Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
Oletteko kysyneet toisen vaiheen osiokohtaisia pistetä hakijapalveluiden puhelinnumeron vai sähköpostin kautta?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kysyneet toisen vaiheen osiokohtaisia pistetä hakijapalveluiden puhelinnumeron vai sähköpostin kautta?
Hamkista sähköpostilla, ei kerrottu ennen kun 15.7. jälkeen.
Hyväksytyn opiskelupaikan vastaanottamisen jälkeen pyydetään lähettään hakemukseen tietyt liitteet, eihän tarvitse tehdä mitään jos omaa ylioppilastodistuksen parin vuoden takaa eikä muuta?
Vierailija kirjoitti:
Sähköpostilla kysyin XAMKista ja laittoivat tosi nopeesti pisteet tulemaan. Siellä on muutenkin ollu tosi hyvä asiakaspalvelu, kun oon joutunu soittelee ja laittelee sähköpostia nyt lähiaikoina.
Nyt näköjään opintopolussa käyttökatko :) Jospa varasijalta 1 tiputtuani toiseksi nyt siirtyisin vaikka kuudenneksi?:)
Äsken toimi, ja kaikki tiedot valitettavasti ennallaan....
Pystyykö huomenna siis valitsemaan hakutoiveen sitovasti, jos on vielä varasijoila ylempiin? Eli jos haluaa paikan niin kannattaa paikka vastaanottaa ennen varasijojen liikkumista?
Eihän valittujen nimiä julkaista missään?
Tarvitseeko valintakokeella valituksi tulleen toimittaa todistuksia?
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko valintakokeella valituksi tulleen toimittaa todistuksia?
Ainakin mun piti toimittaa, koska edellinen ammattitutkinto on niin vanha (vuodelta 2011), ettei sitä näy missään sähköisissä rekistereissä. Mulla on myös tuota vanhempi tutkinto vuodelta 2002, ja olin jo ihan hätää kärsimässä kun en löytäny sitä tutkintotodistusta mistään. Soitin tänään koululle ja sieltä sanottiin että riittää tuo pelkkä yks todistus, koska se vaan näyttää sen että mulla on korkeakoulukelpoisuus ylipäänsä. Tulkistin Opintopolun ohjeista, että ne molemmat todistukset pitäis toimittaa, mutta olin väärässä. Onneks..
Pystyykö kaikki jo ottamaan vastaan esim. 3. Hakutoiveen paikan? Eli huomenna varasijat alkaa liikkumaan?
Vierailija kirjoitti:
Eihän valittujen nimiä julkaista missään?
Opintopolussa pystyi hakemusta tehdessä rastimaan kohdan jossa kiellettiin nimen julkaiseminen. Toisaalta en tiedä onko kouluilla tapana julkaista nimiä muutenkaan.
Liikkuuko varasijat aina näin hitaasti vai onko nyt vaan niin että kaikki ottavat koulupaikan vastaan?
Toivotaan et ne nyt alkais liikkumaan ku saa ottaa paikkoja vastaan..
Ite en pysty ottaa vielä paikkaa vastaan, koska ootan työkkärin lausuntoa siitä, että saanko opiskella omaehtoisesti työttömyyskorvauksella. En viiti ottaa turhaan paikkaa vastaan ennen kun saan sen tiedon, koska menetän muuten ensikertalaisuuden ihan tyhjän takia, jos en voikaan opiskella.
Ihan vaan huomiona että miks kaikki ei oo ottanu vielä sitä paikkaa vastaan vaikka mahollisuus olis.
Te joiden pitää todistus toimittaa, onko siis Opintopolussa joku kohta, johon sen voi sähköisesti liittää vai kouluunko toimitatte sen spostilla tms etukäteen? Itsellä myös vanhempi tutkinto mutta en ole löytänyt kohtaa johon sen voisi liittää.. Koulun sivuilla sanotaan että todistukset tulee ottaa ekana päivänä kouluun, mutta pitääkö ennen sitä jo laittaa jonnekkin?
Jos olen todistusvalinnalla Varasijalla niin tarkoittaako se että jonkun joka on kans todistusvalintajonos täytyy peruuttaa paikkansa jotta voin päästä?
Vierailija kirjoitti:
Ite en pysty ottaa vielä paikkaa vastaan, koska ootan työkkärin lausuntoa siitä, että saanko opiskella omaehtoisesti työttömyyskorvauksella. En viiti ottaa turhaan paikkaa vastaan ennen kun saan sen tiedon, koska menetän muuten ensikertalaisuuden ihan tyhjän takia, jos en voikaan opiskella.
Ihan vaan huomiona että miks kaikki ei oo ottanu vielä sitä paikkaa vastaan vaikka mahollisuus olis.
Eikö Te-toimisto tarvitse tiedot koululta hakemukseesi? Kaksi liitettä pitää toimittaa omaehtoiseen opiskeluun työttömyysetuudella Te-toimistolle. Toisen liitteistä täyttää koulu. Mietin vain, että eikö se ole vähän hankala koulun täyttää tietojasi jos et ole vastaanottanut paikkaa koulussa?
Ei oo varasijat liikkunut, mutta nyt pystyy hyväksymään alemman hakutoiveen paikan :)