Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menin lääkäriin ahdistksen takia,lääkäri skrollasi hoitohistorian vuosia taaksepäin ja

MITÄ SE SULLE KUULUU
08.04.2020 |

sanoi: sinulla on näköjään ollut ongelmia tuon alkoholin kanssa

niin..niin?

mitä mieltä?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se hoitohistoriasta näkyy? Mullakin on a-ongelma, mutta ei lääkäri sitä tiedä.

Vierailija
2/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se hoitohistoriasta näkyy? Mullakin on a-ongelma, mutta ei lääkäri sitä tiedä.

Ei tiedä minullakaan, koska en ole ollut hoidossa, ei ole ollut krapulapoissaoloja, maksa-arvot hyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit on todella varovaisia rauhoittavien kanssa, käytännössä sitten tarvitsevat jää ilman ja sekakäyttäjät hankkii kadulta.

Vierailija
4/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin...kovia paniikkikohtauksia.

Se alko ongelma oli oikea ja hoidettiin.

Nyt sit saan kuulla siitä aina..olen raitis ..miksi?

Vierailija
5/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa fiksummalta kuin se, että lääkäri olisi tehnyt mahd, "masennus diagnoosin" kiinnittämättä huomiota ollenkaan historiaasi.

Sinkkumies

Vierailija
6/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mielenterveyshäiriöihin liittyy komorbiditeettia keskenään, eli esimerkiksi masennusta tai ahdistuneisuushäiriötä sairastavalla on päihdehäiriöt yleisiä tms. Molempia pitää hoitaa, eli jos päihdeongelma jää hoitamatta, ei ahdistushäiriön hoito ole yhtä tehokasta. jne. ihan maalaisjärjellä ajateltavissa oleva asia.

Vierailija
7/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei terveydenhuollossa jää historiaan. Mitä tahansa vastaavaa oletkaan sairastanut, heidän mielestään se on sinulla aina.

Sinulla sentään oli se oikeasti, lääkäri ei keksinyt omasta päästään sairauttasi kuten monelle muulle.

Vierailija
8/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mielenterveyshäiriöihin liittyy komorbiditeettia keskenään, eli esimerkiksi masennusta tai ahdistuneisuushäiriötä sairastavalla on päihdehäiriöt yleisiä tms. Molempia pitää hoitaa, eli jos päihdeongelma jää hoitamatta, ei ahdistushäiriön hoito ole yhtä tehokasta. jne. ihan maalaisjärjellä ajateltavissa oleva asia.

Se ei silti tarkoita, että aina ja ikuisesti olisi päihdeongelma. Tai että jokaisella olisi.

Mulla ei ole ikinä ollut päihdeongelmaa, mutta mielenterveyteni ei silti ole kunnossa.

Vierailija
9/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilö on herkkä addiktioille, siis mille tahansa, on hyvä se itse ja myös lääkärin tunnistaa.

Vierailija
10/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä tota panikointia rauhoittavien suhteen. Jos potilas saa pienen reseptin jotain opamoxia, niin ei sillä tee tiliä tai saa päätä sekaisin ainakaan montaa kertaa. Oikeinkäytössä ja seurannassa se voi auttaa - jo se, että pahimpaan ahdistukseen on lääke olemassa. Minusta se ei ole lääkärin vastuulla, jos potilas päättää väärinkäyttää lääkkeensä ja alkaa hankkia lisää lääkkeitä kadulla. Lääkäri voi riippuvuuden riskistä valistaa ja neuvoa oikeassa käytössä.

Jotenkin huvittavaa sekin, kun lääkärit ovat siinä asiassa niiiin vastuullisia eivätkä "halua ongelmaa alullepanna". Mikä tahansa muu laiminlyönti tai hoitovirhe kun tapahtuu, niin lääkäri levittää kätensä ja sanoo että ei ollut mun vika. Hyvin vaikea saada lääkäreitä selvistä hoitovirheistä vastuuseen oikeusteitsekään, niin miksi he väittää, että riippuvuusongelman alku saadaan heidän syykseen?

Vierailija
11/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakannan plärääminen on ammattitaidottomalle lääkärille vapaudu loogisesta ajattelusta -kortti.

Vierailija
12/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kait ny jotenkin pitää tarkistaa, että oletko raitis vai repsahtanut.

Vierailija
13/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen hoikka 50 vuotis nainen..meikattu huoliteltu, en haise alkolle.

En käytä alkoholia..repsahtaa varmaan voi vuosienkin jälkeen..

Mutta mitä vuosikausia sitten tehdyllä hoidolla on nykytilanteeni kanssa tekemistä?

koin tilanteen nöyryyttävänä

Vierailija
14/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakannan plärääminen on ammattitaidottomalle lääkärille vapaudu loogisesta ajattelusta -kortti.

Oi aika ennen omaakantaa..

Lääkäri kysyi mikä vaiva ja hoisi.

Nykyään..lääkäri katsoo oman kannan ja ..sit ihmettelee keski-ikäisen moninaisia vaivoja..ja voi sanoa

ROUVA OLITTE ENNEN LÄSKI ,TÄMÄ LÄÄKE LISÄÄ RUOKAHALUA

Vierailija
15/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittavat voidaan aina korvata SSRI-lääkkeillä.

Vierailija
16/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoittavat voidaan aina korvata SSRI-lääkkeillä.

Kai ne voi korvata, mutta ei ne samalla tavalla toimi. Ei SSRI-lääkkeet rauhoita, tai auta traumoihin, tai akuutteihin ahdistuskohtauksiin. Mulla ne ei esimerkiksi toimi ollenkaan.

Vierailija
17/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit on todella varovaisia rauhoittavien kanssa, käytännössä sitten tarvitsevat jää ilman ja sekakäyttäjät hankkii kadulta.

No mulla ei oo ollut ongelmia saada niitä niissä tilanteissa kun olen tarvinnut. Mahtaako johtua siitä, ettei ihan oikeasti ole päihdeongelmaa? Siellä pyörii näitä joitten mielestä heillä ei ongelmaa ole, vaikka riskikäytön rajat ylittyy jatkuvasti. Itse en käytä ollenkaan, joten uskaltavat ongelmia myös lääkitä, jos siihen on joskus ollut syytä.

Vierailija
18/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos henkilö on herkkä addiktioille, siis mille tahansa, on hyvä se itse ja myös lääkärin tunnistaa.

Mistä sellaisen pystyy tunnistamaan? Etenkin joku random lääkäri?

Vierailija
19/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen hoikka 50 vuotis nainen..meikattu huoliteltu, en haise alkolle.

En käytä alkoholia..repsahtaa varmaan voi vuosienkin jälkeen..

Mutta mitä vuosikausia sitten tehdyllä hoidolla on nykytilanteeni kanssa tekemistä?

koin tilanteen nöyryyttävänä

Kulissit kunnossa?

20/36 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä voi sanoa että ne eivät toimi ja niiden haittavaikutukset ylittävät hyödyt.

Rauhoittaviin kirjoitetaan reseptejä yhä paljon. Niitä pitää vain vähän vängätä eikä niitä vältämättä saa heti ekalla kerralla kun pitää kokeilla kokeilemisen ilosta jotain toimimatonta vaihtoehtoa ensin.

Lääkärit voivat kysyä päihde- mt-taustaa ym mutta kun niihin vastaa asiallisesti ja selkeästi ettei se ole enää ajankohtainen eikä koe että tämä liittyy siihen mitenkään niin asia on yleensä sillä selvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän