Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
Missä luki uudelleentarkistuksesta?
Täällä kanssa, olin 4.varasijalla ja nyt tänään lukeekin 5.varasija Laurea???
kootee kirjoitti:
Täytyy toivoa pientä ihmettä uudelleentarkastuksesta, kun eettisen osion pisteet tippui 2.kokeessa 17:sta 4,5:n. enkö sitten huomannut kysymystenasettelua oikein vai mikä kävi?
Minä sain viimeksi eettisestä osiosta 20 pistettä ja nyt 6.5. Mitä tapahtui?
Mikä uudelleen laskenta? Voiko joku laittaa linkin, missä lukee?
Vierailija kirjoitti:
kootee kirjoitti:
Täytyy toivoa pientä ihmettä uudelleentarkastuksesta, kun eettisen osion pisteet tippui 2.kokeessa 17:sta 4,5:n. enkö sitten huomannut kysymystenasettelua oikein vai mikä kävi?
Sain ekasta 16.9p ja toisesta 9.75p. On näköjään toka eettisten osio ollut muillekin hankala 😂 toisaalta pääsin myös kyllä sisään
Vierailija kirjoitti:
Kun lisäpaikkoja lisättiin, niin oliko ne jo mukana laskennassa alunperin, vai tarkoittaako se että pääsen nyt varasijalta sisään? #seamk
Niin ja onkohan lisäpaikkoja lisätty myös todistusvalinnan kautta hakeville?
tätä mietin itsekin että oliko niissä jokin kompa eli nyt haettiin ihan eri vastauksia kuin ekassa kokeessa? -muutoin tämä osio tuntui kaikista helpoimmalta ja vaikka ois jotain jäänyt huomaamatta niin kyllä vängälläkin noin 10p olisi tästä pitänyt tulla.
Vierailija kirjoitti:
kootee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko seamkin jonot liikkuneet?
Ei ole minulla ainakaan moneen päivään liikkuneet .. outoa.. luulin että kun tulokset tulee niin jonot alkaisivat äkkiä liikkumaan
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne oli mukana siellä jo alunperin.
Jaa itse ymmärsin että lisäpaikat ovat vasta nyt lisätty... juurihan niistä vasta uutisiakin oli
MIKÄ koulu ei ole vielä tuloksia antanut???
Mistä näätte toisen kokeen osiokohtaiset pisteet?
Vierailija kirjoitti:
soittamalla/spostilla suorituspaikan hakutoimistosta
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, että putosin juuri 3. varasijalta pykälän alaspäin? (pääsykoejono) Taitaa olla systeemit aika viturallaan. Melko läpinäkyvää opiskelijavalintaa, juu.
Oletko toissijainen hakija?
Vierailija kirjoitti:
Joistain saa kysymällä, kaikista ei. Itse kyselin Hamkista ja vastaus oli, että 15.7 jälkeen saa tietoja.
Ei lisäpaikat ainakaan yhteishaussa vielä näkyneet, ne kun lisättiin vasta kesäkuun alussa kun niitä myönnettiin. Onkohan ne jaettu jotenkin hakijoiden kesken, osa todistus valinnalla päässeille ja osa pääsykokeisiin osallistuneille.
Olin saanut päätöksenteko-osiosta vain 4,5 pistettä?!?!?! Luulin sen menneen yhtä hyvin kuin ekassakin. Nyt en enää muista mitä siinä edes kysyttiin, mitta olen ihmeissäni??!?!
Lisäpaikat ovat jaettu syksyllä alkaviin koulutuksiin hakeneiden kesken. Koulut ovat itse päättäneet miten jakavat todistusvalinnan ja valintakokeiden tekijöiden kesken nämä. Koulusta kysymällä saa varmaan lisätietoa.
Jaksaako EI-ENSIKERTALAISET laittaa, millaisilla pisteillä mihinkin lafkaan päästy sisään? :)
XAMKista saa ainakin kysymällä ne toisen vaiheen pisteet. Mä sain tänään tiedon ja yllätyin kyllä hieman pisteiden muutoksesta. Enkusta 9/10 (+2 pistettä ekaan vaiheeseen verrattuna), suomi 8.75/10 (pysyi samana), matikka 7/20 (-0.35) ja päätöksentekotaidot 20/20 (+5.6). Etenkin englanti yllätti, koska se oli mun mielestä paljon vaikeempi kun ekassa vaiheessa.
Kyllä ne oli mukana siellä jo alunperin.