Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe 2020

Vierailija
12.04.2020 |

Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta

Kommentit (2561)

Vierailija
2221/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kellonaikaa jonot on liikkunut?

Jos olet suomenkielinen, ei kannata noilla näytöillä kirjoittaa opparia itse.

Vierailija
2222/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pliiiiiis liikkukaa jonot tänään!

Onneksi itse en jäänyt varasijalle. Odottaminen olisi ollut varmasti hermoja raastavaa. Enkä tarkoita edes kettuilla.

Kovasti tsemppiä kaikille varasijalaisille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2223/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kellonaikaa jonot on liikkunut?

Jos olet suomenkielinen, ei kannata noilla näytöillä kirjoittaa opparia itse.

Mukavaa päivää sinulle :)

Vierailija
2224/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa selata koko keskustelua läpi joten pahoittelut jos asiaa on jo kovasti kyselty, mutta siis: löytyykö sitä tämän vuoden koetta jostain niin että näkisin minkälaisia tehtäviä siinä on ollut? Jos ei niin voisiko joku kertoa että mitä matematiikan osiossa oli? Yhtälöitä, prosenttilaskuja jne? Englannin osio oli ilmeisesti luetunymmärtämistä? Entä eettiset taidot, pärjäsikö siinä osiossa maalaisjärjellä vai voisiko siihen jotenkin valmistautua?

Tulehan vaan itse ensi vuonna tekemään se koe, äläkä lokkeile täällä ilmaisia neuvoja.

Ei tainnut mennä ihan putkeen kun noin katkera olet?

Ei mennyt ei, vaikka pisteilläni (82 ja risat) olisi luultavasti päässytkin valtaosaan AMK-koulutuksista. Hain kuitenkin yliopistoon, on katsos jotain itsekunnioitusta. Siitä huolimatta en aio antaa kenellekään tutulle enkä tuntemattomalle yhtään ilmaista neuvoa mihinkään kokeeseen liittyen. Ihan omin avuin on pärjättävä, vaikka kaikki eivät niin tunnu ajattelevankaan.

Vinkki niille, jotka valmistautuvat syksyllä valintakokeeseen: Matikkapirkon youtube-kanavalla on valintakokeeseen liittyviä videoita. Mulle ainakin oli niistä hyötyä.

Vierailija
2225/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lainasin kirjastosta Rob Colsonin Aivojumppaa- nimisen kirjan. Sen kertailusta oli mulle tosi suuri apu päätöksentekotaidoissa. Oon varmaan aiemmin jo maininnut tässä keskustelussa myös tuon Lennart Koskisen Mikä on oikein : etiikan käsikirja- nimisen teoksen. Voin erittäin lämpimästi suostella näitä kahta. :)

Vierailija
2226/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa selata koko keskustelua läpi joten pahoittelut jos asiaa on jo kovasti kyselty, mutta siis: löytyykö sitä tämän vuoden koetta jostain niin että näkisin minkälaisia tehtäviä siinä on ollut? Jos ei niin voisiko joku kertoa että mitä matematiikan osiossa oli? Yhtälöitä, prosenttilaskuja jne? Englannin osio oli ilmeisesti luetunymmärtämistä? Entä eettiset taidot, pärjäsikö siinä osiossa maalaisjärjellä vai voisiko siihen jotenkin valmistautua?

Tulehan vaan itse ensi vuonna tekemään se koe, äläkä lokkeile täällä ilmaisia neuvoja.

Ei tainnut mennä ihan putkeen kun noin katkera olet?

Ei mennyt ei, vaikka pisteilläni (82 ja risat) olisi luultavasti päässytkin valtaosaan AMK-koulutuksista. Hain kuitenkin yliopistoon, on katsos jotain itsekunnioitusta. Siitä huolimatta en aio antaa kenellekään tutulle enkä tuntemattomalle yhtään ilmaista neuvoa mihinkään kokeeseen liittyen. Ihan omin avuin on pärjättävä, vaikka kaikki eivät niin tunnu ajattelevankaan.

Vinkki niille, jotka valmistautuvat syksyllä valintakokeeseen: Matikkapirkon youtube-kanavalla on valintakokeeseen liittyviä videoita. Mulle ainakin oli niistä hyötyä.

Minulta vahva suositus Matikkapirkon videoille. Olen ihan toivottoman huono matikassa ja ensimmäisen vaiheen kokeessa käytännössä arvasin kaikki vastaukset. Ilmeisesti hyvän arpaonnen ansiosta selviydyn kakkoskierrokselle ja matkalla pääsykokeisiin katsoin noita videoita, joiden avulla osasin tällä kertaa jopa laskea vastaukset kysymyksiin.

Todella selkeitä ja hyviä videoita. Niiden avulla jopa minä opin perusmatematiikkaa.

Vierailija
2227/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikkamatskut on kans hyvä treenaamiseen.

Vierailija
2228/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole itsellä jonot liikkuneet vielä. Entä teillä muilla?

Vierailija
2229/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole itsellä jonot liikkuneet vielä. Entä teillä muilla?

Ei ollu mullakaan. Ehkä huomenna?

Vierailija
2230/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa aattelis että tänään oisivat liikkuneet kun eilen sai paikat ottaa vastaan

Vierailija
2231/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa aattelis että tänään oisivat liikkuneet kun eilen sai paikat ottaa vastaan

Toivotaan, et liikkus vielä tänään :) jos päivitystä ei vaan oo vielä tehty

Vierailija
2232/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liiku ei

Vierailija
2233/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan päässyt vielä varasijoilta sisään Jamkin tieto-ja viestintätekniikan insinööri linjalle päivätoteutukseen? Ja jos on niin miltä varasijalta?

Vierailija
2234/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikkuneet ja kysyin Xamk hakijapalveluata onko ajo jo mennyt tältä päivältä,tää on niin hirveetä olla varasijalla 1🤦‍♀️

Vierailija
2235/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole liikkuneet ja kysyin Xamk hakijapalveluata onko ajo jo mennyt tältä päivältä,tää on niin hirveetä olla varasijalla 1🤦‍♀️

Mitä vastasivat?

Vierailija
2236/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivottavasti nyt pääset. Toi on niin lähellä että olisi todella tympeää jos et pääsisi

Vierailija
2237/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vastasivat?

Ei oo vielä vastannut mut laitan tänne kyllä kun tiedän ;)

Vierailija
2238/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vastasivat?

Poikkeusellisesti tänään ei ole ajot menneet vielä tuli vastaus

Vierailija
2239/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vastasivat?

Poikkeusellisesti tänään ei ole ajot menneet vielä tuli vastaus

Toivoa on!!!!!!!!!

Tsemppiä meille varasijalaisille

Vierailija
2240/2561 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipuseen tullu ainaki tänään lisää paikan vastaanottajia äsken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä