Sanna Marin vetoaa: "Nyt ei ole oikea aika lähteä mökille"
Kommentit (1394)
Vierailija kirjoitti:
Rajojen avautuminen heti johtuu perustuslaista, niiden sulkeminen alunoerinkin oli perustuslain vastaista. Nyt virus leviää ja jonkin ajan päästä meillä on ulkonaliikkumiskielto niin kuin Italiassa ja Espanjassa.
Valmiuslain 118§ ei ole perustuslain vastainen.
Ei jaksaisi enää tätä mökkivouhotusta. Miksi on parempi olla kaupungeissa ottamassa virusta vastaan ja levittämässä sitä edelleen?
Mökillä saattaa tulla vaikka pipi peukaloon mitä pitää käydä paikkuuttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Mikään ei kelpaa..pitää olla sääntöjä ja rajoituksia, mutta ei saa olla. Jos ei ole, tehdään mitä huvittaa, jos on, niitä ei saa olla. Suomalaiset on kyllä vaikeita ihmisiä.
Veit sanat suusta. Niin ja nyt on todettu, että tyypit kallistelee kuppia ahkerasti. Eli paetaan sinne mökille tekemään "etätöitä" ts, tissuttelemaan viinan kanssa viikkokaupalla. Palaaminen on normaalielämään on sitten vielä vaikeampaa kun on kunnon alkoholiongelma hankkituna koronamkaudelta.
Ihan hirvittää kuinka tuo korona lähtee leviään kun ihmiset lähtee kehotuksista huolimatta mökille ja sukulaisiin ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökille taasen huomenna. Maanantaina tultiin, kun oltiin pääsiäinen siellä.
Te muut ette ole elänyt niin kuin minä olen toivonut teidän elävän elämänne, ja minä en todellakaan ala nyt elämään niin kuin te muut haluaisitte määrätä. Tulen elämään juuri sellaista elämää kuin itse haluan, ja menen mökille kun siltä minusta tuntuu.
Todellakaan en mökkipaikkakunnan kaupoissa käy enää, vaikka ennen kävin, vaan tosi helppo ja halpa on hakea tarvittava tuosta Prismasta ennen kuin lähdemme ajamaan. Tulee säilymään käytäntönä myös koronan jälkeen. Mitä sitä paikkallisia kannattamaan jos siitä tämmöinen itku tulee, eikä raha kelpaa.
Minä en ole tippaakaan kiinnostunut koko koronasta, se tulee jos on tullakseen. Elän mieluummin elämääni normaalisti eteenpäin joka ikinen hetki, ja sairastun koronaan ja kuolen, kuin tällaista perkkeleeen pelleilyä yhtäkään päivää. MINÄ en tule sairastuttamaan teidän mummojanne minnekään, en ole vanhusten kanssa tekemisissä, enkä lasten, kuin omani, enkä tee työkseni sellaista missä saitrastutan ketään. Jos saan koronan, so be it, oli kohtalokas tai ei. Onneksi täällä saa sentään vielä käyttää omaa järkeään, ja elää omaa elämää ilman että tarvitsee joka pierua päästää sillä tavalla kuin joku toinen tahtoo ja vaatii.
Pitäkää tunkkinne ja eristyksenne, mulle riitti.
Hieman katkera tilitys. Ihmiset ei halua korona-tartuntaa ja sä väännät sen muotoon "kun mökkiläisen raha ei kelpaa." Kysymys ei varmastikaan ole siitä etteikö mökkiläisen raha kelpaa mökkipaikkakunnille, kysymys on siitä että tartuntojen pelätään lisääntyvän maaseutukunnissa kun ihmiset alkavat liikkua. Ymmärsitkö eron?
Hieman?? Minä sitä en joka tapauksessa mökkipaikkakunnalle tuo, joten minut voi jättää rauhaan asian tiimoilta.
Ei tehoa tuolla vetoomuksella, eli hurskaaksi toiveeksi taitaa jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Mikään ei kelpaa..pitää olla sääntöjä ja rajoituksia, mutta ei saa olla. Jos ei ole, tehdään mitä huvittaa, jos on, niitä ei saa olla. Suomalaiset on kyllä vaikeita ihmisiä.
Veit sanat suusta. Niin ja nyt on todettu, että tyypit kallistelee kuppia ahkerasti. Eli paetaan sinne mökille tekemään "etätöitä" ts, tissuttelemaan viinan kanssa viikkokaupalla. Palaaminen on normaalielämään on sitten vielä vaikeampaa kun on kunnon alkoholiongelma hankkituna koronamkaudelta.
No se on sentään yksilön oma valinta.
Ylen uutislähetyksessä haastateltiin Suomusjärvellä mökkeilevää turkulaista, joka oli paniikissa sännännyt kauppaan, koska raja aukeaa ja tautiset uusimaalaiset hyökkää. Turkulainen oli siis itse ihan huoletta mökkeilemässä 80 km päästä kotoaan, ja tietenkin menossa kauppaan, kuinkas muuten. Uudenmaan rajalta on Suomusjärvelle vain muutama kilometri, mutta sillähän toki ei ole mitään väliä. Muilla on näköjään omasta mielestään lupa ja oikeus mökkeillä pitkin ja poikin, ja kauhistella sitten holtittomia uusimaalaisia. Oli varmaan Yle tarkoituksella ottanut tuon pätkän uutisiin, jotta ihmiset huomaisivat katsoa myös omaa käytöstään, eikä vain osoittelisi syyttävällä sormella toisia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa jos sinne mökille mennään. Jos esim ei poikkea paikallisessa lähikaupassa. Ei kai ne paikalliset pukkaa sinne mökeille tartuntoja hakemaan.
Mä olen suositun mökkipaikkakunnan asukas. Olemme etenkin uusimaalaisten suosiossa. Tota mäkin mietin, että jos ei mökkimatkalla pysähdy mihinkään ja ajaa suoraan mökille, on siellä 2 viikkoa karanteenissa ja mahdollisesti sairastuessa palaa takaisin kotiseudulle, niin onko se niin hirveää jos ihmiset tänne metsään tulevat mökkeilemään. Kunhan pitävät sen 2 viikon katanteenin. Paikallinen Facebook-keskustelu käy kuumana, ja monin tavoin on mökkiläiset jyrätty. Vastakkainasettelu on tosi rajua ja tunteet näyttää kuunenevan puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa jos sinne mökille mennään. Jos esim ei poikkea paikallisessa lähikaupassa. Ei kai ne paikalliset pukkaa sinne mökeille tartuntoja hakemaan.
Joo, siinä ei oo kenelläkään mitään vastaan varmaan, jos oikeesti toimitaan tällä tavalla fiksusti. Sikäli en tajua, että jos rajat avataan, miksi Marin vetoaa, ettei sinne mentäisi. Jos mökille mennään omalla autolla, eikä sieltä poistuta, niin sittenhän Helsingissä on väljempää, ja tautitartunnat vähenee. Tietenkin sen mökkipaikkakunnan hoitokapasiteetin suhteen voi olla vähän huolissaan, jos mökkiläiset sairastuu mökillä koronaan. Mutta samanlaillahan sieltä sitten ajelee takaisin pääkaupunkiseudulle sairaalaan, siellä parempi kokemuskin tämän hoidosta kuin maaseutusairaaloissa.
Mökille halutaan mennä vetämään viinaa. hukkumaan lähijärveen, vetämään muijaa kuonoon ja kuormittamaan paikallista poliisia/ terveysasemaa miesflunssalla. Siksi kannattaa pysyä vaan siellä omassa kotikunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirvittää kuinka tuo korona lähtee leviään kun ihmiset lähtee kehotuksista huolimatta mökille ja sukulaisiin ym.
Onneksi voit itse pysyä eristyksissä kotona ja sieltä käsin itkeä ikkunassa että tuolla niitä koronoita taas menee, voi että, kaikki kuolee, ja minä ainoana jään tänne elämään eristyksiin.
Mä olen elänyt koko tämän vouhotuksen ajan aivan täysin normaalia elämää. Ilman mitään kumihanskamaskidesikikkailuja. Saldo: ei koronaa!! Enkä tiedä ketään jolla olisi, tai ketään joka tietäisi ketään jolla se on.
Rajat avattiin heti, kun vähän hiljeni korona tartunnat. Vai hiljenikö edes? Kuinka moni sitä oikeasti kantaa ja kuinka pitkään? Olisiko kuitenkaan kannattanut avata niitä rajoja vielä, kun toistaiseksi oli melko vähän tartuntoja. Kaikki ihmiset eivät todellakaan uhkaa tajua. Tosin itse painan töissä päiväkodissa, vaikka rajat ovat säpissä ja kaikki muu sulkeutui ympäriltä. Sitten käsketään pysymään kotona etätöissä. Nytkin oli vieläpä ruoan jakelua koronan vuoksi joidenkin lapsille, jotka ovat kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ylen uutislähetyksessä haastateltiin Suomusjärvellä mökkeilevää turkulaista, joka oli paniikissa sännännyt kauppaan, koska raja aukeaa ja tautiset uusimaalaiset hyökkää. Turkulainen oli siis itse ihan huoletta mökkeilemässä 80 km päästä kotoaan, ja tietenkin menossa kauppaan, kuinkas muuten. Uudenmaan rajalta on Suomusjärvelle vain muutama kilometri, mutta sillähän toki ei ole mitään väliä. Muilla on näköjään omasta mielestään lupa ja oikeus mökkeillä pitkin ja poikin, ja kauhistella sitten holtittomia uusimaalaisia. Oli varmaan Yle tarkoituksella ottanut tuon pätkän uutisiin, jotta ihmiset huomaisivat katsoa myös omaa käytöstään, eikä vain osoittelisi syyttävällä sormella toisia.
Kyllä mulla on lupa ja oikeus mökkeillä silloin kun haluan. En kysy siihen lupaa keneltäkään, koska mökki on minun, ei kenenkään muun. En tosin kauhistele ketään. En edes itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rajat avattiin, jos nyt ei olisi aika?
Avattiin, koska Suomi on valtio, jossa ei ole diktatuuria ja lakeja noudatetaan, poikkeusaikanakin.
Jotkut ihmiset vaan ovat niin typeriä, että heille pitäisi olla kahleet jalassa, että ymmärtäisivät sen, että mielikseen eivät tuota tehneet vaan koska oli pakko.
Ja painottivat monta kertaa sitä, että, koska ihmiset ovat noudattaneet hyvin rajoituksia, on sillä ollut positiivista vaikutusta.
Valtioneuvostolla ei ollut mitään pakkoa olla määräämättä lisää rajoja, koska epidemian rajaamista pystyy perustelemaan ihmiselämällä. Saturaatio kasvaa lisääntyvällä taudilla, kun liikkuminen korkeamman saturaation alueelta alhaisen saturaation alueelle lisääntyy, se on ihan matemaattisesti osoitettavissa.
Nyt tartunnan mittausta on vähennetty huomattavasti viikon takaiseen nähden, joten koska tarttuneita ei enää yritetä selvittää ja ylläpitää saman tasoista tietoa tartunnoista seuraa siitä, että välttämättömyyttä on vaikeampi osoittaa. En tiedä mikä valtiolla on syy tähän, pelottaako todellisten lukujen kehitys? Joka tapauksessa nyt tehty ratkaisu avata rajat on linjassa vähennettyihin koronatutkimuksiin.
Ilmeisesti alunalkaenkaan ei ole ollut tarkoitus säästää ihmishenkiä, koska jos sitä haluttaisiin, kartoitettaisiin tartuntaketjuja ja yritettäisiin kohdistaa karanteenit oikein. Nykyisillä toimilla ravintolatkin voidaan pian avata ja lisätä taidin leviämistä sieltä, koska ei tartuntoja ei yritetä enää hillitä ja seurata.
Ainoa joka nyt saavutettiin on lisäaika. Jos lisäaika oli ainoana tavoitteena alkuperäinen syy asettaa rajat on kyseenalainen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi avaa rajat? Pikkuisen sekavaa viestintää ja ite hinkuaa tampereelle
Avaa rajat koska perustuslaillista välttämättömyyttä niiden kiinnipitämiseen ei enää ole. Ei niitä voisi enää kiinni pitää vaikka kuka olisi pääministeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan tämän äkillisen käänteen taustalla olevan niinkin yksinkertaisen syyn, että Sanna halusi päästä käväisemään kotipuolessa Tampereella.
Voi Luoja mikä i d i o o t t i sinäkin olet!!! Lue nyt stana tätä ketjua ennen kuin summamutikassa alata laukoa typeryyksiäsi. Sannan koti on Tampereelle ja hän olisi päässyt sinne kulkemaan ihan vapaasti (kuten muutkin koteihinsa) eristyksestä huolimatta.
Ei kun hän provosi sinua, ja onnistui näemmä hyvin siinä. Ei hän idiootti ole, sitä vaan ottaa ihmisten tyhmyys päähän.
Vierailija kirjoitti:
Mökillä saattaa tulla vaikka pipi peukaloon mitä pitää käydä paikkuuttamassa.
Se on valtion ja koko taudin kannalta varmaan pienempi paha hoitaa peukalo kuntoon "väärässä kunnassa" kuin ottaa koronaosumaa kaupungissa ja päätyä tehohoitoon..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökille taasen huomenna. Maanantaina tultiin, kun oltiin pääsiäinen siellä.
Te muut ette ole elänyt niin kuin minä olen toivonut teidän elävän elämänne, ja minä en todellakaan ala nyt elämään niin kuin te muut haluaisitte määrätä. Tulen elämään juuri sellaista elämää kuin itse haluan, ja menen mökille kun siltä minusta tuntuu.
Todellakaan en mökkipaikkakunnan kaupoissa käy enää, vaikka ennen kävin, vaan tosi helppo ja halpa on hakea tarvittava tuosta Prismasta ennen kuin lähdemme ajamaan. Tulee säilymään käytäntönä myös koronan jälkeen. Mitä sitä paikkallisia kannattamaan jos siitä tämmöinen itku tulee, eikä raha kelpaa.
Minä en ole tippaakaan kiinnostunut koko koronasta, se tulee jos on tullakseen. Elän mieluummin elämääni normaalisti eteenpäin joka ikinen hetki, ja sairastun koronaan ja kuolen, kuin tällaista perkkeleeen pelleilyä yhtäkään päivää. MINÄ en tule sairastuttamaan teidän mummojanne minnekään, en ole vanhusten kanssa tekemisissä, enkä lasten, kuin omani, enkä tee työkseni sellaista missä saitrastutan ketään. Jos saan koronan, so be it, oli kohtalokas tai ei. Onneksi täällä saa sentään vielä käyttää omaa järkeään, ja elää omaa elämää ilman että tarvitsee joka pierua päästää sillä tavalla kuin joku toinen tahtoo ja vaatii.
Pitäkää tunkkinne ja eristyksenne, mulle riitti.
Laita sairaalaan mennessäsi Ei tehohoideta -kyltti kaulaan niin menee hoidot niitä tarvitseville etkä kuormita hoitajia
En tule menemään koronaan sairastuessani vapaaehtoisesti sairaalaan, joten ei tarvitse huolehtia.
Mikäli tämä maa on tämän koronapelleilyn lisäksi niin tyhhmä että sinne minut väkisin vie haluttomuudestani huolimatta, niin se on taas teidän ongelma, ei minun. Tehkää niin kuin teette, minä en osallistu.
Veitkö lapsenkin mökille? Muista sitten, ettet laita häntäkään sairaalaan, jos käy huonosti. Tehän kun ette koronasta piittaa...
Hienoa. Harmi että en menestynyt tämän maan Idiotti -kisassa, kun sinä veit ne kaikki kolme ensimmäistä sijaa.