Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
Mä näytän mun ajokortissa ihan psykopaattisarjamurhaajalta. Mulla on siinä todella pelottavan näkönen katse! Passikuvat onneks otetaan 5 vuoden välein, eikä niihin oo sattunut mitään noin järkyttävää.
Olen kuvitellut olevani ihan tavallisen näköinen 36 vee nainen. Passikuvasta kuitenkin minua tuijottaa ikääntynyt kosteasilmäinen vihikoira. Jatkossa pitänee matkustaa lentokoneen ruumassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä näytän mun ajokortissa ihan psykopaattisarjamurhaajalta. Mulla on siinä todella pelottavan näkönen katse! Passikuvat onneks otetaan 5 vuoden välein, eikä niihin oo sattunut mitään noin järkyttävää.
Sain melkeen paskahalvauksen kerran ku olin hukannut lompakkoni ja Facebookissa sen löytäjä jakoi julkisesti tota ajokortin kuvaa :D
Pahinta on se kun huomaan, että näytän vanhassa passikuvassani ihan hyvännäköiseltä verrattuna siihen naamaan, joka peilistä katsoo. Tämä on ennättänyt tähän 55 vuoden ikään tapahtua jo useamman kerran.
Ja joka kerta uusi passikuva näyttää ihan hirveältä.
Minun passikuvani esiteltäisiin tv:ssä sanomalla epäilty on aseistettu ja vaarallinen.
-M43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti passikuva kertoo kadun totuuden.
Se kertoo sen minkä passikuva kertoo. Ei näytä livenä samalta. Eikä tarvitse kuvitella itsestään mitään liikoja.
Edesmennyt äitini meni muinoin valittamaan kuvaajalle, että huonoja kuvia. Kuvaaja totesi, että kuva on sellainen kuin on mallikin. 🤣
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi näytän kuvissa aina rumalta, mutta luonnossa paremmalta ja freesiltä. Moni on sanonut niin. Ystäväni näyttää kuvissa nätiltä, mutta luonnossa ei. Mistä tämä johtuu?
Ainakin kerran luin ammattikuvaajan sanovan että pehmeät piirteet (esim. naamassa) on vaikeampi kuvata hyvin. Joku valojuttu se on, siis miten kamera tarttuu valoon. Linssi tietty vaikuttaa myös.
Passikuva saattaa näyttää ihan ok:lta kuvana. Mutta sen jälkeen kun se on painettu siihen korttiin ja siihen on laitettu päälle sellainen ihmeellinen kiemurakuviointi, niin se näyttää hirveältä eikä enää yhtään alkuperäiseltä kuvalta saati itseltä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä noissa passikuvissa tapahtuu mutta lopputulos on poikkeuksetta hirveä. Mulla oli niin outo kuva etten meinannut päästä lentokentällä passiautomaatin läpi. Piti ottaa monta kertaa uusiksi.
Nuorestakin saa ruman kuvan jos osaa oikein ottaa. Kun taas kun firman esittelykuvaan kun saa laittautua ja olla, kaikki on hyvän näköisiä.
Mikä se muuten on se kiemurakuvointi ja mikä sen funktio on? Henkilökortissa siis.
Juuri kävin ottamassa uuden kuvan. Järkyttävä turvotus naamassa kortisonin takia. Iski sieluun ja sydämeen nähdä pärstänsä valokuvaamon tietokoneen ruudulla.
Varmaan joku sellainen juttu, että vaikeuttaa kortin kopiointia. Ihan kuin ne hologrammit ja läpinäkyvät jutut ja kaikki erikoisuus pinnassa.
Näytän kuvassa henkilöltä, joka on etsintäkuulutettu täyttä ymmärrystä vailla olevana tehdystä veriteosta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi viisumikuva, jota en vuosien jälkeenkään ole kehdannut näyttää puolisolleni. Oon niin kaamean ja sairaan limapallon näköinen. En tiedä, miksen ole heittänyt niitä ylijäämäkuvia pois. Kaapissa ovat, ja pelkään, että jos joku löytää ne niin ei puhu mulle enään koskaan.
Mä laitoin kaikista kamalimmat passikuvat sinitarralla keittiön kaapin oveen. Nauratti aina ku katoin niitä. Mutta yhtenä päivänä ne oli kadonneet. Miksiköhän? :D
Miksi passikuvassani on masentunut maaorava?
Mikä nyt sitten on oikea viranomaisten ohjeistus näissä kuvien otoissa? Jos siis käyttää silmälaseja/piilareita.
Saako niissä käyttää kuvissa jompaa kumpaa? Silmälaseista sanotaan, että yleensä varminta olla kuvanotto hetkellä ilman, mutta entäs piilarit (ihan normaalit) ei siis värilliset?
Mun passissa on sellainen amerikkalainen perusnisti. Siis sellainen, joita näkee noissa jenkkipoliisien julkaisuissa, kun kadulta on napattu talteen pitkän linjan sekakäyttäjä, joka myy itseään seuraavasta annoksesta.
Hirveästi en ollut "onneksi" muuttunut 5 vuodessa mutta kaksoisleukaa pukkaa ja muutenkin leuanalus ruma. Näytän ihan sellaiselta ettei tiedä onko nainen vai mies vai mikä lie eli ei ruusu mutta ehkä joku ohdake pellolta. :(
Aiemmat passikuvat olivat toki ihan järkyttäviä, mutta niissä sentään näytin itseltäni. Nyt viimeisimmässä 42-vuotiaana otetussa näytän ihan omalta mummoltani, enkä ollut henkisesti valmis tähän yhtäkkiseen rupsahtamiseen.
Minulla toinen silmä roikkuu kuvassa kuin halvauksen saaneella. Hiukset ovat kireällä ponnarilla ja jotenkin väritys menee niin, että näytän kaljulta. Olen 48-vuotias nainen.