Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut mieheni kanssa nyt 10v yhdessä, mutta nyt alkanut mietityttää suhteen alkuajat ja ikäero.

Vierailija
10.04.2020 |

Olin siis itse 17v kun alettiin seurustella ja mies oli reilu 30v. Nyt oltu 10v yhdessä mut itseäni alkanut häiritsemään ihan vasta näin aikuistumisen seurauksena tuo, että olin alaikäinen.

Herättää tosi ristiriitaisia tunteita enkä oikein tiedä mitä ajatella. Rakastan miestäni ja hän on ollut minulle aina hyvä, mutta en voi enää olla ajattelematta suhteen alkua ja sitä että hän oli alaikäisen kanssa.

Pakko oli purkaa tämä jonnekin. Vain paras ystäväni tietää milloin suhde alkoi koska perheelle ym. kerrottiin vasta sen jälkeen kun olin jo täyttänyt 18. Eivät tiedä vieläkään et seurustelin jo alaikäisenä.

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vain kyllästynyt. Kyllä suhteessa voi välillä etäisyyttäkin olla, ei sen tarvitse tarkoittaa että muita olisi sinä aikana (vai oletko vähän kiinnostunut toisesta?) Ota fyysistä etäisyyttä, mutta älä ole tarpeettoman yly.

Kyllä tollaselle äijälle nimenomaan pitääkin olla tyly.

Jos minä heräisin yhtäkkiä 27-vuotiaana tuollaisesta pahasta unesta kuin ap, että likainen vanha äijä käytti hyväksi ja riisti mun nuoruuden ja kaiken, niin hankkisin sille äijälle kunnon koston.

Siis maksaisin joillekin että kiduttavat sitä, tuhoaisin sen elämän ym.

Ei mitään armoa tuollaisille ihmisille.

Vierailija
82/148 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen vähän päälle kolmekymppinen nainen ja minusta olisi aika sairasta seukkailla jonkun 17-vuotiaan jannun kanssa....

Saman ikäinen ja muhun rakastui pari vuotta sitten teini. Ihan käsittämätön ja järkyttävä ajatus että olisin alkanut seurustella sen kanssa. Sitä kiinnosti selvästi nimenomaan mun aikuisuus ja itsevarmuus. Ei sellasessa suhteessa ole edes mahdollista olla ilman että toista kontrolloi ja aivopesee. Täsmälleen sama homma mitä voi tehdä mentorina tai kaverina, jopa hoitona, sellanen lisäkasvatus ja henkisen kasvun tuki, muuttuu hyväksikäytöksi ihan heti jos siihen sotketaan parisuhdekuvio.

No ei niitä teinejä kyllä tartte aikuisen hoitonaankaan käyttää. Hyvin ristiriitaista tuo, että olet muka kiinnostunut teinien hyvinvoinnista ja henkisestä kasvusta, mutta silti kuitenkin seksi aikuisen ja teinin välillä olisi mielestäsi ok. 

En ole käyttämässäkään. Sen sijaan vähän vanhempiin nuoriin miehiin mulla on kyllä ollut suhteita joissa seksi yhdistyi eräänlaiseen kasvatukseen ja yleiseen opastajana ja esimerkkinä oloon. Niissä on ollut hyvinkin helppo välttää käyttämästä ketään hyväksi vahingossa, ja lähes kaikki on olleet oikein onnistuneita kokemuksia kaikille osapuolille.

Mun on vaikea nähdä merkittävää eroa 19- ja 22-vuotiaan välillä. Raja pitää vetää johonkin, ja olen vetänyt sen niin että teinit jää ulkopuolelle. Mutta paremmassa maailmassa joka toimii vähemmän valtasuhteilla ja jossa hyväksikäyttöä ja haavoittuvuutta ei ole koko ajan varottava en tosiaan pidä mitenkään mahdottomana etteikö sitäkin voisi tehdä eettisesti ja vastuullisesti.

Seksi yhdistyi kasvatukseen ja opastajana ja esimerkkinä oloon? Tajuatko kuin kyseenalaiselta toiminnalta tuo kuulostaa? Nimenomaan haiskahtaa sellaiselta manipuloinnilta, jota itse muka välttelet. Miten voi harrastaa seksiä henkilön kanssa, johon ottaa kasvattajan roolin? Ihan oikeesti nyt. 

25 vuotta on hyvä alarajaksi jos on suuri ikäero. Sitä nuorempien aivot eivät ole vielä täysin kehittyneet. 

Kun kasvatan (tai jos tuo termi jotenkin tökkii niin sitten vaikka ohjaan, opastan, johdatan) nimenomaan seksuaalisuuteen ja läheisyyteen ja niihin liittyviin tunne- ja ihmissuhdetaitoihin, niin totta kai siihen kuuluu seksiä. Ei se onnistu muuten. Nuo asiat ei ole erillisiä tai eristettävissä elämästä tai ihmisyydestä yleisesti, joten tulen väkisinkin kasvattaneeksi myös yleisesti ja olleeksi esimerkkinä. 

En voi tietenkään vaikuttaa siihen mitä sinä pidät kyseenalaisena, on todella erilaisia seksuaalimoraalikäsityksiä ja niissä voidaan rajata miten halutaan miettimättä, onko siihen rationaalista syytä. Mutta puhun nyt niinkuin olettaisin että et ole ihminen, joka rajaa mielivaltaisesti. Kulttuuristamme puuttuu konsepti tai sosiaalinen käsikirjoitus seksin opettamiselle. Tämä on ongelma, koska sille on suuri tarve, ja syyt tarpeen kiistämiselle vaikuttaa musta lähinnä romantisoinnilta ja ongelmien lakaisemiselta maton alle. Osa kaavaa, jossa rakentava puhe seksistä torpataan sillä perusteella, että asioiden kuuluu sujua luonnostaan.

Jos toiselle rupeaa opettamaan jotakin huomattavasti laajemman kokemuksen ja ymmärryksen pohjalta, siihen sisältyy välttämättä valta-asetelma. Kun parikymppinen on seksuaalisuutensa kanssa ulapalla ja kaipaa kipeästi opastusta, siihen sisältyy välttämättä haavoittuva asema. En hyväksy, että se, että joku on erityisen pahasti mun apuni tarpeessa tarkoittaa, ettei mun ole eettistä auttaa, koska saan siitä liikaa valtaa häneen. Absurdi johtopäätös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä mä just luin. Pidät jotakin yksityistä seksikoulua nuorille miehille? Koet eettisenä velvollisuutena auttaa hukassa olevia miehiä seksin avulla ja pidät opettaja-oppilas valta-asetelmaa ja yliotetta noista seksuaalisesti hukassa olevista nuorista vain hyvänä tuossa tilanteessa?

Vierailija
84/148 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä mikään hyväntekijä ole. Kuulostat saalistajalta, joka käyttää heikommassa asemassa olevia hyväksi.

Vierailija
85/148 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä, niin tarkistaisin HETI seuraavat asiat:

-miehen puhelimen käyttö

-miehen tietokoneen käyttö

-poissaolot kodista

Sinä olet mahdollisesti hänen silmissään jo vanha, ja nuoremmat kiinnostaa. Hän saattaa pitää sinun kanssasi vain kulissia yllä ja pelaa edelleen vanhoja pelejään nuorten tyttösten kanssa (YÖK, kuvottavaa). Mihinkä kissa karvoistaan pääsee.....

ÄLÄ LUOTA!!!!!

Vierailija
86/148 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 44 v mies ja seurustelen vakavasti 31-vuotiaan kanssa. Saman ikäinen kuin ne jota opetin 10 vuotta sitte yläasteella:) no, ehkä,se nyt enää iän vaihtuessa ole koin tähdellistä

31v nainen on jo täti, eikä ikäero ole tuossa vaiheessa merkittävä.

Vierailija
87/148 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 17v nainen on heikko ja huonolla itsetunnolla varustettu reppana niin helposti turvautuu vanhempaan mieheen. Kyllä 30v miehen täytyy olla henkisesti epäkypsä, jos haluaa teinin kanssa seurustella tai hyväkskäyttää. Miks ei voi vaan nauttia nuoruudesta ja elämästä, kun sitoutua papppaan liian aikaisin ja jossain vaiheessa varmasti harmittaa, kun nuoruus jäi elämättä.

Vierailija
88/148 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen vähän päälle kolmekymppinen nainen ja minusta olisi aika sairasta seukkailla jonkun 17-vuotiaan jannun kanssa....

Saman ikäinen ja muhun rakastui pari vuotta sitten teini. Ihan käsittämätön ja järkyttävä ajatus että olisin alkanut seurustella sen kanssa. Sitä kiinnosti selvästi nimenomaan mun aikuisuus ja itsevarmuus. Ei sellasessa suhteessa ole edes mahdollista olla ilman että toista kontrolloi ja aivopesee. Täsmälleen sama homma mitä voi tehdä mentorina tai kaverina, jopa hoitona, sellanen lisäkasvatus ja henkisen kasvun tuki, muuttuu hyväksikäytöksi ihan heti jos siihen sotketaan parisuhdekuvio.

No ei niitä teinejä kyllä tartte aikuisen hoitonaankaan käyttää. Hyvin ristiriitaista tuo, että olet muka kiinnostunut teinien hyvinvoinnista ja henkisestä kasvusta, mutta silti kuitenkin seksi aikuisen ja teinin välillä olisi mielestäsi ok. 

En ole käyttämässäkään. Sen sijaan vähän vanhempiin nuoriin miehiin mulla on kyllä ollut suhteita joissa seksi yhdistyi eräänlaiseen kasvatukseen ja yleiseen opastajana ja esimerkkinä oloon. Niissä on ollut hyvinkin helppo välttää käyttämästä ketään hyväksi vahingossa, ja lähes kaikki on olleet oikein onnistuneita kokemuksia kaikille osapuolille.

Mun on vaikea nähdä merkittävää eroa 19- ja 22-vuotiaan välillä. Raja pitää vetää johonkin, ja olen vetänyt sen niin että teinit jää ulkopuolelle. Mutta paremmassa maailmassa joka toimii vähemmän valtasuhteilla ja jossa hyväksikäyttöä ja haavoittuvuutta ei ole koko ajan varottava en tosiaan pidä mitenkään mahdottomana etteikö sitäkin voisi tehdä eettisesti ja vastuullisesti.

Seksi yhdistyi kasvatukseen ja opastajana ja esimerkkinä oloon? Tajuatko kuin kyseenalaiselta toiminnalta tuo kuulostaa? Nimenomaan haiskahtaa sellaiselta manipuloinnilta, jota itse muka välttelet. Miten voi harrastaa seksiä henkilön kanssa, johon ottaa kasvattajan roolin? Ihan oikeesti nyt. 

25 vuotta on hyvä alarajaksi jos on suuri ikäero. Sitä nuorempien aivot eivät ole vielä täysin kehittyneet. 

Kun kasvatan (tai jos tuo termi jotenkin tökkii niin sitten vaikka ohjaan, opastan, johdatan) nimenomaan seksuaalisuuteen ja läheisyyteen ja niihin liittyviin tunne- ja ihmissuhdetaitoihin, niin totta kai siihen kuuluu seksiä. Ei se onnistu muuten. Nuo asiat ei ole erillisiä tai eristettävissä elämästä tai ihmisyydestä yleisesti, joten tulen väkisinkin kasvattaneeksi myös yleisesti ja olleeksi esimerkkinä. 

En voi tietenkään vaikuttaa siihen mitä sinä pidät kyseenalaisena, on todella erilaisia seksuaalimoraalikäsityksiä ja niissä voidaan rajata miten halutaan miettimättä, onko siihen rationaalista syytä. Mutta puhun nyt niinkuin olettaisin että et ole ihminen, joka rajaa mielivaltaisesti. Kulttuuristamme puuttuu konsepti tai sosiaalinen käsikirjoitus seksin opettamiselle. Tämä on ongelma, koska sille on suuri tarve, ja syyt tarpeen kiistämiselle vaikuttaa musta lähinnä romantisoinnilta ja ongelmien lakaisemiselta maton alle. Osa kaavaa, jossa rakentava puhe seksistä torpataan sillä perusteella, että asioiden kuuluu sujua luonnostaan.

Jos toiselle rupeaa opettamaan jotakin huomattavasti laajemman kokemuksen ja ymmärryksen pohjalta, siihen sisältyy välttämättä valta-asetelma. Kun parikymppinen on seksuaalisuutensa kanssa ulapalla ja kaipaa kipeästi opastusta, siihen sisältyy välttämättä haavoittuva asema. En hyväksy, että se, että joku on erityisen pahasti mun apuni tarpeessa tarkoittaa, ettei mun ole eettistä auttaa, koska saan siitä liikaa valtaa häneen. Absurdi johtopäätös.

Aika hurja. Muijahan on ottanut incien selitykset välineikseen oikeuttaakseen seksin henkisesti ja seksuaalisesti hukassa olevien, itseään huomattavasti nuorempien miesten kanssa.

"Naisena eettinen velvollisuuteni on opettaa näitä eksyneitä nuoria miehiä. Kulttuurimme on hätätilassa. Se on suorastaan moraalinen velvollisuuteni harrastaa seksiä nuorten kanssa ja opettaa ja kasvattaa heitä. Ja jos nautin valta-asetelmasta seksissä haavoittuvia nuoria kohtaan niin sitten nautin!" 

Vierailija
89/148 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvata miten puistattavaa tekstiä. Seksissä on parasta, kun sitä opetellaan yhdessä eikä niin, että toinen "opastaa". Pysy pois keskenkasvuisista.

Vierailija
90/148 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 17v nainen on heikko ja huonolla itsetunnolla varustettu reppana niin helposti turvautuu vanhempaan mieheen. Kyllä 30v miehen täytyy olla henkisesti epäkypsä, jos haluaa teinin kanssa seurustella tai hyväkskäyttää. Miks ei voi vaan nauttia nuoruudesta ja elämästä, kun sitoutua papppaan liian aikaisin ja jossain vaiheessa varmasti harmittaa, kun nuoruus jäi elämättä.

Jeps. Sama viesti tälle tärähtäneelle seksiopenaiselle. Nuoren ihmisen huonoon itsetuntoon ei ole vastaus se, että tulee sellaisten vanhempien ihmisten hyväksikäytämäksi, jotka saavat nautintoa valta-asemasta jo valmiiksi heikoilla oleviin. "Harrastetaanpas nyt sitä seksiä, kun olet hukassa. Se auttaa..." Mitenkään ei tuota tilannetta saa väännettyä kauniiksi. 

Vierailija
91/148 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan meidän pressakin setämies kun ekn kerran jenniä kiksautti=)

Vierailija
92/148 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hurja. Muijahan on ottanut incien selitykset välineikseen oikeuttaakseen seksin henkisesti ja seksuaalisesti hukassa olevien, itseään huomattavasti nuorempien miesten kanssa.

"Naisena eettinen velvollisuuteni on opettaa näitä eksyneitä nuoria miehiä. Kulttuurimme on hätätilassa. Se on suorastaan moraalinen velvollisuuteni harrastaa seksiä nuorten kanssa ja opettaa ja kasvattaa heitä. Ja jos nautin valta-asetelmasta seksissä haavoittuvia nuoria kohtaan niin sitten nautin!" 

En oikein saa kiinni siitä, mikä mun tekemisissäni on susta väärin ja vahingollista. Se, että nautin siitä itse myös? Velvollisuudeksihan en sitä sanonut. Jos valta-asetelma seksissä on jotenkin itsessään väärin, eikä silloin kun se mahdollistaa hyväksikäytön, niin osaat varmaankin selittää jotenkin miksi. Tai jos olen susta hyväksikäyttäjä, niin varmaan osaat jotenkin selittää mikä toiminnassäni täyttää hyväksikäytön tunnusmerkit.

Vierailija kirjoitti:

Jeps. Sama viesti tälle tärähtäneelle seksiopenaiselle. Nuoren ihmisen huonoon itsetuntoon ei ole vastaus se, että tulee sellaisten vanhempien ihmisten hyväksikäytämäksi, jotka saavat nautintoa valta-asemasta jo valmiiksi heikoilla oleviin. "Harrastetaanpas nyt sitä seksiä, kun olet hukassa. Se auttaa..." Mitenkään ei tuota tilannetta saa väännettyä kauniiksi. 

Kyllä se itse asiassa auttaa heitä ihan silminnähtävästi, myös itsetunnon kanssa.

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvata miten puistattavaa tekstiä. Seksissä on parasta, kun sitä opetellaan yhdessä eikä niin, että toinen "opastaa". Pysy pois keskenkasvuisista.

Ajatteletko yleisestikin niin, että jos joku seksi ei ole sellaista mitä sinä itse haluat ja pidät parhaana, niin se on moraalisesti väärin?

Opetelkaa, leidit, erottelemaan se että itse ette halua tehdä jotain siitä, onko väärin kun muut tekee niin vai ei.

Vierailija
93/148 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Kolmekymppinen joka seurustelee 17v. kanssa ei todellakaan ole etsimässä tasa-arvoista parisuhdetta, täytyy olla jotain pielessä tuolla miehellä.

Vierailija
94/148 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suosittelen kaikkia ottamaan setämiehen nuorena.

Siitä voi tulla tasavallan presidentti ja sitten kukaan ei enään muista että olit vain nuori salarakas kuka halusi vähän paremman elämän

Vierailija
95/148 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet eivät ole pervoja, vaikka rakastuisivatkin nuorempaan naiseen. Ennen muinoin suurten ikäerojen suhteet olivat ihan yleisiä toistekin päin. Hieman varakkaampi ja iäkkäämpi leskirouva oli kuumaa kamaa nuorempien miesten keskuudessa. Taas-arvo on silkkaa sanahelinää nyt ja aina, se ei koskaan tule toteutumaan täydellisesti. Aina on ihmisiä jotka menevät yhteen muista syistä kuin rakkaudesta eikä siinä sinällään ole mitään tuomittavaa. Jokaisella olkoon omat syynsä ja eläköön sitten sen mukaan.

Vierailija
96/148 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta

Ap oli 17, lähes 18, reilusti suojaikärajan yli, eli ei ollut sairasta.

Vierailija
97/148 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisetkin voivat olla pervoja. Selittelevät vain itseään enemmän ja jopa yrittävät nostaa itseään jalustalle.

Vierailija
98/148 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta

Ap oli 17, lähes 18, reilusti suojaikärajan yli, eli ei ollut sairasta.

Kyllä se vaan on monen mielestä väärin. 

Suojaikäraja määritellään Suomen rikoslaissa. Ne ovat 16 vuotta ja 18 vuotta. Suojaikärajan tarkoituksena on antaa rikosoikeudellista suojaa muun muassa seksuaaliselta hyväksikäytöltä, eikä tarkoituksena ole rajoittaa nuorten keskinäisiä seurustelusuhteita.

https://www.hyvakysymys.fi/artikkeli/mita-suojaikaraja-tarkoittaa/

Harmi, että jotkut aikuiset ovat tulkinneet sen niin, että on ihan ok harrastaa teinien kanssa seksiä. Ei ehkä laitonta, mutta se ei tarkoita sitä, että vastuullinen aikuinen tekisi niin. 

Vierailija
99/148 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein saa kiinni siitä, mikä mun tekemisissäni on susta väärin ja vahingollista. Se, että nautin siitä itse myös? Velvollisuudeksihan en sitä sanonut. Jos valta-asetelma seksissä on jotenkin itsessään väärin, eikä silloin kun se mahdollistaa hyväksikäytön, niin osaat varmaankin selittää jotenkin miksi. Tai jos olen susta hyväksikäyttäjä, niin varmaan osaat jotenkin selittää mikä toiminnassäni täyttää hyväksikäytön tunnusmerkit.

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se itse asiassa auttaa heitä ihan silminnähtävästi, myös itsetunnon kanssa.

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko yleisestikin niin, että jos joku seksi ei ole sellaista mitä sinä itse haluat ja pidät parhaana, niin se on moraalisesti väärin?

Opetelkaa, leidit, erottelemaan se että itse ette halua tehdä jotain siitä, onko väärin kun muut tekee niin vai ei.

Mikä helvetin pakkomielle sulla on harrastaa seksiä juuri huonoitsetuntoisten nuorten kanssa? Anna niiden nuorten olla rauhassa. Jos jollakulla nuorella on huono itsetunto, niin aikuinen voi häntä kyllä tukea muutenkin kuin ottamalla omaksi muovailtavaksi seksilelukseen. Lopeta tuo selittely ja muiden vakuuttelu motiiviesi "vilpittömyydestä". Tuo on ÄLLÖTTÄVÄÄ, että kuvittelet vielä olevasi jokin laupias samarialainen. 

Vierailija
100/148 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetin pakkomielle sulla on harrastaa seksiä juuri huonoitsetuntoisten nuorten kanssa? Anna niiden nuorten olla rauhassa. Jos jollakulla nuorella on huono itsetunto, niin aikuinen voi häntä kyllä tukea muutenkin kuin ottamalla omaksi muovailtavaksi seksilelukseen. Lopeta tuo selittely ja muiden vakuuttelu motiiviesi "vilpittömyydestä". Tuo on ÄLLÖTTÄVÄÄ, että kuvittelet vielä olevasi jokin laupias samarialainen. 

Missä kohtaa sanoin että valikoisin niitä joilla on erityisen huono itsetunto? Melkein kaikilla parikymppisillä on huono itsetunto ja etenkin huono seksuaalinen itsetunto. Jos on erityisen huono itsetunto, niin ei silloin pärjää edes niin pitkälle että tulisi tutustuneeksi muhun tai osaisi ilmaista kiinnostustaan mitenkään.

Ja en mä kuvittele olevani mikään suuri hyväntekijä. Joudun nyt vaan painottamaan sitä puolta, koska lähdin keskusteluun siitä, miksi toimintani on täysin eettistä ja hyväksi kaikille vaikka ennakkoluulot saattavat sanoakin muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi