Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä

Vierailija
09.04.2020 |

Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D

Kommentit (1514)

Vierailija
1501/1514 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuva otetaan normaalilla kameralla, joka toistaa todellisuuden sellaisena kun se on ilman filttereitä ja optisia vääristelyjä. Muuten viranomaiset eivät voi olla varmoja, onko kyseessä sama henkilö.

Vierailija
1502/1514 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passikuva otetaan normaalilla kameralla, joka toistaa todellisuuden sellaisena kun se on ilman filttereitä ja optisia vääristelyjä. Muuten viranomaiset eivät voi olla varmoja, onko kyseessä sama henkilö.

Aika rumia ihmisiä suurin osa meistä sitten on 😁. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/1514 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti näin, mutta näytän omassa passikuvassani sarjamurhaajalta. Pelottaa näyttää sitä kenellekään, josko pelästyvät?

Vierailija
1504/1514 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän huolestuneelta, dementoituneelta hamsterilta. Kulmat vähän kurtussa, suu supussa ja tyhjät hamsterinposket roikkuen se näyttää kuvassa täysin poissaolevalta. Kuvanotto ei kiinnosta sitä pätkääkään ja se miettii vain mihin hittoon se jättikään sen pähkinät, vai oliko ne siemenet..

Vierailija
1505/1514 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa poskessa jäätävä "menkkaetkojen" finni, pienet hikoilut ennen kuvaa menoo duunissa ja hiuksista näkee sen, silmät tuijottaa tyhjää ja vois luulla, et päihteillä osuutta asiaan. Vähän sen näkönen, et uutisiin otsikolla "Älä lähesty kuvan naista! Voi olla sekavassa tilassa sekä aggressiivinen, soita suoraan 112" xD Tällä kertaa viel aattelin, et vois jopa onnistuu kuvat mut joo ihan kaikkee muuta oli lopputulos 🤣 yllätyyys

Vierailija
1506/1514 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän passikuvissa aina juice leskiseltä. Kaljulta ponihäntäiseltä pallinaamalta.

Oikeasti minulla on todella paksu tumma tukka, mutta kupera otsani tekee sen ettei se näy kuvissa.

Ylipäänsä olen kauhean epävalokuvauksellinen. Lisäksi toinen silmäni katsoo aina valokuvissa päättäväisesti kieroon, muuten ei. 

Vierailija
1507/1514 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamera ei toista todellisuutta sellaisena kuin se on, koskaan. Se latistaa liikkuvan kolmiulotteisen maailman liikkumattomaksi ja kaksiulotteiseksi.

Lisäksi jokainen vähänkään valoilla leikkinyt tietää, miten paljon valon värisävy ja tulokulma vaikuttaa valokuvan lopputulokseen. Normaalisti missään ei ole sellaista valaistusta kuin passikuvien otossa: kylmää, kovaa, kirkkaan valkoiata migreenivaloa. 

Vierailija
1508/1514 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole vale. Passikuvassa näytän ihan Keijo Keripukilta. Siis se Oululainen valtaisan suosittu youtubetähti ja mediapersoona.

-Kylmät kädet Ry

Vierailija
1510/1514 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt vankikarkuri. Hiukset näyttää siltä, että niitä ei ole kammattu viikkoon. Se on outo homma, koska kampasin ne ennen kuvaa. Ilme on sellainen kuin kiinni jääneellä katkurilla. 

Vierailija
1511/1514 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naamani on leveä, ilme pelästynyt ja kuvaa on jotenkin terävöitetty liikaa niin että silmät seisoo päässä kuin jollain raivohullulla sarjamurhaajalla, joka on juuri käymässä uhrinsa kimppuun.

Kuvailit just mun passikuvan

Vierailija
1512/1514 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkkarin kuva tai peili aamulla näyttää keski-ikäseltä myrkkyhoitajalta, vaikkei ole sellaisia taipumuksia eikä myrkyllinen. :D

Vierailija
1513/1514 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaaja pyysi mua katsomaan suoraan kameran lissin  keskellä  olevaan kohtaan , joten mulla on ihan kuin silmät kierossa, passi kuvassa!!  Pitää kai pistää silmät ristiin, jos passiaan joutuu näyttämään, että tulli tunnistaa? Jopa passin antanutta virkailijaa nauratti, vaikka yritti  piti pokkaansa,  kun  minä katsoin  heti siinä passiani ja tokaisin:  Ei helkkari, mullahan on silmät kierossa  tossa kuvassa miten minä pääsen tullista läpi hah hah haa!?    Virkailija yritti lohduttaa sanoen , että ihan hyvä kuvahan se on, mutta  kyllä sitä nauratti  edelleen kuitenkin ? Niinpä ! 

Vierailija
1514/1514 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaaja pyysi mua katsomaan suoraan kameran lissin  keskellä  olevaan kohtaan , joten mulla on ihan kuin silmät kierossa, passi kuvassa!!  Pitää kai pistää silmät ristiin, jos passiaan joutuu näyttämään, että tulli tunnistaa? Jopa passin antanutta virkailijaa nauratti, vaikka yritti  piti pokkaansa,  kun  minä katsoin  heti siinä passiani ja tokaisin:  Ei helkkari, mullahan on silmät kierossa  tossa kuvassa miten minä pääsen tullista läpi hah hah haa!?    Virkailija yritti lohduttaa sanoen , että ihan hyvä kuvahan se on, mutta  kyllä sitä nauratti  edelleen kuitenkin ? Niinpä ! 

Oli varmaan aloittelija, eikä ollut vielä harjaantunut nauramaan sisäänpäin asiakkaiden passitaiteellisille naamatutkielmille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi