Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
Kakkutehtävän oikeaa vastausta, eli pienintä kakkua ei pystynyt päättelemään annetuilla tiedoilla. Sen olisi voinut saada kaksi leipojaa.
Vierailija kirjoitti:
Kakkutehtävän oikeaa vastausta, eli pienintä kakkua ei pystynyt päättelemään annetuilla tiedoilla. Sen olisi voinut saada kaksi leipojaa.
päädyin samaan tulokseen
Onko kenelläkään tietoa, että onko mitään toivoa siitä, että tuloksia julkistettaisiin jo aikaisemmin kuin 15.7? Miten esim viime syksyn valinnat, tuliko tietoa yhtään etuajassa? Tämä odottaminen on piinaavaa. ..
Vierailija kirjoitti:
Eikö ton yhtälön ratkaisu ole X=3?
X/5+2 = X-2/5 || *5
X+10 = 5X-2
X-5X = -2-10
-4X = -8 || /(-4)
X = 2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ton yhtälön ratkaisu ole X=3?
X/5+2 = X-2/5 || *5
X+10 = 5X-2
X-5X = -2-10
-4X = -8 || /(-4)
X = 2
-2-10 ei ole -8 vaan - 12
Mitä mieltä olitte enkun osiosta? Mielestäni tässä 2. vaiheessa oli vähän helpompi. Saas nähdä, kuitenkin meni ihan huonosti. 😂
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olitte enkun osiosta? Mielestäni tässä 2. vaiheessa oli vähän helpompi. Saas nähdä, kuitenkin meni ihan huonosti. 😂
Jouduin arvailemaan koska oon niin huono enkussa👀😂
Vierailija kirjoitti:
Vaikeampi oli. Sisäistin paremmin ykkösvaiheessa olleen tekoälyä käsitelleen tutkimuksen, kuin jonkun Twitteriin liittyvän tylsän ja kuivan tekstin. Kakkosvaiheesta jäi myös englannin helpoin tehtävä pois, missä piti tietää tekstissä esiintyneiden sanojen synonyymeja.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään tietoa, että onko mitään toivoa siitä, että tuloksia julkistettaisiin jo aikaisemmin kuin 15.7? Miten esim viime syksyn valinnat, tuliko tietoa yhtään etuajassa? Tämä odottaminen on piinaavaa. ..
Syksyllä tulokset tulivat juurikin viimeisenä päivänä eli jos samoin menee, niin turha odotella tietoja ennen 15.7.
Pääsispä todistusvalinta jonosta niin ei tarviis jännittää 15.7 asti😭
Vierailija kirjoitti:
Aika helppo oli minusta, ykkösvaiheessa oli paljon haastavampaa sanastoa. En vaan yhtään enää muista että mitä siinä kysyttiin 😁
Pisterajat kyllä varmasti nousee kun oli niin helppo koe verrattuna ekaan..
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä eri mieltä. Mun mielestä ainoastaan enkku oli helpompi. Muut osiot oli kyllä ekaa vaikeampia.
Mietin, että eikö pisteraja nouse kun pienestä porukasta vaan parhaat pääsee? Eli voiko muka olla suht sama pisteraja kun toiseen vaiheeseen pääsyssä jos pääsee niistäkin vaan eniten pisteitä saaneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä eri mieltä. Mun mielestä ainoastaan enkku oli helpompi. Muut osiot oli kyllä ekaa vaikeampia.
Mulla on semmonen tunne, että pisteet saattavat laskea jonkin verran kautta linjan.
Mikä oli oikea vastaus siihen ikäkysymykseen oisko Timon ikä x ja veli Lasse 4 vuotta nuorempi ja niiden isä 3 kertaa Lassen ikäinen tms? mikä yhtälö siitä tulee vaihtoehdot oli jotain
3x-4
3(x-4)
3(x+4)
3x
ja jos jollai oli tää sama tehtävä saa korjaa jos muistin väärin:D
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että eikö pisteraja nouse kun pienestä porukasta vaan parhaat pääsee? Eli voiko muka olla suht sama pisteraja kun toiseen vaiheeseen pääsyssä jos pääsee niistäkin vaan eniten pisteitä saaneet?
Voi periaatteessa tippuakkin kun ei voi huijata enää.
hikke kirjoitti:
Mikä oli oikea vastaus siihen ikäkysymykseen oisko Timon ikä x ja veli Lasse 4 vuotta nuorempi ja niiden isä 3 kertaa Lassen ikäinen tms? mikä yhtälö siitä tulee vaihtoehdot oli jotain
3x-4
3(x-4)
3(x+4)
3x
ja jos jollai oli tää sama tehtävä saa korjaa jos muistin väärin:D
Mun mielestä Lasse oli vanhempi 🤔 mutta riippuen siitä, oliko vanhempi vai nuorempi se on joko 3(x-4) tai sama mutta +, mutta jos nyt muistan oikein se tais mulla olla vanhempi eli 3(x+4)
Hei oliko kukaan ke aamun kokeessa, tai muistaako kukaan miten meni se yksikönmuunnos. Ite sain siihen jonku järkevän, mutta yhtään en lukuja muista.
Mä sain yhtälötehtävän ratkaisuksi x=7,5 (ti ip).