Nauratti kaupan pihalla nainen joka nosti huiviaan suojaksi suun eteen
Ettei tuulen mukana lennä pöpöjä häneen ihmisistä jotka oli kahden metrin päässä.
A. se huivi ei ole millään tapaa steriili tai edes puhdas, sen jälkeen kun olet se kaulassa kaupassa talsinut
B. niitä käsiä ei kannata viedä naaman lähelle tai edes siihen huiviin, sen jälkeen kun olet juuri kaupassa asioinut. Siirrät vain kaikki pöpöt käsistäsi huiviin ja siitä naamaan tai suoraan käsilläsi naamaan.
Kommentit (68)
D. Ainakaan hänen pärskeensä eivät lennä niihin parin metrin päässä oleviin ihmisiin.
Maallikot ei tiedä eikä oikein ymmärrä. Itse olen hoitaja ja ei minulla ole mitään kaavosuojia tai käsidesiä kotona. Muuten välttelen ihmisiä ja pesen kädet entistä huolellisemmin. Töissä on omat ohjeensa ja niiden mukaan mennään.
Käsidesistäkään ei ole mitään hyötyä, jos sen käyttöä ei ole opetettu. Harva sitä laittaa oikein tavallisista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
D. Ainakaan hänen pärskeensä eivät lennä niihin parin metrin päässä oleviin ihmisiin.
Ei hän pärskinyt. Ja jos pärskii, ei missään nimessä saa nostaa huivia ja KÄSIÄ eteen vaan pärskitään edelleen sinne käsitaipeeseen ihmiset hyvät.
ap
Vierailija kirjoitti:
Maallikot ei tiedä eikä oikein ymmärrä. Itse olen hoitaja ja ei minulla ole mitään kaavosuojia tai käsidesiä kotona. Muuten välttelen ihmisiä ja pesen kädet entistä huolellisemmin. Töissä on omat ohjeensa ja niiden mukaan mennään.
Käsidesistäkään ei ole mitään hyötyä, jos sen käyttöä ei ole opetettu. Harva sitä laittaa oikein tavallisista ihmisistä.
Juuri näin.
ap
Minua nauratti tosi paljon kun olin kantamassa painavia kauppakasseja kotiin, ja joku typerä vanha ukko tuli pyöränsä kanssa siihen puolenmetrin päähän höpöttämään pa**aa säästä ja siitä miten hän ei pelkää koronaa.
Idiootti ja raivostuttava ihminen.
Hei. Minä olen satuttanut hampaani ja olen menossa hammaslääkärille. Nyt on kerrankin luvallinen syy pitää huivia. Muuten hävittäisi ruma huuli.
Asialla voi olla hänelle vaan turvaa tuova merkitys. En naureskele ihmisille tänä aikana vaikka yrittäisivät suojautua miten vaan. Vaikka siitä ei olisi edes hyötyä.
Niillä suojilla on tarkoitus suojata muilta omilta eritteiltä, ei itseä muilta.
Oisko naurattanut jos ois pärskinyt sun päälle?
Mistä päättelit että asia on noin? Ehkä hän ei halunnut tartuttaa muita ja huivi estää pisaroiden lentämisen. Sehän niiden kasvomaskien tarkoitus muutenkin on.
Vierailija kirjoitti:
On varmasti näin. Mietin vain, että miksi meitä maallikkoja ei voisi opettaa? Aika moni sitä käsidesiä kuitenkin tuntuu hamstranneen, niin menisi sitten edes mahdollisimman tehokkaaseen käyttöön. Tämä sama "ei ole opetettu käyttämään" -mantra tuntuu toistuvan ainakin maskeihin liittyvässä keskustelussa ihan jatkuvasti, joten eikö niiden käytöstä voisi laatia jotain tietoiskuja sitten niille, jotka niitä kuitenkin käyttävät?
Vierailija kirjoitti:
Voi meitä tavallisia ihmisraukkoja, kun emme tiedä emmekä etenkään ymmärrä! Ilmeisesti hoiturit ja lääkärit luulevat, että millään muulla alalla ei tarvita käsidesiä, hengityssuojaimia tai käsineitä ja että niiden käyttöä ei ole opiskeltu.
Tai että muut eivät osaa oma-aloitteisesti opiskella niiden oikeaoppista käyttöä.
Veikkaan että tässä maassa on aika paljon fiksumpia ihmisiä kuin keskiverto hoituri, jolle kaikki yksinkertainenkin asia pitää erikseen _opettaa_.
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelit että asia on noin? Ehkä hän ei halunnut tartuttaa muita ja huivi estää pisaroiden lentämisen. Sehän niiden kasvomaskien tarkoitus muutenkin on.
Ehkä jos on sairas ja voi tartuttaa muita, ei pitäisi edes ihmisten ilmoille lähteä? Aivan yhtä tyhmää toimintaa sekin.
Mistä niitä naaman peittäviä burkhia tai mitä ne nyt nimeltään ovatkin, saa ostaa? Ne missä on aukot vain silmille. Haluan sellaisen kesäksi. Mielellään kivoissa väreissä.
Ei ole mitään hätää. Vessapaperia riittää kyllä kaikille.
Käytän maskia. Kuljen työmatkat sairaalaan julkisilla, vaihdan Pasilassa junasta bussiin. Esim Triplassa juuri tuli joku räänsyöjä pummi aivan lähelle.
En todellakaan halua mitään tautia tai jälkitauteja myöhemmin.
Ammatinvaihtokin on alkanut pohdituttaa.
Mä pidin kaulahuivia aina suun edessä jo ennen koronaa, nenä kuitenkin näkyy. Varmaan kaikki vastaantulijat ajattelee, että suojaudun virukselta ihan väärin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi meitä tavallisia ihmisraukkoja, kun emme tiedä emmekä etenkään ymmärrä! Ilmeisesti hoiturit ja lääkärit luulevat, että millään muulla alalla ei tarvita käsidesiä, hengityssuojaimia tai käsineitä ja että niiden käyttöä ei ole opiskeltu.
Tai että muut eivät osaa oma-aloitteisesti opiskella niiden oikeaoppista käyttöä.
Veikkaan että tässä maassa on aika paljon fiksumpia ihmisiä kuin keskiverto hoituri, jolle kaikki yksinkertainenkin asia pitää erikseen _opettaa_.
Niinpä.
Miten vessapaperia käytetään?
C. Kasvojen peittäminen huivilla ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.