Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin juuri Helsingissä ulkona 2vko tunnollisen karanteenini jälkeen ensimmäistä kertaa, mitä vit%%ua ihmiset!

Vierailija
09.04.2020 |

Töölössä kentällä 10-15 ukon porukka pelaa katulätkää, mitä helvettiä oikeesti!
Tänkö takia itse kärsin karanteenissa tunnollisesti?
Nyt alkaa usko menemään oikeesti.

Kommentit (394)

Vierailija
1/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siitä ollut puhetta että jos vaikka tavataan porukka skeittaajia yhdessä, poliisi kehottaisi heidät hajaantumaan?

Mutta sitten tuollainen isolla porukalla pelaaminen on ok? Nyt en tajua.

Vierailija
2/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tänään pussikaljajengit puistossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä erikoista tuossa on? Naapurin kaksioon lappasi juuri 10 hengen pussikaljaporukka.

Vierailija
4/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittakaa poliisille aina kun näätte porukoita

Vierailija
5/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos se porukka oli koronan sairastaneita ja jo parantuneita? Ei voi tietää.

Vierailija
6/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin just kaupassa ja siellä oli hemmetisti kersoja karkkiostoksilla. Jonossa vielä pari natiaista tunki ihan iholle, vaikka lattiaan on teipattu ne turvavälit. Inhottaa noiden käytös muutenkin, mutta ei voi muiden lapsia komentaa ei.

Muutenkin kun ympärilleen katselee niin suurin osa ulkona pyörivistä ja hyörivistä on lapsia. Hyörikööt ja ymmärrän - tylsäähän se on kotona kökkiä ja vaikea niille on näkymätöntä vaaraa perustella, mutta hey. Jotain hiton rajaa! Onko ihan mahdotonta sanoa niille pennuilleen, että menkää jos on pakko, mutta älkää laumaantuko julkisille paikoille aikuisten pakollisia askareita estämään. Yök.

Vierailija
7/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on karua todellisuutta koronasuomessa, tai pikemminkin koronamaailmassa. Itse olin eilen ensimmäistä kertaa valmiuslain aikana keskellä päivää kaupassa ja järkytyin siitä, että meininki oli, kuin mitään kriisiä ei olisi olemassakaan. Väkeä oli paljon ja kukaan ei väistellyt ketään. Itse menin vastaantulotilanteessa hyllyjä hipoen ja vastaantulijat käyttivät vain tekemääni tilaa hyväkseen ja posottivat keskellä käytävää. Käytävillä myös juteltiin tuttujen kanssa kaikessa rauhassa turinoiden ja tietenkin niin, että toinen toisella ja toinen toisella puolella käytävää niin, että minun oli pakko mennä siitä välistä niin, että molempiin jä väliä korkentaan puolimetriä, eikä keskustelu loppunut edes kohtaamishetkellä, eli minä siis jouduin kävelemään heidän räkäpilvensä läpi. Sekä kauppaan mennenssä, että kaupasta lähtiessä olin ainoana käsienpesualtaalla ja silti kaikki asiakkaat näkyi asioivan paljan käsin.

Teinit taas kulkevat tiiviisti isoissa laumoissa ja nyt on katukuvaan ilmestyneet myös mopojengitkin.

Minä olen ainakin menettänyt kaiken toivoni ihmisapinan suhteen. Vaikka evoluutio on muuttanut ulkomuotoa paljonkin, niin pääkopan sisus ei ole kyllä juurikaan muuttunut puusta laskeutumisen jälkeen.

Vierailija
8/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama oli jyväskylässä. Olipa tosi kiva käydä 3 viikon jälkeen ulkona normaaliin aikaan ja huomata, että ihan normaalisti siellä ihmiset liikkuvat eikä kenelläkään maskeja tai mitään.

Vierailija
9/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko koronassa vai tulitko ulkomailta?

Vierailija
10/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nämä tungeksivat ihmiset ovat? Itse asun Helsingin lähiössä ja kyllä on hiljaista. Kaupoissa ihmiset todellakin väistelevät toisiaan, paria tolloa poikkeusta olen nähnyt, mutta niitä on kaikkina aikoina aina. 

Vierailija
11/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittakaa poliisille aina kun näätte porukoita

Miten poliisille soitetaan? Mikä numero?

Vierailija
12/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ärsyttää. Olen töissä riskiryhmän parissa. En ole viikkoihin käynyt kuin töissä/ kotona. En käytä edes julkisia, pyöräilen. En käy kaupassa. Lapset eivät ole saaneet tavata ketään, eivät mene pihalle jos siellä on muita leikkimässä.

Sitten toiset tuolla elävät normaalia elämää, tapaavat ystäviä, käyvät kaupoilla joka päivä jne.

Ja näistä omista varotoimista huolimatta olen varma että saan Koronan. Joku sen vielä meidän osastolle tuo, sitten ollaan pulassa.

Vierailija
13/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt pariin otteeseen kaupassa Uudenmaan pikkukunnassa, ajanut tunnin yhteensuuntaan päästäkseni pikkukauppaan ostoksille. Oletus oli, että siellä olisi vähemmän ihmisiä kuin täällä Helsingissä. Vielä mitä. Molemmissa hengasi porukkaa åuodin täydeltä, vanhukset juttelivat keskenään, lapset ostivst karkkia, yksi äiti piti maitokaapin edessä rauhassa juoruilupuhelua kaverinsa kanssa, ihmisiä pienessä pikkukaupassa 20-30 yhtäaikaa.

Olen myös käynyt pk-seudun laidalla halpahallissa - parkkipaikka täynnä ja eläkeläisiä viettämässä siellä aikaa. Sekä Helsingissä meinasin mennä puutarhamyymälään, mutta käännyin ovelta, lun siellä sisällä jonotti n 15 henkilöä kylkikyljessä kassalle.

Luovutin ja tilasin apteekkitarvikkeita netistä. Arvatkaa, mistä ne piti noutaa? Täpötäydestä R-kioskista!

Vierailija
14/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen kaupassa ja mietin, että kyllä on paljon pönttöä sakkia liikkeellä. Isoja perheitä, pariskuntia ja nuorisoporukoita kauppa täynnä. Eläkeläiset piti torikokousta keskellä kauppaa ihan vanhan malliin.

Miksi sinne kauppaan pitää mennä koko perheen kanssa tällaisena aikana? Kauppaketju oli itsekin suosittanut yksinasiointia kaupassa, mikäli se on mahdollista. Toki esim yksinhuoltajalla ei ole vaihtoehtoa, mutta en puhu nyt niistä.

Yritin valita vielä hiljaisemman ajan kaupassa käyntiin, mutta epäonnistuin.

Onko niin, että näkymätön vaara ei kiinnosta ennen kun osuu kohdalle... Kummasti oli tänäänkin iso hyppäys sairastuneissa sairaanhoitopiirissämme.

Turhauttaa, kun itse yrittää tehdä kaikkensa, että taudin leviäminen pysähtyisi.

Vierailija
15/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko koronassa vai tulitko ulkomailta?

Ulkomailta.

ap

Vierailija
16/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ihmettelen täällä Laitilassa, aivan kuin korona olisi jo ohi. Kaupassa ihmiset puski lähelle koko ajan, vallankin kun myyjä otti heti toisen asiakkaan jälkeeni vaikka minulla oli pakattavaa 3 kassia Jouduin runnomaan nopeasti kaikki sipist sun muuta pusseihin kun ei voinut antaa tulla sen toisen, tulihan se aivan liian lähelle. Sanoin myyjälle, että hyvää pääsiäistä sulle. Joissain hyvissä kaupoissa myyjä odotuttaa seuraavaa asiakasta jotta pakkaava pääsee pois. Vaihdan varmana kauppaa jos sairastun, en saa koronaa muualta nyt ollenkaan jos käyn kerran viikossa kaupassa ja desinfioin kädet jo kaupassa ja vien kärryt vartalolla ja omista kasseista pitämällä kiinni Desaroin kädet myös heti autossa, pesen kätöset kotona ja laitan taas deskoa. Kyseessä EI ole Laitilan paras, eli pieni sekatavara ruokakauppa kekskustassa niin ja en ole mikään turhan pelkuri vaan sairastan synnynnäistä sairautta jonka kanssa vaan pitää elää ja olla työelämässä.

Vierailija
17/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kaupungissa ainakin on hiljaista. Ruokakaupassa saa ihan yksin kulkea, tai no myyjiä näkyy keräämässä tilattuja tuotteita. Ketään ei näy hengailemassa missään. Seudulla taisi olla 12 tartuntaa kun viimeksi katsoin...siihen nähden rajoituksia noudatetaan kyllä todella kuuliaisesti!

Vierailija
18/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittää pääsiäinen Lauttasaaressa, paikka todennäköisesti sakeana liikkujia koko pääsiäisen.

Vierailija
19/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mutta hei. Te olette toiminnallanne hillinneet viruksen leviämistä. Minä en esimerkiksi enää voi kun sairastin jo.

Vierailija
20/394 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteerikot voivat pysyä karanteenissa loppuelämänsä. Täysin hölmöläisten touhua nämä rajoitukset. Koronaan kuolevat olisivat kuolleet suurin osa muutenkin parin vuoden kuluessa. Näillä rajoituksilla tullaan tappamaan ihmisiä vielä kymmeniä vuosia, koska rahaa ei riitä mm. terveydenhuoltoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi