Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin juuri Helsingissä ulkona 2vko tunnollisen karanteenini jälkeen ensimmäistä kertaa, mitä vit%%ua ihmiset!

Vierailija
09.04.2020 |

Töölössä kentällä 10-15 ukon porukka pelaa katulätkää, mitä helvettiä oikeesti!
Tänkö takia itse kärsin karanteenissa tunnollisesti?
Nyt alkaa usko menemään oikeesti.

Kommentit (394)

Vierailija
301/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurit ovat töissä ns. kriittisillä aloilla ja toisella etenkin on kohonnut tartuntariski. Heidän lapsensa ovat muutaman päivän viikossa päiväkodissa. Silti he käyvät isovanhemmilla, heillä käy vieraita, lapset näyttävät leikkivän pihan muiden lasten kanssa (kuulin kun toinen vanhemmista houkutteli naapurin lapsia pelaamaan yhdessä), lapset kiersivät virpomassa jne. Turvaväleistä ei nähtävästi ole lapsille puhuttu mitään, tai ainakin käytännössä ovat ihan muiden iholla ja haahuilevat tuolla kerrostalon pihalla. He ovat myös alkukeväästä käyneet laskettelemassa sekä Keski-Euroopassa että Lapissa. Ei näille kai mitään voi.

Vierailija
302/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajoitteet pitäisi purkaa ja sen Marin myös tekee. Kun tauti käy läpi kaikki nopean pääsemme takaisin arkeen. Maskit hidastavat leviämistä kuin muutkin rajoitukset. Ei virusta pidä pelätä, se kuuluu elämåän

Perheessämmd kolmella ollut nyt korona, mies oli reilun viikon sairaalassa ja nyt kunnossa. Mielestäni meitä potilaita voisi käyttää viruksen levittämiseen, vähän kuin vesirokossa. Minä olen vapaaehtoinen levittämään. Ensin lapsille, siitä sen saa aikuisetkin sitten aikanaan. Lapsilla korona ei juurikaan tunnu missään, omalla vain kuume ja vähän yskää

Mielenterveys menee ihmisillä ja tulee perhesurmiq jos rajoitukset jatkuu. Me emme kyllä ole niitä noudattaneet koska korona ei pelottanut emmekä pelkää vieläkään, vaikka 2 lasta vielä käymättä läpi koronan.

Mielenterveys menee? Oltu pari viikkoa ilman normaaleja aktiviteetteja ja mielenterveys menee?

Onko tämä jokin vitsi?

Mitä hemmetin pullamössöjengiä tässä maassa asuu?

En tiedä vitsaiko tuo, jolta kysyt, mutta kyllä itse olen ehdottomasti huolissani monesta yksinäisestä ihmisestä ja perheistä, joissa asiat eivät ole hyvin. On uutisoitu huomattavasti mielenterveysongelmien, perheväkivallan ja päihdeongelmien lisääntyneen näiden reilun kolmen viikon aikana. Miksi tämä on mielestäsi vitsailun aihe?

Hyvin todennäköisesti moni tulee myös kuolemaan ja voimaan todella huonosti koronan aiheuttamien rajoitusten vuoksi.

Miten tämä on niin vaikea ymmärtää. Kirjoittaja ei puhu väkivaltaperheistä vaan puhuu pullamössöjengistä, hellantertuista jotka eivät ole koskaan tottuneet tekemään mitään epämukavaa eikä mitään kärsivällisyyttä vaativaa. Heiltä menee mielenterveys jos edes tikkarikaan otetaan pois kädestä. Minä olen mielenterveysongelmainen, yksinäinen ja kävin mm. syövän läpi yksin. Silloin vaadittiin sisukkuutta kun oli kipeä ja niin huonovointinen sytoista että ei meinannut pysyä jalkeilla. Kukaan ei ollut auttamassa. Kävin henkisesti vaikeita tilanteita läpi täysin yksin kuten monen kuukauden tutkimukset ja odottelut onko syöpä levinnyt kuolettavasti. Jouduin eristäytymään 7 kk muista ihmisistä infektiovaaran vuoksi. Ja minua on sanottu monesti heikoksi mielenterveysongelmieni vuoksi.

Nyt näen että mielenterveysongelmattomat ihmiset eivät kestä edes viikkoa jos eivät saa elää niin kuin mukavuudenhaluisesti haluaisivat. Eivät ole tuumaakaan valmiita joustamaan itsekkyydessään vaan "menettävät mielenterveytensä". Minusta tämä kuulostaa siltä heikkoudelta mistä minua on syytetty.

Nyt meillä on sotatila virusta vastaan ja ainoa mitä meiltä vaaditaan että luovutaan hieman omasta mukavuudestamme. Joku on sanonut että sota-aikana ihmisten piti kestää sotatantereella epäinhimillisiä oloja valittamatta, nyt ihmiset eivät kestä turvassa kotona sohvalla makaamista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se ärsyttää. Olen töissä riskiryhmän parissa. En ole viikkoihin käynyt kuin töissä/ kotona. En käytä edes julkisia, pyöräilen. En käy kaupassa. Lapset eivät ole saaneet tavata ketään, eivät mene pihalle jos siellä on muita leikkimässä.

Sitten toiset tuolla elävät normaalia elämää, tapaavat ystäviä, käyvät kaupoilla joka päivä jne.

Ja näistä omista varotoimista huolimatta olen varma että saan Koronan. Joku sen vielä meidän osastolle tuo, sitten ollaan pulassa.

Tottakai tulee kotona leviämään moniin moniin, hoitolaitoksiin ja sitten niissä käy niinkuin käy. Ensiksi joku oireeton tartuttaa kaikki ja kuhan oireet alkavat vaivata, kaikki ovatkin jo sairastuneet. Eikä näissä ole sairaanhoidollisia valmiuksia, muuten kuin, krooniset sairaudet, esim.diabetes ja verenpaine. Tähän astihan näistä laitoksista flunssaiset laitettu ampulanssilla sairaalaan. Jos olisin näiden vanhusten tai kehitysvammaisten omainen hakisin läheiseni kotiin,mutta eihän se ole kaikille mahdollista.

Vierailija
304/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo siis ei helvetti en voi tajuta, kävin kaupassa pari päivää sitten ja jonoon taakse tunki jotain 7 teiniä kaljapullojensa kanssa, ite pidin tunnollisesti edessä oleviin väliä mutta nää kersat tunki suurin piirtein muhun kiinni siinä jonossa ja koska en voinut mennä eteenpäin lähemmäs toista jonottajaa piti mun peruuttaa muutama askel taaksepäin (eli siis toista kassaa päin) jotta jonoon jäi rako. HUomasin että kassamyyjäkin vilkuili näitä teinejä ärtyneen näköisenä, saatto toisaalta myös kattoo jo etukäteen että noilta pitää kaikilta kysyy henkkarit kun tosissaan kaljaostoksilla olivat.

Sitt ku menin pakkaa omia ostoksia nii pari niistä teineistä tuli oikeen taas siihe mun vieree norkoilee mutta eivät ees alkaneet pakkaamaan niitä hihnalla liukuvia juomiansa. Tuli mieleen ett tekiköhä nää tahallansa tätä, eivät välitä koronarajoituksista, luulevat olevensa kuolemattomia ja kiusaavat muita ihmisiä uhoissaan?

Teki mieli sanoo ett oon sairaalassa töissä (olen siis oikeastikin) että varokaahan miten lähelle tuutte mua ja ihan siis oikeasti, tämän takiahan niitä turvavälejä pitäs noudattaa

Miksi et sanonut, ihan hyvin olisit voinut kohteliaasti ja ystävällisesti sanoa että voitteko pysyä vähän kauempana kun en halua sairastua että voin hoitaa sairaita. Ei nuoret yleensä idiootteja ole, kun sanoo vain ystävällisesti ettei tule sitä teini-uhmaa päälle heti.

Omasta kokemuksesta tuommosille nuorisojengeille ei kyllä kannata ruveta yrittämään takoa järkeä päähän, joukossa tyhmyys tiivistyy. Ja muutenkaan en koe olevani kovinkaan suuri auktoriteetti 18-vuotiaille, kun olen itse 23v ja pukeutunut pinkkiin. Voi ehkä johtua ajatusmaailmani koulukiusaamisesta, edelleenki teinijengit ahdistaa.

Mutta veikkaan ylipäätään ett tuommosille kannattas vain omien huoltajien/toisen sukulaisen/opettajien/poliisien pitää puhe että ymmärtäisivät miten käyttäytyä. Tai sitten ei, kun ollaan joukossa niin kaikki ohjeet ja neuvot unohdetaan.

Vierailija
305/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajoitteet pitäisi purkaa ja sen Marin myös tekee. Kun tauti käy läpi kaikki nopean pääsemme takaisin arkeen. Maskit hidastavat leviämistä kuin muutkin rajoitukset. Ei virusta pidä pelätä, se kuuluu elämåän

Perheessämmd kolmella ollut nyt korona, mies oli reilun viikon sairaalassa ja nyt kunnossa. Mielestäni meitä potilaita voisi käyttää viruksen levittämiseen, vähän kuin vesirokossa. Minä olen vapaaehtoinen levittämään. Ensin lapsille, siitä sen saa aikuisetkin sitten aikanaan. Lapsilla korona ei juurikaan tunnu missään, omalla vain kuume ja vähän yskää

Mielenterveys menee ihmisillä ja tulee perhesurmiq jos rajoitukset jatkuu. Me emme kyllä ole niitä noudattaneet koska korona ei pelottanut emmekä pelkää vieläkään, vaikka 2 lasta vielä käymättä läpi koronan.

Mielenterveys menee? Oltu pari viikkoa ilman normaaleja aktiviteetteja ja mielenterveys menee?

Onko tämä jokin vitsi?

Mitä hemmetin pullamössöjengiä tässä maassa asuu?

En tiedä vitsaiko tuo, jolta kysyt, mutta kyllä itse olen ehdottomasti huolissani monesta yksinäisestä ihmisestä ja perheistä, joissa asiat eivät ole hyvin. On uutisoitu huomattavasti mielenterveysongelmien, perheväkivallan ja päihdeongelmien lisääntyneen näiden reilun kolmen viikon aikana. Miksi tämä on mielestäsi vitsailun aihe?

Hyvin todennäköisesti moni tulee myös kuolemaan ja voimaan todella huonosti koronan aiheuttamien rajoitusten vuoksi.

Miten tämä on niin vaikea ymmärtää. Kirjoittaja ei puhu väkivaltaperheistä vaan puhuu pullamössöjengistä, hellantertuista jotka eivät ole koskaan tottuneet tekemään mitään epämukavaa eikä mitään kärsivällisyyttä vaativaa. Heiltä menee mielenterveys jos edes tikkarikaan otetaan pois kädestä. Minä olen mielenterveysongelmainen, yksinäinen ja kävin mm. syövän läpi yksin. Silloin vaadittiin sisukkuutta kun oli kipeä ja niin huonovointinen sytoista että ei meinannut pysyä jalkeilla. Kukaan ei ollut auttamassa. Kävin henkisesti vaikeita tilanteita läpi täysin yksin kuten monen kuukauden tutkimukset ja odottelut onko syöpä levinnyt kuolettavasti. Jouduin eristäytymään 7 kk muista ihmisistä infektiovaaran vuoksi. Ja minua on sanottu monesti heikoksi mielenterveysongelmieni vuoksi.

Nyt näen että mielenterveysongelmattomat ihmiset eivät kestä edes viikkoa jos eivät saa elää niin kuin mukavuudenhaluisesti haluaisivat. Eivät ole tuumaakaan valmiita joustamaan itsekkyydessään vaan "menettävät mielenterveytensä". Minusta tämä kuulostaa siltä heikkoudelta mistä minua on syytetty.

Nyt meillä on sotatila virusta vastaan ja ainoa mitä meiltä vaaditaan että luovutaan hieman omasta mukavuudestamme. Joku on sanonut että sota-aikana ihmisten piti kestää sotatantereella epäinhimillisiä oloja valittamatta, nyt ihmiset eivät kestä turvassa kotona sohvalla makaamista. 

Aivan loistavasti kirjoitettu, erään perheen pullomössölapset eivät kestäneet heti kun rahat loppuivat, juuri nappiin kirjoitettu!

Vierailija
306/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi enemmistön pitäisi tehdä taloudellinen itsemurha jos jotain pientä riskiryhmä vähemmistöä uhkaa normaali kausi influenssaa karvan verran suurempi vaara. Tämä muiden elämän uhraaminen jonkun vähemmistön edun vuoksi on mennyt liian pitkälle. Hallituksen tehtävä on varmistaa elinolojen ja elintason säilyminen ei yrittää minimoida kuolleisuutta hinnalla millä hyvänsä.

Sitkun tarttet tehohoitoa ja tilaa ei koska epidemiaa ei estetty niin oot samaa mieltä? Tehohoitoa tarttee muutkin mut sitä ei ole jos epidemia leviää...

Koronassa ei välttämättä edes hengityskone auta vaan pahimmillaan on vain haitaksi:

(Yle:) Osa lääkäreistä on alkanut korvata hengityskoneita muilla hoitomuodoilla koronapotilaiden hoidossa

Terveysviranomaiset eri puolilla maailmaa pyrkivät hankkimaan lisää hengityskoneita koronaviruspotilaiden hoitamiseen. Samaan aikaan osa lääkäreistä on jo alkanut välttää näiden laitteiden käyttöä hoidoissa silloin, kun se on mahdollista.

Syynä tähän on se, että joissakin sairaaloissa on raportoitu epätavallisen paljon hengityskoneisiin kytkettyjen koronapotilaiden kuolemia.

Asiantuntijoiden mukaan yleisesti ottaen 40–50 prosenttia vaikeasta hengitysvaikeudesta kärsivistä potilaista kuolee hengityskonehoidon aikana.

Yhdysvalloissa, Britanniassa ja Kiinan Wuhanissa on tehty havaintoja, että tavallista useampi hengityskonehoitoon joutunut koronapotilas on kuollut. New Yorkin kaupungissa ainakin 80 prosenttia hengityskoneisiin laitetuista koronapotilaista on menehtynyt, paikalliset viranomaiset kertovat.

Syytä tähän ilmiöön ei toistaiseksi tunneta. Osa asiantuntijoista arvelee, että korkeat kuolinluvut saattavat johtua potilaiden yleiskunnosta ennen tartuntaa tai siitä, kuinka sairaita he olivat ennen hengityskoneisiin laittamista.

Toiset asiantuntijat spekuloivat, että hengityskoneet saattaisivat pahentaa tiettyjen potilaiden tilaa aiheuttamalla haitallisen reaktion heidän elimistönsä immuunijärjestelmässä.

Osa lääkäreistä on alkanut kokeilla vaihtoehtoisia hoitomuotoja. Potilaita muun muassa asetetaan makaamaan erilaisiin asentoihin, myös vatsalleen, jotta ilma pääsisi kulkemaan paremmin heidän keuhkojensa eri osiin. Toinen keino on antaa potilaalle enemmän happea nenän kautta.

Hoitojen kehittyminen kertoo siitä, että lääkärit edelleen opettelevat parasta tapaa hoitaa koronapotilaita.

Italian videoissa oli jo viikkoja sitten noita vatsalleen asetettuja tehohoitopotilaita.

Tässä nykkiläinen lääkäri kertoo että hoito on ehkä väärää ja että hoitoa tulee kehittää sillä sairastapaukset ovat täysin uudenlaisia. Hän viittaa korkean paikan tautiin(en muista nimeä, alppi/vuorikiipeilijäntauti?) ja kommenteissakin puhutaan veren raudasta ja hemoglobiinista ja kyvystä sitoa verta? En oikein ymmärrä kaikkea videosta mutta käsittääkseni video liittyy aiheeseen.

Vierailija
307/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä nykkiläisellä on muitakin ventilaattorien käyttöö liittyviä videoita kanavallaan.

Vierailija
308/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi sille mitään, että olen jotenkin salaa vahingoniloinen juuri niitten hyväosaisten kerma-ahtereitten takia, joiden suurin ongelma tällä hetkellä on, etteivät pääse sushiskumpalle ystävien kanssa ja esittämään Instagramissa onttoa elämää.

Erityisesti nämä pinnalliset entiset missit, joiden elämän sisältö tulee matkailusta, shoppailusta ja kuluttamisesta.

Etenkin nyt, kun perusarvot korostuvat (perhe, läheiset, lapset... rakkaus), näiden pinnallisten ihmisten elämä eristyksessä näyttää jotenkin irvokkaalta. Esimerkkinä Sara Sieppi, jonka korona-aikaiset Instajulkaisut aiheuttavat jo sääliä. Eikö sillä ihmisellä oikeasti ole elämässä mitään muuta sisältöä kuin itsensä ruskettuneen näköisenä pitäminen ja sisustaminen? Ihan helvetin surullista...Pidetään väkisin kiinni niistä arvoista, jotka ovat tuhoon tuomittuja.

Eikä Sieppi ole silti yksin tossa elämäntyylissään, ei todellakaan, on vaan näkyvä keulahahmo tolle tyylille.

Helsingissä etenkin asuu aivan jäätävä määrä nuoria ihmisiä, joille ei kelpaa kukaan parisuhteeseen, ja jotka ovat tottuneet tekemään mitä huvittaa. Ei ole huolta huomisesta, voidaan lennellä, kuluttaa, elää kädestä suuhun ja asua vuokralla ilman, että sitä edes hävetään. Ja myös nuoret miehet ovat tässä hapatuksessa mukana. Ihmiset ja asiat ovat kertakäyttöisiä. Nyt samat ontot tynnyrit ahdistuvat kotinsa sisällä, kun tajutaan, että elämä onkin oikeasti tyhjää.

Nyt heidän maailmansa on tullut tiensä päähän, mutta tajuavatko he? Eivät. Edelleen spämmää siellä Bubbleroom etc. alekoodeja yhdessä muitten tyhjien tynnyreitten kanssa. 

Vedetään irtokarkkia ja pelataan pleikkaria niin kuin jotkut teinit. Miksi ei oikeasti nyt laiteta somea tauolle tai tuoteta sille jotain kestävämpää sisältöä? Nyt olisi tosi hyvä aika tarkastella omia valintoja ja arvoja.

Kun elämässä ei ole ollut oikeita vastoinkäymisiä tai on sivuutettu omien läheisten kärsimykset, ahdistutaan nyt siitä, kun ei päästä kippistämään skumppaa tai Kaivarille piknikille.

Mä olen aivan helvetin onnellinen siitä, että mulla on perhe ja mies, jonka kanssa viettää tämä aika. Mutta en mä arvostaisi tätä nykyistä elämää, jos ei olisi ollut vastoinkäymisiä ja menetyksiä. Mullakin meni yksi ulkomaanmatka sivuun koronan takia, eikä harmita yhtään. Päinvastoin.

Päätin, että muutan elämäntyyliäni totaalisesti tämän jälkeen. Eristys ei vaikuta arkeen mitenkään, koska en muutenkaan käy baareissa ja viihdytään parhaiten miehen kanssa kotona. Mutta aion myös vähentää matkustelua tosi radikaalisti ja keskittyä Suomen sisäiseen reissaamiseen.

Alan suosia lähellä tuotettuja tarvikkeita, kierrän kaukaa "Bubbleroomit" ja muut Kiinan etc. tuotteita myyvät kaupat.

En ole ennenkään somessa rakkausasioista tai elämästäni huudellut, nyt entistä vähemmän. Haluan vaalia sitä kaikista arvokkainta mitä ihmisellä voi olla.

Ja ennen kaikkea: panostan parisuhteeseen entistä enemmän. Nyt tajuan, miten onnekas olen. Kaikki mitä me tarvitaan, on oikeasti aika vähän.

Vierailija
309/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi sille mitään, että olen jotenkin salaa vahingoniloinen juuri niitten hyväosaisten kerma-ahtereitten takia, joiden suurin ongelma tällä hetkellä on, etteivät pääse sushiskumpalle ystävien kanssa ja esittämään Instagramissa onttoa elämää.

Erityisesti nämä pinnalliset entiset missit, joiden elämän sisältö tulee matkailusta, shoppailusta ja kuluttamisesta.

Etenkin nyt, kun perusarvot korostuvat (perhe, läheiset, lapset... rakkaus), näiden pinnallisten ihmisten elämä eristyksessä näyttää jotenkin irvokkaalta. Esimerkkinä Sara Sieppi, jonka korona-aikaiset Instajulkaisut aiheuttavat jo sääliä. Eikö sillä ihmisellä oikeasti ole elämässä mitään muuta sisältöä kuin itsensä ruskettuneen näköisenä pitäminen ja sisustaminen? Ihan helvetin surullista...Pidetään väkisin kiinni niistä arvoista, jotka ovat tuhoon tuomittuja.

Eikä Sieppi ole silti yksin tossa elämäntyylissään, ei todellakaan, on vaan näkyvä keulahahmo tolle tyylille.

Helsingissä etenkin asuu aivan jäätävä määrä nuoria ihmisiä, joille ei kelpaa kukaan parisuhteeseen, ja jotka ovat tottuneet tekemään mitä huvittaa. Ei ole huolta huomisesta, voidaan lennellä, kuluttaa, elää kädestä suuhun ja asua vuokralla ilman, että sitä edes hävetään. Ja myös nuoret miehet ovat tässä hapatuksessa mukana. Ihmiset ja asiat ovat kertakäyttöisiä. Nyt samat ontot tynnyrit ahdistuvat kotinsa sisällä, kun tajutaan, että elämä onkin oikeasti tyhjää.

Nyt heidän maailmansa on tullut tiensä päähän, mutta tajuavatko he? Eivät. Edelleen spämmää siellä Bubbleroom etc. alekoodeja yhdessä muitten tyhjien tynnyreitten kanssa. 

Vedetään irtokarkkia ja pelataan pleikkaria niin kuin jotkut teinit. Miksi ei oikeasti nyt laiteta somea tauolle tai tuoteta sille jotain kestävämpää sisältöä? Nyt olisi tosi hyvä aika tarkastella omia valintoja ja arvoja.

Kun elämässä ei ole ollut oikeita vastoinkäymisiä tai on sivuutettu omien läheisten kärsimykset, ahdistutaan nyt siitä, kun ei päästä kippistämään skumppaa tai Kaivarille piknikille.

Mä olen aivan helvetin onnellinen siitä, että mulla on perhe ja mies, jonka kanssa viettää tämä aika. Mutta en mä arvostaisi tätä nykyistä elämää, jos ei olisi ollut vastoinkäymisiä ja menetyksiä. Mullakin meni yksi ulkomaanmatka sivuun koronan takia, eikä harmita yhtään. Päinvastoin.

Päätin, että muutan elämäntyyliäni totaalisesti tämän jälkeen. Eristys ei vaikuta arkeen mitenkään, koska en muutenkaan käy baareissa ja viihdytään parhaiten miehen kanssa kotona. Mutta aion myös vähentää matkustelua tosi radikaalisti ja keskittyä Suomen sisäiseen reissaamiseen.

Alan suosia lähellä tuotettuja tarvikkeita, kierrän kaukaa "Bubbleroomit" ja muut Kiinan etc. tuotteita myyvät kaupat.

En ole ennenkään somessa rakkausasioista tai elämästäni huudellut, nyt entistä vähemmän. Haluan vaalia sitä kaikista arvokkainta mitä ihmisellä voi olla.

Ja ennen kaikkea: panostan parisuhteeseen entistä enemmän. Nyt tajuan, miten onnekas olen. Kaikki mitä me tarvitaan, on oikeasti aika vähän.

Sori mutta kuulostat narsistiselta ihmiseltä,joka projisoi kaikki huonot persoonallisuuden puolet ja viat muihin ihmisiin ja varsinkin niihin, joille on kateellinen, ja kuvittelet itse olevasi heidän yläpuolellaan.

Vierailija
310/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä, minä minä asenne.

Minä voin tehdä mitä haluan koska en halua kärsiä yhtään.

Näiden törppöjen takia meillä on kohta ulkonaliikkumiskielto.... 

Vierailija
311/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi IHMEESSÄ vuokralla asumista pitäisi hävetä? Taidat olla melkoinen emäntä. Huh huh, nyt sitten kun trendi vaihtuu vaihtuu sun painostavat saarnatkin. Itse saa aina elää ensin kuin huvittaa mutta oi jeesus jos joku muu elää nYT kuin sinä ennen :)

Vierailija
312/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täällä Helsingissä on taas tänään ihan "business as usual"-meininki, toivottavasti tulee ulkonaliikkumiskielto 😠

Vierailija
313/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on karua todellisuutta koronasuomessa, tai pikemminkin koronamaailmassa. Itse olin eilen ensimmäistä kertaa valmiuslain aikana keskellä päivää kaupassa ja järkytyin siitä, että meininki oli, kuin mitään kriisiä ei olisi olemassakaan. Väkeä oli paljon ja kukaan ei väistellyt ketään. Itse menin vastaantulotilanteessa hyllyjä hipoen ja vastaantulijat käyttivät vain tekemääni tilaa hyväkseen ja posottivat keskellä käytävää. Käytävillä myös juteltiin tuttujen kanssa kaikessa rauhassa turinoiden ja tietenkin niin, että toinen toisella ja toinen toisella puolella käytävää niin, että minun oli pakko mennä siitä välistä niin, että molempiin jä väliä korkentaan puolimetriä, eikä keskustelu loppunut edes kohtaamishetkellä, eli minä siis jouduin kävelemään heidän räkäpilvensä läpi. Sekä kauppaan mennenssä, että kaupasta lähtiessä olin ainoana käsienpesualtaalla ja silti kaikki asiakkaat näkyi asioivan paljan käsin.

Teinit taas kulkevat tiiviisti isoissa laumoissa ja nyt on katukuvaan ilmestyneet myös mopojengitkin.

Minä olen ainakin menettänyt kaiken toivoni ihmisapinan suhteen. Vaikka evoluutio on muuttanut ulkomuotoa paljonkin, niin pääkopan sisus ei ole kyllä juurikaan muuttunut puusta laskeutumisen jälkeen.

Mitään kriisiä ei olekaan, vaan se on median liioittelemalla ja tilastoja vääristämällä luotu illuusio. Suomessa on kuollut koronavirukseen n. 50 ihmistä, mikä on vain kymmenesosa siitä, mitä Suomessa kuolee joka vuosi influenssan seurauksena.

Mitä tulee suuriin kuolemalukuihin muissa maissa, niin Italiassa vain 12 prosentissa "koronakuolemiksi" ilmoitetuista tapauksista on edes merkitty kuolinsyyksi oikeasti koronavirus, ja kuolinsyy on siis jokin muu tauti. Noin tilastoihin tulee reilusti ilmaa. USA:ssa tautikeskus CDC on ohjeistanut lääkäreitä maaliskuussa, että kuolema pitää aina merkitä koronaviruskuolemaksi, vaikka se ei olisikaan varsinainen kuolinsyy. Ja CDC hyväksyy jopa sen, että tapaus merkitään COVID-19-kuolemaksi, vaikka sitä ei olisi edes varmistettu testillä, jos voidaan "olettaa vahvasti", että kyse ole siitä.

Vierailija
314/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos se porukka oli koronan sairastaneita ja jo parantuneita? Ei voi tietää.

Ei parantuneet eroa muista tämän hetkisen tiedon mukaan, voivat jopa tartuttaa parantumisen jälkeen. Ja se tuleeko immuniteettia, ei ole myöskään selvillä. Kiinassa ainakin nainen sairastui uudelleen. Ei ole vieläkään tarpeeksi tietoa, oletuksia enemmänkin.

Vierailija
315/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte kyllä suurin osa helvetin tyhmiä. Peloteltuja lampaita. Jotka ilomielin antaa vapautensa ja elämänsä pois. Vaikka maailmalla tieto kasvaa, että koko korona on suuri huijaus. Teitä huijataan. Just siksi, että antaisitte vapautenne ja elämänne pois.

Ymmärrättekö yhtään, että Media ohjailee teitä 100/0? Miksi uutisissa ei kerrota niistä tutkijoista ja proffista, jotka sanoo että tää juttu ei todellisuudessa mene niinku massalle kerrotaan? Teidät on peloteltu niin, ettette pysty enää ajattelemaan kriittisesti. Jos ootte ikinä osannut. : /

Vierailija
316/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi media vaan sanonut että kaikki ihmiset ovat riskiryhmää niin ehkä pysyisivät paremmin kotona :|

Itse en ole käynyt missään viikkoihin, paitsi lapsen kanssa ulkoillut lähimetsissä ja käyttänyt koiraa. Mutta instassa katselen stooreja kun kaverit viettävät viini-iltamia ja kokkailevat yhdessä.

Vierailija
317/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ootte kyllä suurin osa helvetin tyhmiä. Peloteltuja lampaita. Jotka ilomielin antaa vapautensa ja elämänsä pois. Vaikka maailmalla tieto kasvaa, että koko korona on suuri huijaus. Teitä huijataan. Just siksi, että antaisitte vapautenne ja elämänne pois.

Ymmärrättekö yhtään, että Media ohjailee teitä 100/0? Miksi uutisissa ei kerrota niistä tutkijoista ja proffista, jotka sanoo että tää juttu ei todellisuudessa mene niinku massalle kerrotaan? Teidät on peloteltu niin, ettette pysty enää ajattelemaan kriittisesti. Jos ootte ikinä osannut. : /

Harmi ettei päättäjät seuranneet mediaa enemmän. Oli jo helmikuun alussa tiedossa että lähtee leviämään, karanteenit maahan tulijoille olis estänyt tämän rumban. Mutta joo, elämän ja vapauden antaminen on jo hieman liioiteltua, nyt on POIKKEUSTILA.

Käy toki teho-osastoilla kertomassa

että tämä on huijausta.

Vierailija
318/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä Pohjois-Helsingissä on tänään enemmän ihmisiä ulkona kuin yhtenäkään päivänä aikaisemmin vaikka just eilen uutisoitiin, ettei nuo metrin kahden turvavälit riitä ulkonakaan yhtään mihinkään.

Ilmeisesti kerjäämällä kerjätään sitä ulkonaliikkumiskieltoa kun ei osata pitää kunnolla etäisyyttä. Kiitos näiden itsekkäiden idi¤¤ttien meillä menee koko kesä pilalle :-(

Vierailija
319/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on karua todellisuutta koronasuomessa, tai pikemminkin koronamaailmassa. Itse olin eilen ensimmäistä kertaa valmiuslain aikana keskellä päivää kaupassa ja järkytyin siitä, että meininki oli, kuin mitään kriisiä ei olisi olemassakaan. Väkeä oli paljon ja kukaan ei väistellyt ketään. Itse menin vastaantulotilanteessa hyllyjä hipoen ja vastaantulijat käyttivät vain tekemääni tilaa hyväkseen ja posottivat keskellä käytävää. Käytävillä myös juteltiin tuttujen kanssa kaikessa rauhassa turinoiden ja tietenkin niin, että toinen toisella ja toinen toisella puolella käytävää niin, että minun oli pakko mennä siitä välistä niin, että molempiin jä väliä korkentaan puolimetriä, eikä keskustelu loppunut edes kohtaamishetkellä, eli minä siis jouduin kävelemään heidän räkäpilvensä läpi. Sekä kauppaan mennenssä, että kaupasta lähtiessä olin ainoana käsienpesualtaalla ja silti kaikki asiakkaat näkyi asioivan paljan käsin.

Teinit taas kulkevat tiiviisti isoissa laumoissa ja nyt on katukuvaan ilmestyneet myös mopojengitkin.

Minä olen ainakin menettänyt kaiken toivoni ihmisapinan suhteen. Vaikka evoluutio on muuttanut ulkomuotoa paljonkin, niin pääkopan sisus ei ole kyllä juurikaan muuttunut puusta laskeutumisen jälkeen.

Mitään kriisiä ei olekaan, vaan se on median liioittelemalla ja tilastoja vääristämällä luotu illuusio. Suomessa on kuollut koronavirukseen n. 50 ihmistä, mikä on vain kymmenesosa siitä, mitä Suomessa kuolee joka vuosi influenssan seurauksena.

Mitä tulee suuriin kuolemalukuihin muissa maissa, niin Italiassa vain 12 prosentissa "koronakuolemiksi" ilmoitetuista tapauksista on edes merkitty kuolinsyyksi oikeasti koronavirus, ja kuolinsyy on siis jokin muu tauti. Noin tilastoihin tulee reilusti ilmaa. USA:ssa tautikeskus CDC on ohjeistanut lääkäreitä maaliskuussa, että kuolema pitää aina merkitä koronaviruskuolemaksi, vaikka se ei olisikaan varsinainen kuolinsyy. Ja CDC hyväksyy jopa sen, että tapaus merkitään COVID-19-kuolemaksi, vaikka sitä ei olisi edes varmistettu testillä, jos voidaan "olettaa vahvasti", että kyse ole siitä.

Miten ihminen ei tajua sitä, että Suomen alhaiset kuolinluvut ovat seurausta juuri niistä rajoituksista, joita nyt on noudatettu neljä viikkoa! Siis kaikkien olisi kuulunut noudattaa. Ilman rajoituksia, jos olisi eletty niinkuin ennenkin, luvut olisivat pian kymmenkertaiset. Näillä toimenpiteillä yritetään ostaa aikaa, kun odotetaan, että saadaan rokote koronavirusta vastaan. Kyllä pitäisi ihan jokaisen nyt vähän venyä.

Mitä noihin kuolintapauksiin tulee, kyllä koronan oireet ja kuolintapa on niin tunnistettava, että lääkäri voi hyvin "olettaa vahvasti" kuoleman johtuvan koronavirustaudista ja tilastoida sen sellaisena. Sen sijaan piiloon voi jäädä maailmalla tapauksia, joissa potilas kuolee kotona, kadulla tai hoitokodissa. Tuskin kaikkia kuolleita testataan.

Vierailija
320/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Just siksihän tämä normaalijärkistä ihmistä hirvittääkin, kun tämä virus ei todellakaan ole sitä mitä meille vähätellään eikä tältä tosiaan voi suojautua hyvällä käsihygienialla.

Jotenkin surullistakin katsoa noita tuulipukuja tuolla ulkona, he ihan oikeasti kuvittelee ettei mitään vaaraa ole koska ulkoilua ei ole kielletty. Kuinka moni jättäisi turhan ulkona laahustamisen väliin jos vain tietäisi kuinka herkästi tämä tarttuu? Oikeastiko nämä auktoriteettiuskoiset lampaat kuvittelee, ettei tämä oikeastaan edes koske Suomea eikä tämä tartu suomalaisiin kuten vaikka italialaisiin ja britteihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä