Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsakkaat (nuoret)naiset

Vierailija
13.04.2020 |

Ennen tuollaisia vatsoja näkyi vain keski-ikäisillä ja vanhemmilla miehillä. Nyt tuo näky on jo aika normi lenkilläkin.

Kommentit (603)

Vierailija
201/603 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen omenalihava,samoin äitini ja isoäitini. Kaikki kertyy vatsaan. Kuitenkin olen nyt huomannut tämän lihavuustyypin  lisääntyneen ja nimenomaan nuorilla naisilla! On kaksari ja iso vatsa.

Samaa mieltä.

Omassa nuoruudessa (olen 44v) lihavia ei juurikaan ollut. "Iso tyttö" tarkoitti sellaista kuin tytöt jotka esiintyvät Iltiksessä kertomassa etteivät ole lihavia. Siis BMI ylipainon puolella, mutta lähinnä peffaa ja reittä. Ja näitä oli 1/100. Hoikka tarkoitti hoikkaa, ei niin että viittä vaille ylipainoinen oli hoikka ja normaalipainon keskivaiheilla laiha.

Nyt jo nuoret naiset alkavat hakemaan sen tanttamallin, eli rantapallo/jääkaappi tikkujaloilla.

Vierailija
202/603 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko hormonikierukat ja muu hormonaallinen ehkäisy olla perimmäinen syy, että jälkikasvu on isompi kokoista nykyään. Onko vaikutusta munasoluihin? Ihmisten koot tuntuu räjähtävän käsiin.

E-pillereitä on syöty 60-luvulta lähtien, samat hormonit ovat pienempänä pitoisuutena nykyään käytettävissä hormoniehkäisyvaihtoehdoissa.

Ongelma on yliprosessoitu ruoka. Minulla on hypoteesi, että euokaa kannattaisi myös itse kokata eikä ostaa valmiina. Ainakin itse tulen kylläiseksi paremmin, kun olen nauttinut ruuan tuoksussa sen valmistusajan. Jos syön valmista, söisin enemmän kuin vatsa vetää. Toiseksi, itse valmistaen ruoka-annoksen ainesosista, kuten rasvan ja suolan määrästä tulee tietoisemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/603 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisella kuuluukin olla vatsaa.

TÄH! Mitä vatsaa naisilla kuulu olla, oletko lääkkeissä taas?

Minulla on BMI 2,69 ja silti on vatsaa. En tiedä mitä sille pitäisi tehdä, en tykkää itsekään.

Siis tietysti 20,69

Vierailija
204/603 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset on jotenkin tosi isoja nykyään. Oon 30v nainen ja omasta mielestä ihan normaalikokoinen mutta kaupungilla tulee vastaan teinejä jotka on +180cm ja jotain 90kg. Ei varsinaisesti jäätävän lihavia mutta valtavan isoja! Leiveitä ja harteikkaita.

Mun mies on noissa mitoissa ja jotkut teinitytöt näyttää jopa isommilta :D

Tulee mieleen myös kaikki proteiinilisät mitä tarjolla on, vanukkaat, patukat, raejuustot, rahkat, juomat ym. Tarvitseeko ihmiset oikeasti noita proteiinilisiä jatkuvasti?

Ei proteiinilisät tee tuollaista. Muuten tuolla kävelisi kaapin kokoisia miehiä joka toinen vastaantuleva. Tässä on jotain muuta hämärää ja epänormaalia.

Tekoruoka on yksi, mutta ei sekään kaikkea selitä. Kyllä lihava syö myös määrällisesti paljon päivän mittaan. 

Ei ole askeettisesti elävää lihavaa.

Vierailija
205/603 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 57v nainen ja ihmettelen myös tätä, nuorten naisten isokokoisuutta. Enkä nyt tarkoita lihavuutta. Nykyisin nuoret tytöt ovat todella isoja, pitkiä, leveät hartiat ja rotevia. Amatsoneja. Minun nuoruudessani nuoret olivat paljon lyhyempiä ja siroja. Onko juomavedessä jotain vai mistä tämä johtuu?

Enemmän ruokaa tarjolla kaikille.

Vierailija
206/603 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56. Lapsuudessani ja nuoruudessani ruoka oli tavallista kotiruokaa. Ei ollut pikaruokaa. Ei syöty karkkeja, limuja. Ei ollut tietokoneitä, älypuhelimia. Liikuttiin jatkuvasti, kouluun mentiin kävellen, pyöräillen, talvella hiihdettiin. Kesällä koulun jälkeen juostiin ulkona kavereiden kanssa, pelattiin pelejä, käytiin uimassa. Kotitöitä tehtiin, puutarhahommia, käytiin poimimassa marjoja. Talvisin luisteltiin, laskettiin mäkeä, hiihdettiin. Harvoin näki ylipainoista lasta/ nuorta.

Vierailija
207/603 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 18v nainen ja BMI on 38, vatsaa löytyy ja silti olen päättänyt, etten häpeä vartaloani. On harmi, että olen päästänyt itseni tähän kuntoon, mutta en ikinä aio hävetä kehoani. En myöskään aio pukeutua säkkivaatteisiin, aivan sama mulle mitä sinä ap tai te setämiehet ajattelette kehostani.

Minä olen ylpeä narkomaani, enkä häpeä huumeiden käyttöä

Vierailija
208/603 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 56. Lapsuudessani ja nuoruudessani ruoka oli tavallista kotiruokaa. Ei ollut pikaruokaa. Ei syöty karkkeja, limuja. Ei ollut tietokoneitä, älypuhelimia. Liikuttiin jatkuvasti, kouluun mentiin kävellen, pyöräillen, talvella hiihdettiin. Kesällä koulun jälkeen juostiin ulkona kavereiden kanssa, pelattiin pelejä, käytiin uimassa. Kotitöitä tehtiin, puutarhahommia, käytiin poimimassa marjoja. Talvisin luisteltiin, laskettiin mäkeä, hiihdettiin. Harvoin näki ylipainoista lasta/ nuorta.

Minun nuoruudessani pikaruokaa syötiin harvoin lomareissuilla, ja niitä ei usein ollut. Karkkipäivä oli lauantaisin, ja karkkipussit olivat minikokoisia.

Viikolla ei makeaa syöty. Ei todellakaan pullaa kahvin kanssa tai herkkutarjotinta kun katsottiin elokuvaa. Välipala oli hedelmä, ei suklaapatukka.

Olen 45.

Vierailija
209/603 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 18v nainen ja BMI on 38, vatsaa löytyy ja silti olen päättänyt, etten häpeä vartaloani. On harmi, että olen päästänyt itseni tähän kuntoon, mutta en ikinä aio hävetä kehoani. En myöskään aio pukeutua säkkivaatteisiin, aivan sama mulle mitä sinä ap tai te setämiehet ajattelette kehostani.

Terveys?

Terveyteni tuskin sinua kiinnostaa. Vihaat lihavia, koska et itse ole tyytyväinen itseesi. Purkaat pahoinvointisi itseäsi ”heikompiin” ihmisiin.

Ei niin, mietin vaan miksi sinua ei kiinnosta. En vihaa, miehenikin on lihava, mutta sentään yrittää laihduttaa.

Öö...miksi oletat ettei häntä kiinnosta?

Eihän se että hyväksyy itsensä lihavana, mitenkään sulje pois laihduttamista.

Vierailija
210/603 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niin helppoa paheksua lihavia. On niin helppoa ylipäätään paheksua toisia ihmisiä ihan mistä tahansa syystä. Mutta onko siitä mitään hyötyä? Minun mielestäni ei. Paheksunnalla ei saa ketään muuttamaan elintapojaan. Paheksunnalla ehkä paheksuja saa itselleen hetkellisesti paremman itsetunnon, mikä taitaakin olla paheksunnan todellinen motiivi. Paheksuja ajattelee, että minä en ainakaan ole noin huono ja heikko. Mutta tietääkö paheksuja oikeasti, mitä kaikkea voi olla lihavuuden taustalla? Jos paheksuja itse olisi kokenut samoja asioita, olisiko hänkään sitten niin vahva? Ja onko toisten ihmisten paheksuminen sittenkään osoitus omasta vahvuudesta?

aww :( katkero liian lihava lentämään

pro tip: syö vähemmän

Vierailija
211/603 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu, että nuorilla naisilla kasvaa etenkin ylävatsa eli heille tulee sellainen perinteinen kaljamaha? En ole nuori nainen, mutta itsellä kahden lapsen jälkeen kilot tulivat ja tulevat vyötärön alapuolelle, ei yläpuolelle.

Tuo ylävatsan laajeneminen voi olla viskeraalin rasvan tunnusmerkki, eli rasvaa kertyy sisäelinten ympärille.

Omenavartalolla on yleensä suuret rinnat, jolloin yläosa näyttää kookkaammalta, mutta vatsanympärys voi silti olla normaali. Toisaalta päärynävartaloisille ja/tai synnyttäneille (hoikillekin) naisille rasva kertyy helposti alavatsaan ja lantiolle.

Vierailija
212/603 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni määrä rasvaa alavatsassa juu, mutta ei tuollaista turpeaa röllykkää, joka roikkuu reisillä saakka.

Vierailija
213/603 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita, tykkäät kuitenki.

Vierailija
214/603 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on raskaana.

Vierailija
215/603 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleja raskaana olevia naisia.

Vierailija
216/603 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolesta riippumatta parikymppiset ovat hyvin erinäköisiä kuin parikymmentä vuotta sitten.

Vierailija
217/603 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on ihania.

Vierailija
218/603 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolesta riippumatta parikymppiset ovat hyvin erinäköisiä kuin parikymmentä vuotta sitten.

Joo parikymppiset miehet ovat nykyään sellaisia oudon taikinaisia ja naiset todella isokokoisia lähes sumopainijaan verrattavia. Muutos on ollut suurta.

Vierailija
219/603 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta ei saa keskustella ja ketju täyttyy "niin on miehetkin lihavia!" kommenteista.

No siis miehissä on enemmän ylipainoisia kuin naisissa, että näkisin sen suurempana ongelmana. Tottakai ylipaino ylipäätään on Suomessa todella vakava ja laaja ongelma.

Tosilihavia on naisissa enemmän

Vierailija
220/603 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka tilataan kotiin 2-4 kertaa viikossa. Liikunta vähäistä niin kyllä siinä kilot tulee hiipimällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan