Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
Vierailija kirjoitti:
Jaksaako EI-ENSIKERTALAISET laittaa, millaisilla pisteillä mihinkin lafkaan päästy sisään? :)
OAMK:n sivuilla ainakin löytyy liite, mistä näkee pisteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksaako EI-ENSIKERTALAISET laittaa, millaisilla pisteillä mihinkin lafkaan päästy sisään? :)
Niin kyllähän netin syövereistä löytyy tilastoa jos toista, MUTTA on kiva lukea ihmisten oikeita "tarinoita" ja pisteitä. Pisterajat maan sisällä vaihtelee paljon ja hakukohteet ihmisten kesken myös :)
Onko kukaan hakenut pääsykokeella xamkkiin tekniikan alalle ja saanut tietää jo saiko opiskelupaikan?
Tämän ketjun idea on keskustella AMK-valintakokeesta, joten pisteiden kysyminen lienee enemmän kuin ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllähän netin syövereistä löytyy tilastoa jos toista, MUTTA on kiva lukea ihmisten oikeita "tarinoita" ja pisteitä. Pisterajat maan sisällä vaihtelee paljon ja hakukohteet ihmisten kesken myös :)
Toki, jos haluat kerätä dataa siten. Nopeammin vain löytyy koottuna tieto usealta alalta, eikä kauhean hankalastikaan. Sitähän voi täydentää sitten ihmisten kokemuksilla.☺️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, jos haluat kerätä dataa siten. Nopeammin vain löytyy koottuna tieto usealta alalta, eikä kauhean hankalastikaan. Sitähän voi täydentää sitten ihmisten kokemuksilla.☺️
Onko linkkiä tähän OAMKin tilastosivuille? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko linkkiä tähän OAMKin tilastosivuille? :)
Tuolta tekstistä löytyy kohdasta Onnea uudet opiskelijat tms.
https://www.oamk.fi/fi/koulutus/ammattikorkeakoulututkinnot
https://www.vauva.fi/keskustelu/3815510/seamk-varasijat Kaikki Seinäjoelle hakeneet tulkaas kertomaan!
Vierailija kirjoitti:
50,5 pisteellä Laureaan sh monimuotoon, Metropoliaan varasija 9 koska ei-ensikertalainen 😂
Osaisko joku avata minulle miten nuo varasijat toimii? Minulle ollaan tarjoamassa viimeistä toivettani tradenomi joensuu ja vielä aamulla 1. toiveessani tradenomiksi kuopioon luki, että olen 2. varasijalla. Nyt lukeekin jo, että se on peruuntunut, kun aloituspaikat täynnä.
Onko mahdollista, että minä vielä ennen paikkojen vikaa hyväksymispäivää voisin päästä sinne ykköstoiveeseeni vai kun 15. päivä tulee nämä viralliset versiot, niin homma sitten siinä, että pääsen vain ja ainoastaan sinne minne ollaan huolimassa?
Kiitos jo etukäteen :)
Vierailija kirjoitti:
Osaisko joku avata minulle miten nuo varasijat toimii? Minulle ollaan tarjoamassa viimeistä toivettani tradenomi joensuu ja vielä aamulla 1. toiveessani tradenomiksi kuopioon luki, että olen 2. varasijalla. Nyt lukeekin jo, että se on peruuntunut, kun aloituspaikat täynnä.
Onko mahdollista, että minä vielä ennen paikkojen vikaa hyväksymispäivää voisin päästä sinne ykköstoiveeseeni vai kun 15. päivä tulee nämä viralliset versiot, niin homma sitten siinä, että pääsen vain ja ainoastaan sinne minne ollaan huolimassa?
Mä olettaisin tästä, että kaikki on jo hyväksyneet paikkansa siihen sun ensimmäiseen kohteeseen.. eli paikat on jo täynnä ja varasijoilta ei siis enää sinne pääsisi 🤔
Onko vipunen toiminut kellään tänään?
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin kuten vastattiinkin. Kaikki sisäänpäässet ottivat paikan vastaan ja sinä et enää voi sinne päästä, koska et mahtunut.
Vähintään sinne vikaan pääset, kerran siellä jo olet. Muuhunkin (paitsi Kuopioon) voit päästä, jos varalta vielä etenet sisään.
Onkohan aiempina vuosina varasijat liikkuneet yhtä hitaasti?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan aiempina vuosina varasijat liikkuneet yhtä hitaasti?
Korona vaikuttaa varmasti tähänkin. Huomenna varmaan alkaa tapahtumaan, kun kaikki ovat saaneet tiedon. Toivotaan ainakin niin. Itsekin nyt 3 varasijalla. Näin jo unenkin, että töissä tarjosin kakkua opiskelemaan pääsyn kunniaksi. Jos olikin enneuni....
Sain juuri vastauksen Xamk in hakijapalveluista eli varasijat liikkuvat heinäkuun loppuun asti ja sijoitteluajo kerran vuorokaudessa. Toivoa siis on😊
Myös mulle vastattiin Seamkista että 3.8 asti ottavat varasijoilta jos vapautuu.
Onko tänään varasijat liikkuneet?
Korjaan, matikka 7.5/10