Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kotimaassa valmistetut naistenvaatteet ovat tunikoita jne. tanttavaatteita?

Vierailija
13.04.2020 |

Päätin, että tämän koronakriisin jälkeen alan ostaa ainoastaan kotimaassa tuotettuja vaatteita.
Hinnalla ei ole väliä, voin maksaa helposti 100 euroa mekosta, jos se on tehty Suomessa.
Mutta eipä onnistukaan, kiitos suomalaisen "muodin".
Järkytyin kun selaisin nettisivuja. Siis miten voi olla mahdollista, että KAIKKI kotimaiset vaatevalmistajat tekevät pelkkiä telttamaisia tunikoita ja joitain ihme Mymmeli-mekkoja?
Ostoslistalla on kesämekko, housut ja collegepaita, t-paita. Perus vaatevarasto. Ostan yhden asun joka kk, eli puolessa vuodessa pitäisi olla käyttövaatekertoja pari ostettuna.
En ole löytänyt vielä yhtään nettikauppaa, jonka vaatteita tällainen normaalivartaloinen ja sporttinen 30v nainen viitsisi käyttää?!

Kommentit (776)

Vierailija
381/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisman ruokakassiin tilaa sitä muodikasta Antti Tapani-mallistoa

Vierailija
382/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää aina katsoa just niitä trikoomuumimamma kauppoja, joista ostaa vain just ne trikoomuumimamma äidit. Esim. just Nosh, Me&I jne. Jotka ovat siis alunperin lastenvaatteisiin erikoistuneita.

Suosittelen menemään Weecosin sivuille tai johonkin muuhun kotimaista muotia myyvän liikkeen nettiin (esim. Kure) ja laajentaa omaa näkemystä suomalaisesta muodista.

Tutkittu on, näkemys ei laajentunut. Musta ja trikoo jyräävät, lisäksi Weecosin sivun kokomerkinnät lievästi sanottuna sekavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ihmeellistä, että eletään ihmiskunnan historian vaurainta ja edistyneintä aikaa, mutta silti joudutaan puolipakosti pukeutumaan trikookaapuihin koska muuta ei muka millään voida suunnitella ja tuottaa, ja tulisi liian kalliiksi?

Sain koulukässästä trauman, mutta kaipa se pitää opetella ompelemaan. 

Brittilästä kankaita tilannut, jos olet vielä linjoilla niin saisiko linkkejä laatukankaita myyviin firmoihin?

Vierailija
384/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna Ruohonen on huippu, se tänne aiemmin linkattu sivu meni suoraan AR-nimiseen trikoomallistoon, katsokaa nää muut mallistot. Mittojen mukaan ja turhaa ei valmisteta. Itse käytän esim bleiseriä ja neuleita tuolta ja ollut tosi tyytyväinen vuosia. Käsittääkseni Pariisissa ommellaan bisnesvaatteet ja muut vaatteet, trikoo Suomessa.

https://www.annaruohonen.com/fi_FI/page/collections

Valitettavasti minun oli peruutettava pois tuolta, koska siellä näytti olevan turkisasusteita mukana. Ei käy.

Huh, ei voi olla totta. Olen siis sama Annan fani jonka mallistoista vinkkasi, nyt siis entinen fani. Hyi. Kyllä on tekopyhää puhua eettisestä ja ekologisesta joku ketunhäntä kainalossa. Ei kai tässä sitten muuta kuin ompelijalle. Näillä Annan hinnoilla kyllä saa sieltäkin hyvillä kankailla vaatteet.

Turkis on nimenomaan ekologinen materiaali, joka ei saastuta luontoa, kestää jopa vuosikymmeniä ja käyttöikänsä loputtua on biohajoavaa, maatuvaa luonnontuotetta. Ympäristöystävällisyyttä siis jos korostat, niin kyllä se kritiikin kohde ois ne lyhytikäiset ja huonolaatuiset keinokuitu-muovikankaat ja ties mistä öljy-muovisekoitteesta kyhätty tekoturkis.

Itse en lämpene eläinrääkkäykselle.

Vierailija
385/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikken naisten vaatteita ostakaan niin onhan tämä suomalainen naisten muoti aina ollut maailman epäviehättävin ja epäseksikkäin. Naisille jotka ei välitä, olisi hyvä myyntilause.

Tarjonnan puute (ks tämä ketju, plus suomesta ei saa juuri muidenkaan maiden kauniita merkkejä)

Sää joka estää kauniin pukeutumisen noin 10kk vuodesta

Ryhmäpaine, suomessa ei nättiä pukeutumista hyvällä katsota kummankaan sukupuolen taholta (naiset hyljeksivät, miehet seksualisoivat)

Siinä selitys.

Tämä. Vaatii suorastaan rohkeutta pukeutua naisellisesti ja kauniisti. Itse sain mulkoilua, kun pukeuduin mielestäni nätisti koululaiskonserttiin  (kapea polvipituinen hame ja viehättävä pusero, 5 cm korot). Yksi tuttava tuhahti paheksuvasti " tällätä nyt koululaiskonserttiin" :D

Tämä on niin totta nyky-Suomessa :D

Asuimme perheen kanssa muutaman vuoden USA:ssa, Italiassa ja sitten Ranskassa. Molemmissa Euroopan maissa oli luontevaa pukeutua kauniisti juhliin. Samoin jopa USA:ssa juhlissa naiset olivat niissä kaameissa kotelomekoissaan ja muovikorkkareissa, mutta silti.

Suomessa päivittelin takaisin muuton jälkeen ankeaa naistenvaatteiden tarjontaa ja valikoimaa. Mihin tahansa kauppakeskukseen menenkin on siellä samat, muutamat kansainväliset merkit edustettuina ja valikoima on todella suppea. Turha haaveilla löytävänsä kauniita ja näyttäviä naisten vaatteita.  Onneksi on verkkokauppa...

En vain ymmärrä miksi tuntuu olevan vallalla asenne, että ei saisi näyttää kauniilta ja laittautua. Minä pidän siitä kun näytän kauniilta ja samoin pitää mieheni. Luulen, että kaikista meistä olisi pohjimmiltaan kiva ehostautua yhteisiin tapahtumiin ja juhliin, miksei joskus arkeenkin, kun on aikaa.

Kaunis pukeutuminen ja meikkaaminen on piristävä asia.

Jep. Asun Keski-Euroopassa ja olen töissä tavallisen tylsissä toimistohommissa. Emme kohtaa asiakkaita ja pukeutumisohjeena on business casual. Normaalina työpäivänä pukeudun esimerkiksi:

- Keväällä ja syksyllä muotoiltu ja laskeutuva kukkamekko, sukkahousut, väreihin sopiva pikkulaukku ja nilkkurit. Tai vaikkapa vajaamittaiset mustavalkoiset kukonaskelhousut, valkoinen paitapusero ja viininpunainen villatakki.

- Talvella farkut, kaunis (ei nyppyinen) neule, yksinkertaisia koruja, kauniit nahkaiset saappaat. Tai neulemekko ja sukkahousut. Ehkä jotain himmeästi kimaltavaa, yleensä yksiväristä ja yksinkertaista.

- Kesällä useimmiten puolihame - kellomainen/paperipussi/tulppaani-mallinen vyötäröä korostamaan, siisti t-paita, kauniit korvikset, väreihin sopivat sandaalit.

Ei siis mitään yliampuvaa, mutta siistiä ja omaan makuuni tyylikästä. Hiukseni ovat aina puhtaat ja joko kiharretut tai suoristetut. Kynnet aina siististi lakattu, keväällä ja kesällä jalkojen hoito myös minulle tärkeää, rasvaan koko kroppani myös päivittäin, poistan karvat jne.

Minua pidetään Suomessa tärkeilevänä hienostelijana. o.O Siskoni on samanlaisessa toimistossa töissä Suomessa, ja siellä ylipainoiset mammat laahustavat käytävillä muumitunikoissa hiukset pesemättä ja kampaamatta. Olen saanut kesälomillani usein kommenttia "laittautumisestani"... En vaan jaksa ymmärtää :D.

No nyt löytyi sielunsisko.

Olen pukumiesten kanssa hommissa ja oma pukeutuminen juuri tuota tyyliä. En vaan voi lähteä töihin farkuissa ja neuleessa ilman meikkiä, se ei ole ole kohteliasta toisia ihmisiä kohtaan, eikä anna ammattilaista kuvaa.

Selän takana tiedän että naisellista (jakkupuku, bleiseri, hameet, meikit) linjaani on arvosteltu mutta sitä ovat kritisoineet toiset naiset.

Te kuulostatte ihan Klingelin kuvastolta. Nättejä vaatteita ja malleja keski-ikäisille, tykkään itsekin.

No en tiedä mikä on Klingelin kuvasto :D, mutta en ole keski-ikäinen. En osaa sanoa, miten tyyliäni luonnehtisi joku toinen, mutta itse ennemminkin sanoisin että tyttömäinen / vanhanaikainen olisi oikeampi kuvaus. Esimerkkejä samantyylisistä mekoista joita käytän lähes päivittäin:

https://www.mohito.com/media/catalog/product/X/D/XD402-99P-003_11.jpg

https://www.mohito.com/media/catalog/product/Z/L/ZL841-95X-030.jpg

https://www.reserved.com/media/catalog/product/Z/L/ZL638-59X-003.jpg

https://www.reserved.com/media/catalog/product/cache/850/a4e40ebdc3e371…

https://www.reserved.com/media/catalog/product/Z/I/ZI627-MLC-001_1.jpg

Housuasuja:

https://www.mohito.com/cz/cz/zx520-95p/cotton-rich-cigarette-trousers

https://www.mohito.com/media/catalog/product/X/O/XO185-00P-001.jpg

https://www.mohito.com/media/catalog/product/Z/X/ZX517-95X-020.jpg

Ovatko nämä nyt toimistotöihin sitten NIIN ylilaittautuneita...?

Eivät. Ja tässä se Klingel. Keskieuroooppalaiseen toimisto-, kotirouva- ja poliisisarjatyyliin. On muuten Zalandon lisäksi toinen kahdesta puljusta, joka antaa seuloa hakutulokset materiaalin perusteella.

https://www.klingel.fi/?utm_term=startseite&refID=KlingelFI/Tradedouble…

Vierailija
386/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna Ruohonen on huippu, se tänne aiemmin linkattu sivu meni suoraan AR-nimiseen trikoomallistoon, katsokaa nää muut mallistot. Mittojen mukaan ja turhaa ei valmisteta. Itse käytän esim bleiseriä ja neuleita tuolta ja ollut tosi tyytyväinen vuosia. Käsittääkseni Pariisissa ommellaan bisnesvaatteet ja muut vaatteet, trikoo Suomessa.

Valitettavasti minun oli peruutettava pois tuolta, koska siellä näytti olevan turkisasusteita mukana. Ei käy.

Huh, ei voi olla totta. Olen siis sama Annan fani jonka mallistoista vinkkasi, nyt siis entinen fani. Hyi. Kyllä on tekopyhää puhua eettisestä ja ekologisesta joku ketunhäntä kainalossa. Ei kai tässä sitten muuta kuin ompelijalle. Näillä Annan hinnoilla kyllä saa sieltäkin hyvillä kankailla vaatteet.

Turkis on nimenomaan ekologinen materiaali, joka ei saastuta luontoa, kestää jopa vuosikymmeniä ja käyttöikänsä loputtua on biohajoavaa, maatuvaa luonnontuotetta. Ympäristöystävällisyyttä siis jos korostat, niin kyllä se kritiikin kohde ois ne lyhytikäiset ja huonolaatuiset keinokuitu-muovikankaat ja ties mistä öljy-muovisekoitteesta kyhätty tekoturkis.

Voi olla, mutta turkis perustuu eläinräääkkäykseen, ja on täysin tarpeeton materiaali muun kuin julman turhamaisuuden kannalta. Kuinka elämän arvoa halveksuvaa voikaan olla tappaa eläin jotta voisi tehdä siitä koristeen? Lämpimänä pysyäkseen nykypäivänä ei kenenkään tarvitse pukea nimenomaan turkkia tai karvamaista muovia. 

Harmi pistää ko. merkki mustalle listalle, oli ainoa ketjun merkki jonka tyylistä yhtään tykkäsin.

Kun olisikin kyse pelkästä tappamisesta. Vietin lapsuuteni maalla ja olen nähnyt kettutarhoja. Eläimet pyörivät pikkuruisessa häkissä ja ulvovat sydäntä särkevästi. Oikein oksettaa kun ajattelen ihmisiä jotka rääkkäävät eläimiä noin. Ja ei, tuo ei ole OK vaikka maailmassa olisi miten paljon muutakin vääryyttä.

Turkistarhausta vastustustaa moni maalaisjullikin juuri em. syystä.

Ei ketun paikka ole häkissä.

Vierailija
387/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tähän tunikoiden vallankumoukseen, kun sain lapsen. Tuntui että kaikkialla missä oli äitejä pienten lasten kanssa, oli vakiouniformuna tunika ja paksut sukkahousut/legginsit. Ymmärrän että kroppa muuttuu synnytyksen myötä ja ehkä siksi pikkuvauva-aikana joku kaapu voi olla se kätevin ratkaisu. Innostus ei kuitenkaan näytä rajoittuvan vain tuohon hetkeen, vaan jatkuu useita vuosia. Muistan että joitain tunikoita hehkutettiin niin, että niille oli nettikappoihin pitkät jonotuslistat.

Itse en lämmennyt tyylille pikkulapsiaikana enkä myöhemminkään.

Vierailija
388/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin videon missä joku ranskatar kertoi miten he täyttävät vaatekaappinsa ja mitkä ovat niitä tärkeimpiä juttuja. Innostuin siitä niin paljon että rupesin metsästämään kotimaista, laadukasta ja nättiä pikkumustaa ja jotain perus t-paitaa mikä menisi arkena.

Etsinnät jatkuvat yhä.. :D

Noshilta ainakin löytyy t-paitaa joka lähtöön, paljon myös yksivärisiä. Itselläni on mm. ekat kaksi ostamaani olleet käytössä viikoittain nyt neljä vuotta, ei ole venähtänyt, löystynyt, haalistunut, mennyt rikki.

Kiitos! :)

Vierailija
389/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen etsinyt jo vuosia sellaista hieman tyköistuvaa yksivärista paitamekkoa, sellaista jossa kaulukset ja kunnon tukevaa materiaalia, ei trikoota. En ole löytänyt. Suomessa on laadukasta nahantuotantoa, olisi upeaa jos mekossa olisi myös kaunis nahkavyö, jota voisi käyttää myös muissa vaatteissa. Muutenkin noihin muumikaapuihin voisi tehdä vyönlenkit ja mukaan laadukas vyö, jolla saisi edes jotain muotoa. Mutta kun ei. Kai se sitten maksaisi liikaa tuottaa tai jotain.

Tarkoitatko jotain tällaista? Kaulukset on ja tukeva materiaali. En ole varma, onko myös ompelu Suomessa, mutta Euroopassa ainakin.

https://shop.telakka.com/tuote/luvia-mekko-denim/

Vierailija
390/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi juntti maa xdxdxd!!1

Muut maat sivistyneitä xdxdxd!!1

Vierailija
391/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiluvaatteita löytyy kyllä kotimaisiakin ihan siedettäviä.

nousut.fi tekee retrotyylisiä

keliclothing.fi merinovillaisia ja huippulaadukkaita.

Tietysti jos ap kuvittelee saavansa siedettävän mekon satasella, ei taida ns. peppu kestää noidenkaan hintoja.

Vierailija
392/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös oikein yrittänyt etsiä kotimaisia vaatteita. Klo designiltä olen ostanut pari mekkoa. Niitä ei taideta kuitenkaan valmistaa Suomessa. En ymmärrä niitä pienten valmistajien kuoseja. Vaihtoehdot on yleensä musta tai sitten joku sateenkaarimaa ja heppoja. Eli kopioitu vaan ne lasten mekot aikuisille. Ehkä joskus löydän vielä täydellisen mekon tai tunikan! En suostu kuitenkaan käyttämään noita päiväkotivaatteita vaikka olenkin ylipainoinen tantta.

Vierailija
393/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen etsinyt jo vuosia sellaista hieman tyköistuvaa yksivärista paitamekkoa, sellaista jossa kaulukset ja kunnon tukevaa materiaalia, ei trikoota. En ole löytänyt. Suomessa on laadukasta nahantuotantoa, olisi upeaa jos mekossa olisi myös kaunis nahkavyö, jota voisi käyttää myös muissa vaatteissa. Muutenkin noihin muumikaapuihin voisi tehdä vyönlenkit ja mukaan laadukas vyö, jolla saisi edes jotain muotoa. Mutta kun ei. Kai se sitten maksaisi liikaa tuottaa tai jotain.

Tarkoitatko jotain tällaista? Kaulukset on ja tukeva materiaali. En ole varma, onko myös ompelu Suomessa, mutta Euroopassa ainakin.

https://shop.telakka.com/tuote/luvia-mekko-denim/

Kiitos, hieman sinne päin, mutta räätälöydymmän näköinen hakusessa tukevammalla kankaalla. Minulla on yksi musta lyhythihainen todella hyvälaatuista pellavasekoitekangasta, yli kymmenen vuotta sitten ostettu. Ei tosin kotimaista tuotantoa sekään. Samanlaista en ole enää toiste löytänyt.

Vierailija
394/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, katselin noita Noshin vaatteita ja vaikka en olekaan trikoofani niin tuolta varmaan saisi pari perusteellapa hommattua ja ehkä kerrospukeutumiseen jotain. Mutta millainen mitoitus mahtaa olla? Onko reiluja, kuten yleensä mun mielestä nää Suomidesign vaatteet on? Harmi ettei vissiin mitään valmisteta Suomessa, mutta mieluummin tämä kuin joku made in Bangladesh.

Vierailija
395/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikken naisten vaatteita ostakaan niin onhan tämä suomalainen naisten muoti aina ollut maailman epäviehättävin ja epäseksikkäin. Naisille jotka ei välitä, olisi hyvä myyntilause.

Tarjonnan puute (ks tämä ketju, plus suomesta ei saa juuri muidenkaan maiden kauniita merkkejä)

Sää joka estää kauniin pukeutumisen noin 10kk vuodesta

Ryhmäpaine, suomessa ei nättiä pukeutumista hyvällä katsota kummankaan sukupuolen taholta (naiset hyljeksivät, miehet seksualisoivat)

Siinä selitys.

Tämä. Vaatii suorastaan rohkeutta pukeutua naisellisesti ja kauniisti. Itse sain mulkoilua, kun pukeuduin mielestäni nätisti koululaiskonserttiin  (kapea polvipituinen hame ja viehättävä pusero, 5 cm korot). Yksi tuttava tuhahti paheksuvasti " tällätä nyt koululaiskonserttiin" :D

Tämä on niin totta nyky-Suomessa :D

Asuimme perheen kanssa muutaman vuoden USA:ssa, Italiassa ja sitten Ranskassa. Molemmissa Euroopan maissa oli luontevaa pukeutua kauniisti juhliin. Samoin jopa USA:ssa juhlissa naiset olivat niissä kaameissa kotelomekoissaan ja muovikorkkareissa, mutta silti.

Suomessa päivittelin takaisin muuton jälkeen ankeaa naistenvaatteiden tarjontaa ja valikoimaa. Mihin tahansa kauppakeskukseen menenkin on siellä samat, muutamat kansainväliset merkit edustettuina ja valikoima on todella suppea. Turha haaveilla löytävänsä kauniita ja näyttäviä naisten vaatteita.  Onneksi on verkkokauppa...

En vain ymmärrä miksi tuntuu olevan vallalla asenne, että ei saisi näyttää kauniilta ja laittautua. Minä pidän siitä kun näytän kauniilta ja samoin pitää mieheni. Luulen, että kaikista meistä olisi pohjimmiltaan kiva ehostautua yhteisiin tapahtumiin ja juhliin, miksei joskus arkeenkin, kun on aikaa.

Kaunis pukeutuminen ja meikkaaminen on piristävä asia.

Jep. Asun Keski-Euroopassa ja olen töissä tavallisen tylsissä toimistohommissa. Emme kohtaa asiakkaita ja pukeutumisohjeena on business casual. Normaalina työpäivänä pukeudun esimerkiksi:

- Keväällä ja syksyllä muotoiltu ja laskeutuva kukkamekko, sukkahousut, väreihin sopiva pikkulaukku ja nilkkurit. Tai vaikkapa vajaamittaiset mustavalkoiset kukonaskelhousut, valkoinen paitapusero ja viininpunainen villatakki.

- Talvella farkut, kaunis (ei nyppyinen) neule, yksinkertaisia koruja, kauniit nahkaiset saappaat. Tai neulemekko ja sukkahousut. Ehkä jotain himmeästi kimaltavaa, yleensä yksiväristä ja yksinkertaista.

- Kesällä useimmiten puolihame - kellomainen/paperipussi/tulppaani-mallinen vyötäröä korostamaan, siisti t-paita, kauniit korvikset, väreihin sopivat sandaalit.

Ei siis mitään yliampuvaa, mutta siistiä ja omaan makuuni tyylikästä. Hiukseni ovat aina puhtaat ja joko kiharretut tai suoristetut. Kynnet aina siististi lakattu, keväällä ja kesällä jalkojen hoito myös minulle tärkeää, rasvaan koko kroppani myös päivittäin, poistan karvat jne.

Minua pidetään Suomessa tärkeilevänä hienostelijana. o.O Siskoni on samanlaisessa toimistossa töissä Suomessa, ja siellä ylipainoiset mammat laahustavat käytävillä muumitunikoissa hiukset pesemättä ja kampaamatta. Olen saanut kesälomillani usein kommenttia "laittautumisestani"... En vaan jaksa ymmärtää :D.

Suomessa toimistopukeutuminen on kyllä osalla karmeaa, tai sitä ei ole ollenkaan. Omalla työpaikalla käy paljon asiakkaita ja vastaan hiihdellään todella homssuisina ja virttyneissä huppareissa yms. Ei tarvi mikään puku päällä olla, jos toimenkuva ei sitä vaadi. Mutta siististi voisi silti pukeutua.

Jep, ja kun tosiaan ei ole kyse hienostelusta. Miten vaikeaa on pestä ja kammata hiukset, tsekata kasvot peilistä ettei nyt aamupalanmurut ole vielä poskilla, pukeutua vaikkapa farkkuihin ja siistiin paitaan, jalkaan jotain muuta kuin vanhat lenkkarit? Yksi siisti laukku, pari ajatonta korua, käsirasvaa ja tadaa - muumitunikatyyli saisi jäädä historiaan. Oma äitini nimenomaan on päiväkodin täti, eikä ikinmaailmassa menisi töihin noissa rytkyissä, mitä tännekin on linkitetty...

Ei tarvitse pynttäytyä, eikä edes meikata jos ei halua, mutta jos nyt jotenkin siistinä olisi ihmisten ilmoilla... Eikö näillä homssuleilla oma ulkonäkö vaikuta mitenkään omaan mielialaan? Itselläni olisi aivan karmea olo olla töissä reikäisessä hupparissa hiukset likaisena.

Millä alalla työskentelette? olen tehnyt pitkän uran erilaisissa toimistotehtävissä (myös teollisuudessa, talouden, tieteeseen ja IT-alaan liittyvissä töissä) ja työkavereita eri toimistoissa on ollut valtava määrä ja paljon olen myös vieraillut eri erityksissä. En ole törmännyt rikkinäisissä vaatteissa, tukka likaisena ja kampaamatta tyyppeihin, joita kuvaatte. Ihan siistejä, asiallisesti ja ehjiin vaatteisiin pukeutuvia ihmisiä on tullut vastaan. 

Vierailija
396/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitteesi on väärä, mutta niinhän muukin tuottajien propaganda on ns. omasta päästä:

https://www.hameensanomat.fi/uutiset/turkis-ekotuote-26463/

Miksi ekologista vaihtoehtoa haluava ottaisi myöskään tekoturkkia? Ei se ole ainoa lämmin vaihtoehto talveksi, suurimmalla osalla suomalaisia tuskin on kumpaakaan päällään. Sitäpaitsi osa tekoturkeista on hyvin aidon näköisiä ja näin ylläpitävät käsitystä, että eläimen turkki ihmisen päällä on kaunis. Keinokuitu-muovikankaista on tässäkin ketjussa paljon juttua. 

Vierailija
397/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa ja kiittää autocorrectia. Perusteellapa piti olla perusteeppari. Ärsyttävä sana sekin muuten. Siis varmaan saa ihan ok t-paitoja. Noin.

Sorry 🙈

Vierailija
398/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naisen euro tosiaankin 80senttiä jos on noin paljon rahaa että voi ostella uusia kalliita vaatteita joka kuukausi?

Vierailija
399/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuvan paitamekon metsästäjälle, löysin pari vuotta sitten Kreikasta kuvaamasi kaltaisen sinisen mekon, ei mikään lypsymekko vaan kauniisti muotoonommeltu malli, juuri polven yläpuolelle. Olen pitänyt sitä kesäisin töissä ja saanut todella paljon kehuja siitä. Hinta oli reilusti alle satasen ja made in Greece. No ei nyt korona-aikaan lohduta tämäkään, mutta jos joskus reissailet kannattaa tsekata pieniä paikallisia putiikkeja, niistä voi tehdä yllättäviä löytöjä.

Vierailija
400/776 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noshin vaatteet on aika reilulla mitoituksella. Tiedoksi hänelle joka kysyi :)

Olen itse käyttänyt päivittäin noshin vaatteita muutaman viime vuoden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan