Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääköhän pojat nyt tyttöjä paremmin peruskoulussa, kun on siirrytty etäopetukseen?

Vierailija
13.04.2020 |

Kun monesti koulua on haukuttu tyttöjä suosivaksi sen rakenteiden vuoksi. Nyt kun tytöt eivät pärjää enää ”mielistelemällä” luokassa, vaan näyttö perustuu Puhtaasti jätettyihin tehtäviin ja osallistumiseen, ei koululaitoksessa pitäisi olla mitään varsinaisesti tyttöjä suosivaa.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeet ja tuntiosaaminen. 

Vierailija
2/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Nyt pojat pääsevät loistamaan, kun ei ole tyttöjä suosivaa opettajaa, vanhemmat voi tehdä tehtävistä kilpailun ja isät pitävät armeijakuria päällä.

Ehkä vastaisuudessakin pojat voivat olla etäkoulussa, jos se tarkoittaa että suoriutuvat paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä keskimäärin pojat kärsivät enemmän ja tulokset heillä huononee enemmän. Tytöt keskimäärin tunnollisempia ja velvollisuudentuntoisempia. Hommat tulee hoidettua vaikka ei niin huvita. 

Vierailija
4/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä keskimäärin pojat kärsivät enemmän ja tulokset heillä huononee enemmän. Tytöt keskimäärin tunnollisempia ja velvollisuudentuntoisempia. Hommat tulee hoidettua vaikka ei niin huvita. 

Pojat kärsivät tästäkin?!

Millainen malli sitten olisi sellainen, että pojatkin alkaisivat pärjäämään koulussa?

Vierailija
5/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman perheeni kokemuksella pojalla hankalampaa; tarvitsee enemmän peräänkatsomista, jotta hommat tulee hoidettua. Tyttö itseohjautuvampi, vaikka nuorempi.

Vierailija
6/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalla ainakin paranee, kun mitään ei tule tehtyä ellei vanhempi istu vieressä ja patista ja auta. Koulussa tekee hommat rimaa hipoen ryhmän mukana. 

Tuolla lapsella ei ole mitään sisäistä motivaatioita oppia tai pärjätä elämässä. Tai tunnetta, että asioita, jotka on vaan hoidettava, oli kivoja tai ei. Alkaa keinot loppua, millä huokuttelisi esiin edes jotenkin omatoimisen ihmisen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, meillä kolme poikaa, kaikilla ollut keskiarvot 9,5-9,9.

Vierailija
8/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä keskimäärin pojat kärsivät enemmän ja tulokset heillä huononee enemmän. Tytöt keskimäärin tunnollisempia ja velvollisuudentuntoisempia. Hommat tulee hoidettua vaikka ei niin huvita. 

Pojat kärsivät tästäkin?!

Millainen malli sitten olisi sellainen, että pojatkin alkaisivat pärjäämään koulussa?

Turha tästä on keskustella, kun et selvästikään ole kiinnostunut poikien pärjäämisestä vaan haluat vaan päästä ilkkumaan ja haukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, kenellä on motivaatiota, tunnollisuutta ja keskittymiskykyä. Eli samoista asioista kuin lähiopetuksessakin. En sitten tiedä, onko sukupuolten välillä eroa noissa ominaisuuksissa. Jos minun kouluaikanani olisi ollut etäopetusta, olisi 9-10 arvosanani nousseet kymppiin. Minä olen aina oppinut kaiken paremmin yksin omissa oloissa, kun saa rauhassa lukea kirjasta asiat ja miettiä omassa päässään. Koulussa käynti oli siis ylimääräistä pakollista hommaa, joka vei liikaa tunteja vuorokaudesta ja söi energiaa. Lähiopetus perustuu siihen, että sinulle kerrotaan asiat. Etäopetus siihen, että täytyy ymmärtää asiat.

Vierailija
10/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä keskimäärin pojat kärsivät enemmän ja tulokset heillä huononee enemmän. Tytöt keskimäärin tunnollisempia ja velvollisuudentuntoisempia. Hommat tulee hoidettua vaikka ei niin huvita. 

Pojat kärsivät tästäkin?!

Millainen malli sitten olisi sellainen, että pojatkin alkaisivat pärjäämään koulussa?

Tekemällä oppiminen, learning by doing. Ja tähänkin riittävästi tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pojalla ainakin paranee, kun mitään ei tule tehtyä ellei vanhempi istu vieressä ja patista ja auta. Koulussa tekee hommat rimaa hipoen ryhmän mukana. 

Tuolla lapsella ei ole mitään sisäistä motivaatioita oppia tai pärjätä elämässä. Tai tunnetta, että asioita, jotka on vaan hoidettava, oli kivoja tai ei. Alkaa keinot loppua, millä huokuttelisi esiin edes jotenkin omatoimisen ihmisen. 

Sama. Työt jää tekemättä kun pitää istua pojan vieressä vahtimassa jatkuvasti. Muuten ei jaksa keskittyä.

Ihan tavallinen ja kiltti poika, joka kasvatettu samalla tavalla kuin siskonsa, jolla ei ole ongelmia keskittyä läksyihin.

Mutta kai sitten ollaan vaan huonoja vanhempia.

Vierailija
12/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siltä vaikuta. Mitä nyt tuossa mun nelosluokkalaisen tytön etätuntia kuuntelin, niin puuttuvat oppilaat olivat enimmäkseen poikia, ja toiset oppilaat joutuivat soittelemaan ja muistuttelemaan Meetistä. Opettaja harmitteli, että osa on aina hyvissäajoin ja joutuvat sitten tuhlaamaan aikaa myöhästyneiden odotteluun.

Luokalle lisättiin myös aamuun yksi extra-meetti, juurikin oppilaille joilla toistuvia unohduksia osallistua etätunneille ja/tai myöhästyneitä tehtävien palautuksia tai ymmärtämättömyyttä tehtävänannoista. Ryhmään kutsutuista lapsista suurin osa oli poikia.

Alkoi kyllä säälittää niin opettaja kuin ne lapsetkin, joilla ei välttämättä ole vanhempia kotona, riittäviä taitoja etäopiskelua tai sellaista vanhemmuutta, että oppilasta tuetaan ja autetaan etäkoulussa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojat on kilttejä poikia. Ei neroja vähän nörttejä. Hyvin tekivät tehtävät ja pärjäsivät koulussa kumpikin. Pojat vaan on laiskempia ja aina löytyy joku tekosyy keksiä, miksi pojat pärjäävät huonommin. Sitten on se pieni osa, joka on fiksumpaa ja ahkerampaa sakkia ja jotka maailmassa saavat jotain aikaan. Laiskat pojat/miehet ottavat kunnian näiden tekemisistä, vaikkei itsellään ole asiaan osaa eikä arpaa sen enempää kuin että on kulkuset jalkojen välissä.

Vierailija
14/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä keskimäärin pojat kärsivät enemmän ja tulokset heillä huononee enemmän. Tytöt keskimäärin tunnollisempia ja velvollisuudentuntoisempia. Hommat tulee hoidettua vaikka ei niin huvita. 

Pojat kärsivät tästäkin?!

Millainen malli sitten olisi sellainen, että pojatkin alkaisivat pärjäämään koulussa?

Tiukka kuri pojille, enemmän miesopettajia -mutta eipä miehiä kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä keskimäärin pojat kärsivät enemmän ja tulokset heillä huononee enemmän. Tytöt keskimäärin tunnollisempia ja velvollisuudentuntoisempia. Hommat tulee hoidettua vaikka ei niin huvita. 

Pojat kärsivät tästäkin?!

Millainen malli sitten olisi sellainen, että pojatkin alkaisivat pärjäämään koulussa?

Tekemällä oppiminen, learning by doing. Ja tähänkin riittävästi tukea.

Ei matematiikkaa opi laskematta tai lukemista lukematta. Miten tätä opetellaan muuten kuin keskittymällä itse asiaan?

Vierailija
16/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä keskimäärin pojat kärsivät enemmän ja tulokset heillä huononee enemmän. Tytöt keskimäärin tunnollisempia ja velvollisuudentuntoisempia. Hommat tulee hoidettua vaikka ei niin huvita. 

Pojat kärsivät tästäkin?!

Millainen malli sitten olisi sellainen, että pojatkin alkaisivat pärjäämään koulussa?

Tiukka kuri pojille, enemmän miesopettajia -mutta eipä miehiä kiinnosta.

Ajatteletko että miehet suosivat arvioinnissa poikia?

Vierailija
17/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä keskimäärin pojat kärsivät enemmän ja tulokset heillä huononee enemmän. Tytöt keskimäärin tunnollisempia ja velvollisuudentuntoisempia. Hommat tulee hoidettua vaikka ei niin huvita. 

Pojat kärsivät tästäkin?!

Millainen malli sitten olisi sellainen, että pojatkin alkaisivat pärjäämään koulussa?

Esim meidän koulussa toimii sellainen, että oppilaat pääsevät liikkumaan tarpeeksi usein. Auttaa keskittymään. Tämä on erityisesti pojille ollut eduksi. Myös lapsia kuunnellaan ja heidän toiveitaan huomioidaan opetuksessa tasapuolisesti esim. taideaineissa työt eivät ole vain "tyttömäisiä" jne.

Vierailija
18/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä keskimäärin pojat kärsivät enemmän ja tulokset heillä huononee enemmän. Tytöt keskimäärin tunnollisempia ja velvollisuudentuntoisempia. Hommat tulee hoidettua vaikka ei niin huvita. 

Pojat kärsivät tästäkin?!

Millainen malli sitten olisi sellainen, että pojatkin alkaisivat pärjäämään koulussa?

Tekemällä oppiminen, learning by doing. Ja tähänkin riittävästi tukea.

Ei matematiikkaa opi laskematta tai lukemista lukematta. Miten tätä opetellaan muuten kuin keskittymällä itse asiaan?

No esim tukemalla sitä keskittymistä monipuolisesti, pitämällä aiheet monipuolisina (ei pelkkiä kukkia ja pupuja tms.) jne.

Ohis

Vierailija
19/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä keskimäärin pojat kärsivät enemmän ja tulokset heillä huononee enemmän. Tytöt keskimäärin tunnollisempia ja velvollisuudentuntoisempia. Hommat tulee hoidettua vaikka ei niin huvita. 

Pojat kärsivät tästäkin?!

Millainen malli sitten olisi sellainen, että pojatkin alkaisivat pärjäämään koulussa?

Esim meidän koulussa toimii sellainen, että oppilaat pääsevät liikkumaan tarpeeksi usein. Auttaa keskittymään. Tämä on erityisesti pojille ollut eduksi. Myös lapsia kuunnellaan ja heidän toiveitaan huomioidaan opetuksessa tasapuolisesti esim. taideaineissa työt eivät ole vain "tyttömäisiä" jne.

Nythän etäopetuksessa pojat hyötyvät että pääsevät kotonaan pitämään taukoja ja pomppimaan vaikka trampalla niin usein kun haluavat! Ei tarvitse istua pulpetissa!

Vierailija
20/87 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä keskimäärin pojat kärsivät enemmän ja tulokset heillä huononee enemmän. Tytöt keskimäärin tunnollisempia ja velvollisuudentuntoisempia. Hommat tulee hoidettua vaikka ei niin huvita. 

Pojat kärsivät tästäkin?!

Millainen malli sitten olisi sellainen, että pojatkin alkaisivat pärjäämään koulussa?

Tiukka kuri pojille, enemmän miesopettajia -mutta eipä miehiä kiinnosta.

Ajatteletko että miehet suosivat arvioinnissa poikia?

En.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi