Jos valitsisit puolisosi ammatin perusteella, mikä olisi valintasi?
Vaihtoehtoja on monia, mutta itse taidan kallistua puusepän tai rakennusmiehen puoleen.
Kommentit (121)
Ammatista en osaa sanoa, mutta olisi mukava jos molempien työt pitäisi sisällään suht.säännöliset työajat.
Ekonomi, sujuisi talousasiat mallikaasti.
Puuseppää olin tulossa vastaamaan!
Nyt kotoa löytyy sähkömies, eikä sekään huono ammattilainen ole. 😊
Sairaanhoitajat ovat hyvää vaimo- ja äitiainesta. Etenkin jos itsetunto kohdillaan.
Hoitoalalla on paljon kivoja miehiä. Eli ehkä joku hoitaja, kunhan ei tee ihan samaa duunia kuin minä eikä olla samalla osastolla töissä.
Insinööri, maanviljelijä tms. Poliisi voisi tietysti olla yksi vaihtoehto mutta taitavat kantaa aikamoista henkistä kuormaa mukanaan ammatistaan johtuen (tai ovat muuten vaan sekopäitä)
DI. Älykkäitä, käytännöllisiä ja osa tienaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Jokin viestinnän, kielitieteen, kirjallisuustieteen, filologian tms ammattilainen. Mikään ei ole kuumempaa kuin sanataitoinen mies.
Ymmärrettävä toivomus, mutta toisaalta tuo on vähän monimutkaisempi juttu.
Kieliä lukiessa opetellaan lähinnä hoitamaan asioita eri kielellä eikä olemaan hauska, karismaattinen tai aistillista lisäarvoa tuottava. Teatterikoulut, kansalaisopiston ilmaisutaidon kurssit ja esim.amerikkalaiset sosiaaliset valmennusgurut, joiden alkuperäinen tarkoitus oli opettaa naisille puhumista, ovat enemmänkin sanavalmiita sillä tavalla kuin se yleensä ymmärretään. Toki myös juristit, koomikot, journalistit ja vastaavat ovat omanlaisiaan kielenkäytön ammattilaisia.
Psykologimies voisi olla kiva. Tai historioitsija. Duunarin oloinen älykkö olisi omaan makuun.
Vierailija kirjoitti:
Psykologimies voisi olla kiva. Tai historioitsija. Duunarin oloinen älykkö olisi omaan makuun.
Jatkan vielä, että ei ikinä upseeria. Kun on yhden isänmaallisen kotikäskyttäjän kanssa ollut, niin se riitti.
Eläinlääkäri 🐇 😻 🐕 💚
Ovat reiluja ja symppiksiä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalla on paljon kivoja miehiä. Eli ehkä joku hoitaja, kunhan ei tee ihan samaa duunia kuin minä eikä olla samalla osastolla töissä.
Hoitoalan miehet ovat varmaan keskimäärin kivoja, toisin kuin alan naiset, jotka menevät alalle, koska eivät keksi mitään muuta.
Jostain syystä lääkärinainen kiinnostaa. Itse olen pitkäaikaissyrjäytynyt.
M38
Lukion, amk:n tai yliopiston opettaja. Palkka olisi kohdallaan, eikä koskaan tarvitsisi murehtia, miten lasten hoito järjestetään lomien aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalan miehet ovat varmaan keskimäärin kivoja, toisin kuin alan naiset, jotka menevät alalle, koska eivät keksi mitään muuta.
Ehkä joillain vuode- ja teho-osastoilla. Muuten hoitoalalla on tosi kivoja ihmisiä, niin miehiä kuin naisiakin. Sanon tämän hoitajan kokemuksella.
No jos ihan vaan ammatin perusteella pitäisi valita eikä mikään muu ominaisuus saisi vaikuttaa, niin ottaisin mahdollisimman hyvin palkatun puolison. Kaipa se jonkun sortin ison yrityksen toimitusjohtaja voisi olla. Tai joku jääkiekkoa ammatikseen nhl:ssa pelaava. Mutta todellisuudessa en missään tapauksessa valitsisi puolisoa ammatin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Lukion, amk:n tai yliopiston opettaja. Palkka olisi kohdallaan, eikä koskaan tarvitsisi murehtia, miten lasten hoito järjestetään lomien aikana.
Ei noiden palkalla kyllä ainakaan PK-seudulla juhlita.
Upseeri ja herrasmies.
Myös poliisin ottaisin puolisoksi.