Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kotimaassa valmistetut naistenvaatteet ovat tunikoita jne. tanttavaatteita?

Vierailija
13.04.2020 |

Päätin, että tämän koronakriisin jälkeen alan ostaa ainoastaan kotimaassa tuotettuja vaatteita.
Hinnalla ei ole väliä, voin maksaa helposti 100 euroa mekosta, jos se on tehty Suomessa.
Mutta eipä onnistukaan, kiitos suomalaisen "muodin".
Järkytyin kun selaisin nettisivuja. Siis miten voi olla mahdollista, että KAIKKI kotimaiset vaatevalmistajat tekevät pelkkiä telttamaisia tunikoita ja joitain ihme Mymmeli-mekkoja?
Ostoslistalla on kesämekko, housut ja collegepaita, t-paita. Perus vaatevarasto. Ostan yhden asun joka kk, eli puolessa vuodessa pitäisi olla käyttövaatekertoja pari ostettuna.
En ole löytänyt vielä yhtään nettikauppaa, jonka vaatteita tällainen normaalivartaloinen ja sporttinen 30v nainen viitsisi käyttää?!

Kommentit (776)

Vierailija
361/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisin hulluksi, jos pitäisi mennä työpaikalle jossain muumikoltussa, ihan kuin yöpaita päällä olisi. Ja olen totaalikyllästynyt niihin mustat legginsit - mustakuvioinen marimekkopaituli -yhdistelmiin.

Jopa kauluksellisten, tyylikkäiden peruspaitapuseroiden löytäminen meni jossain vaiheessa vaikeaksi. wtf

Minä olen etsinyt lyhythihaista peruspaitista kesäksi lähinnä töihin, ei löydy mistään. Pari kertaa tuli vastaan joku läpinäkyvä hörsellys johon on kai tarkoitus laittaa joku nirunarutoppi alle mutta siis ihan arkinen peruspaitis, ei missään Helsingissä.

Vierailija
362/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ehkä Suomessa pukeuduttaisiin paremmin jos tarjonta houkuttelisi yhtään. Kyllä silläkin on väliä mitä tarjotaan, eihän kuluttaja voi valita kuin niistä vaihtoehdoista jotka hänen ulottuvilleen tuodaan.

Nythän on niin että jos ei tahdo pukeutua mymmelivaatteisiin, tai uhrata hirveästi vaivaa ja rahaa vaatteiden metsästämiseen, niin onko muuta vaihtoehtoa kuin kulkea farkuissa ja hupparissa, jos niistä on kerran 5 vuodessa sattunut löytämään sopivan kokoiset? Kun niissä jonkin aikaa on kulkenut, harva jaksaa panostaa enää muutenkaan laittautumiseen. Sitten jos vastaan tulee joku nätisti laittautunut, kateushan siinä herää.

Kierre valmis.

Itse pidin Balmuirista, kerrankin oli kotimainen brändi (vaikkei Suomessa valmistanutkaan) joka käytti hienoja materiaaleja ja hillittyä väriskaalaa. Vaan eiköhän sekin alkanut mennä alaspäin Luhdan ostettua brändin. Muutaman vuoden päästä ne varmaan lanseeraavat Balmuir Sport-tuulipukumalliston.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liian vaikeaa laittaa paitaan kaulukset? Gerry Weberillä on ollut aika ajatonta ja tyylikästä, mutta sielläkin nykyään lähinnä paituleita.

https://www.sokos.fi/fi/sokos/tuotemerkki/gerry-weber/naiset-paidat-ja-…;

Vierailija
364/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla tukevammilta on se käsitys, että väljä tunika peittää tukevuuden. Suomalaisten lyhyet jalat näyttävät vielä lyhyemmiltä tunikoiden kanssa. Yllätyin hautajaisissa eräästä naisesta, jonka olen aina tottunut kaavoissa näkemään. Oli laittanut pliseeratun korkeavyötäröisiä hameen, lyhyen Hyvin istuvan jakun ja korkeakauluksinen valkean puseron alle. Näytti puolta laihemmalta kuin tunikoissa.

Tämä kertomasi ihminen oli ilmeisesti tukevahko, mutta omisti vyötärön.

Jos todella tukeva tai pullea omenavartaloinen lyhyt ihminen laittaa pliseeratun puolihameen päälleen on tulos kamala. Itse olen kuin heinäseiväs. Ei ainakaan hoikentava vaikutus. Ei auta oli sitten se hame lyhyt tai miten korkeavyötäröinen tahansa. Ei auta vaikka olisi kaulaan saakka. Lisäksi tähän joku lyhyt jakkja pömpöttämään ja jakamaan mahaa puoliksi, ei kiitos.

Lisäksi korkeakauluksinen pusero lyhentää kaulaa ja tukevalla ihmisellä on usein muutenkin lyhyt kaula ja isot tissit. Silllon korkea kaulus oikein korostaa isoa rinnusta ja kaulantienoota.

Puuttui vielä se rusetti kaulaan tai mahan päälle, mammatyyli olisi ollut täydellinen.

Kyllä useimmat pyöreät ja lyhyet ihmiset ovat niin paljon kokeilleet erilaisia asuja, että itse tietävät missä viihtyvät ja mikä tuntuu omimmalta.

Eikä se ole kyllä pliseerihame ainakaan.

Näin on. Itse olen omenavartaloinen, lyhyt ja rinnatkin on. Kädet ja jalat ovat hoikat. En ole lihava, vähän tasapaksu punkero keskivartalolta. Minulle sopii polvipituinen kynähame, pusero jossa v-aukko ja puseron helma voi olla lievästi alaspäin levenevä, ei mikään teltta. Housuissa sopii korkeavyötäröiset pillifarkut. Puseron tai jakun tulee ulottua juuri siihen missä suht hoikat reidet alkavat. Tällä systeemillä lähtee useampi kilo kokonaisuudesta. Mekot eivät oikeastaan sovi mulle ollenkaan.

Useimmilla myyjillä ei ole minkäännäköistä tajua siitä vaan ehdottelevat kaikenlaisia hemulihörsellyksiä.

Vierailija
365/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin videon missä joku ranskatar kertoi miten he täyttävät vaatekaappinsa ja mitkä ovat niitä tärkeimpiä juttuja. Innostuin siitä niin paljon että rupesin metsästämään kotimaista, laadukasta ja nättiä pikkumustaa ja jotain perus t-paitaa mikä menisi arkena.

Etsinnät jatkuvat yhä.. :D

Vierailija
366/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuvia, räätälöityjä vaatteita ei voi myydä eikä ostaa netissä, ne pitää sovittaa ja tehdä yksilöllisesti. Vain halatteja ja joustavista neuloksista tehtyjä voi myydä massoille ja etänä. Ja noista muutaman sauman perusvaatteesta yritetään tehdä edes vähän kivemman näköisiä kuoseilla, jotka peittävät niiden huonon istuvuuden ja muodottomuuden. Että olisi edes jotain.

Vierailija
367/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin videon missä joku ranskatar kertoi miten he täyttävät vaatekaappinsa ja mitkä ovat niitä tärkeimpiä juttuja. Innostuin siitä niin paljon että rupesin metsästämään kotimaista, laadukasta ja nättiä pikkumustaa ja jotain perus t-paitaa mikä menisi arkena.

Etsinnät jatkuvat yhä.. :D

Noshilta ainakin löytyy t-paitaa joka lähtöön, paljon myös yksivärisiä. Itselläni on mm. ekat kaksi ostamaani olleet käytössä viikoittain nyt neljä vuotta, ei ole venähtänyt, löystynyt, haalistunut, mennyt rikki.

Vierailija
368/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan aluksi kannattaa miettiä haluaako Suomessa suunniteltua vai Suomessa tehtyä. Itse ostan itselleni ja lapsille vaatteita Ommelliselta, Hillalta Mellilä. Lisäksi yllätyin positiivisesti ompelijan hinnoista, eli teetän mittatilaus vaatteita ja saan semmoisia kuin haluan :)

Ja toivoisin että tieto siitä onko valmistettuki Suomessa olisi selkeästi ilmoitettu. Tuntuu että monet kikkailevat suomalaisuuden kanssa ja vetävät hinnatkin ylemmäs sillä perusteella mutta totuus on ihan muuta. Kuluttajaa on niin helppo huijata ja kaikilla ei todellakaan oke aikaa selvitää jonkin vaatteen koko tuotantoketjua.

