Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanna Marin vetoaa: "Nyt ei ole oikea aika lähteä mökille"

Vierailija
15.04.2020 |

Mutta ehkä perjantaina sitten..

Kommentit (1394)

Vierailija
61/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökillä saattaa tulla vaikka pipi peukaloon mitä pitää käydä paikkuuttamassa.

Se on valtion ja koko taudin kannalta varmaan pienempi paha hoitaa peukalo kuntoon "väärässä kunnassa" kuin ottaa koronaosumaa kaupungissa ja päätyä tehohoitoon..

Mutta kun sinä uudeltamaalta lähteneenä voit tietämättäsi, oireettomana, tartuttaa sen koronan siellä mökkikunnan terveyskeskuksessa. Sitähän ihmiset pelkäävät. Ei pelätä sitä, että joku tahallaan tartuttaa, vaan sitä että vahingossa sen tavalla tai toisella tekee. 

Vierailija
62/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helvetin kallista seisotta polisiia yötä päivää jossain tien varressa  vahtimassa jotain rikkureita tai muita pöllöjä, jokta haluavat testata voiko rajan ylittää. 

Tässä nyt eräitä harmittaa lähinnä Sanna Marinin persoona. Samaa urputusta olisi kuultu, jos rajoja ei olisi suljettu alunperinkään. Joten päätelkää siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi avaa? Koska on LAITONTA pitää enää kiinni.

Tästä on laintuntijoilla myös eriäviä mielipiteitä.

Oikeus elämään on tärkeämpi kuin oikeus liikkumiseen.

Näin on. Tässä tilanteessa tuo argumentti ei tosin toimi, sillä valtiovalta ei ole rajoittamassa kansalaisten oikeutta elää.

Vierailija
64/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökille taasen huomenna. Maanantaina tultiin, kun oltiin pääsiäinen siellä. 

Te muut ette ole elänyt niin kuin minä olen toivonut teidän elävän elämänne, ja minä en todellakaan ala nyt elämään niin kuin te muut haluaisitte määrätä. Tulen elämään juuri sellaista elämää kuin itse haluan, ja menen mökille kun siltä minusta tuntuu.

Todellakaan en mökkipaikkakunnan kaupoissa käy enää, vaikka ennen kävin, vaan tosi helppo ja halpa on hakea tarvittava tuosta Prismasta ennen kuin lähdemme ajamaan. Tulee säilymään käytäntönä myös koronan jälkeen. Mitä sitä paikkallisia kannattamaan jos siitä tämmöinen itku tulee, eikä raha kelpaa.

Minä en ole tippaakaan kiinnostunut koko koronasta, se tulee jos on tullakseen. Elän mieluummin elämääni normaalisti eteenpäin joka ikinen hetki, ja sairastun koronaan ja kuolen, kuin tällaista perkkeleeen pelleilyä yhtäkään päivää. MINÄ en tule sairastuttamaan teidän mummojanne minnekään, en ole vanhusten kanssa tekemisissä, enkä lasten, kuin omani, enkä tee työkseni sellaista missä saitrastutan ketään. Jos saan koronan, so be it, oli kohtalokas tai ei. Onneksi täällä saa sentään vielä käyttää omaa järkeään, ja elää omaa elämää ilman että tarvitsee joka pierua päästää sillä tavalla kuin joku toinen tahtoo ja vaatii.

Pitäkää tunkkinne ja eristyksenne, mulle riitti.

Laita sairaalaan mennessäsi Ei tehohoideta -kyltti kaulaan niin menee hoidot niitä tarvitseville etkä kuormita hoitajia

En tule menemään koronaan sairastuessani vapaaehtoisesti sairaalaan, joten ei tarvitse huolehtia.

Mikäli tämä maa on tämän koronapelleilyn lisäksi niin tyhhmä että sinne minut väkisin vie haluttomuudestani huolimatta, niin se on taas teidän ongelma, ei minun. Tehkää niin kuin teette, minä en osallistu.

Veitkö lapsenkin mökille? Muista sitten, ettet laita häntäkään sairaalaan, jos käy huonosti. Tehän kun ette koronasta piittaa...

Kenen lapsen? Sinunko? Oma lapseni on ihan aikuinen jo, eikä välitä mökkeilystä tuon taivaallista.

Voi harmi kun nyt ei kalahtanutkaan, heh.

Vierailija
65/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna avasi rajat ihan yksin omalla päätöksellään koska hänellä on valtava tarve päästä vierailemaan rakastajansa luona Perä-Hikiällä.

Vierailija
66/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se haittaa jos sinne mökille mennään. Jos esim ei poikkea paikallisessa lähikaupassa. Ei kai ne paikalliset pukkaa sinne mökeille tartuntoja hakemaan.

Mä olen suositun mökkipaikkakunnan asukas. Olemme etenkin uusimaalaisten suosiossa. Tota mäkin mietin, että jos ei mökkimatkalla pysähdy mihinkään ja ajaa suoraan mökille, on siellä 2 viikkoa karanteenissa ja mahdollisesti sairastuessa palaa takaisin kotiseudulle, niin onko se niin hirveää jos ihmiset tänne metsään tulevat mökkeilemään. Kunhan pitävät sen 2 viikon katanteenin. Paikallinen Facebook-keskustelu käy kuumana, ja monin tavoin on mökkiläiset jyrätty. Vastakkainasettelu on tosi rajua ja tunteet näyttää kuunenevan puolin ja toisin.

Silloin ennen kuin rajat suljettiin oli mökkipaikkakunnilla kauppojen parkkipaikat täynnä. Iso osa ihmisistä ei mennyt vain mökeilleen, vaan osa meni sukulaisia tapaamaan kotiseuduilleen.

Jos ihmiset toimisivat niinkuin näiden keskustelujen ideaali mökkiläiset, välttelisivät sosiaalisia kontakteja ja kävisivät kaupassa muualla kuin mökkipaikkakunnillaan ei varmaan alunalkaenkaan olisi tarvinnut sulkea Uudenmaan rajoja. Jokaisesta ulkoilualueen nuotiopaikasta ja pallokenttien pelaajista näkee selvästi, että ei kaikki ymmärrä välttää niitä kontakteja.

Vierailija
67/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on valtion ja koko taudin kannalta varmaan pienempi paha hoitaa peukalo kuntoon "väärässä kunnassa" kuin ottaa koronaosumaa kaupungissa ja päätyä tehohoitoon..

Ettekö te osaa pakata mukaan laastareita? Kyllä isonkin haavan saa itse hoidettua, ei sitä varten tarvitse lähteä lääkäriin.

Vierailija
68/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankkaan täyteen kotikaupungissa, myös 10 l kanisterin. Ostan ja vien kaikki elintarvikkeet, juomat, pakasteet ja tavarat mukanamme. En aja kolaria, sairastu, käy apteekissa, osu kirveellä jalkaani, huku saunauinnilla, verkkojen laskussa enkä polta mökkiä pihalla grillatessa. Emme myöskään tapaa ketään, jos tapaamme sanomme päivää 6,5 metrin etäisyydeltä vastatuuleen sijoittuneena. Nyt on aika siivota tontti, rännit ja laittautua kevät/kesäteloille, Sanna hyvä, lähde sinäkin Tampereelle, Simokin aina lähti.

Vierailija
69/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi avaa rajat? Pikkuisen sekavaa viestintää ja ite hinkuaa tampereelle

Miksi? Koska ei ole diktaattori. Ei hallitus yksin voi tuollaista asiaa päättää, vaikka haluaisi. Saati että pääministeri voisi.

Jo siinä vaiheessa kun Uudenmaan rajat suljettiin, perustuslakivaliokunta naputti asiasta. Nyt olisi tullut vielä tiukempaa noottia, jos lupaa laisinkaan.  Perustuslaissa kun säädetään, että "Suomen kansalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa". Pitää olla todella pätevät syyt rikkoa tuota, eli käytännössä ihan välttämätön tilanne. Nyt todettiin, että vaikka sulun jatkamisesta ehkä olisi hyötyä, niin täysin välttämättömänä sitä ei enää voi pitää, joten sitä ei voida jatkaa.

Vierailija
70/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Tässä tilanteessa tuo argumentti ei tosin toimi, sillä valtiovalta ei ole rajoittamassa kansalaisten oikeutta elää.

Kyllä se nyt vaan joidenkin ihmisten kohdalla sitä oikeutta rajoittaa, jos tämän rajojen avaamisen seurauksena joku nyt koronaan kuolee. Tämä riski on hallituksen tiedossa, ovat tietoisia, että joku voi kuolla tämän rajan avaamisen seurauksena. Tätä kuollutta ei enää auta se, että rajat suljetaan tarvittaessa uudestaan, kuten tänään Marin infotilaisuudessa vihjaisi.

Vierailija
71/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on helvetin kallista seisotta polisiia yötä päivää jossain tien varressa  vahtimassa jotain rikkureita tai muita pöllöjä, jokta haluavat testata voiko rajan ylittää. 

Tässä nyt eräitä harmittaa lähinnä Sanna Marinin persoona. Samaa urputusta olisi kuultu, jos rajoja ei olisi suljettu alunperinkään. Joten päätelkää siitä.

Se on todella kallista pitää kaikki Suomen ravintolat suljettuna. Paljon kalliimpaa on jos rajoitusten avaamisen seurauksena yritystoiminnan rajoittamista joudutaan pitkittämään.

Vierailija
72/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ska

Mutta kun sinä uudeltamaalta lähteneenä voit tietämättäsi, oireettomana, tartuttaa sen koronan siellä mökkikunnan terveyskeskuksessa. Sitähän ihmiset pelkäävät. Ei pelätä sitä, että joku tahallaan tartuttaa, vaan sitä että vahingossa sen tavalla tai toisella tekee. 

Pitää olla tähdet aika kohdillaa jotta  on tartunta, on oireeton ja vielä lyö peukaloon heti ensi päivinä. :) 

Vierailija
73/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylen uutislähetyksessä haastateltiin Suomusjärvellä mökkeilevää turkulaista, joka oli paniikissa sännännyt kauppaan, koska raja aukeaa ja tautiset uusimaalaiset hyökkää. Turkulainen oli siis itse ihan huoletta mökkeilemässä 80 km päästä kotoaan, ja tietenkin menossa kauppaan, kuinkas muuten. Uudenmaan rajalta on Suomusjärvelle vain muutama kilometri, mutta sillähän toki ei ole mitään väliä. Muilla on näköjään omasta mielestään lupa ja oikeus mökkeillä pitkin ja poikin, ja kauhistella sitten holtittomia uusimaalaisia. Oli varmaan Yle tarkoituksella ottanut tuon pätkän uutisiin, jotta ihmiset huomaisivat katsoa myös omaa käytöstään, eikä vain osoittelisi syyttävällä sormella toisia.

Kyllä mulla on lupa ja oikeus mökkeillä silloin kun haluan. En kysy siihen lupaa keneltäkään, koska mökki on minun, ei kenenkään muun. En tosin kauhistele ketään. En edes itseäni.

No eihän tässä nyt siitä ollut kysymys 😂 Vääntäkööt joku rautalangasta - minä en jaksa.

Vierailija
74/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se haittaa jos sinne mökille mennään. Jos esim ei poikkea paikallisessa lähikaupassa. Ei kai ne paikalliset pukkaa sinne mökeille tartuntoja hakemaan.

Mä olen suositun mökkipaikkakunnan asukas. Olemme etenkin uusimaalaisten suosiossa. Tota mäkin mietin, että jos ei mökkimatkalla pysähdy mihinkään ja ajaa suoraan mökille, on siellä 2 viikkoa karanteenissa ja mahdollisesti sairastuessa palaa takaisin kotiseudulle, niin onko se niin hirveää jos ihmiset tänne metsään tulevat mökkeilemään. Kunhan pitävät sen 2 viikon katanteenin. Paikallinen Facebook-keskustelu käy kuumana, ja monin tavoin on mökkiläiset jyrätty. Vastakkainasettelu on tosi rajua ja tunteet näyttää kuunenevan puolin ja toisin.

Silloin ennen kuin rajat suljettiin oli mökkipaikkakunnilla kauppojen parkkipaikat täynnä. Iso osa ihmisistä ei mennyt vain mökeilleen, vaan osa meni sukulaisia tapaamaan kotiseuduilleen.

Jos ihmiset toimisivat niinkuin näiden keskustelujen ideaali mökkiläiset, välttelisivät sosiaalisia kontakteja ja kävisivät kaupassa muualla kuin mökkipaikkakunnillaan ei varmaan alunalkaenkaan olisi tarvinnut sulkea Uudenmaan rajoja. Jokaisesta ulkoilualueen nuotiopaikasta ja pallokenttien pelaajista näkee selvästi, että ei kaikki ymmärrä välttää niitä kontakteja.

Juuri näin, ja tästä syystä minä mökkeilen, koska osaan sen tehdä oikein. Ne jotka eivät osaa, voivat jäädä kotiin.

Vierailija
75/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te osaa pakata mukaan laastareita? Kyllä isonkin haavan saa itse hoidettua, ei sitä varten tarvitse lähteä lääkäriin.

Eikös tää ollu hutisalon pelko, arvaamot ruuhkautuu

Vierailija
76/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Mikään ei kelpaa..pitää olla sääntöjä ja rajoituksia, mutta ei saa olla. Jos ei ole, tehdään mitä huvittaa, jos on, niitä ei saa olla. Suomalaiset on kyllä vaikeita ihmisiä.

