Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä

Vierailija
09.04.2020 |

Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D

Kommentit (1558)

Vierailija
1481/1558 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän jonkin sortin mafiosolta. Slaavilaiselta sellaiselta.

Vierailija
1482/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytän pohjanmaalaiselta emännältä. Minulla on etuhiukset, sellainen pitkähkö verho-otsis ja olin sen laittanut nätisti kuvaa varten. No ongelmaksi osoittautui, että hiukset peittivät korvat ja ne piti laittaa pinneillä kiinni ja tokihan minulla oli jakaus keskellä päätä. Ja kasvot tosiaan näyttää todella leveiltä, mitä eivät oikeasti ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näytän pohjanmaalaiselta emännältä. Minulla on etuhiukset, sellainen pitkähkö verho-otsis ja olin sen laittanut nätisti kuvaa varten. No ongelmaksi osoittautui, että hiukset peittivät korvat ja ne piti laittaa pinneillä kiinni ja tokihan minulla oli jakaus keskellä päätä. Ja kasvot tosiaan näyttää todella leveiltä, mitä eivät oikeasti ole. 

Siis hiukset piti laittaa pinneillä, ei korvat 😄

Vierailija
1484/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva näyttää siltä, kuin se olisi löydetty joltain Interpolin "10 most wanted" listalta.

Kurjinta on, että kukaan ei ole koskaan kyseenalaistanut henkkarien aitoutta :D

Vierailija
1485/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun on nostettu tämä ketju, nimittäin tämän ansiosta huomasin, että kohtahan on taas aika uusia henkilökortti.

Näytän kuvassa tarmokkaalta saalistajalta. Mutta samalla myös siltä kuin olisin kaljuuntumassa, mitä en ole. Tukka vain on asettunut todella typerästi, kuin otsan keskikohdassa olisi pieni harva tupsu ja sen kummallakin puolella tyhjää.

Vierailija
1486/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä korvat saa olla peitettynä, ei niiden tarvitse näkyä.

Vierailija
1487/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytän ihan sialta. Mutta olenkin tosi ruma ja rupsahtanut ja läski. Ja näyttäisin yhtä kanavalta ilman läskejäkin. 

Vierailija
1488/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti passikuva on kuin etsintäkuulutuksen kuva. Rikollisen. 

Vierailija
1489/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoisleuka, kuolleet silmät. Mä näytän ihan siltä mitä olinkin kuvaa otettaessa: influenssa puhkeamassa, kuume nousi neljäänkymppiin sillä puolen tunnin matkalla valokuvaamoon ja takaisin.

Vierailija
1490/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoni ovat levistyneet huomattavasti painonnousun myötä. Suu on epäsymmetrinen ja väärä. Se ei ole koskaan näyttänyt passikuvassa hyvältä, eikä se, ettei kuvassa saa nykyään edes hymyillä, ainakaan ole parantanut sitä kuvaa. Ja hiukset ovat miten sattuu.

Mutta olen jo vuosia sitten päättänyt, ettei sillä ole mitään väliä, miltä siinä passikuvassa näytän, koska vain virkailija näkee sen. Pääasia, että siitä tunnistaa naamani ja pääsee passintakastuksesta läpi. Lähinnä niillä valokuvaamoilla se ongelma tuntuu olevan, jos näyttää kuvassa pöljältä ja räjähtäneeltä. Eivät osaa olla naama peruslukemilla, kun kuvat valmistuvat.

Vierailija
1491/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän meksikolaisen naisvankilan lesbovartijalta. Kuvassa on niin voimakas kontrasti, että ruskeiden hiusten raidatkin katosi ja tilalla on vain musta massa. Naama on valottunut, nenästä näkee vain sierainten varjon. Ilme on haudanvakava, tämä nainen on kokenut kovia :'D

Vierailija
1492/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näytän ihan sialta. Mutta olenkin tosi ruma ja rupsahtanut ja läski. Ja näyttäisin yhtä kanavalta ilman läskejäkin. 

Et näyttäisi. Elävä ihminen näyttää aina kivalta, mutta valokuvassa useimmat meistä aivan hirveältä. Siihen on syynsä, miksi joistain tulee malleja ja näyttelijöitä, mutta sinusta ja minusta ei :D

Mutta toisaalta: elokuvissa näkee paljon rumiakin ihmisiä, jotka tekee hienosti roolinsa eikä heidän ulkonäköään edes mieti. Esim. Hannu-Pekka Björkman. Onko muka miesmalli? Ei ole, vaan tavallinen setä, mutta aivan upea ihminen ja hieno näyttelijä. Ei ulkonäkö merkitse juuri mitään, mutta käytös ja luonne aivan kaikkea.

Mä tykkään ihmisistä ihan riippumatta siitä, miltä ne näyttävät. Luonne ja asenne ratkaisee!

Toisaalta ilkeä tai pohjattoman typerä ihminen (esim. Tom Cruise, tunnettu lahkolainen ja idiootti) herättää vastenmielisyyttä riippumatta taivaallisesta ulkonäöstään.

Vierailija
1493/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä korvat saa olla peitettynä, ei niiden tarvitse näkyä.

Älä nyt takerru. Hiukset ei saa peittää kasvoja, mistä me tiedetään missä kohtaa henkilön korvat sijaitsee ja miten hiusmassa asettuu.

Vierailija
1494/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passikuva paljasti, että isäni on Vesa-Matti Loiri. Syyliä ei ole vielä näkynyt, mutta vielähän ne ehtii puhjeta nekin :(

🤣

Vierailija
1495/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän lihavalta perijältä nimeltä Katariina - ylikiloiselta vanhukselta leveine leukaperineni ja kaksoileukoineni ja meikkeineni. Yleensä en meikkaa enkä pidä korvakoruja, joten kun katson itseäni, voin kuvitella että tuo tyyppi sibeliusryppyineen istuu yksinään viinilasi kädessä jossakin homeenhajuisessa kartanossa :D

Vierailija
1496/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että on kohtalotovereita! :D mä en kehtaa omaa passikuvaa näyttää kellekään, nipin napin sille virkailijalle jos/kun pakko!! Aivan sairaan järkyttävä kuva.... ens vuonna onneks menee vanhaksi, mutta uusi tulee olemaan tuskin sen parempi :D

Vierailija
1497/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetin uuden passin Thaimaassa. Valokuvaaja fotoshoppasi (tuolloin 60-v.) naamani pirteäksi parikymppiseksi. Hän oli surullinen, kun kauniiksi eleeksi tarkoitettu työ jouduttiin uusimaan. 

Vierailija
1498/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et näyttäisi. Elävä ihminen näyttää aina kivalta, mutta valokuvassa useimmat meistä aivan hirveältä. Siihen on syynsä, miksi joistain tulee malleja ja näyttelijöitä, mutta sinusta ja minusta ei :D

Mutta toisaalta: elokuvissa näkee paljon rumiakin ihmisiä, jotka tekee hienosti roolinsa eikä heidän ulkonäköään edes mieti. Esim. Hannu-Pekka Björkman. Onko muka miesmalli? Ei ole, vaan tavallinen setä, mutta aivan upea ihminen ja hieno näyttelijä. Ei ulkonäkö merkitse juuri mitään, mutta käytös ja luonne aivan kaikkea.

Mä tykkään ihmisistä ihan riippumatta siitä, miltä ne näyttävät. Luonne ja asenne ratkaisee!

Toisaalta ilkeä tai pohjattoman typerä ihminen (esim. Tom Cruise, tunnettu lahkolainen ja idiootti) herättää vastenmielisyyttä riippumatta taivaallisesta ulkonäöstään.

Tää on niin totta. Muistan entiseltä työpaikalta nuoren naisen joka kieltämättä oli kaunis, mutta niin niin ruma sisältä kuin olla ja voi. Oli juoruinen, pahansuopa ja haukkui ihmisiä rumiksi muiden samanlaistensa kanssa selän takana. Nauraa tirskui toisen kanssa eläkeikää lähestyvän työkaverin ulkomuodolle ym.  Kaiken lisäksi tyrkytti itseään lähes jokaiselle edes hieman hyvännäköiselle miespuoliselle työkaverille. Ja kuinka ollakan ei kelvannut kellekään heistä. Kaiken kruunasi kun sain hänet pettämisestä ihan rysän päältä kiinni 😆. Sellainen "kaunis" nainen. Hänelle vanheneminen tulee olemaan tuskaa kun ei ole sitä hyvää luonnetta jota joku mies arvostaisi kun kaikki muu on rapistunut 🙂.

Vierailija
1499/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamani on leveä, ilme pelästynyt ja kuvaa on jotenkin terävöitetty liikaa niin että silmät seisoo päässä kuin jollain raivohullulla sarjamurhaajalla, joka on juuri käymässä uhrinsa kimppuun.

Vierailija
1500/1558 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naamani on leveä, ilme pelästynyt ja kuvaa on jotenkin terävöitetty liikaa niin että silmät seisoo päässä kuin jollain raivohullulla sarjamurhaajalla, joka on juuri käymässä uhrinsa kimppuun.

Tismalleen sama minulla! Yritin pitää silmät korostetusti auki, joten tuijotan kameraan psykoottisen intensiivisesti. Näytän siis oikeasti joltain Niuvanniemen kirvesmurhaajalta 😑