Vierailija
369/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikken naisten vaatteita ostakaan niin onhan tämä suomalainen naisten muoti aina ollut maailman epäviehättävin ja epäseksikkäin. Naisille jotka ei välitä, olisi hyvä myyntilause.

Tarjonnan puute (ks tämä ketju, plus suomesta ei saa juuri muidenkaan maiden kauniita merkkejä)

Sää joka estää kauniin pukeutumisen noin 10kk vuodesta

Ryhmäpaine, suomessa ei nättiä pukeutumista hyvällä katsota kummankaan sukupuolen taholta (naiset hyljeksivät, miehet seksualisoivat)

Siinä selitys.

Tämä. Vaatii suorastaan rohkeutta pukeutua naisellisesti ja kauniisti. Itse sain mulkoilua, kun pukeuduin mielestäni nätisti koululaiskonserttiin  (kapea polvipituinen hame ja viehättävä pusero, 5 cm korot). Yksi tuttava tuhahti paheksuvasti " tällätä nyt koululaiskonserttiin" :D

Tämä on niin totta nyky-Suomessa :D

Asuimme perheen kanssa muutaman vuoden USA:ssa, Italiassa ja sitten Ranskassa. Molemmissa Euroopan maissa oli luontevaa pukeutua kauniisti juhliin. Samoin jopa USA:ssa juhlissa naiset olivat niissä kaameissa kotelomekoissaan ja muovikorkkareissa, mutta silti.

Suomessa päivittelin takaisin muuton jälkeen ankeaa naistenvaatteiden tarjontaa ja valikoimaa. Mihin tahansa kauppakeskukseen menenkin on siellä samat, muutamat kansainväliset merkit edustettuina ja valikoima on todella suppea. Turha haaveilla löytävänsä kauniita ja näyttäviä naisten vaatteita.  Onneksi on verkkokauppa...

En vain ymmärrä miksi tuntuu olevan vallalla asenne, että ei saisi näyttää kauniilta ja laittautua. Minä pidän siitä kun näytän kauniilta ja samoin pitää mieheni. Luulen, että kaikista meistä olisi pohjimmiltaan kiva ehostautua yhteisiin tapahtumiin ja juhliin, miksei joskus arkeenkin, kun on aikaa.

Kaunis pukeutuminen ja meikkaaminen on piristävä asia.

Jep. Asun Keski-Euroopassa ja olen töissä tavallisen tylsissä toimistohommissa. Emme kohtaa asiakkaita ja pukeutumisohjeena on business casual. Normaalina työpäivänä pukeudun esimerkiksi:

- Keväällä ja syksyllä muotoiltu ja laskeutuva kukkamekko, sukkahousut, väreihin sopiva pikkulaukku ja nilkkurit. Tai vaikkapa vajaamittaiset mustavalkoiset kukonaskelhousut, valkoinen paitapusero ja viininpunainen villatakki.

- Talvella farkut, kaunis (ei nyppyinen) neule, yksinkertaisia koruja, kauniit nahkaiset saappaat. Tai neulemekko ja sukkahousut. Ehkä jotain himmeästi kimaltavaa, yleensä yksiväristä ja yksinkertaista.

- Kesällä useimmiten puolihame - kellomainen/paperipussi/tulppaani-mallinen vyötäröä korostamaan, siisti t-paita, kauniit korvikset, väreihin sopivat sandaalit.

Ei siis mitään yliampuvaa, mutta siistiä ja omaan makuuni tyylikästä. Hiukseni ovat aina puhtaat ja joko kiharretut tai suoristetut. Kynnet aina siististi lakattu, keväällä ja kesällä jalkojen hoito myös minulle tärkeää, rasvaan koko kroppani myös päivittäin, poistan karvat jne.

Minua pidetään Suomessa tärkeilevänä hienostelijana. o.O Siskoni on samanlaisessa toimistossa töissä Suomessa, ja siellä ylipainoiset mammat laahustavat käytävillä muumitunikoissa hiukset pesemättä ja kampaamatta. Olen saanut kesälomillani usein kommenttia "laittautumisestani"... En vaan jaksa ymmärtää :D.

No nyt löytyi sielunsisko.

Olen pukumiesten kanssa hommissa ja oma pukeutuminen juuri tuota tyyliä. En vaan voi lähteä töihin farkuissa ja neuleessa ilman meikkiä, se ei ole ole kohteliasta toisia ihmisiä kohtaan, eikä anna ammattilaista kuvaa.

Selän takana tiedän että naisellista (jakkupuku, bleiseri, hameet, meikit) linjaani on arvosteltu mutta sitä ovat kritisoineet toiset naiset.

Te kuulostatte ihan Klingelin kuvastolta. Nättejä vaatteita ja malleja keski-ikäisille, tykkään itsekin.

No en tiedä mikä on Klingelin kuvasto :D, mutta en ole keski-ikäinen. En osaa sanoa, miten tyyliäni luonnehtisi joku toinen, mutta itse ennemminkin sanoisin että tyttömäinen / vanhanaikainen olisi oikeampi kuvaus. Esimerkkejä samantyylisistä mekoista joita käytän lähes päivittäin:

https://www.mohito.com/media/catalog/product/X/D/XD402-99P-003_11.jpg

https://www.mohito.com/media/catalog/product/Z/L/ZL841-95X-030.jpg

https://www.reserved.com/media/catalog/product/Z/L/ZL638-59X-003.jpg

https://www.reserved.com/media/catalog/product/cache/850/a4e40ebdc3e371…

https://www.reserved.com/media/catalog/product/Z/I/ZI627-MLC-001_1.jpg

Housuasuja:

https://www.mohito.com/cz/cz/zx520-95p/cotton-rich-cigarette-trousers

https://www.mohito.com/media/catalog/product/X/O/XO185-00P-001.jpg

https://www.mohito.com/media/catalog/product/Z/X/ZX517-95X-020.jpg

Ovatko nämä nyt toimistotöihin sitten NIIN ylilaittautuneita...?

Vierailija
370/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olrn löytänyt kauniita vaatteita My Olssonilta.

Vierailija
371/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikken naisten vaatteita ostakaan niin onhan tämä suomalainen naisten muoti aina ollut maailman epäviehättävin ja epäseksikkäin. Naisille jotka ei välitä, olisi hyvä myyntilause.

Tarjonnan puute (ks tämä ketju, plus suomesta ei saa juuri muidenkaan maiden kauniita merkkejä)

Ryhmäpaine, suomessa ei nättiä pukeutumista hyvällä katsota kummankaan sukupuolen taholta (naiset hyljeksivät, miehet seksualisoivat)

Siinä selitys.

Tämä. Vaatii suorastaan rohkeutta pukeutua naisellisesti ja kauniisti. Itse sain mulkoilua, kun pukeuduin mielestäni nätisti koululaiskonserttiin  (kapea polvipituinen hame ja viehättävä pusero, 5 cm korot). Yksi tuttava tuhahti paheksuvasti " tällätä nyt koululaiskonserttiin" :D

Asuimme perheen kanssa muutaman vuoden USA:ssa, Italiassa ja sitten Ranskassa. Molemmissa Euroopan maissa oli luontevaa pukeutua kauniisti juhliin. Samoin jopa USA:ssa juhlissa naiset olivat niissä kaameissa kotelomekoissaan ja muovikorkkareissa, mutta silti.

Suomessa päivittelin takaisin muuton jälkeen ankeaa naistenvaatteiden tarjontaa ja valikoimaa. Mihin tahansa kauppakeskukseen menenkin on siellä samat, muutamat kansainväliset merkit edustettuina ja valikoima on todella suppea. Turha haaveilla löytävänsä kauniita ja näyttäviä naisten vaatteita.  Onneksi on verkkokauppa...

En vain ymmärrä miksi tuntuu olevan vallalla asenne, että ei saisi näyttää kauniilta ja laittautua. Minä pidän siitä kun näytän kauniilta ja samoin pitää mieheni. Luulen, että kaikista meistä olisi pohjimmiltaan kiva ehostautua yhteisiin tapahtumiin ja juhliin, miksei joskus arkeenkin, kun on aikaa.

Jep. Asun Keski-Euroopassa ja olen töissä tavallisen tylsissä toimistohommissa. Emme kohtaa asiakkaita ja pukeutumisohjeena on business casual. Normaalina työpäivänä pukeudun esimerkiksi:

- Keväällä ja syksyllä muotoiltu ja laskeutuva kukkamekko, sukkahousut, väreihin sopiva pikkulaukku ja nilkkurit. Tai vaikkapa vajaamittaiset mustavalkoiset kukonaskelhousut, valkoinen paitapusero ja viininpunainen villatakki.

