Onko täällä ketään joka lentäisi eri koneilla miehensä ja lastensa kanssa, koska on eri aikataulut lomalla?
Kommentit (11)
Juu, minä menen usein Suomeen vanhempieni luokse pari viikkoa aikaisemmin, mies tulee perässä.
Meillä on kolmen lapsen perheessä harrastettu aika paljon sitä, että ei välttämättä olla yhdessä koko lomaa vaan saatetaan hajaantua osaksi lomaa vaikka niin, että toinen vanhemmista on kahden pienemmän kanssa kylpylässä ja toinen lähtee vanhimman pojan kanssa laskettelemaan pariksi päiväksi.
Vaikka yhdessä lomailu on ihanaa, niin meillä on todellahyviä kokemuksia myös siitä että viettää välillä loma-aikaa myös kahdestaan yhden lapsen kanssa tai muuten ilman toista vanhempaa.
Ainakin kerran on tehty niin että kun toinen vanhempi oli työmatkalla Etelä-Euroopassa niin hän jäi pariksi päiväksi sinne tekemään etätöitä hotellista, ja sitten toinen vanhempi lensi lasten kanssa perässä ja jatkettiin siitä perhelomana.
Ei lennetä eri koneilla kun ei ole lentolupakirjaa eikä montaa omaa lentokonetta, mutta voidaan kyllä matkustaa eri lennoilla. Kone saattaa jopa olla sama mutta toki lentoyhtiön.
Mun isällä oli lehdistökortti jolla sai alennusta junan 1.luokan lipusta. Hän varasi sitten itselleen paikan 1.luokasta ja äitini ja me lapset matkustimme saman junan leikkivaunussa mummolaan. Näin meille ei tarvinnut ottaa paikkalippuja ollenkaan. (Tämä oli sitä aikaa kun paikkalippuja ei ollut pakko ottaa.) Kuten varmaan arvaattekin, niin vanhempieni liitto päättyi eroon.
Ainoastaan kerran kun mentiin karibialle lomalle. Minä lensin edellä koska vaimoni oli lentoemäntä ja oli töissä mutta se tuli 2 päivän päästä perässä. Lensin eka floridaan ja mut pysäytettiin lentokentällä . Kauhea kuulustelu tullissa mistä tule ja minne menen. Vastasin että menen vaimon kanssa karibian lomalle. No ne halusi puhua vaimoni kanssa mutta ongelma oli että se oli töissä eikä ne saanut kiinni sitä. Minulla oli vaimoni matkalaukku myös ja sitä ne alkoi epäilee miksi minulla on naisen matkalaukku. Sanoin niitä tyhmiksi. Ekaa kertaa lensin usaan ja mua epäiltiin että olen tulossa pimeisiin töihin usaan.
Joo, mulla on oma yksityiskone ja mies lentää vähän isommalla kersojen kanssa.
Monta kertaa olen lentänyt itsekseni kotoa Saksasta Suomeen vanhempieni vielä ollessa elossa siellä. Olin viikon heidän luonaan, maalla, noin 120 km päässä Helsingistä, yleensä silloin kun meidän osavaltiossamme Saksassa oli kouluvuoden viimeinen kouluviikko. Mieheni lensi koulun loputtua lastemme kanssa Suomeen, vietimme vielä pari päivää vanhempieni luona ja sitten pari viikkoa Helsingissä, Sipoossa ja Porvoossa. Ja ne olivat upeita lomia, kaikille meille ja Suomen-sukulaisille.
Lennetään jokainen aina eri koneilla ettei kaikki kuole jos kone tippuu.
Vierailija kirjoitti:
Lennetään jokainen aina eri koneilla ettei kaikki kuole jos kone tippuu.
Juuri näin, designated survivor, ylivertaisen geeniperimän jatkuvuus on turvattava!
Jos mä olen se joka reissaa ilman lapsia, niin ok.
Joo. Me lähdettiin lomalle lasten kanssa 2 viikkoa ennen miestä. Tuli sitten perässä ja oltiin yhdessä 2 viikkoa lomalla. Samalla koneella takaisin.