Vatsakkaat (nuoret)naiset
Ennen tuollaisia vatsoja näkyi vain keski-ikäisillä ja vanhemmilla miehillä. Nyt tuo näky on jo aika normi lenkilläkin.
Kommentit (603)
Vähäinen liikunta. Jo teini iässä ihmettelin kun muilla kavereillani ei ollut liikuntaharrastuksia. Eivät siis harrastaneet mitään liikuntaa edes kotona.
N24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se ylijalostettu ja ravintoköyhä vehnä joka nykyään lihottaa joka puolella maailmaa.
Ei vaan se ero Suomessa varsinkin, on juomissa. Nykyisin nuoret ovat kokoajaan juomassa jotain. Sen näkee jo ihan noista tienvarsien vierellä lojuvista tölkeistä. Erikoiskahvit, smoothiet, limsat, energiajuomat, mehut, tuoremehut, proteiinipirtelöt, kaljat, siiderit, lonkerot, punaviinit, valkoviinit, jugurttijuomat, kaurajuomat, mantelimaidot, teet ja palautusjuomat ym. Koskaan aiemmin ei ole juotu näin paljon kaloreita.
Juomista kertyy yllättävän paljon kaloreita. Kalorittomat juomat keinotekoisilla makeutusaineila lisää tutkitusti ruokahalua.
Tämä. Olen herkuttelija, mutta harvoin juon muuta kuin vettä, teetä tai mustaa kahvia. Painoindeksi on alle 20 kaikesta pizzan ja karkin syömisestä huolimatta. Juomien mukana on helppo vetää hirveät määrät sokeria ja glukoosisiirappia ja ne myös imeytyvät nopeasti ja tehokkaasti, kun ovat valmiiksi nesteessä liuenneena.
Kiva. Mä oon Bmi 22-23 ja se vaatii jatkuvaa kurinalaista työtä, vaikka en juo kaloreita lainkaan enkä syö pizzaa ja karkkia tms. Tässä painossa pysyminen tarkoittaa joka päivä tunnin hikiliikuntaa (painoilla, kuntopyörällä tai ulkona lenkillä). Lisäksi syön aamulla kaurapuuroa, lounaalla ruokaisaa salaattia, illalla kanaa/kalaa ja vähän riisiä/perunaa ja kasviksia. Jos tarvii välipalan, se on banaani ja turkkilaista.
En siis syö koskaan eineksiä, leivoksia, keksejä, karkkeja, jäätelöä, suklaita, sipsejä, pizzaa, hampurilaisia, juo alkoholia, limsoja, erikoiskahveja jne. Jos höllään ja syön muutaman päivän mitä haluan (edelleen kaloreita tarkkaillen), paino alkaa välittömästi nousta. Ja se paino menee mahaan. Jalat ja takapuoli pysyvät pieninä vaikka mitä tekisin (painotreeni vähän kasvattanut lihasta mutta rasvaa sinne ei mene grammaakaan).
Sanoisin että joillakin kroppa yksinkertaisesti haluaa painoa ylöspäin ja sen kanssa sitten on taisteltava jos hoikkana haluaa pysyä. Mitään yhtä neuvoa ei ole, kuten "älä juo kaloreita". Joo, ei niitä kannatakaan juoda, mutta se pelkästään ei kenenkään painon pudotuksessa auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset käy enemmän salilla kuin koskaan ennen, ja silti on näin. Minulla on monta ylipainoista kaveria, jotka kuitenkin ramppaavat salilla jatkuvasti, jotenkin jännä.
Se salitreenin ongelma onkin siinä, että se ei varsinaisesti ihan hirveästi kuluta, vaikka moni niin luulee. Siinä kun ei syke pahemmin nouse ja tulee pitkiä taukoja. Hyvä jos sellainen 60-70 kg nainen saa kulutettua tunnin treenin aikana edes 300 kcal. Saman ajan jos juoksisi tai hiihtäisi tuolla ulkona, kuluisi yli kaksinkertainen määrä energiaa. Mutta kovasti tuntuvat kuvittelevan, että ne jatkuvasti hirveällä teholla kasvavat lihakset tarvitsevat sitä energiaa ihan kamalasti, niin pitää juoda vähän laturia alle ja palkkaria päälle ja lisätä prostkujauhetta sinne ja tänne ja pupertaa patukkaa, kun treenataan niin kovaa.
No nyt kyllä mentiin metsään. Laihduttajalle nimenomaan salitreeni on korvaamaton apu, se treeni kun kuluttaa energiaa pitkään itse suorituksen jälkeenkin. On todella lyhytnäköistä miettiä vain että juoksu kuluttaa minuutissa näin ja näin paljon kaloreita - joo'o, mutta entäs kokonaiskuva? Pitkän tähtäimen tavoitteet?
3 x 60min tehokkaasti tehtyä painotreeniä ja 2 x 20min HIITiä viikossa laihduttaa huomattavasti paremmin kuin tuntien hinkkaus pururadalla. Tiedän itse koska olen sen valtavan eron kokenut. Ennen juoksin ja söin vähän, nyt nostan painoja ja syön paljon - ja olen nyt 12 kg kevyempi ja 3 vaatekokoa pienempi. Lisäksi kroppani yksinkertaisesti näyttää paremmalta ja kiinteämmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se ylijalostettu ja ravintoköyhä vehnä joka nykyään lihottaa joka puolella maailmaa.
Ei vaan se ero Suomessa varsinkin, on juomissa. Nykyisin nuoret ovat kokoajaan juomassa jotain. Sen näkee jo ihan noista tienvarsien vierellä lojuvista tölkeistä. Erikoiskahvit, smoothiet, limsat, energiajuomat, mehut, tuoremehut, proteiinipirtelöt, kaljat, siiderit, lonkerot, punaviinit, valkoviinit, jugurttijuomat, kaurajuomat, mantelimaidot, teet ja palautusjuomat ym. Koskaan aiemmin ei ole juotu näin paljon kaloreita.
Juomista kertyy yllättävän paljon kaloreita. Kalorittomat juomat keinotekoisilla makeutusaineila lisää tutkitusti ruokahalua.
Tämä. Olen herkuttelija, mutta harvoin juon muuta kuin vettä, teetä tai mustaa kahvia. Painoindeksi on alle 20 kaikesta pizzan ja karkin syömisestä huolimatta. Juomien mukana on helppo vetää hirveät määrät sokeria ja glukoosisiirappia ja ne myös imeytyvät nopeasti ja tehokkaasti, kun ovat valmiiksi nesteessä liuenneena.
Kiva. Mä oon Bmi 22-23 ja se vaatii jatkuvaa kurinalaista työtä, vaikka en juo kaloreita lainkaan enkä syö pizzaa ja karkkia tms. Tässä painossa pysyminen tarkoittaa joka päivä tunnin hikiliikuntaa (painoilla, kuntopyörällä tai ulkona lenkillä). Lisäksi syön aamulla kaurapuuroa, lounaalla ruokaisaa salaattia, illalla kanaa/kalaa ja vähän riisiä/perunaa ja kasviksia. Jos tarvii välipalan, se on banaani ja turkkilaista.
En siis syö koskaan eineksiä, leivoksia, keksejä, karkkeja, jäätelöä, suklaita, sipsejä, pizzaa, hampurilaisia, juo alkoholia, limsoja, erikoiskahveja jne. Jos höllään ja syön muutaman päivän mitä haluan (edelleen kaloreita tarkkaillen), paino alkaa välittömästi nousta. Ja se paino menee mahaan. Jalat ja takapuoli pysyvät pieninä vaikka mitä tekisin (painotreeni vähän kasvattanut lihasta mutta rasvaa sinne ei mene grammaakaan).
Sanoisin että joillakin kroppa yksinkertaisesti haluaa painoa ylöspäin ja sen kanssa sitten on taisteltava jos hoikkana haluaa pysyä. Mitään yhtä neuvoa ei ole, kuten "älä juo kaloreita". Joo, ei niitä kannatakaan juoda, mutta se pelkästään ei kenenkään painon pudotuksessa auta.
Tietenkin on ihmisiä, joiden paino voi olla vaikka mitä, johtuen vaikka mistä. Kortisonista, reumasta, munuaisten vajaatoiminnasta tms. Ja varmasti on ihmisiä, jotka ovat lihavia vaikka juovat vain vettä.
Mutta jos katsomme tätä juomien määrää ja paljonko niitä myydään, niin kyllähän niistä jonkun korrelaation saa aikaan. Eikä se ole, että mitä enemmän kaloripitoisia juomia myydään ja juodaan sitä laihempia ihmiset ovat.
Ota ne juomapullot käteen siellä kaupassa ja katso niiden kaloripitoisuudet. Ihan tavismehussa on jo 2dl, mikä on siis ihan pieni lasi, 100kcal. Viikossa 700kcal, jos juot joka päivä ja 2,5 kk olet juonut kilonverran itsellesi kaloreita. Ihan vaan mehulasilla.
Energiajuomat? Yhdessä tölkissä on suunnilleen saman verran kaloreja. Mitenkäs smoothiet ja maito? Joten ihan helposti 2,5 kuukaudessa saa itsensä lihotettua juomalla 3 kiloa.
Painon pudotukseen auttaa kulutuksen lisääminen ja kalorimäärän vähentäminen, mutta senhän sinä jo tiesitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheesta ei saa keskustella ja ketju täyttyy "niin on miehetkin lihavia!" kommenteista.
No siis miehissä on enemmän ylipainoisia kuin naisissa, että näkisin sen suurempana ongelmana. Tottakai ylipaino ylipäätään on Suomessa todella vakava ja laaja ongelma.
Ylipainoisia on miehissä enemmän, mutta lihavia (bmi 30+) on naisissa pari prosenttia enemmän.
"Nuorista eli 18–29-vuotiaista aikuisista vähintään ylipainoisia on naisista 35 ja miehistä lähes puolet, eli 47 prosenttia. Samanikäisistä naisista lihavia on 19 ja miehistä 17 prosenttia.
Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista vähintään ylipainoisia on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä. Lihavia on naisista 28 ja miehistä 26 prosenttia. Lähes joka toinen (46 %) mies ja nainen on vyötärölihava."
https://thl.fi/fi/web/elintavat-ja-ravitsemus/lihavuus/lihavuuden-yleis…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheesta ei saa keskustella ja ketju täyttyy "niin on miehetkin lihavia!" kommenteista.
No siis miehissä on enemmän ylipainoisia kuin naisissa, että näkisin sen suurempana ongelmana. Tottakai ylipaino ylipäätään on Suomessa todella vakava ja laaja ongelma.
Ei näytä siltä. Toisekseen mies on ylipainoinen vaikka olisi lihaksikas ne silti lasketaan noihin tilastoihin.
Ylipaino on hyvin vaikea saada lihaksilla aikaan, ellei ole siinä ylipainon rajoilla jo siinä vaiheessa kun alkaa niitä lihaksia kasvattaa. Maailman parhaat 100 metrin juoksijatkaan eivät ole ylipainoisia. Suomessa on sitten muka hirveän paljon heitä lihaksikkaampia miehiä, niin että se on tilastollisesti merkittävää.
Vierailija kirjoitti:
Voiko hormonikierukat ja muu hormonaallinen ehkäisy olla perimmäinen syy, että jälkikasvu on isompi kokoista nykyään. Onko vaikutusta munasoluihin? Ihmisten koot tuntuu räjähtävän käsiin.
Eikö syynä liene vaan käsiin räjähtänyt ruutuaika.
Pakotettiin psyykenlääkkeille. Aineenvaihdunta hidastui, jatkuva nälkä ja makeanhimo. En näytä pääsevän enää läskeistä eroon vaikka kuinka liikun ja lääkkeet on nyt lopettetu jo. Ennen oln todella hoikka ja snain syödä lähes mitä vaan ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla BMI 38, laihdutus ei koskaan onnistu. Aina repsahdan.
Eli tällaisenä loppuelämän :( Haluaisin kyllä olla laiha, mutta ei itsekuria.
N36
Laihdutuksen yhteydessä itsekurista ei kannattaisi oikeastaan edes puhua. Minkäänlaiset kuurit eivät yleensä onnistu, vaan läskit tulevat takaisin. Pitäisi mennä lääkärin, ravitsemusterapeutin ja psykologin kautta, jotta päästäisi kunkin lihavan kohdalla kiinni siihen, mikä on lihavuuden juurisyynä.
Itsekuri ja tahdonvoima ovat hölmöjä juttuja, joita ei ole edes olemassa. Ei onnistuneesti laihtuneella ollut itsekuria tai tahdonvoimaa. Elämä vain asettui, tai hän itse hitaasti päivä päivältä kuukausien ja vuosien ajan ohjasi sitä sellaisiin uomiin, että pysyvä laihtuminen häneltä kohtalaisen vaivattomasti onnistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset käy enemmän salilla kuin koskaan ennen, ja silti on näin. Minulla on monta ylipainoista kaveria, jotka kuitenkin ramppaavat salilla jatkuvasti, jotenkin jännä.
Nostellaan hetki salilla kevyitä painoja, jonka jälkeen ahdetaan itsensä rahkaa täyteen kuin jokin ammattikehonrakentaja. Kunnollisesta hikiurheilusta ei tietoakaan, mutta salikuva kuitenkin muistetaan aina ottaa instaan. Illalla vähän viiniä palkinnoksi raskaasta päivästä.
Tåmä on sitä nykypäivän kuntoilua.
Ennen salia täytyy juoda joku preworkout ja salin jälkeen sitten sitä proteiinia. Lisäksi tuntuu, että nykyään kaikki missä on lisättyä proteiinia mielletään jotenkin terveellisemmäksi. Se Tuplan proteiinirahka ei ole sen terveellisempi kuin joku sokeripommijugurtti, vaikka siinä rahkassa onkin enemmän proteiinia.
no itse olen tämmöinen vatsakas nainen. Nykyajan elämä teettää tämän. istutaan koneella aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se salitreenin ongelma onkin siinä, että se ei varsinaisesti ihan hirveästi kuluta, vaikka moni niin luulee. Siinä kun ei syke pahemmin nouse ja tulee pitkiä taukoja. Hyvä jos sellainen 60-70 kg nainen saa kulutettua tunnin treenin aikana edes 300 kcal. Saman ajan jos juoksisi tai hiihtäisi tuolla ulkona, kuluisi yli kaksinkertainen määrä energiaa. Mutta kovasti tuntuvat kuvittelevan, että ne jatkuvasti hirveällä teholla kasvavat lihakset tarvitsevat sitä energiaa ihan kamalasti, niin pitää juoda vähän laturia alle ja palkkaria päälle ja lisätä prostkujauhetta sinne ja tänne ja pupertaa patukkaa, kun treenataan niin kovaa.
No nyt kyllä mentiin metsään. Laihduttajalle nimenomaan salitreeni on korvaamaton apu, se treeni kun kuluttaa energiaa pitkään itse suorituksen jälkeenkin. On todella lyhytnäköistä miettiä vain että juoksu kuluttaa minuutissa näin ja näin paljon kaloreita - joo'o, mutta entäs kokonaiskuva? Pitkän tähtäimen tavoitteet?
3 x 60min tehokkaasti tehtyä painotreeniä ja 2 x 20min HIITiä viikossa laihduttaa huomattavasti paremmin kuin tuntien hinkkaus pururadalla. Tiedän itse koska olen sen valtavan eron kokenut. Ennen juoksin ja söin vähän, nyt nostan painoja ja syön paljon - ja olen nyt 12 kg kevyempi ja 3 vaatekokoa pienempi. Lisäksi kroppani yksinkertaisesti näyttää paremmalta ja kiinteämmältä.
Millä laihtuu riippuu myös siitä mistä saa itselleen rutiinin eli millainen liikunta miellyttää itseä. Itse en laihdu salitreenillä, koska inhoan ajatusta siitä, että joudun erikseen maksamaan sen salikortin, ottamaan sopivat varusteet mukaan, tietämään mitä teen siellä, kestämään muiden katseet ja muiden treenaajien läsnäolon samassa tilassa jne. Ja korona huolettaa enkä vain ole ikinä kokenut salitreeniä luontevaksi. Laitteisiinkin saa jonottaa ja kiva jos onnistuu jotenkin mokaamaan jonkun liikkeen ja on keho sen jälkeen pskana. Homma ei ole kiinni edes siitä, että ylipaino hävettäisi kun sitä ei ole, mutta salilla tulee aina se sillipurkkifiilis.
Muina kuin talviaikoina on onneksi käytössä ulkoliikuntapaikat täällä päin. Himaankin pystyy painoja ostamaan ja aika paljon pystyy kotonakin jumppaamaan.
Juoksua harrastin ennen, mutta jalat eivät kestä sitä enää. Niinpä kävelen ja olen kokenut sen hyväksi ja helpoksi liikuntamuodoksi. Verensokeri ei heittele kuten juoksemalla. Tuntuu kyllä nykyään, että kävely plus kotijumppa nähdään tehottomana treeninä. Mielestäni on parempi, että treenaa edes sen verran mitä itse jaksaa sen sijaan ettei tekisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisella kuuluukin olla vatsaa.
Naisella kuuluu olla tiimalasivartalo, ei mikään rasvainen omenavartalo.
18-29v naisista suurempi osa on ylipainoisia, kuin miehet. Eli juuri se katukuvan näkyvin ikäryhmä, sekä yökerhojen isoin osa.
Tilastotietoa tuosta : https://thl.fi/fi/web/elintavat-ja-ravitsemus/lihavuus/lihavuuden-yleis…
"Nuorista eli 18–29-vuotiaista aikuisista vähintään ylipainoisia on naisista 35 ja miehistä lähes puolet, eli 47 prosenttia. Samanikäisistä naisista LIHAVIA on 19 ja miehistä 17 prosenttia."
Naisella ei kuulu olla:
- Paksut reidet
- Jalat, joista polvet taipuu yhteen
- Metrin levyinen takapuoli
- Ylipäänsä ylipainoa
- Lihakseton, rasvainen vartalo. Sopiva määrä lihasta kruunaa kokonaisuuden, ei siis tarvitse olla fitnesspimu.
Öö, nyt en ymmärrä. Oman linkkisi mukaan nimenomaan nuoret miehet ovat ylipainoisempia, lähes joka toinen 18-29-vuotias mies.
"Nuorista eli 18–29-vuotiaista aikuisista vähintään ylipainoisia on naisista 35 ja miehistä lähes puolet, eli 47 prosenttia. Samanikäisistä naisista LIHAVIA on 19 ja miehistä 17 prosenttia."
Eiköhän edellisen kommentoijan pointtina ollut, että naisissa on enemmän lihavia kuin miehissä. Huomioi, että lihavuus on tässä eri asia kuin ylipaino.
-eri
Lihavien määrässä ei ole juuri eroa. Naisista vain reilu kolmannes on silti ylipainoisia, kun miehistä on jo lähes puolet. Huh huh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä laihtuu riippuu myös siitä mistä saa itselleen rutiinin eli millainen liikunta miellyttää itseä. Itse en laihdu salitreenillä, koska inhoan ajatusta siitä, että joudun erikseen maksamaan sen salikortin, ottamaan sopivat varusteet mukaan, tietämään mitä teen siellä, kestämään muiden katseet ja muiden treenaajien läsnäolon samassa tilassa jne. Ja korona huolettaa enkä vain ole ikinä kokenut salitreeniä luontevaksi. Laitteisiinkin saa jonottaa ja kiva jos onnistuu jotenkin mokaamaan jonkun liikkeen ja on keho sen jälkeen pskana. Homma ei ole kiinni edes siitä, että ylipaino hävettäisi kun sitä ei ole, mutta salilla tulee aina se sillipurkkifiilis.
Muina kuin talviaikoina on onneksi käytössä ulkoliikuntapaikat täällä päin. Himaankin pystyy painoja ostamaan ja aika paljon pystyy kotonakin jumppaamaan.
Juoksua harrastin ennen, mutta jalat eivät kestä sitä enää. Niinpä kävelen ja olen kokenut sen hyväksi ja helpoksi liikuntamuodoksi. Verensokeri ei heittele kuten juoksemalla. Tuntuu kyllä nykyään, että kävely plus kotijumppa nähdään tehottomana treeninä. Mielestäni on parempi, että treenaa edes sen verran mitä itse jaksaa sen sijaan ettei tekisi mitään.
Toki. Mutta lisäyksenä että en ole koskaan käynytkään kuntosalilla ja silti olen painoilla laihtunut tuon 12 kg :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on ihmisiä, joiden paino voi olla vaikka mitä, johtuen vaikka mistä. Kortisonista, reumasta, munuaisten vajaatoiminnasta tms. Ja varmasti on ihmisiä, jotka ovat lihavia vaikka juovat vain vettä.
Mutta jos katsomme tätä juomien määrää ja paljonko niitä myydään, niin kyllähän niistä jonkun korrelaation saa aikaan. Eikä se ole, että mitä enemmän kaloripitoisia juomia myydään ja juodaan sitä laihempia ihmiset ovat.
Ota ne juomapullot käteen siellä kaupassa ja katso niiden kaloripitoisuudet. Ihan tavismehussa on jo 2dl, mikä on siis ihan pieni lasi, 100kcal. Viikossa 700kcal, jos juot joka päivä ja 2,5 kk olet juonut kilonverran itsellesi kaloreita. Ihan vaan mehulasilla.
Energiajuomat? Yhdessä tölkissä on suunnilleen saman verran kaloreja. Mitenkäs smoothiet ja maito? Joten ihan helposti 2,5 kuukaudessa saa itsensä lihotettua juomalla 3 kiloa.
Painon pudotukseen auttaa kulutuksen lisääminen ja kalorimäärän vähentäminen, mutta senhän sinä jo tiesitkin.
Niin? Minähän sanoin ettei kaloreita kannata juoda. Pointti oli se että voi olla juomatta yhtään kaloria ja elää hyvin kurinalaisesti liikunnan ja ruokavalion suhteen ja silti pelkkä samassa painossa pysyminen on taistelua. En voi käytännössä koskaan syödä pizzaa ja karkkia kuten sinä, vaikka en juokaan kaloreita. Ja vaikka laskisin jokaisen kalorin ja söisin (niin) tarkasti (kuin mahdollista) kulutukseni verran tai vähemmän. Siihen painoon kun vaikuttaa moni muukin asia kuin puhtaasti se mitä kurkusta menee alas.
Yhdistelmäehkäisypillereistä nousi muutaman kuukauden aikana 14kg.
Vierailija kirjoitti:
Voiko hormonikierukat ja muu hormonaallinen ehkäisy olla perimmäinen syy, että jälkikasvu on isompi kokoista nykyään. Onko vaikutusta munasoluihin? Ihmisten koot tuntuu räjähtävän käsiin.
Minulla nousi yhdistelmäehkäisypillereistä paino 14kg muutamassa kuukaudessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2017 lähes kolme neljäsosaa 30-vuotiaista ja sitä vanhemmista miehistä ja kaksi kolmasosaa naisista oli ylipainoisia (painoindeksi vähintään 25 kg/m2). Neljännes aikuisista voidaan luokitella lihaviksi (painoindeksi vähintään 30 kg/m2).
Siltä varalta että murtoluvut ovat unohtuneet: 75% miehistä ja 67% naisista on THLn mukaan ylipainoisia.
Jostakin syystä tällä palstalla esitetään usein se virheellinen väite että ylipaino on lähinnä naisten ongelma.
Kun mennään yli 30 painoindeksin, niin naisia onkin enemmän kuin miehiä. Luulen, että katukuvassa monet BMI 26 luokkaa olevat ei näytä kovin lihavilta. Tästä voi tulla se harha, että naisia olisi ylipainoisissa enemmän.
Ei BMI 26 olekaan lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko porukka ihmettelee miksi kansa lihoo? Ei taida olla teitäkään älyllä varjeltu.
Mun mielestä on turha itkupahastua, jos porukka miettii, että miksi nuorillakin naisilla menee nykyään kilot mahaan eikä tisseihin, reisiin ja p.erseeseen, kuten nuorilla naisilla pitäisi mennä, mikäli hormonit vain ovat kohdallaan.
Roskaruoka, alkoholi ja ei niin paljon fyysistä työtä? Ja kenties geenit?
Itse sain ketogeenisellä painoa, jopa liikaa pudotettua sekä pätkäpaastolla. Ei ihmisen tarvi koko ajan olla syömässä välipaloja. Kunnon aterioita missä on rasvaa!
Nostellaan hetki salilla kevyitä painoja, jonka jälkeen ahdetaan itsensä rahkaa täyteen kuin jokin ammattikehonrakentaja. Kunnollisesta hikiurheilusta ei tietoakaan, mutta salikuva kuitenkin muistetaan aina ottaa instaan. Illalla vähän viiniä palkinnoksi raskaasta päivästä.
Tåmä on sitä nykypäivän kuntoilua.