Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä

Vierailija
09.04.2020 |

Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D

Kommentit (1428)

Vierailija
1381/1428 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kerrottu että ne kuvat otetaan sellaisella tekniikalla että tietyt kohdat ja piirteet korostuu järkyttävän paljon, ja  omissa silmissä vääristyneesti, siitä syystä että viranomaiset osaavat tunnistaa kuvista henkilöitä sellaisten ominaisuuksien perusteella mihin me siihen kouluttamattomat tavikset ei pystyttäisi. Esimerkiksi luuston perusteella.

Vierailija
1382/1428 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän siltä että en ole nukkunut viikkoon ja olen ärsyyntynyt ja suunnittelen jotain pahaa henkirikosta. Todellisuudessa nukun aina hyvin ja kuvanottohetkellä olin hyvällä päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/1428 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiire kortin kanssa joten säntäsin räntäsateessa kuvaamoon. Naama punotti, pää märkä räntäsateesta, vähän kammalla yritettiin suoristella hiuksia ojennuksiin kun harjaa ei tullut mukaan, ja ilme sattui kuvassa olemaan kuin missäkin poliisin rikollisnaamakuvassa kun kuvaaja käski pistämään ilmettä enemmän neutraaliksi eikä hymyilemään ja meni vähän yli :D

Sitä sitten sai tuijotella 5 vuotta ennen kortin uusimista. Uusi kortti tuli hankittua vähän paremmalla ajalla ja kuvakin oli edelliseen verrattuna siedettävä. 

Vierailija
1384/1428 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on semmonen "resting bitch" naama eli ellen hymyile, niin näytän ihan luotaantyöntävältä.

Täällä ei saa itse ottaa kuvaa kansalliseen henkilökorttiin saati passiin, vaan pitää mennä poliisilaitokselle. Niillä on laitteet ja kuvaajat, lisäksi täytyy ojentaa etusormet laitteeseen että saavat kuvata sormenjäljet.

Se muija sanoi että yhtään ei saa hymyillä vaan naama peruslukemilla vaan.

No tulos oli mikä oli, onneksi sitä ei tarvi ihan joka välissä näyttääkään.

t. Ruotsinsuomalainen

Vierailija
1385/1428 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen näyttänyt passikuvissa most wanted/persunaamarilta.

Vierailija
1386/1428 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi näytän kuvissa aina rumalta, mutta luonnossa paremmalta ja freesiltä. Moni on sanonut niin. Ystäväni näyttää kuvissa nätiltä, mutta luonnossa ei. Mistä tämä johtuu? 

Vierailija
1387/1428 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimme hyvin käyttää äitini kanssa samaa passia. Näytän nimittäin uudessa passikuvasssani ihan 86 vuotiaalta. Olen itse 55 vuotias.

Vierailija
1388/1428 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän 72vuotiaalta äidiltäni. Olen 45vuotias.

Vierailija
1389/1428 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle 60v oli järkytys kun kävin passikuvassa. Siinä totesin että olin tullut vanhaksi. Kuvaajanainenkin totesi että sitä ei itse huomaa. Nyt 70vuotiaana se jo tuntuukin että on tullut vanhaksi. Minulla on vanha henkilötodistus tallessa jossa on kuva 18 vuotiaana. No ehkä näissä vähän eroa jo on =).

Vierailija
1390/1428 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin mennä Tinderiin ja laittaa ajokortin kuvan sinne. Tietää, että löytää tosi rakkauden.

Tosi Rakkaus: "Lihava pultsari akkahan se siellä. Tuota voisin hoivata jaloilleen"

Vierailija
1391/1428 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidön perheen passikuvat kun laittaa vierekkäin niin se on kuin kattois etsintäkuulutettujen listaa poliisiasemalla.

Samma här🤣

Vierailija
1392/1428 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän gangsteripalkkamurhaajalta passikuvassa.

Vierailija
1393/1428 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytän 72vuotiaalta äidiltäni. Olen 45vuotias.

Miten osuva kuvaus. Melkein just pelkää tätä asiaa. Henkkarin kuva näyttää itä-eurooppalaiselta tädiltä täällä.

Vierailija
1394/1428 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apaattinen ja surkea vankimuija joka oli kyllä hyvällä tuulella kuvaan mennessään. Et se täälläkin 

Vierailija
1395/1428 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän sellaiselta rumankauniilta, eli vähän samaan tyyliin kuin äiti olisi kihartanut hiukseni typerästi ja vanhanaikaisesti alaspäin luokkakuvaa varten.

Vierailija
1396/1428 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti passikuva kertoo kadun totuuden.

Se kertoo sen minkä passikuva kertoo. Ei näytä livenä samalta.  Eikä tarvitse kuvitella itsestään mitään liikoja. 

Vierailija
1397/1428 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin mahtava vertaistukiketju että oikein hykerryttää! Moni on kuvaillut kasvojenpiirteitä tyyliin Aileen Wuornos johon itsekin lukeudun passikuvan perusteella. Itselläni alkaa olla aika uusia passi, joten kiitos sinulle joka vinkkasit Gigantin automaatista! 🙂 

Vierailija
1398/1428 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän ihan pystyyn kuolleelta. Kamala iho ihan läiskikäs ja punainen. Lisäksi naama valahtanut alaspäin kuin esim 5 vuotta sitten ole tosi sievät kasvot.

Vierailija
1399/1428 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytän kuvassa kultahamsterilta, joka on käynyt pöllimässä tammenterhokätkön. Järkyttävän suuret kuhmuraiset posket ja epäuskoinen ilme,

Se jäykistynyt odottava tuijotus jota harvemmin on oikeasti. 

Vierailija
1400/1428 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette varmaan sivuprofiilista kivemman näköisiä kuin suoraan edestä päin. Itsellä on karmea sivuprofiili. Niinpä näytän passikuvassa aina paljon paremmalta kuin irl tai muissa kuvissa, koska passikuvat otetaan suoraan edestä ja sivuprofiili ei näy millään tavalla. Mutta irl merkitsee enemmän kuin passikuvat ja irl ihmiset näkee sen sivuprofiilin. Eli parempi niin päin, että irl näyttää paremmalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi