Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanna Marin vetoaa: "Nyt ei ole oikea aika lähteä mökille"

Vierailija
15.04.2020 |

Mutta ehkä perjantaina sitten..

Kommentit (1394)

Vierailija
21/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rajat avattiin, jos nyt ei olisi aika?

Avattiin, koska Suomi on valtio, jossa ei ole diktatuuria ja lakeja noudatetaan, poikkeusaikanakin.

Jotkut ihmiset vaan ovat niin typeriä, että heille pitäisi olla kahleet jalassa, että ymmärtäisivät sen, että mielikseen eivät tuota tehneet vaan koska oli pakko.

Ja painottivat monta kertaa sitä, että, koska ihmiset ovat noudattaneet hyvin rajoituksia, on sillä ollut positiivista vaikutusta.

Voi että, tiäksää lohduttaa, sit kun saa sen koronan, että muut ihmiset nyt vaan on niin typeriä. 

Vierailija
22/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä enää kuuntele tätä luuseria!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää sitten te tartuttajat kaupassa siellä Tsadissa, älkääkä tuoko sitä virusta naapuripaikkakuntiinne. Esim. Somerolla alle 5 tartuntaa ja ollaan teidän naapurissa. Täällä paljon teidän mökkejänne.  Kattokaakin, ettette näy tuolla paikallisissa kaupoissa!!! 

Joo ei käydä enää ikinä teidän kaupoissa. AInakin minä tuon Helsingistä kaikki tavarat jatkossa mökilleni - niin ruoat, juomat kuin rakennustarvikkeetkin. Yhtään euroa en teidän kauppoihinne enää tuo.

Vierailija
24/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi avaa rajat? Pikkuisen sekavaa viestintää ja ite hinkuaa tampereelle

MInua hävettää teidän puolestanne. Harvinaisen typeriä olette. RAJAT OLI LAIN MUKAAN AVATTAVA koska oikeudellisia perusteita kiinnipidolle ei enää ollut (THL, STM, HUS ja oikeuskanslerin sekä perustuslakivaliokunnan mukaan). Se ei tarkoita etteikö jokaisella olisi oma vastuu jättää levittämättä tautia. Sanna Marinin on näköjään turha luottaa suomalaisten älykkyyteen koska sitä ei ole lainkaan!

Uudenmaan sulku ei vaikuta paskankaan vertaa Marinin Tampereen matkoihin, koska hänen KOTINSA on siellä ja kotiin sai mennä sulunkin aikana.

Ei sun ny muitten puolesta tartte hävetä. Me muuthan ollaan sit vaan typeriä, jos ei noudateta hallituksen suosituksia. Meinaan kun näitä nyt vaan sattuu oleen tällasia täällä Suomessa.

Vierailija
25/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vedet ja sähköt voisi katkaista mökkikaava-alueilta? Vaikka toki on mökkejä ilman näitäkin, mutta osa jäisi edes tyhjilleen. Ehkä

Kateus se vie kalatkin vedestä. Säästä ja osta se oma mökki niin ei tarvitse itkeä toisten mökkeilyjen perään.

Vierailija
26/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykää sitten te tartuttajat kaupassa siellä Tsadissa, älkääkä tuoko sitä virusta naapuripaikkakuntiinne. Esim. Somerolla alle 5 tartuntaa ja ollaan teidän naapurissa. Täällä paljon teidän mökkejänne.  Kattokaakin, ettette näy tuolla paikallisissa kaupoissa!!! 

Joo ei käydä enää ikinä teidän kaupoissa. AInakin minä tuon Helsingistä kaikki tavarat jatkossa mökilleni - niin ruoat, juomat kuin rakennustarvikkeetkin. Yhtään euroa en teidän kauppoihinne enää tuo.

Tämä voi oikeestikin olla nyt "vaarana", että ihmiset alkaa toimia poliisin roolissa. Mutta tämähän oli hallituksen tämänpäiväinen viesti. Muiden täytyy alkaa kytätä, tuleeko pääkaupunkiseudulta porukkaa juuri meidän mökkikunnallemma. Menee kyttäykseksi, valitettavasti.

Vierailija
27/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tyhmää vapauttaa uusmaalaiset. Ei tarvitse heidän nyt muualle Suomeen tulla. Onneksi ehdimme Pirkanmaalta Kainuuseen mökillemme turvaan jo Pääsiäisenä.

Vierailija
28/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vedet ja sähköt voisi katkaista mökkikaava-alueilta? Vaikka toki on mökkejä ilman näitäkin, mutta osa jäisi edes tyhjilleen. Ehkä

Katkasta vois, ei haittaa mua, mutta katkaistaan suinkin vaan sun kämpästä, ihan kun tollasia ehdottelet.

Vierailija
29/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rajat avattiin, jos nyt ei olisi aika?

Muun muassa perustuslakivaliokunta ja oikeuskansleri ovat katsoneet, ettei jatkon perusteet täyttäneet.

Joka tapauksessa maalaisjärki sanoo, ettei kannata suuntautua sinne, jossa ovat pienemmät sairaanhoitoresurssit.

Ei lampailla ole maalaisjärkeä.

Vierailija
30/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just just  -anna alkoholistille viinapullo ja sano et ei tarvii heti juoda

Vierailija
31/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin voi yleistää. Jollekin ei ole nyt oikea aika lähteä mökille mutta toiselle taas on nyt just se aika kun sinne kannattaa ja pitää lähteä.

Vierailija
32/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökille taasen huomenna. Maanantaina tultiin, kun oltiin pääsiäinen siellä. 

Te muut ette ole elänyt niin kuin minä olen toivonut teidän elävän elämänne, ja minä en todellakaan ala nyt elämään niin kuin te muut haluaisitte määrätä. Tulen elämään juuri sellaista elämää kuin itse haluan, ja menen mökille kun siltä minusta tuntuu.

Todellakaan en mökkipaikkakunnan kaupoissa käy enää, vaikka ennen kävin, vaan tosi helppo ja halpa on hakea tarvittava tuosta Prismasta ennen kuin lähdemme ajamaan. Tulee säilymään käytäntönä myös koronan jälkeen. Mitä sitä paikkallisia kannattamaan jos siitä tämmöinen itku tulee, eikä raha kelpaa.

Minä en ole tippaakaan kiinnostunut koko koronasta, se tulee jos on tullakseen. Elän mieluummin elämääni normaalisti eteenpäin joka ikinen hetki, ja sairastun koronaan ja kuolen, kuin tällaista perkkeleeen pelleilyä yhtäkään päivää. MINÄ en tule sairastuttamaan teidän mummojanne minnekään, en ole vanhusten kanssa tekemisissä, enkä lasten, kuin omani, enkä tee työkseni sellaista missä saitrastutan ketään. Jos saan koronan, so be it, oli kohtalokas tai ei. Onneksi täällä saa sentään vielä käyttää omaa järkeään, ja elää omaa elämää ilman että tarvitsee joka pierua päästää sillä tavalla kuin joku toinen tahtoo ja vaatii.

Pitäkää tunkkinne ja eristyksenne, mulle riitti.

Laita sairaalaan mennessäsi Ei tehohoideta -kyltti kaulaan niin menee hoidot niitä tarvitseville etkä kuormita hoitajia

Vierailija
33/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te muut ette ole elänyt niin kuin minä olen toivonut teidän elävän elämänne, ja minä en todellakaan ala nyt elämään niin kuin te muut haluaisitte määrätä. Tulen elämään juuri sellaista elämää kuin itse haluan, ja menen mökille kun siltä minusta tuntuu.

Todellakaan en mökkipaikkakunnan kaupoissa käy enää, vaikka ennen kävin, vaan tosi helppo ja halpa on hakea tarvittava tuosta Prismasta ennen kuin lähdemme ajamaan. Tulee säilymään käytäntönä myös koronan jälkeen. Mitä sitä paikkallisia kannattamaan jos siitä tämmöinen itku tulee, eikä raha kelpaa.

Minä en ole tippaakaan kiinnostunut koko koronasta, se tulee jos on tullakseen. Elän mieluummin elämääni normaalisti eteenpäin joka ikinen hetki, ja sairastun koronaan ja kuolen, kuin tällaista perkkeleeen pelleilyä yhtäkään päivää. MINÄ en tule sairastuttamaan teidän mummojanne minnekään, en ole vanhusten kanssa tekemisissä, enkä lasten, kuin omani, enkä tee työkseni sellaista missä saitrastutan ketään. Jos saan koronan, so be it, oli kohtalokas tai ei. Onneksi täällä saa sentään vielä käyttää omaa järkeään, ja elää omaa elämää ilman että tarvitsee joka pierua päästää sillä tavalla kuin joku toinen tahtoo ja vaatii.

Voitin juuri tämän palstan Idiotti -palkinnon

Vierailija
34/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinin demarit on pitäneet jo huolen siitä et duunarilla ei ole varaa kesämökkiin. Joten oikeassahan se on.

Vierailija
35/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan tämän äkillisen käänteen taustalla olevan niinkin yksinkertaisen syyn, että Sanna halusi päästä käväisemään kotipuolessa Tampereella.

Vierailija
36/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se haittaa jos sinne mökille mennään. Jos esim ei poikkea paikallisessa lähikaupassa. Ei kai ne paikalliset pukkaa sinne mökeille tartuntoja hakemaan.

Vierailija
37/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääpeli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli semmonen ajatus mieleen, että keitä ne on ne naiset, jotka tätä Marinia aikoinaan äänestivät. Kun aloin epäileen yhden kaverini sanottua, että hän ihailee Marinia, että voisiko kyseessä olla, että Marinia ovat sankoin joukoin äänestäneet naisista kiinnostuneet naiset. Tämä kaverinikin on joskus sanonut ihailevansa naisen vartaloa (oli naimisissa silloin miehen kanssa), jotta voisikohan tässä palvomisessa olla kyse ihan tällaisista seksuallisista fantasioista joillain naisillakin? 

Meni mökkiaihee ohi, mutten viittinyt tonne coronaketjuun tätä kirjata, jos tulee huutoryöppy päälle.

Marin on hyvä johtaja, jos hän olisi mies tai ruma ihminen asia ei muuttuisi mihinkään. Sukupuolella ei ole väliä, mutta tämä naishallitus on osoittanut olevansa paras aikoihin. Tietenkään sitä on hyvin vaikea jonkun naisvihaaja persujuntin myöntää, kunhan hokee ad hominemia ja mestaria niin kuvittelee olevansa älykkö.

Olen nainen, ja kannatan keskustaa, lällällälää. Sama persuvihaaja täällä joka ketjussa katselee samojen vaaleanpunaisten persulasiensa kautta. Taidat hiukkasen pelätä persuja, vähän sellainen fiilis tulee, kun joka paikassa niitä näet.

Vierailija
38/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman katkera tilitys. Ihmiset ei halua korona-tartuntaa ja sä väännät sen muotoon "kun mökkiläisen raha ei kelpaa." Kysymys ei varmastikaan ole siitä etteikö mökkiläisen raha kelpaa mökkipaikkakunnille, kysymys on siitä että tartuntojen pelätään lisääntyvän maaseutukunnissa kun ihmiset alkavat liikkua. Ymmärsitkö eron?

Vierailija
39/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita sairaalaan mennessäsi Ei tehohoideta -kyltti kaulaan niin menee hoidot niitä tarvitseville etkä kuormita hoitajia

En tule menemään koronaan sairastuessani vapaaehtoisesti sairaalaan, joten ei tarvitse huolehtia.

Mikäli tämä maa on tämän koronapelleilyn lisäksi niin tyhhmä että sinne minut väkisin vie haluttomuudestani huolimatta, niin se on taas teidän ongelma, ei minun. Tehkää niin kuin teette, minä en osallistu.

Vierailija
40/1394 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se haittaa jos sinne mökille mennään. Jos esim ei poikkea paikallisessa lähikaupassa. Ei kai ne paikalliset pukkaa sinne mökeille tartuntoja hakemaan.

Joo, siinä ei oo kenelläkään mitään vastaan varmaan, jos oikeesti toimitaan tällä tavalla fiksusti. Sikäli en tajua, että jos rajat avataan, miksi Marin vetoaa, ettei sinne mentäisi. Jos mökille mennään omalla autolla, eikä sieltä poistuta, niin sittenhän Helsingissä on väljempää, ja tautitartunnat vähenee. Tietenkin sen mökkipaikkakunnan hoitokapasiteetin suhteen voi olla vähän huolissaan, jos mökkiläiset sairastuu mökillä koronaan. Mutta samanlaillahan sieltä sitten ajelee takaisin pääkaupunkiseudulle sairaalaan, siellä parempi kokemuskin tämän hoidosta kuin maaseutusairaaloissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan