Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin juuri Helsingissä ulkona 2vko tunnollisen karanteenini jälkeen ensimmäistä kertaa, mitä vit%%ua ihmiset!

Vierailija
09.04.2020 |

Töölössä kentällä 10-15 ukon porukka pelaa katulätkää, mitä helvettiä oikeesti!
Tänkö takia itse kärsin karanteenissa tunnollisesti?
Nyt alkaa usko menemään oikeesti.

Kommentit (394)

Vierailija
361/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi sille mitään, että olen jotenkin salaa vahingoniloinen juuri niitten hyväosaisten kerma-ahtereitten takia, joiden suurin ongelma tällä hetkellä on, etteivät pääse sushiskumpalle ystävien kanssa ja esittämään Instagramissa onttoa elämää.

Erityisesti nämä pinnalliset entiset missit, joiden elämän sisältö tulee matkailusta, shoppailusta ja kuluttamisesta.

Etenkin nyt, kun perusarvot korostuvat (perhe, läheiset, lapset... rakkaus), näiden pinnallisten ihmisten elämä eristyksessä näyttää jotenkin irvokkaalta. Esimerkkinä Sara Sieppi, jonka korona-aikaiset Instajulkaisut aiheuttavat jo sääliä. Eikö sillä ihmisellä oikeasti ole elämässä mitään muuta sisältöä kuin itsensä ruskettuneen näköisenä pitäminen ja sisustaminen? Ihan helvetin surullista...Pidetään väkisin kiinni niistä arvoista, jotka ovat tuhoon tuomittuja.

Eikä Sieppi ole silti yksin tossa elämäntyylissään, ei todellakaan, on vaan näkyvä keulahahmo tolle tyylille.

Helsingissä etenkin asuu aivan jäätävä määrä nuoria ihmisiä, joille ei kelpaa kukaan parisuhteeseen, ja jotka ovat tottuneet tekemään mitä huvittaa. Ei ole huolta huomisesta, voidaan lennellä, kuluttaa, elää kädestä suuhun ja asua vuokralla ilman, että sitä edes hävetään. Ja myös nuoret miehet ovat tässä hapatuksessa mukana. Ihmiset ja asiat ovat kertakäyttöisiä. Nyt samat ontot tynnyrit ahdistuvat kotinsa sisällä, kun tajutaan, että elämä onkin oikeasti tyhjää.

Nyt heidän maailmansa on tullut tiensä päähän, mutta tajuavatko he? Eivät. Edelleen spämmää siellä Bubbleroom etc. alekoodeja yhdessä muitten tyhjien tynnyreitten kanssa. 

Vedetään irtokarkkia ja pelataan pleikkaria niin kuin jotkut teinit. Miksi ei oikeasti nyt laiteta somea tauolle tai tuoteta sille jotain kestävämpää sisältöä? Nyt olisi tosi hyvä aika tarkastella omia valintoja ja arvoja.

Kun elämässä ei ole ollut oikeita vastoinkäymisiä tai on sivuutettu omien läheisten kärsimykset, ahdistutaan nyt siitä, kun ei päästä kippistämään skumppaa tai Kaivarille piknikille.

Mä olen aivan helvetin onnellinen siitä, että mulla on perhe ja mies, jonka kanssa viettää tämä aika. Mutta en mä arvostaisi tätä nykyistä elämää, jos ei olisi ollut vastoinkäymisiä ja menetyksiä. Mullakin meni yksi ulkomaanmatka sivuun koronan takia, eikä harmita yhtään. Päinvastoin.

Päätin, että muutan elämäntyyliäni totaalisesti tämän jälkeen. Eristys ei vaikuta arkeen mitenkään, koska en muutenkaan käy baareissa ja viihdytään parhaiten miehen kanssa kotona. Mutta aion myös vähentää matkustelua tosi radikaalisti ja keskittyä Suomen sisäiseen reissaamiseen.

Alan suosia lähellä tuotettuja tarvikkeita, kierrän kaukaa "Bubbleroomit" ja muut Kiinan etc. tuotteita myyvät kaupat.

En ole ennenkään somessa rakkausasioista tai elämästäni huudellut, nyt entistä vähemmän. Haluan vaalia sitä kaikista arvokkainta mitä ihmisellä voi olla.

Ja ennen kaikkea: panostan parisuhteeseen entistä enemmän. Nyt tajuan, miten onnekas olen. Kaikki mitä me tarvitaan, on oikeasti aika vähän.

Miksi IHMEESSÄ vuokralla asumista pitäisi hävetä? Taidat olla melkoinen emäntä. Huh huh, nyt sitten kun trendi vaihtuu vaihtuu sun painostavat saarnatkin. Itse saa aina elää ensin kuin huvittaa mutta oi jeesus jos joku muu elää nYT kuin sinä ennen :)

Niinpä, ja miksi pitäisi hävetä tai mollata yksin asuvia sinkkuja? Itse olen 28-vuotias sinkku, ammatti lääkäri, en ole ollut koskaan kiinnostunut parisuhteista, asun yksin vuokrakaksiossa. Viimeksi olen baarissa ollut fuksivuonna, kuului ikään kuin pakollisena lääkiksen ekaan päivään, matkustan noin kerran vuodessa viikon reissulle ulkomaille, en harrasta sisustamista sen enempää kuin muutkaan. Kavereita nään työn ulkopuolelta ehkä kerran kuukaudessa. En someta. Nettishoppailua kyllä harrastan ja kesäisin käytän itseruskettavaa. Ja vaikka eläisinkin tismalleen kuin Sara Sieppi, so what? Ei kaikki halua elää mitään suomalaista ihannetta, johon kuuluu okt järven rannalla, avioliitto, kaksi lasta jne. Jollekin sopii, toiselle ei.

Vierailija
362/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmilta onnistui sotiminen ja Suomen jälleenrakennus. Meiltäkö ei onnistu edes kotisohvalla kalsareissa oleminen?

Miltä näyttää`?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun minä haluan... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se ärsyttää. Olen töissä riskiryhmän parissa. En ole viikkoihin käynyt kuin töissä/ kotona. En käytä edes julkisia, pyöräilen. En käy kaupassa. Lapset eivät ole saaneet tavata ketään, eivät mene pihalle jos siellä on muita leikkimässä.

Sitten toiset tuolla elävät normaalia elämää, tapaavat ystäviä, käyvät kaupoilla joka päivä jne.

Ja näistä omista varotoimista huolimatta olen varma että saan Koronan. Joku sen vielä meidän osastolle tuo, sitten ollaan pulassa.

Sama tilanne ja tämän vuoksi 4 viikon ulkonaliikkumiskielto olisi ainoa oikea ratkaisu. Töissä saisi käydä vain kriittistä työtä tekevät. Kaupassa saisi käydä vain 1 perheenjäsen kerrallaan ja kaikenlainen ulkoilu olisi kielletty. Poliisit vaihtimaan ulkonaliikkumiskieltoa. Nyt kun ihmiset paskat piittaa suosituksista koronakriisi pitkittyy. 

Päinvastoin. Koronakriisin kesto lyhenee, kun rajoitukset vapautuvat. Tällöin käyrä jyrkkenee ja menee nopeammin ohi isossa mittakaavassa. Kyse on siitä, että käyrän jyrkkyys ei ylitä kriittistä rajaa, jolloin hoitopaikat loppuvat sairaalassa. On täysin järkevää höllätä rajoituksia ja sitä kautta saada kriisi nopeammin ohi, jotta emme velkaannut kuoliaaksi.

Sinä varmasti  suostut vapaaehtoiseksi hoitamaan näitä ovista ja ikkunoista sairaaloihin tulvivia koronapotilaita 

Ei tämä ole mikään Italia, ollaan harvaan asutussa Suomessa. 

Vierailija
364/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te oot jate kyllä suurin osa helvetin tyhmiä. Peloteltuja lampaita. Jotka ilomielin antaa vapautensa ja elämänsä pois. Vaikka maailmalla tieto kasvaa, että koko korona on suuri huijaus. Teitä huijataan. Just siksi, että antaisitte vapautenne ja elämänne pois.

Ymmärrättekö yhtään, että Media ohjailee teitä 100/0? Miksi uutisissa ei kerrota niistä tutkijoista ja proffista, jotka sanoo että tää juttu ei todellisuudessa mene niinku massalle kerrotaan? Teidät on peloteltu niin, ettette pysty enää ajattelemaan kriittisesti. Jos ootte ikinä osannut. : /

Jäikö lääkkeet ottamatta aamulla kun tollasta tarinaa mielikuvituksesi tuottaa.

Vierailija
365/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa Marin! Singaporen johto tässä vastaavassa tilanteessa tämmöisessä muutenkin eristäytyneessä maassa olisi jo kukistanut viruksen. Täällä se vaan leviää ja leviää...

Miksi pääministeriä tulisi rankaista tyhmistä kansalaisista, jotka eivät noudata ohjeita ja neuvoja?

Vierailija
366/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa Marin! Singaporen johto tässä vastaavassa tilanteessa tämmöisessä muutenkin eristäytyneessä maassa olisi jo kukistanut viruksen. Täällä se vaan leviää ja leviää...

Miksi pääministeriä tulisi rankaista tyhmistä kansalaisista, jotka eivät noudata ohjeita ja neuvoja?

Siksi että se on hän jonka tulisi nähdä, mielellään ennakolta, se ettei niitä noudateta. Ei ollut vaikea arvata miten käy kun suositellaan sitö ja tätä. Ja hänen tulisi luoda semmoiset sanktiot että niitä noudatetaan. Tai itketään ja noudatetaan. Joissain käytetään droneja, joissain armeijaa tai poliiseja kadulla valvomassa koska se on ainoa keino. Ei puhua robottiäänellä pöntössä "toivon että vältämme liikkumista ja haluan uskoa että kansalaiset noidattavat".

Vierailija
367/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä nämä tungeksivat ihmiset ovat? Itse asun Helsingin lähiössä ja kyllä on hiljaista. Kaupoissa ihmiset todellakin väistelevät toisiaan, paria tolloa poikkeusta olen nähnyt, mutta niitä on kaikkina aikoina aina. 

Riippuu lähiöstä. Itse asun varakkaalla pientaloalueella, jossa kukaan ei näytä eristäytyvänä. Enemmän pelätään, että huono-osaisuus kuin korona tarttuu. Kaupat täynnä, rantaraitilla kokoontuu 10 hengen lössejä tukkimaan tietä. Tenniskentillä seisoo porukkaa. Nuoriso kokoontuu koulun pihalla. Kun eihän se korona MEILLE ole vaarallinen. Ja sehän tarttuikin jo Val Gardenasta tai Badgasteinista.

Samaan aikaan 10 km päässä keskusta autio.

Vierailija
368/394 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierutauttaa kirjoitti:

#mask for all kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen fiilis minulla itsellänikin, kun ihmisiä näkyy lenkkipoluilla paljonkin ja kahden metrin turvavälistä ei tietoakaan. Jos minut ohitetaan, se tehdään melkein vierestä ja turvaväli unohtuu täysin. Vastaantulijat eivät ymmärrä siirtyä vähän kauemmaksi ja täten saan aina itse väistää pahimmillaan jopa ojaan.

Ja mikä pahinta: Juuri kukaan ei käytä hengityssuojainta. Yhtään missään.

Ei tietenkään, kun eihän se minua suojaa!

Riittävä hajurako syntyy kun laittaa itsetehdyn maskin kasvoille, eipä ole niskaanhengittäjiä.

😎😷

Hajurako syntyy kun pieree takana olevaan päin, eiköhän ala turvaväli löytyä

Olen päästellyt pyörryttäviä darra-mykkiä kaupan kassajonossa.

Kyllä se tepsii liian lähelle tulijoihin.

Vierailija
369/394 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikonloppuna rautakaupan parkkipaikka aivan tukossa. Ihmisillä on selvästi aikaa tehdä välttämättömiä terassi-, maalaus- ja muita pihahommia.

Sama tarina täällä pikkukaupungissa! Olisi pitänyt käydä hakemassa muutamia tarvikkeita, mutta käännyin suosiolla pois. Nyt kävin uudemman kerran heti aamusta eikä ollut porukkaa, eli kannattaa todellakin suosia aamun tunteja tai muita arkipäivien hiljaisia aikoja. Myöskään lähikaupassa ei ollut enää ketään, kun isoin ruuhka-aika osuu sille riskiryhmien ensimmäiselle tunnille.

Vierailija
370/394 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ ja -

Salilla ja sporassa ihanan vähän ihmisiä. Stadissa kävely rauhallista ja duunista voi ottaa helpon viiden päivän ns koronasaikun, jota ei lasketa vuoden omailmoituspäiviin. Tosin maakunnan koronapotilaat änkeävät kotipihalleni  koska tulevat väärästä portista sisään. Laakson sairaala on pohjoisempana!

Vierailija
371/394 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hysteerikot voivat pysyä karanteenissa loppuelämänsä. Täysin hölmöläisten touhua nämä rajoitukset. Koronaan kuolevat olisivat kuolleet suurin osa muutenkin parin vuoden kuluessa. Näillä rajoituksilla tullaan tappamaan ihmisiä vielä kymmeniä vuosia, koska rahaa ei riitä mm. terveydenhuoltoon.

Tuossa on taas tuo implikaatio että tauti on vaarallinen vain vanhuksille. Se on väärä. Taudin saaneista tietty prosentti tarvitsee sairaalahoitoa. Siinä on niin nuoria kuin vanhoja. Siitä hoidosta selviävät nuoret paremmin. Siksi kuolleisuuden keski-ikä korkeahko.

Kun sairaalat ovat täynnä ja hoitopaikkoja ei ole niin jokainen joka tarvitsisi sairaalahoitoa kuolee. Niin nuoret kuin vanhatkin.

Vierailija
372/394 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kannata säälille valtaa antaa milloinkaa kun luen näitä juttuja. Kuolkaa kuulkaa millon haluutte, juoskaa keuhkoruton perässä nuoret ja vanhat. Onpahan meitä viisaita sitten enemmän.