- Talvella farkut, kaunis (ei nyppyinen) neule, yksinkertaisia koruja, kauniit nahkaiset saappaat. Tai neulemekko ja sukkahousut. Ehkä jotain himmeästi kimaltavaa, yleensä yksiväristä ja yksinkertaista.

- Kesällä useimmiten puolihame - kellomainen/paperipussi/tulppaani-mallinen vyötäröä korostamaan, siisti t-paita, kauniit korvikset, väreihin sopivat sandaalit.

Ei siis mitään yliampuvaa, mutta siistiä ja omaan makuuni tyylikästä. Hiukseni ovat aina puhtaat ja joko kiharretut tai suoristetut. Kynnet aina siististi lakattu, keväällä ja kesällä jalkojen hoito myös minulle tärkeää, rasvaan koko kroppani myös päivittäin, poistan karvat jne.

Minua pidetään Suomessa tärkeilevänä hienostelijana. o.O Siskoni on samanlaisessa toimistossa töissä Suomessa, ja siellä ylipainoiset mammat laahustavat käytävillä muumitunikoissa hiukset pesemättä ja kampaamatta. Olen saanut kesälomillani usein kommenttia "laittautumisestani"... En vaan jaksa ymmärtää :D.

Olen pukumiesten kanssa hommissa ja oma pukeutuminen juuri tuota tyyliä. En vaan voi lähteä töihin farkuissa ja neuleessa ilman meikkiä, se ei ole ole kohteliasta toisia ihmisiä kohtaan, eikä anna ammattilaista kuvaa.

Selän takana tiedän että naisellista (jakkupuku, bleiseri, hameet, meikit) linjaani on arvosteltu mutta sitä ovat kritisoineet toiset naiset.

Te kuulostatte ihan Klingelin kuvastolta. Nättejä vaatteita ja malleja keski-ikäisille, tykkään itsekin.

No en tiedä mikä on Klingelin kuvasto :D, mutta en ole keski-ikäinen. En osaa sanoa, miten tyyliäni luonnehtisi joku toinen, mutta itse ennemminkin sanoisin että tyttömäinen / vanhanaikainen olisi oikeampi kuvaus. Esimerkkejä samantyylisistä mekoista joita käytän lähes päivittäin:

Housuasuja:

Nuo housuasut ovat kivoja, mekot omasta mielestä vähän tantahtavia. Mutta ei mitenkään liian juhlallisia, vaan juuri toimistoon sopivia.

Vierailija
372/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan aluksi kannattaa miettiä haluaako Suomessa suunniteltua vai Suomessa tehtyä. Itse ostan itselleni ja lapsille vaatteita Ommelliselta, Hillalta Mellilä. Lisäksi yllätyin positiivisesti ompelijan hinnoista, eli teetän mittatilaus vaatteita ja saan semmoisia kuin haluan :)

Ja toivoisin että tieto siitä onko valmistettuki Suomessa olisi selkeästi ilmoitettu. Tuntuu että monet kikkailevat suomalaisuuden kanssa ja vetävät hinnatkin ylemmäs sillä perusteella mutta totuus on ihan muuta. Kuluttajaa on niin helppo huijata ja kaikilla ei todellakaan oke aikaa selvitää jonkin vaatteen koko tuotantoketjua.

Täysin samaa mieltä. Joku Marimekko just sortuu tähän törkeästi. Hinnat made in Finland tasolla vaatteesta, jota ei edes välttämättä tehty Euroopassa. Ja noilla kaavuilla se kuuluisa suomalainen suunnittelutyö ei suurta panosta vaadi. Onko niillä muuten nykyään suunnittelukin ulkomailla? Osin tai jotain?

Vierailija
373/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää aina katsoa just niitä trikoomuumimamma kauppoja, joista ostaa vain just ne trikoomuumimamma äidit. Esim. just Nosh, Me&I jne. Jotka ovat siis alunperin lastenvaatteisiin erikoistuneita.

Suosittelen menemään Weecosin sivuille tai johonkin muuhun kotimaista muotia myyvän liikkeen nettiin (esim. Kure) ja laajentaa omaa näkemystä suomalaisesta muodista.

Vierailija
374/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä selitys.

Housuasuja:

Nuo housuasut ovat kivoja, mekot omasta mielestä vähän tantahtavia. Mutta ei mitenkään liian juhlallisia, vaan juuri toimistoon sopivia.

Juu ja nämähän ovat tietysti makuasioita. Millainen mekko on mielestäsi epätantahtava? (Mikä sana :D!)

Tosiaan jostain syystä vaikkapa ihan tavallinen viskoosimekko herättää suomalaisessa toimistossa ihmetystä, kun kaikilla muilla on mustat legginssit ja mörkötunika...

Vierailija
375/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen etsinyt jo vuosia sellaista hieman tyköistuvaa yksivärista paitamekkoa, sellaista jossa kaulukset ja kunnon tukevaa materiaalia, ei trikoota. En ole löytänyt. Suomessa on laadukasta nahantuotantoa, olisi upeaa jos mekossa olisi myös kaunis nahkavyö, jota voisi käyttää myös muissa vaatteissa. Muutenkin noihin muumikaapuihin voisi tehdä vyönlenkit ja mukaan laadukas vyö, jolla saisi edes jotain muotoa. Mutta kun ei. Kai se sitten maksaisi liikaa tuottaa tai jotain.

Vierailija
376/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vähän viitettä siitä paljonko nuo mekot maksaisivat, jos olisivat yhtään monimutkaisempia. Useita tuhansia euroja.

https://www.tutuskurniati.com/clothing/dresses/dress

Katselin myös norjalaisia ja tanskalaisia vaatemerkkejä ja samanlaisia muodottomia trikoomekkoja näytti siellä olevan. Ehkäpä siis mahdotonta saada muutosta aikaiseksi ellei jotain mullistavaa koronan myötä tapahdu, kuten että kotimaisen kysyntä kasvaisi räjähtävästi ja aasialaisten palkat nousisivat Euroopan tasolle ym.

Vierailija
377/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna Ruohonen on huippu, se tänne aiemmin linkattu sivu meni suoraan AR-nimiseen trikoomallistoon, katsokaa nää muut mallistot. Mittojen mukaan ja turhaa ei valmisteta. Itse käytän esim bleiseriä ja neuleita tuolta ja ollut tosi tyytyväinen vuosia. Käsittääkseni Pariisissa ommellaan bisnesvaatteet ja muut vaatteet, trikoo Suomessa.

https://www.annaruohonen.com/fi_FI/page/collections

Valitettavasti minun oli peruutettava pois tuolta, koska siellä näytti olevan turkisasusteita mukana. Ei käy.

Huh, ei voi olla totta. Olen siis sama Annan fani jonka mallistoista vinkkasi, nyt siis entinen fani. Hyi. Kyllä on tekopyhää puhua eettisestä ja ekologisesta joku ketunhäntä kainalossa. Ei kai tässä sitten muuta kuin ompelijalle. Näillä Annan hinnoilla kyllä saa sieltäkin hyvillä kankailla vaatteet.

Turkis on nimenomaan ekologinen materiaali, joka ei saastuta luontoa, kestää jopa vuosikymmeniä ja käyttöikänsä loputtua on biohajoavaa, maatuvaa luonnontuotetta. Ympäristöystävällisyyttä siis jos korostat, niin kyllä se kritiikin kohde ois ne lyhytikäiset ja huonolaatuiset keinokuitu-muovikankaat ja ties mistä öljy-muovisekoitteesta kyhätty tekoturkis.

Vierailija
378/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtunee siitä että ulkomaalaiset tehtaat tuottavat jo ihan riittävästi niitä pienenpieniä kokoja siroissa malleissa.

Näin ollen ainoa mille on Suomessa oikeasti ja varmasti markkinoita, on isommille, pidemmille tai paksummille suomalaisnaisille mahtuvat vaatteet. Miksi valmistaa jotain mille ei todennäköisesti riitä ostajia?

Vierailija
379/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa naisista on muodottomia tanttoja, joiden päällä kukaan ei halua nähdä vartalonmyötäisiä vaatteita. Siksi.

Vierailija
380/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olrn löytänyt kauniita vaatteita My Olssonilta.

Muuten kyllä, mutta parilla kaavalla kaikki tehty ja minulle ei puhvihiha-kellohelma sovi.