Kävin juuri Helsingissä ulkona 2vko tunnollisen karanteenini jälkeen ensimmäistä kertaa, mitä vit%%ua ihmiset!
Töölössä kentällä 10-15 ukon porukka pelaa katulätkää, mitä helvettiä oikeesti!
Tänkö takia itse kärsin karanteenissa tunnollisesti?
Nyt alkaa usko menemään oikeesti.
Kommentit (394)
Todetuista koronavirustapauksista yli puolet asuu Espoossa, Helsingissä ja Vantaalla! Eikö tämä kerro aikamoisesta välinpitämättömyydestä? Itse olen ollut nyt 4 viikkoa kotikaranteenissa ja käynyt vain kerran viikossa aamusella kaupassa ostamassa muonaa varastoon ja käyttöön. Vessapaperia en ole hamstarnnut ja käsidesiä tein itse Sinolista, vartalorasvasta ja sitruunasta. Diabetestani olen hoitanut huolella. Tällä viikolla täytyy käydä apteekissa, ennen kuin uusmaalaiset vapautetaan villiin luontoon.
Eipä tässä koulujen kiinni pitämisessä tunnu olevan enää järkeä, kun lapset leikkivät keskenään ihan normaalisti. Hallitus on tainnut jotain mainita siitä, että ei nyt oltaisi porukassa, mutta harvoin sinne trampoliinille 10 henkeä muutoinkaan mahtuu. Yli 10 hengen tapaamisista ei muutenkaan seuraa muuta kuin poliisin neuvoja. Pääministeri Marin taisi ennen turhaa Uudenmaan "sulkua" (=työssäkäyvät pendelöivät normaalisti) toivoa, että ihmiset ei lähtisi mökeille ja palaisi sieltä. Savossa mökkeilevä Olli Rehn on hyvä esimerkki siitä, mitä merkitystä näillä toiveilla todellisuudessa on.
Rajoitukset voisi jo lopettaa ennen kuin maa on kokonaan perikadossa.
Kaikille jotka eivät tottele karanteenia niin 1000e sakko että napsahtaa,kyllä oppivat tekemään mitä kehotetaan,,jos sitten menis tonne aivokoppaan
Rajoitukset pois vaan. Katotaan sitten kun koko paska romahtaa ja ruumiita kärrätään. Ihmiset on niin idiootteja, että ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa: joko nuo rajoitukset ovat pitäviä, niitä vahditaan ja niiden rikkomisesta rangaistaan oikeasti eikä leikisti, tai sitten laissez faire, tehkää niin kuin parhaaksi näette. Nyt on joku outo välimuoto, mikä ei riitä. Se on siis joko tahi.
Isovanhemmilta onnistui sotiminen ja Suomen jälleenrakennus. Meiltäkö ei onnistu edes kotisohvalla kalsareissa oleminen?
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun minä haluan... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se ärsyttää. Olen töissä riskiryhmän parissa. En ole viikkoihin käynyt kuin töissä/ kotona. En käytä edes julkisia, pyöräilen. En käy kaupassa. Lapset eivät ole saaneet tavata ketään, eivät mene pihalle jos siellä on muita leikkimässä.
Sitten toiset tuolla elävät normaalia elämää, tapaavat ystäviä, käyvät kaupoilla joka päivä jne.Ja näistä omista varotoimista huolimatta olen varma että saan Koronan. Joku sen vielä meidän osastolle tuo, sitten ollaan pulassa.
Sama tilanne ja tämän vuoksi 4 viikon ulkonaliikkumiskielto olisi ainoa oikea ratkaisu. Töissä saisi käydä vain kriittistä työtä tekevät. Kaupassa saisi käydä vain 1 perheenjäsen kerrallaan ja kaikenlainen ulkoilu olisi kielletty. Poliisit vaihtimaan ulkonaliikkumiskieltoa. Nyt kun ihmiset paskat piittaa suosituksista koronakriisi pitkittyy.
Päinvastoin. Koronakriisin kesto lyhenee, kun rajoitukset vapautuvat. Tällöin käyrä jyrkkenee ja menee nopeammin ohi isossa mittakaavassa. Kyse on siitä, että käyrän jyrkkyys ei ylitä kriittistä rajaa, jolloin hoitopaikat loppuvat sairaalassa. On täysin järkevää höllätä rajoituksia ja sitä kautta saada kriisi nopeammin ohi, jotta emme velkaannut kuoliaaksi.
Sinä varmasti suostut vapaaehtoiseksi hoitamaan näitä ovista ja ikkunoista sairaaloihin tulvivia koronapotilaita ja ilman asianmukaisia suojavarusteita?
Raha on vain rahaa...
Vierailija kirjoitti:
Rajoitukset pois vaan. Katotaan sitten kun koko paska romahtaa ja ruumiita kärrätään. Ihmiset on niin idiootteja, että ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa: joko nuo rajoitukset ovat pitäviä, niitä vahditaan ja niiden rikkomisesta rangaistaan oikeasti eikä leikisti, tai sitten laissez faire, tehkää niin kuin parhaaksi näette. Nyt on joku outo välimuoto, mikä ei riitä. Se on siis joko tahi.
No ei ole joko tahi. Kyllä nuo rajoitukset on jo nyt tepsineet jossain määrin. Niitä pitäisi vaan kiristää. Suomessa on moniin muihin maihin verrattuna aika hyvä tilanne. Yritetään pitää se sellaisena, ja tehdään kaikki vielä paremmin!
Raha on rahaa. Elämä on elämää. Jos menettää rahaa, sitä on aina mahdollista saada takaisin. Jos menettää elämän, sitä ei voi saada takaisin.
Miksi käyrää pitäisi vain taittaa kun tauti olisi melko pian nujerrettavissa tiukalla muutaman viikon karantenilla. Ilman karanteenia tämä leviää laajalle suomessa ja kestää ikuisesti
Sibeliusmonumentin vieressä oli jätskikiska auki ja mukavasti kerännyt porukkaa. Samoin Regatta. Yhteiskunnnan toiminnalle ehdottoman tärkeitä palveluja, ehdottomasti. Huhtikuun alussa harvoin kiskat pääsee edes voitolle, joten aika itsekästä.
Minä ainakin olen mieluummin köyhä ja elossa kuin rikas ja kuollut.
Eroa Marin! Singaporen johto tässä vastaavassa tilanteessa tämmöisessä muutenkin eristäytyneessä maassa olisi jo kukistanut viruksen. Täällä se vaan leviää ja leviää...
Jos koronapotilaita hoitamaan käsketty saa koronatartunnan, se tarttuu esim. kotona etätyötä tekevään puolisoon ja perheen toinen elättäjä kuolee, kuka korvaa?
Viikonloppuna rautakaupan parkkipaikka aivan tukossa. Ihmisillä on selvästi aikaa tehdä välttämättömiä terassi-, maalaus- ja muita pihahommia.
Vierailija kirjoitti:
Eroa Marin! Singaporen johto tässä vastaavassa tilanteessa tämmöisessä muutenkin eristäytyneessä maassa olisi jo kukistanut viruksen. Täällä se vaan leviää ja leviää...
Todella typerä kommentti, jopa perzulta. Mitä auttaisi hallituksen ero? Onkohan sinulla edes mitään käsitystä, miten siellä Singaporessa toimittiin? Joka tapauksessa, toinen aalto siellä nostaa päätään. Ei ole niin helppoa tämän viruksen kukistaminen, turha mitään politiikkaa siihen sotkea.
Ihmiset lenkkeilee, Porissa hajotettu sadan nuoren kokoontuminen, salit auki ja jätskikiskat. Onhan se jo nähty ettei "suositukset" toimi. Yrityksille kyllä raha kelpaa jos kielto ei ole ehdoton. Sale neuvoi nyrkkiä mutta se ei viisikolle käynyt vaikka olisi kansakunnan etu. Vanhasen mukaan se "sotkisi valtasuhteita". Ilmeisesti hän ei koko asiaa ymmärtänyt koska eihän nyrkillä edes olisi valtaa. Hjallis tweetasi oikein "mitä väliä sillä kuka tätä ehdotti, kriisissä tarvittas parhaat asiantuntijat käyttöön"
Tarvitaan ulkonaliikkumiskielto ison sakon uhalla. Kumpi mielestänne parempi?
a) Nykyinen meno ja eristys jatkuu jouluun
b) Kaikki 1kk kotona ehdoton ulkonaliikkumikielto, tauti hävinnyt sen jälkeen pois
B)
Ja aikun mä nauttisin, kun osa porukasta hyppis seinille kun se ois niiiiin rankkaa
Mutta kun minä haluan... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se ärsyttää. Olen töissä riskiryhmän parissa. En ole viikkoihin käynyt kuin töissä/ kotona. En käytä edes julkisia, pyöräilen. En käy kaupassa. Lapset eivät ole saaneet tavata ketään, eivät mene pihalle jos siellä on muita leikkimässä.
Sitten toiset tuolla elävät normaalia elämää, tapaavat ystäviä, käyvät kaupoilla joka päivä jne.Ja näistä omista varotoimista huolimatta olen varma että saan Koronan. Joku sen vielä meidän osastolle tuo, sitten ollaan pulassa.
Sama tilanne ja tämän vuoksi 4 viikon ulkonaliikkumiskielto olisi ainoa oikea ratkaisu. Töissä saisi käydä vain kriittistä työtä tekevät. Kaupassa saisi käydä vain 1 perheenjäsen kerrallaan ja kaikenlainen ulkoilu olisi kielletty. Poliisit vaihtimaan ulkonaliikkumiskieltoa. Nyt kun ihmiset paskat piittaa suosituksista koronakriisi pitkittyy..
Höpöhöpö, seuraaaksi alkaa rajoitusten purkaminen, ei tiukennus.
Ei ihmisillä näytä olevan huolen häivää. Läheisen tilan parkkipaikat oli turvoksissa, leikkipaikka ja ulkoilupolut täynnä väkeä. Kova tuuli, räkä ja yskökset kiittää.