Sanna Marin vetoaa: "Nyt ei ole oikea aika lähteä mökille"
Kommentit (1394)
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa jos sinne mökille mennään. Jos esim ei poikkea paikallisessa lähikaupassa. Ei kai ne paikalliset pukkaa sinne mökeille tartuntoja hakemaan.
Eihän se haittaakaan. Joku on vaan keksinyt tämmösen jutun ja av:lla tää menee läpi.
Vierailija kirjoitti:
Tuli semmonen ajatus mieleen, että keitä ne on ne naiset, jotka tätä Marinia aikoinaan äänestivät. Kun aloin epäileen yhden kaverini sanottua, että hän ihailee Marinia, että voisiko kyseessä olla, että Marinia ovat sankoin joukoin äänestäneet naisista kiinnostuneet naiset. Tämä kaverinikin on joskus sanonut ihailevansa naisen vartaloa (oli naimisissa silloin miehen kanssa), jotta voisikohan tässä palvomisessa olla kyse ihan tällaisista seksuallisista fantasioista joillain naisillakin?
Meni mökkiaihee ohi, mutten viittinyt tonne coronaketjuun tätä kirjata, jos tulee huutoryöppy päälle.
Voi v@#&u, että joillain on kyky seksualisoida ihan kaikki. Nyt jopa äänestyspäätös.
Herra varjele.
Vierailija kirjoitti:
Naiivi pikkutyttö luulee, että pyynnöillä saavutetaan yhtään mitään. Tai ehkä ei sittenkään. Sanna pyytää, ja vastuu on sen jälkeen kaikkien muiden. Mitäs ette totelleet, oma vika. Sanna on lähes neitseellisen puhdas, eikä häntä voi syyttää mistään. Hän pyysi, vetosi, ohjeisti.
34-vuotias aikuinen Nainen jolla on lapsikin. Teen mitä tahansa Sanna pyytää kunhan pyytää kauniisti.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän Uudenmaan sulun poistamisen, mutta miksei sen nyt voinut alkuperäisen aikataulun mukaan viikon loppuun asti? Haiskaltaa painikoinnilta eli ilmeisesti hallituspuolueiden välillä tai jopa sisällä on ollut hyvin ristiriitaisia näkemyksiä asiasta. Tai sitten jonkun isokenkäisen on ollut ihan pakko päästä sinne mökille kännäämään ja grillaamaan.
Huomatkaa muuten hauskana yksityiskohtana, että Uudenmaan karanteeni ei koskenut kansanedustajia, sillä heillä oli mahdollisuus hakea poikkeuslupa matkustamiseen ilman sen kummempia perusteita. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka moni sitä haki ja kuinka moni käytti sitä.
Se kortti tuli kaikille kansanedustajille ilman, että tarvitsi hakea sitä. En usko kenenkään matkustaneen minnekään kauas kotia. Itse asiassa eduskunnassa on monin verroin kovempi koronanpelko kuin kansalaisilla näyttää olevan, kun tietoa sen vaarallisuudesta on enemmän. Kansanedustajat ovat varmaan siis kaikki aika perusteellisesti eristäytyneet, kun kokouksiin osallistujien määriäkin on rajoitettu ja moni kokous on nykyään etänä netissä.
Käsittääkseni se kortti mahdollistaa muutenkin vain matkan kodin ja eduskunnan välillä, sen saamiseksi kysyttiin nimenomaan kotiosoitetta.
T.kansanedustaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökille taasen huomenna. Maanantaina tultiin, kun oltiin pääsiäinen siellä.
Te muut ette ole elänyt niin kuin minä olen toivonut teidän elävän elämänne, ja minä en todellakaan ala nyt elämään niin kuin te muut haluaisitte määrätä. Tulen elämään juuri sellaista elämää kuin itse haluan, ja menen mökille kun siltä minusta tuntuu.
Todellakaan en mökkipaikkakunnan kaupoissa käy enää, vaikka ennen kävin, vaan tosi helppo ja halpa on hakea tarvittava tuosta Prismasta ennen kuin lähdemme ajamaan. Tulee säilymään käytäntönä myös koronan jälkeen. Mitä sitä paikkallisia kannattamaan jos siitä tämmöinen itku tulee, eikä raha kelpaa.
Minä en ole tippaakaan kiinnostunut koko koronasta, se tulee jos on tullakseen. Elän mieluummin elämääni normaalisti eteenpäin joka ikinen hetki, ja sairastun koronaan ja kuolen, kuin tällaista perkkeleeen pelleilyä yhtäkään päivää. MINÄ en tule sairastuttamaan teidän mummojanne minnekään, en ole vanhusten kanssa tekemisissä, enkä lasten, kuin omani, enkä tee työkseni sellaista missä saitrastutan ketään. Jos saan koronan, so be it, oli kohtalokas tai ei. Onneksi täällä saa sentään vielä käyttää omaa järkeään, ja elää omaa elämää ilman että tarvitsee joka pierua päästää sillä tavalla kuin joku toinen tahtoo ja vaatii.
Pitäkää tunkkinne ja eristyksenne, mulle riitti.
Hieman katkera tilitys. Ihmiset ei halua korona-tartuntaa ja sä väännät sen muotoon "kun mökkiläisen raha ei kelpaa." Kysymys ei varmastikaan ole siitä etteikö mökkiläisen raha kelpaa mökkipaikkakunnille, kysymys on siitä että tartuntojen pelätään lisääntyvän maaseutukunnissa kun ihmiset alkavat liikkua. Ymmärsitkö eron?
Eihän ihmiset liiku kuin sinne omalle mökilleen vai istutko mukana siellä peräkontissa?
Ja se vaatisi että ensin pitäisi hankkia korona jostakin ja sitten levittää sitä.
Miten mökissä oleva ihminen sitä levittää jos sillä ei ole edes koronaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän Uudenmaan sulun poistamisen, mutta miksei sen nyt voinut alkuperäisen aikataulun mukaan viikon loppuun asti? Haiskaltaa painikoinnilta eli ilmeisesti hallituspuolueiden välillä tai jopa sisällä on ollut hyvin ristiriitaisia näkemyksiä asiasta. Tai sitten jonkun isokenkäisen on ollut ihan pakko päästä sinne mökille kännäämään ja grillaamaan.
Huomatkaa muuten hauskana yksityiskohtana, että Uudenmaan karanteeni ei koskenut kansanedustajia, sillä heillä oli mahdollisuus hakea poikkeuslupa matkustamiseen ilman sen kummempia perusteita. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka moni sitä haki ja kuinka moni käytti sitä.
Se kortti tuli kaikille kansanedustajille ilman, että tarvitsi hakea sitä. En usko kenenkään matkustaneen minnekään kauas kotia. Itse asiassa eduskunnassa on monin verroin kovempi koronanpelko kuin kansalaisilla näyttää olevan, kun tietoa sen vaarallisuudesta on enemmän. Kansanedustajat ovat varmaan siis kaikki aika perusteellisesti eristäytyneet, kun kokouksiin osallistujien määriäkin on rajoitettu ja moni kokous on nykyään etänä netissä.
Käsittääkseni se kortti mahdollistaa muutenkin vain matkan kodin ja eduskunnan välillä, sen saamiseksi kysyttiin nimenomaan kotiosoitetta.
T.kansanedustaja
Ihme sössötystä. Eiköhän kansanedustajilla ole etuoikeus kulkea ilman selityksiä, kyse on demokratian turvaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te muut ette ole elänyt niin kuin minä olen toivonut teidän elävän elämänne, ja minä en todellakaan ala nyt elämään niin kuin te muut haluaisitte määrätä. Tulen elämään juuri sellaista elämää kuin itse haluan, ja menen mökille kun siltä minusta tuntuu.
