Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
Vierailija kirjoitti:
hikke kirjoitti:
Mikä oli oikea vastaus siihen ikäkysymykseen oisko Timon ikä x ja veli Lasse 4 vuotta nuorempi ja niiden isä 3 kertaa Lassen ikäinen tms? mikä yhtälö siitä tulee vaihtoehdot oli jotain
3x-4
3(x-4)
3(x+4)
3x
ja jos jollai oli tää sama tehtävä saa korjaa jos muistin väärin:D
siis mulla oli tää tismalleen sama ,mut oli "miten isän ikää merkataan ? " Toi on hämäävä koska en tiedä olisko se ollut pelkkä 3x ??
Ei voi olla pelkkä 3x koska ei sillo siitä tuu yhtälöön sopivaa
Mutta eihän se isä ollut kolme kertaa timon ikäinen vaan kolme kertaa lassen ikäinen. Eli silloin pitää keksiä se lassen kaava ja se kertaa kolme. 😊
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän se isä ollut kolme kertaa timon ikäinen vaan kolme kertaa lassen ikäinen. Eli silloin pitää keksiä se lassen kaava ja se kertaa kolme. 😊
Nii samaa mietin itsekkin, mutta aika moni on vastannu sen 3x(4-1) ratkaisun. No toivottavasti se 3x olisi oikein, mutta tuskin ei
Vierailija kirjoitti:
Okei, no hyvä niin . Vastasinkin muistaakseni 3(x+4) tai sen miinuksen..mietin vain jälkeinpäin teinkö siinä niin pahan mokan ja se olisi ollut 3x
Mä en enää jaksa miettiä. Tulokset tulee sit kun tulee. Pääsee, jos pääsee. Ja aina voi hakea uudestaan.
Mua ahdistaa kun jengi käy täällä noita kysymyksiä läpi. Sivukaupalla selaan postauksia ja yritän löytää jotain muuta kuin kysymyksiä koskevia kommentteja (en tosi tiiä mitä...), mut ei. 15.7. on IKUISUUDEN päästä.
Tuskasen kauan pitää tietokoneaikana odottaa monivalintakokeen tuloksia. Luulisi, että tuossa ajassa onnistuisi tarkastaminen jo käsipelilläki.
Opintovapaa työpaikastakin pitäisi hakea 45 päivää ennen opiskelun alkua. Tuossapa ei ehdi sitä tulla. Työnantaja vielä on pilkunviilaaja, toivottavasti ei tuu ongelmia sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskasen kauan pitää tietokoneaikana odottaa monivalintakokeen tuloksia. Luulisi, että tuossa ajassa onnistuisi tarkastaminen jo käsipelilläki.
Opintovapaa työpaikastakin pitäisi hakea 45 päivää ennen opiskelun alkua. Tuossapa ei ehdi sitä tulla. Työnantaja vielä on pilkunviilaaja, toivottavasti ei tuu ongelmia sen kanssa.
Sama tilanne itselläkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintovapaa työpaikastakin pitäisi hakea 45 päivää ennen opiskelun alkua. Tuossapa ei ehdi sitä tulla. Työnantaja vielä on pilkunviilaaja, toivottavasti ei tuu ongelmia sen kanssa.Sama tilanne itselläkin
Tämä on yhteisvalinta. Ei yhden kokeen tulokset.
Tulee 15.7.
Xamkin sivuilta löytyy alimmat pisterajat joilla kutsuttiin 2. vaiheeseen: https://www.xamk.fi/koulutus/amk-valintakoe/
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa kun jengi käy täällä noita kysymyksiä läpi. Sivukaupalla selaan postauksia ja yritän löytää jotain muuta kuin kysymyksiä koskevia kommentteja (en tosi tiiä mitä...), mut ei. 15.7. on IKUISUUDEN päästä.
Mikä siinä ahdistaa?
Näitä vastauksiahan ei mistään muualta saa, ja jos joku jääny kaivertaan niin ohan se hyvä saada tietää oikea vastaus ettei tee enää samaa virhettä uudestaan.
Voikohan valintakokeessa jäädä varasijoille?
Vierailija kirjoitti:
Voikohan valintakokeessa jäädä varasijoille?
Tottakai ,varasijat liikkuu sen mukaan miten ihmiset vastaanottavat opiskelupaikkojaan.
Auttakaa! Epäselvää edelleen!
Pääsin 2.vaiheeseen pistein 49.
Olen hakenut Laureaan sekä sosionomiksi että sairaanhoitajaksi. Ykkösvaiheen pisteet riitti siis sh:n 2.vaiheen kokeisiin. Mutta mitä jos nämä kokeet menivät paremmin, niin onko mulla mahis edelleen päästä Laureaan sosionomiksi. Se on listalla ylempänä kuin sh.
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa! Epäselvää edelleen!
Pääsin 2.vaiheeseen pistein 49.
Olen hakenut Laureaan sekä sosionomiksi että sairaanhoitajaksi. Ykkösvaiheen pisteet riitti siis sh:n 2.vaiheen kokeisiin. Mutta mitä jos nämä kokeet menivät paremmin, niin onko mulla mahis edelleen päästä Laureaan sosionomiksi. Se on listalla ylempänä kuin sh.
On.
ammattikorkeakouluun.fi on nurin, tuliskohan tänään tulokset? :)
Pää hajoaa tähän odottamiseen ja keskustelupalstojen pläräämiseen .Miksi vasta 15.7 ?
Vierailija kirjoitti:
Xamkin sivuilta löytyy alimmat pisterajat joilla kutsuttiin 2. vaiheeseen: https://www.xamk.fi/koulutus/amk-valintakoe/
Jestas että alhaisia pisteitä. Moneen tulee varman lisähaku.
siis mulla oli tää tismalleen sama ,mut oli "miten isän ikää merkataan ? " Toi on hämäävä koska en tiedä olisko se ollut pelkkä 3x ??