Minä sanoisin kyllä, että meillä on selkeitä ihmisiä, mutta vaikea valtio. Minulta ei ole kukaan kysynyt lupaa sille, saako toimivan valtion romuttaa ja muuttaa leikkikehäksi. Nyt niitä sääntöjä, rajoituksia ja määräyksiä perkele. Jos ei laki salli, muuttakaa laki.

Lakien muuttaminen on hidasta hommaa, ja perustuslain muuttaminen varsinkin. Ei sitä hallitus voi omalla päätöksellään tehdä.

Se, että lakeja ei noin vain hetken mielijohteesta muutella, on osa sitä valtion toimivuutta.

Vierailija
77/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylen uutislähetyksessä haastateltiin Suomusjärvellä mökkeilevää turkulaista, joka oli paniikissa sännännyt kauppaan, koska raja aukeaa ja tautiset uusimaalaiset hyökkää. Turkulainen oli siis itse ihan huoletta mökkeilemässä 80 km päästä kotoaan, ja tietenkin menossa kauppaan, kuinkas muuten. Uudenmaan rajalta on Suomusjärvelle vain muutama kilometri, mutta sillähän toki ei ole mitään väliä. Muilla on näköjään omasta mielestään lupa ja oikeus mökkeillä pitkin ja poikin, ja kauhistella sitten holtittomia uusimaalaisia. Oli varmaan Yle tarkoituksella ottanut tuon pätkän uutisiin, jotta ihmiset huomaisivat katsoa myös omaa käytöstään, eikä vain osoittelisi syyttävällä sormella toisia.

Kyllä mulla on lupa ja oikeus mökkeillä silloin kun haluan. En kysy siihen lupaa keneltäkään, koska mökki on minun, ei kenenkään muun. En tosin kauhistele ketään. En edes itseäni.

No eihän tässä nyt siitä ollut kysymys 😂 Vääntäkööt joku rautalangasta - minä en jaksa.

Miksi kirjoittaa ensin jotain, ja sitten hädissään väittää ettei kirjoittanut niin, kun jokainen voi ihan silmällä lukea että juuri niin kirjoitit :D :D :D HEHHEHEHHEHEE LMAO!!!111!!!!11

Vierailija
78/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska valtio kielsi yli 70 vuotiaiden liikkumisen ja aika moni heistä on palvelukodeissa, joissa hoitajia kierrätetään, ei palvelukodin asukas voi ohjeiden puitteissa mennä sukulaisilleen vaikka palvelukodeissa on hoitajien levittämänä aika iso riski sairastua ja palvelukotien asukkaista on tartunnan sattuessa iso osa kuollut.

Tosiasiassa palvelukoteihin suljetuilta sulkemalla mahdollisuus poistua sieltä tartuntojen tullessa on puuttuu annetut ohjeet heidän oikeuteen elää.

Vierailija
79/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Mikään ei kelpaa..pitää olla sääntöjä ja rajoituksia, mutta ei saa olla. Jos ei ole, tehdään mitä huvittaa, jos on, niitä ei saa olla. Suomalaiset on kyllä vaikeita ihmisiä.

Minä sanoisin kyllä, että meillä on selkeitä ihmisiä, mutta vaikea valtio. Minulta ei ole kukaan kysynyt lupaa sille, saako toimivan valtion romuttaa ja muuttaa leikkikehäksi. Nyt niitä sääntöjä, rajoituksia ja määräyksiä perkele. Jos ei laki salli, muuttakaa laki.

Lakien muuttaminen on hidasta hommaa, ja perustuslain muuttaminen varsinkin. Ei sitä hallitus voi omalla päätöksellään tehdä.

Se, että lakeja ei noin vain hetken mielijohteesta muutella, on osa sitä valtion toimivuutta.

Ei lakeja tarvitse muuttaa, koska valmiuslaki on olemassa. Valmiuslain käytön ratkaisee hallitus esityksillään ja eduskunta sen joko hyväksyy tai hylkää. Nyt hallitus ei tarjonnut enääeduskunnalle mahdollisuutta arvioida asiaa, vaan hallitus itse luopui rajoituksista.

Vierailija
80/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä aikamoinen farssi kaikkinensa. Gatesta toiseen.. posti, maski, mökki.. mitä seuraavaksi? Herkullinen tilanne joutilaana seurata. Ja ihmiset sekoamispisteessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi