Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä

Vierailija
09.04.2020 |

Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D

Kommentit (1558)

Vierailija
1521/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pappi, joten olen vuosien aikana tottunut olemaan kuvattavana myös vakavailmeisenä. Minulla on oikein harjoiteltu "työilme": sellainen lämmin, rauhallinen ja luottamusta herättävä katse, joka viestii, että minulle voi tulla kertomaan huolensa.

Mutta sitten on se passikuva.

Siinä näytän säikähtäneeltä oravalta, joka on juuri huomannut haukan kaartavan yläpuolellaan. Kuva on vielä otettu hieman yläviistosta, joten joudun tapittamaan kameraa ylöspäin sellaisella kauhistuneella katseella. Silmät ovat noin lautasen kokoiset ja muotoiset, vaikka olen mantelisilmäinen noin muuten. Samassa asennossa suupielet valahtavat luonnostaan alaspäin, joten vaikutelma on kuin olisin sekunnin päässä itkuun purskahtamisesta.

Ja se kaula. Mihin se katoaa? Normaalisti minulla on aivan tavallinen kaula, mutta passikuvassa se on onnistuttu korvaamaan yhdellä yhtenäisellä taikinamaisella massalla, joka ulottuu poskipäistä suoraan solisluihin. Lopputulos on yhdistelmä hätääntynyttä metsäneläintä ja hieman sulanutta pullataikinaa.

Don Massimolla on hyvä työilme. Onko sinulla samanlainen?

Vierailija
1522/1558 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmä, silmä, nenä, suu
Poski, poski ja leukaluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1558 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tosiaan kaula katoaa passikuvasta tuossa 5-kympin tienoilla.

Vierailija
1524/1558 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tosiaan kaula katoaa passikuvasta tuossa 5-kympin tienoilla.

Se on korvattu 3 leualla, joista kahta et ollut ennen nähnytkään. ):

Vierailija
1525/1558 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihanaa, kun piti uusia passi ja vihdoinkin sain mahdollisuuden päästä eroon taikinanaamakuvasta. Laitoin hiukset ja meikit vimpan päälle, ja muuten hyvä, mutta silmäni ovat puoliksi kiinni. Näytän sellaiselta epäilevältä naiselta tai vaihtoehtoisesti nuokkuvalta. 

Vierailija
1526/1558 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän psykopaatilta. 

Vierailija
1527/1558 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passikuva otetaan normaalilla kameralla, joka toistaa todellisuuden sellaisena kun se on ilman filttereitä ja optisia vääristelyjä. Muuten viranomaiset eivät voi olla varmoja, onko kyseessä sama henkilö.

Mä näytän kuvissa ihan kamalalta. Harrastuksessani otetaan paljon kuvia ja näytän niissä aina ihan kamalalta. Joskus olen ilman meikkiä niissä, esimerkiksi viikonloppuaamuisin, joka ei auta asiaa. Näytän pallopäältä (pääni on oikeasti nelikulmainen ja kapea) ja leveältä tankilta (olen oikeasti hoikka kaikilla mittapuilla) ja kasvoistani katoaa kaikki piirteet. Enkä osaa poseerata, hymy jähmettyy omituiseksi virneeksi. En oikeasti ole niin kamalan  näköinen kuin kuvissa, olen oikasti ihan kivannäköinem. Ehkä parempi näin päin, mutta olisi kiva, jos en aina niissä ryhmäkuvissa näyttäisi joltain mutaatiolta. 

Onneksi passikuvissa ei enää saa hymyillä, niin tuo virne jää pois. Mutta passikuvassa suu on tiukalla viivalla  todin sekin on parempi.

Vierailija
1528/1558 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Passikuva otetaan normaalilla kameralla, joka toistaa todellisuuden sellaisena kun se on ilman filttereitä ja optisia vääristelyjä. Muuten viranomaiset eivät voi olla varmoja, onko kyseessä sama henkilö.

Mä näytän kuvissa ihan kamalalta. Harrastuksessani otetaan paljon kuvia ja näytän niissä aina ihan kamalalta. Joskus olen ilman meikkiä niissä, esimerkiksi viikonloppuaamuisin, joka ei auta asiaa. Näytän pallopäältä (pääni on oikeasti nelikulmainen ja kapea) ja leveältä tankilta (olen oikeasti hoikka kaikilla mittapuilla) ja kasvoistani katoaa kaikki piirteet. Enkä osaa poseerata, hymy jähmettyy omituiseksi virneeksi. En oikeasti ole niin kamalan  näköinen kuin kuvissa, olen oikasti ihan kivannäköinem. Ehkä parempi näin päin, mutta olisi kiva, jos en aina niissä ryhmäkuvissa näyttäisi joltain mutaatiolta. 

Onneksi passikuvissa ei enää saa hymyillä, niin tuo virne jää pois. Mutta passikuvassa suu on tiukalla viivalla  todin sekin on parempi.

Sama. Toiset on vain valokuvauksellisia. Eihän kaikista olisi valokuvamalleiksi, monesti nämä mallit ei ole niin kauniita luonnossa, mutta kuvissa ovat, samaten normaaliihmisillä. Tiedän naisia jotka kuvissa hehkuvat ja ovat kauniita ja sitten luonnossa ovat melkeinpä rumia. Jokin kasvojen piirre tekee sen, mikä en tiedä.

Vierailija
1529/1558 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ilmestyi Jammu-setä!

Vierailija
1530/1558 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin aloin lukea näitä. Ihan mahtavia kuvauksia! Suomen kieli on rikas 😁 Mä näytän pahantuuliselta sammakolta.

Nauraa sai, onneksi on paljon muitakin kuvissa epäonnistujia. Mutta: joku kirjoittikin, parempi huono kuva, hyvä oikea ulkonäkö kuin toisin päin. Tuo kans huvitti, kun moni kuvaili karseaa otosta ja mukisematta heidät viranomaiset tunnistaa.

Oma kuva: isäni 75v, vakavasti sairas, osin kalju. Olen 60v nainen :( myös Juiceksi on kuvattu.

Vierailija
1531/1558 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä miltä näyttää?

Mä näytän ihan rättiväsyneeltä suurperheen äidiltä jolla on mustat silmän aluset ja kuka vihaa elämäänsä. Niin Burn outissa oleva kun voi olla ja tuo kuva olis vielä pidätys kuva 😂.

Onneksi ei ole kakaroita, eikä kyllä oo pidätettykään.

Vierailija
1532/1558 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo itseään peilistä, aivot muokkaavat kuvaa vähän selfiefilttereiden tapaan? Passikuvaasi katsot tavallaan objektiivisemmin, koska katsot vähän kuin jotakuta vierasta ihmistä??

Vierailija
1533/1558 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No virolaiselta, miespuoliselta roistolta näytän ( oon siis nainen)

Vierailija
1534/1558 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä näytän niiltä ruotsalaisten rotuoppikirjoissa olleista suomalaisten kuvista. leveä nenä ja pienet silmät ja tynnyripää ja ohut letti liimana päässä.

Vierailija
1535/1558 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytin passikuvassa todella kamalalta. Kunnes vierähti varmaan 10 vuotta ja hankin uuden passin. Alkoi se edellisen passin kuva näyttää aika kivalta uuden tullessa.

Vierailija
1536/1558 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytin ihan leveäposkiselta, blondatulta ryssältä :D Miten tuo passikuva saakin naaman venymään sivusuuntaan

Vierailija
1537/1558 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunalta jolla on silmät ja suu. Kuvaaja painosti laittamaan hiukset kireälle ponnarille ja lasit piti tietenkin ottaa pois,lopputulos on pelästynyt sukupuoleton peruna.

Eikä! Kyllä nää on ihania nää kuvaukset 😁

Vierailija
1538/1558 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran otattamassa passikuvan ja kuvaaja oikeasti sössi sen. Otti sen jotenkin viistosta niin että kasvot näytti aivan vääristyneiltä. Ei edes kysynyt käykö nämä vaan sanoi että kumpi kuva laitetaan. Marssin seuraavana päivänä toiseen liikkeeseen ja siellä osattiin ottaa kuva ilman mitään vääristymiä. Ja se jälkimmäisen liikkeen kuva hyväksyttiin siihen passiin.  Mielenkiintoista olisi testimielessä käydä useammassa liikkeessä ja vertailla kuvia, koska kaikki niitä ei todellakaan osaa ottaa.

Vierailija
1539/1558 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo itseään peilistä, aivot muokkaavat kuvaa vähän selfiefilttereiden tapaan? Passikuvaasi katsot tavallaan objektiivisemmin, koska katsot vähän kuin jotakuta vierasta ihmistä??

Aika huono selitys tuo selfiefiltteriselitys....

Vierailija
1540/1558 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kerran otattamassa passikuvan ja kuvaaja oikeasti sössi sen. Otti sen jotenkin viistosta niin että kasvot näytti aivan vääristyneiltä. Ei edes kysynyt käykö nämä vaan sanoi että kumpi kuva laitetaan. Marssin seuraavana päivänä toiseen liikkeeseen ja siellä osattiin ottaa kuva ilman mitään vääristymiä. Ja se jälkimmäisen liikkeen kuva hyväksyttiin siihen passiin.  Mielenkiintoista olisi testimielessä käydä useammassa liikkeessä ja vertailla kuvia, koska kaikki niitä ei todellakaan osaa ottaa.

Valokuvaajalla on kiire ottamaan kuva, ei ole aikaa edes kammata hiuksiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän