahalla ja toiset joillakin muilla konsteilla. Kaikilla omat mieltymyksensä, koittakaa siinä sitten sopia toisillenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos mies tarjoutuu maksamaan puolet, niin hän on pihi, mutta jos nainen ei suostu maksamaan mitään, niin hän on reilu? Kuuluisaa naisen logiikkaa.
Ei tässä ole rationaalisuuden kanssa mitään tekemistä, kun haetaan ihmistä parisuhteeseen ja kokeillaan miten kemiat toimii. Minä tarjoan jatkuvasti miehelleni ja kavereilleni, ostelen lahjoja jos haluan ilahduttaa enkä laske koskaan mitä saan takaisin tai kumpi on tappiolla tai voitolla näissä tarjoamisissa. Siksi minun on oltava varovainen näiden pihien ihmisten kanssa, sillä olen huomannut joutuvani tällaisten seurassa hyväksikäytetyksi höveliyteni takia.
Etsin samantyylistä seuraa, kenelle se parin kympin tuhlaaminen ei ole mikään menetys, jos se ilahduttaa tai sillä saa toiselle aikaan hyvän mielen. Eli jos miehellä on näiden raha-asioiden suhteen vahvat periaatteet (aina kaikki puoliksi, velkalistoja kaupassakäynnin jälkeen, kirjanpitoa siitä kuka tarjoaa ja mitäkin), niin meidän suhteemme ei tulisi toimimaan kuitenkaan. Ei edes kaverisuhde.
En oikein ymmärrä tuota, että kutsuja maksaa. Kyllä saatan ihan hyvin olla aloitteellinen ja kysyä treffeille ja ehdottaa että mennään vaikka syömään. En oleta, että mies edes odottaa minun tarjoavan. Sama toisinpäin; aina maksan oman osuuteni. Jos mies kasuaalisti toteaa että hän haluaa tarjota, niin en lähde vänkäämään vastaan, mutta ei se mikään oletus ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli haluatte oikeasti voimaantua mieskuntana siirrytte Ruotsiin/Norjaan. Unohdatte tyystin kehitysmaat ja keskitytte aidosti moderneihin naisiin.
Kiitos olen kyllä ihan tyytyväinen täällä Suomessa itäeurooppalaisen vaimoni kanssa. Hyvin menee eikä tarvitse ostaa Marimekon krääsää tai muuta vastaavaa ylihinnoiteltua tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tekee vaikutuksen rahalla ja toiset joillakin muilla konsteilla. Kaikilla omat mieltymyksensä, koittakaa siinä sitten sopia toisillenne.
Ei sitä vaikutusta pelkällä tarjoamisella tehdä, se on vain yksi osa. Tuosta pidemmälle ei edetä, jos mies osoittautuu niin pihiksi, että alkaa laskeskelemaan jotain laskun puolittamista ja sit mitä kukakin on syönyt tai juonut. Tuollaisessa tilanteessa maksaisin koko laskun itse, ettei vain jäisi käsitystä, että olen jotain velkaa.
Kummassakaan tapauksessa lasku ei menisi puoliksi, joko mies maksaa tai sitten minä, toisessa tapauksessa toiset treffit olisivat mahdolliset, toisessa ei. Kaveritapaamisilla voidaan puolittaa lasku tai tarjota vuorotellen tai rahatilanteen mukaan, treffit on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos olen kyllä ihan tyytyväinen täällä Suomessa itäeurooppalaisen vaimoni kanssa. Hyvin menee eikä tarvitse ostaa Marimekon krääsää tai muuta vastaavaa ylihinnoiteltua tavaraa.
Älä pliis yleistä poikkeusellista tapausta! Suurinosa itä-eurooppalaisista ja venäläisistä naisista odottavat maksukykyistä miestä. Idälle ja Aasialle pitäisi sanoa täydellinen ei, jos halutaan oikeasti voimaantua vaan nähtävästi tykätään siltikin lähteä vanhoillisiin maihin.