Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan aiot olla kotona, tai olet jo ollut?

01.07.2006 |

Kiinnostaa tämä siksi kun tuntuu että olen ainoa joka yrittää sinnitellä täällä kotona kunnes lapsi täyttää 3v, olenko ainoa?

Tunnen kyllä yhden äidin joka oli kotona 8 vuotta, mutta taitaa olla harvinaisuus?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin äiti, joka on ollut kotona hoitamassa lapsia nyt 7,5 vuotta. Omat lapset ovat nyt 7v eskarilainen ja 4v kerholainen. Vuoden päivät olen hoitanut omien lasteni lisäksi hoitolapsia yksityisenä perhepäivähoitajana. Tämän hetken hoitolapset ovat 11kk, 1v5kk ja 4v. Hyvin olen viihtynyt enkä muuta haluaisi tehdäkään, niin mukavaa on ollut=) Tällä kuviolla toimin ainakin vielä 3-4 vuotta, kunnes saan kuopuksen koulun 2. luokalle. Sitten saattaa äitikin lähteä takaisin opiskelemaan lisää nykyisen sosionomin tutkinnon perään=)

Vierailija
62/89 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään hinkua töihin hoitamaan toisten lapsia.

Nuorin on jo reilu neljä vuotias ja 8 tunnin työpäivää en ainakaan ikinä ala tekemään. On tuo ip aika sutinaa kun kaks koululaista kotiutuu, kahdestaan he eivät tässä pärjäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli tässä kuussa 19 vuotta täyteen kotiäitinä. Lapsia on perheessämme 8; 1-19 vuotiaat. Aion olla kotiäitinä kunnes nuorimmainenkin täyttää 3 vuotta.

Vierailija
64/89 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin aioin tehdä vain yhden lapsen jonka kanssa olisin 3 vuotta kotona mutta nytten ikäeroksi tulee 3 vuotta ja meinaan jatkaa vielä toiset 3 vuotta kotona.Eli yhteensä 6 vuotta kotona.Enempää en aio olla ellei tule vahinko lasta jolloin olisin taas 3 vuotta kotona mutta en halua kuin 2 lasta,joten eiköhän siihen 6 vuoteen jää.Kun kotihoidontuki loppuu niin pakko mennä töihin että saa ostettua tarpeelliset asiat.muuten voisin olla kotona pidempäänkin.

Vierailija
65/89 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meinaan olla vielä ainakin pari vuotta kun nuorimmainen täyttää kolme. Mitään hinkua ei ole töihin, tässä kotona on ihan tarpeeksi hommaa neljän lapsen, kodin ja eläinten kanssa.

Vierailija
66/89 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolmonen kasvaa massussa,eli tuskin ihan heti mihinkään lähden. ajatuksena kun oli näiden kahden lapsen aikana että kotona olen kunnes molemmat menevät kouluun,oon niin tyytyväinen että mulla on mahdollisuus olla kotona,käytännössä jo sitten kun on kolme lasta niin tuntuis aika hyödyttömältä mennä töihin koska päivähoitomaksutkin kohois ihan hirmusiksi jo. Eli eletään nyt ainakin seuraavat 5 vuotta eteenpäin perinteisellä mallilla,mies tuo leivän pöytään ja nainen hoitaa kodin =D

Vierailija
67/89 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan meille vielä yksi pienokainen suodaan, niin todennäköisesti olen kotona siihen asti kun pojat(nyt 3,5v ja 1,5v) tai ainakin esikoinen menee kouluun. Miehen kanssa ollaan onneksi samoilla linjoilla tässä asiassa ja taloudellisesti pärjätään, niin hyvillä mielin olen kotona :)

Vierailija
68/89 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltu kotona esikoisen odotusajasta lähtien, kohta kolme vuotta ja jatketaan ainakin seuraavat kolme kun seuraava syntyy syyskuussa. Katsotaan sitten taas siitä eteenpäin! :)

Mielelläni olen kotona mahdollisimman pitkään.

Vierailija
69/89 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän sinnitellä vielä 2 vuotta kotona ja sitten töihin/opiskelemaan. Vuoden olen jo ollut, enkä oikein viihdy.

Siispä nostan teille hattua :)

Vierailija
70/89 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 1v. 8kk ja meinaan olla ainakin 3v. lapset kasvavat niin äkkiä että haluan nauttia joka hetkestä:) Välillä on ollut tiukkaa rahan suhteen mutta on se sen arvoista:)

Vierailija
71/89 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 3v4kk ja 1v3kk.

Vierailija
72/89 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupicaia:

Itse yritän sinnitellä vielä 2 vuotta kotona ja sitten töihin/opiskelemaan. Vuoden olen jo ollut, enkä oikein viihdy.

Siispä nostan teille hattua :)

Itse en jaksaisi olla pelkästään kotona vuosikausia,olen lasten välissä käynyt töissä lataamassa akkuja.Turha sitä on hampaat irvessä olla kotona jos ei viihdy.Kaikille ei sovi pelkkä kotona oleminen,ei siitä kannata huonommuutta kokea.Tällä palstalla saattaa helposti tulla huonot fiilikset koska palstalla olijoista suurinosa on kotiäitejä....;)

Vierailija
73/89 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olen ollut 7v ja ajattelin olla viellä ainakin 3v eli

sitten olisin ollut kotiäitinä 10v... huh...

Kolmen lapsen kanssa olen ja töitä olen lasten välissä

tehnyt sen 6kk päivärahan takia. Välillä jaksaa paremmin ja välillä

huonommin... Työelämään ei ole hinkua ja tämä kyllä käy

työstä mainiosti, eikö vaan ???

Vierailija
74/89 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aion palata tana vuonna toihin kunlapset ovat 6 ja 4, mieluummin osa-aikatyohon mutta jos loydan tosi sopivan ja tai hyvapalkkaisen tyon niin kokopaivaiseen. Kotona olen ollut 1 kk ennen esikoisen syntymaa lahtien mutta opiskelein samalla.

Just juttelin leikkikentalla yhden naisen kanssa joka sanoi etta hanen mielestaan palaan varhain toihin, han itse oli 10 v kotona ja sitten meni luokka-avustajaksi osa-aikatyohon.

Asun Englannissa ja taalla ei ole mitaan kotihoidontukia. Olkaa kiitollisia siita ja todella edullisesta paivahoidosta mita Suomessa saa!!!!!!! Naiden kalleuden takia monet ovat taalla kotona kunnes lapset menevat kouluun.

Vierailija
75/89 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen ollut kotona viisi vuotta ja näillä näkymin (loppuvuodeksi uusi pikkuinen työn alla) saattaa hyvinkin venyä tuonne kahdeksaan vuoteen tämä kotonaolo. Mutta kivaa on ollut :) Päivääkään en vaihtaisi pois!

Vierailija
76/89 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kotona 10v... Alkuun olin ihan ilman lapsia, esikoinen syntyi

-98 ,kakkonen -00 ja sitte tulikin pitempi tauko. Osan aikaa oli työttömänä ja osan sairaslomalla. Nyt olen KHT ja jään alkukeväästä uudelle äitiyslomalle. Töihin ei ole kiirettä koska lapset tarvitsevat minua eikä kyllä ole työpaikkaa mihin palata... velkaakaan emme ole ottaneet ,jotenka " laiskana" olen kotona.

Ja mitä tulee töihin paluuseen... ei paljoa huvita palata töihin kun käteen jää nappirahat kun veisin lapsia hoitoon.

Kyllä kotoäitinä oleminen on minulle enemmän sydämmen kuin rahan asia!!

Waimo72

Vierailija
77/89 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pinna ollut palamassa koko ajan.. tästä ajasta kun 7 kk yksin kotona ilman lasta ja loput 10 kk lapsen kanssa, jona aikana en ole tehnyt mitään. En yhtikäs mitään. Mulle ei riitä viikossa pari salikäyntiä ja puolet vuodesta ei ole niitäkään ohjattuja tunteja! Tarvitsen sosiaalisia kontakteja ilman lapsia, joten töihin olisi mentävä! Perhekerhotkaan ei ole se vaihtoehto, koska siellä on lapset pääasiassa. Haluan omaa elämää. Eli mulle ei sovi näin pitkään kotiäitiys.

Vierailija
78/89 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on monia, jotka kotona 5-10 vuotta.. siis miten se on mahdollista? Kh tuki loppuu 3 vuotiaana ja jos on työtön tittelillä, niin laki määrää töihin tai kurssille viim. 3 kk kuluttua ellei sitten laista sitä ja ravaa sossussa.

Vierailija
79/89 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ei tuu mistään vain lapsilisät. Tosi hyvin on pärjätty, matkustellaan tosi paljon jne. Rahaahan menee niin paljon kun on...

Vierailija
80/89 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tekemässä reportaasia television ajankohtaisohjelmaan pienten lasten äideistä, jotka keskustelevat äitiyteen liittyvistä asioista verkon keskustelupalstoilla. Tarvitsisin juttuuni muutaman äidin, joka haluaisi kertoa verkkoyhteisön merkityksestä vanhemmuuden tukena.

Yhteystietoni löytyvät lehden toimituksesta.