Todellakaan en mökkipaikkakunnan kaupoissa käy enää, vaikka ennen kävin, vaan tosi helppo ja halpa on hakea tarvittava tuosta Prismasta ennen kuin lähdemme ajamaan. Tulee säilymään käytäntönä myös koronan jälkeen. Mitä sitä paikkallisia kannattamaan jos siitä tämmöinen itku tulee, eikä raha kelpaa.
Minä en ole tippaakaan kiinnostunut koko koronasta, se tulee jos on tullakseen. Elän mieluummin elämääni normaalisti eteenpäin joka ikinen hetki, ja sairastun koronaan ja kuolen, kuin tällaista perkkeleeen pelleilyä yhtäkään päivää. MINÄ en tule sairastuttamaan teidän mummojanne minnekään, en ole vanhusten kanssa tekemisissä, enkä lasten, kuin omani, enkä tee työkseni sellaista missä saitrastutan ketään. Jos saan koronan, so be it, oli kohtalokas tai ei. Onneksi täällä saa sentään vielä käyttää omaa järkeään, ja elää omaa elämää ilman että tarvitsee joka pierua päästää sillä tavalla kuin joku toinen tahtoo ja vaatii.
Hieman katkera tilitys. Ihmiset ei halua korona-tartuntaa ja sä väännät sen muotoon "kun mökkiläisen raha ei kelpaa." Kysymys ei varmastikaan ole siitä etteikö mökkiläisen raha kelpaa mökkipaikkakunnille, kysymys on siitä että tartuntojen pelätään lisääntyvän maaseutukunnissa kun ihmiset alkavat liikkua. Ymmärsitkö eron?
Eihän ihmiset liiku kuin sinne omalle mökilleen vai istutko mukana siellä peräkontissa?
Ja se vaatisi että ensin pitäisi hankkia korona jostakin ja sitten levittää sitä.
Siis miten ihmeessä ette tajua että kyse on ensisijaisesti pikkupaikkakuntien HEIKKOJEN terveydenhuoltojärjestelmien suojelu?? Mökille meno tarkoittaa, että olet potentiaalinen taakka sinne terveydenhuollolle, joka ei missään tapauksessa ole varautunut sekä pandemiaan että kännissä itsensä telovien ihmisten hoitoon. Mökille rynnätessä saatat
- viedä koronan esim marketin ja bensiksen kautta
- rasittaa paikallista terveydenhuoltoa kun telot itsesi kännissä tai muuten vain
- viedä koronan terveyskeskukseen kun telot itsesi ja menet paikattavaksi tms
Mikä ei mene jakeluun? Pysykää v..tu kotona!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanooko sanapari "oireeton tartuttaja" mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita sairaalaan mennessäsi Ei tehohoideta -kyltti kaulaan niin menee hoidot niitä tarvitseville etkä kuormita hoitajia
En tule menemään koronaan sairastuessani vapaaehtoisesti sairaalaan, joten ei tarvitse huolehtia.
Mikäli tämä maa on tämän koronapelleilyn lisäksi niin tyhhmä että sinne minut väkisin vie haluttomuudestani huolimatta, niin se on taas teidän ongelma, ei minun. Tehkää niin kuin teette, minä en osallistu.
Veitkö lapsenkin mökille? Muista sitten, ettet laita häntäkään sairaalaan, jos käy huonosti. Tehän kun ette koronasta piittaa...
Sulla on pinttymä että jokaisella matkaavalla on automaattisesti korona ja sen lisäksi kaikki joutuvat teholle,
aika outoa.
Koronaa on vain alle promille väestöstä.
Osa on jo parantunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.kansanedustajaIhme sössötystä. Eiköhän kansanedustajilla ole etuoikeus kulkea ilman selityksiä, kyse on demokratian turvaamisesta.
En usko kansanedustajilla olevan oikeutta matkustella korona-aikaan mökille sen enempää kuin muillakaan. Lisäksi heillä on perheetkin niin kuin muillakin, eikä se kortti ole kulkulupa koko suvulle kuitenkaan. Eihän kukaan tällaisena aikana halua jättää puolisoaan ja lapsiaan ja lähteä yksin jonnekin mökkiin.
T. Se kansanedustaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mökissä oleva ihminen sitä levittää jos sillä ei ole edes koronaa?Sanooko sanapari "oireeton tartuttaja" mitään?
Ja sä oletat että kaikki ovat oireettomia
tartuttajia jotka ajavat autolla?
Kansanedustajat ravasi ns. Kotona koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirvittää kuinka tuo korona lähtee leviään kun ihmiset lähtee kehotuksista huolimatta mökille ja sukulaisiin ym.
Joo varmaan kun ensin pitäisi saada se korona jostakin ja sitten levittää.
Mitenkä se edes leviäisi kun on eristyksissä mökillä ja välttämättä kun sitä koronaa ei edes ole?
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajat ravasi ns. Kotona koko ajan.
Ei vaan monet kansanedustajat ovat ihan virallisesti etätöissä kuten monet muutkin suomalaiset. Välillä valiokunnissa ja täysistunnoissa on kokouksia, joissa pitää olla fyysisesti läsnä ja pitää mennä sinne paikalle, mutta ne on pyritty minimoimaan, jotteivät tartunnat leviäisi. Suurin osa kokouksista on netissä etänä.
Vierailija kirjoitti:
Marinin mökkihöpötys menee yli hilseen. Mökkihöperö akka!
Tätä minäkin ihmettelen.
Alkaa jo tulla mieleen että kateellisetko ne mökkiläisiä demonisoi?
Onko oikeasti totta että mökkiläiset ovat levittäneet koronaa?
Tiedän että eräistä häistä Helsingissä sai useat tartunnan, siitä oli lehdissäkin.
Kainuussa urheilukisoihin oli tullut väkeä, vaikka kisat oli peruttu mutta menivät baariin ja taas tuli tartuntoja.
Keski- Pohjanmaalla toinen pariskunnan osapuoli tuli Lapista hiihtokeskuksesta ja sai tartunnan ja levitti perheeseensä.
Hoitokoteihin on virus levinnyt hoitohenkilökunnasta ja uusista asukkaista.
Mutta kuka tietää että joku mökkiläinen on levittänyt virusta?
Itse kuvittelisin että juuri mökkiläiset eivät virusta levitä kun pysyvät mökillään eikä ketään tavata eikä ole mitään tapahtumiakaan joihin osallistua.
Kaupassa on pakko käydä mutta tyypillisesti mökiltä ei käydä sielläkään kovin usein kun se kauppa on matkan päässä.
Kotiseudullani ei ole koronaa, silti vauhkoja on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinin mökkihöpötys menee yli hilseen. Mökkihöperö akka!
Tätä minäkin ihmettelen.
Alkaa jo tulla mieleen että kateellisetko ne mökkiläisiä demonisoi?Onko oikeasti totta että mökkiläiset ovat levittäneet koronaa?
Tiedän että eräistä häistä Helsingissä sai useat tartunnan, siitä oli lehdissäkin.
Kainuussa urheilukisoihin oli tullut väkeä, vaikka kisat oli peruttu mutta menivät baariin ja taas tuli tartuntoja.
Keski- Pohjanmaalla toinen pariskunnan osapuoli tuli Lapista hiihtokeskuksesta ja sai tartunnan ja levitti perheeseensä.
Hoitokoteihin on virus levinnyt hoitohenkilökunnasta ja uusista asukkaista.
Mutta kuka tietää että joku mökkiläinen on levittänyt virusta?
Itse kuvittelisin että juuri mökkiläiset eivät virusta levitä kun pysyvät mökillään eikä ketään tavata eikä ole mitään tapahtumiakaan joihin osallistua.
Kaupassa on pakko käydä mutta tyypillisesti mökiltä ei käydä sielläkään kovin usein kun se kauppa on matkan päässä.
Ja oikeet böndeläistartunnat pystytään vielä jäljittämäänkin, ihan nimeltä tiedetään koronahenkilöt.
Sulla on ihme oletus että tämä ihminen joutuu teholle, mistäs sen tiedät?