Vierailija
373/394 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Helsingissä pitäisi asentaa väliaikaisesti kotien ulko-oviin lukot, jotka saa auki vain ulkopuolelta ja ikkunoiden eteen kalterit. Sittenpähän oppisivat.

Vierailija
374/394 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin harmittaa, ku oon tunnollinen karanteenin suhteen, kun jotkut ei ota sitä yhtään vakavasti, vaan holtittomuudellaan tulevat pidentämään karanteenia Suomessa, kun korona virus vain leviää ja leviää. Se tarkoittaa sitä, että minä joudun vain pidempään ja pidempään kärsimään tylsyydestä kotonani karanteenista ja rajoittamaan hankalasti elämääni. 

Vierailija
375/394 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla pitää lähteä maakuntaan ja itse asiassa pelkään että siellä jengi on välinpitämättömämpää kun tartuntoja on (vielä) suht vähän. Eletään kuin ennenkin eikä välitetä riittävästi.

Vierailija
376/394 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 70 v appiukolle soitettiin, että tullaan tekemään viemärikuvaus! Koronan aikana. Nuoret miehet kiertävät siis talosta taloon tekemässä kuvauksia. Eikös tämänkaltainen toiminta nyt pitäisi kieltää välittömästi kokonaan? Eikös esim nuohous nyt jo suositeltu lopettamaan? Mutta tuollaista bisnestä ei?Mietitään vaan, että koska avataan Uusimaa?

Vierailija
377/394 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todetuista koronavirustapauksista yli puolet asuu Espoossa, Helsingissä ja Vantaalla! Eikö tämä kerro aikamoisesta välinpitämättömyydestä? Itse olen ollut nyt 4 viikkoa kotikaranteenissa ja käynyt vain kerran viikossa aamusella kaupassa ostamassa muonaa varastoon ja käyttöön. Vessapaperia en ole hamstarnnut ja käsidesiä tein itse Sinolista, vartalorasvasta ja sitruunasta. Diabetestani olen hoitanut huolella. Tällä viikolla täytyy käydä apteekissa, ennen kuin uusmaalaiset vapautetaan villiin luontoon.

Matemstiikka ei ole sulla näköjään hallussa. Pk-seudulla asuu valtavasti ihmisiä, eikä tartuntojen määrä per asukas ole täällä kovin suuri. Ehkä promille asukkaista on vain sairastunut.

Pahempia epidemiapesäkkeitä on maaseudulla, esim Länsi-Pohja. Siellä maaseudulla ei vain tajuta tätä asiaa, eikä ymmärretä noudattaa lähikontaktien väkttämissuosituksia.

Vierailija
378/394 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa ihmisistä on vain yksinkertaisesti itsekkäitä ja tyhmiä.

Vierailija
379/394 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa näytti jalkapallopeli/harkat olevan täydessä vauhdissa. Kontaktipeli. Paljon alaikäisiä pelaajia ja aikuisia ohjaamassa. En ymmärrä. Ihmisiä huomattavasti enemmän kuin 10 paikalla.

Vierailija
380/394 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todetuista koronavirustapauksista yli puolet asuu Espoossa, Helsingissä ja Vantaalla! Eikö tämä kerro aikamoisesta välinpitämättömyydestä? Itse olen ollut nyt 4 viikkoa kotikaranteenissa ja käynyt vain kerran viikossa aamusella kaupassa ostamassa muonaa varastoon ja käyttöön. Vessapaperia en ole hamstarnnut ja käsidesiä tein itse Sinolista, vartalorasvasta ja sitruunasta. Diabetestani olen hoitanut huolella. Tällä viikolla täytyy käydä apteekissa, ennen kuin uusmaalaiset vapautetaan villiin luontoon.

Matemstiikka ei ole sulla näköjään hallussa. Pk-seudulla asuu valtavasti ihmisiä, eikä tartuntojen määrä per asukas ole täällä kovin suuri. Ehkä promille asukkaista on vain sairastunut.

Pahempia epidemiapesäkkeitä on maaseudulla, esim Länsi-Pohja. Siellä maaseudulla ei vain tajuta tätä asiaa, eikä ymmärretä noudattaa lähikontaktien väkttämissuosituksia.

Asun Tornion kupeessa ja ainakin täällä noudatetaan kaikkia suosituksia! Ehkä tauti leviää Ruotsin puolella työskentelevien kautta, mutta keskustassa osataan välttely ihan mallikkaasti. Paljon on vanhoja ihmisiä näillä seuduilla. Muun Meri-Lapin alueen tilannetta en osaa avata, mutta viime aikoina Kemissä on ollut jonkin verran uusia tartuntoja ja karanteeneja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän