Miten ottaa puheeksi kumppanin kanssa oudoista asioista joita talossamme tapahtuu. Vai olenko tulossa hulluksi?
Nyt toivon oikeasti ymmärrystä.
En pelottelua koska olen muutenkin jo alkanut olemaan todella ahdistunut näiden asioiden vuoksi vaikka olemme vasta pienen hetken asuneet talossa.
Tämä talo on täysin uusi enkä oikein tiedä mitä ihmettä tämä voi olla mutta kokemuksia minulla on joka tapauksessa.
Olenko oikeasti menettämässä järkeni? En tiedä uskallanko edes puhua kumppanille, ettei hän luule minun tulleen hulluksi.
Ennen tähän taloon muuttamista minulla ei ole ollut vainoharhaisia kokemuksia tai pelkoja ja olen saanut nukuttua yöni hyvin.
No mutta nyt selitän.
Melkein jokainen yö jonka olemme talossa nukkuneet on ollut hyvinkin mielenkiintoinen.
Ensimmäisenä yönä kun havaitsin jotain outoa, niin oli se, että aina kun olin nukahtamassa niin tuntui kuin sänkyä heilutettaisiin. Myöskin mieheni jalat alkoivat liikkumaan oudosti, aivan kun niitä olisi nostettu ja käännelty eri suuntiin sekä venytelty ees taas (joo, tiedän kuulostaa niin trollaukselta ja typerältä) ja kun hetken katsoin sekä ihmettelin miehen jalkojen toimintaa niin oli pakko nousta ja laskea jalat sängylle.
Mietin vain, että nyt itse väsyneenä liiottelen näkemääni, mies varmaan unissaan venytteli jalkojaan joka suuntaan ees taas.
Samana yönä näin varjoja, nopeita liikkeitä ja tuntui todella ahdistavalta.
Joka kerta kun olin nukahtamassa niin tuntui vaan kun joku kiusantekijä yrittäisi estää nukkumasta. No pistin tämän edelleen väsymyksen piikkiin ja aamulla jo hymyilin kuvitelmilleni ja ajattelin unohtaa koko asian.
No seuraavana yönä taas jotain outoa (heräsin kun jalkani pamahti sänkyyn) mutta nukuin vähän paremmin. Mies taas kuulemma ei, heräsi jo yhdeltä eikä saanut unta hyvin enää sen jälkeen.
Viime yönä sitten minä puolestani heräsin yhdeltä ja mies nukkui. Taas oli niin......niin absurdia.
Heräsin ja oli vaikeuksia nukahtaa.
Aina kuitenkin kun olin pääsemässä uneen niin sänky heilui jalkopäästä ihan mahdottomasti, tuntui kun minun ja mieheni välissä liikkuisi joku outo painava möhkäle välillä mutta niin, että sen vain tunsi mutta ei ollut kosketeltavissa.
Aivan kun jotain painavaa ilmaa joka liikkuu nopeasti eikä anna vaan nukkua.
Sitten leikin nukkuvaa ja kuulostelen mitä tapahtuu, kihelmöintiä tuntuu kehossa ja hikoiluttaa. En edes uskalla nukkua enää muuta kuin kokonaan peiton alla.
Sänky vaan heiluu tasaisin väliajoin ja odotan koska jalkoihini kosketaan. Pakko liikkua välillä, koska silloin tapahtumat loppuu hetkeksi, kunnes olen taas vajoamassa uneen.
Pitäisköhän laittaa joku videokamera kohta makkariin..
Välillä öisin alkaa ottamaan niin paljon päähän ja viime yönä puoliunessa yritin huutaa ja pyytää tätä jättämään meidät rauhaan, olen tosi vihainen johonkin aikaa yöstä.
Jossain vaiheessa pelottikin ja halusin mennä mieheen kiinni ja hän tokaisi, että hänen tarvitsee nukkua, että mene omalle puolellesi.
Hävettää kun en saa nukuttua tämän asian takia ja tämä vaikuttaa miehenkin uniin.
Nyt olen vain ahdistunut ja itkuinen, eilen sain pienen hermoromahduksen illalla koska olen nukkunut niin huonosti monta yötä ja ollut tosi rankkaa muuttojenkin vuoksi.
Nyt makkarissa tuntuu koko ajan painostavalta ja henkeä ahdistaa, liekö se sitten omaa mielikuvitusta.
Kysyin lapsilta kuinka he ovat nukkuneet ja kuulemma hyvin, en tietenkään maininnut mitään.
Jatkuu.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Seuraan kuitenkin tilannetta mutta en peloissani. Lähinnä uteliaisuuttani, sillä edes silloin kun minulla oli usea työpaikka samaan aikaan ja kova stressi päällä sekä unet monta kuukautta aivan liian vähäiset niin ei mennyt ajatukset harhaisuuden puolelle.
Lähinnä aloin vain muuten olemaan hankala, ärsyyntynyt sekä iloton, lihoin ja itkin jaksamattomuutta syyllisyyden tunteissa.No tämäkin ihan uus juttu, jotain taas opin itsestäni :D toivon ettei tulisi enää mitään tällaisia outouksia oli se sitten omassa päässän tai sitten todellisuudessa.
Ap
Jos ahdistaa, ota miestäsi kädestä kiinni. Sano hänelle suoraan, että näit painajaisia ja haluat pitää kädestä. Se nimittäin rauhoittaa todella paljon, kosketuksella on iso merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei et ole hullu! Tietty jos ei saa unta niin oudot kokemukset ja ahdistava olo saattaa korostua!
Edellisessä asunnossani näin jatkuvasti varjoja ja kuulin ääniä joita ei voinut selittää ja muuton jälkeen kaikki outous loppui. Myös vierailevat kaverit huomasivat painostavan tunnelman ja yksi heräsi yöllä outoihin ääniin ja näki olohuoneessa suuren mustan hahmon.
Ehdottomasti kannattaa ainakin yrittää puhua miehelle. Hän voi pitää sinua ehkä hömppänä, mutta jos asia todella ahdistaa sinua, niin luulisi häntä kiinnostavan. Ei aikuinen ihminen valvo öitään peloissaan ihan pienestä. Myös videokamera voi olla hyvä idea. Voit myös viikonloppuna tai muulloin kun miehelöäsi ei ole aikainen herätys ehdottaa, että valvoisitte yhdessä ja ehkä hänkin todistaisi omin silmin oudot tapahtumat?
Salvialla on henkiä karkottavia vaikutuksia, sitä voi polttaa huoneessa ja se tuoksuu hyvältä. Mihinkään spiritismiin älä kuitenkaan lähde, se voi pahentaa asiaa.
Ymmärrän kyllä sen kun tunnet itsesi hulluksi, itselläni on yliluonnollisesta kokemuksia koko elämän ajalta ja kaikki eivät usko sellaiseen.Yhtäkään yliluonnollisa tapausta ei ole pystytty luotettavasti todistamaan tai toistamaan. Siis ei yhtäkään! Kaikki tutkitut tapaukset on lopulta selvinneet luonnollisiksi, mutta joissain tapauksissa harvinaisiksi yhteensattumiksi.
Miksi taikauskoon ja noitatohtoreihin luotetaan enemmän kuin todistettuun tieteeseen?
Minä haluan nähdä sen tiedemiehen joka pokkana väittää että hän saa todellisuuden kaikkine vielä tuntemattomine tekijöineen laboratorioon ja todellisuuden toistettavaan muotoon :).
Miten tyhmä voi olla?
Nykyfysikkakin myöntää informaation siirtyvän osittain myös ihan meille vielä tuntemattomilla tavoilla.
Ilmeisesti et tajunnut pointtia? Eli yliluonnollista ilmiötä ei ole koskaan voitu toistaa tai todistaa. Aina kun joku poppamies on väittänyt taivuttelevansa lusikoita ajatuksen voimalla tai jossain talossa on kummitellut yms. niin nämä ilmiöt on lopulta osoitettu luonnollista alkuperää olevaksi.
Ns. paranormaaleja ilmiöitä ei ole todistajien läsnäollessa pystytty toistamaan.
Voit uskoa mitä itse haluat, mutta älä tule väittämään, että uskomuksesi olisi totta. Ja jos niin väität, niin todista ne ilmiöt myöskin. Kyllä minäkin voin väittää, että kuu on juustoa, mutta uskotko sinä minun väitettä? Jos et usko, niin miksi et?
Ap, jos olisin tuossa tilanteessa niin ensin ottaisin kotikonstit käyttöön: Päivällä riittävästi liikuntaa ja ulkoilua, illalla rauhallista venyttelyä ja /tai unirentoutus, niitä löytyy netistä vaikka kuinka paljon. Varmaan muuttaisin myös toiseen huoneeseen nukkumaan joksikin aikaa. Yöllä jos heräisin, herättäisin miehen ja sanoisin näkeneeni painajaisia.
Jos tulee tosi paha olo yöllä, niin reilusti vaan valot päälle, vaikka jotain pientä syötävää tai teetä, muutaman sivu hyvää kirjaa -ajatukset pois niistä pelottavista asioista.
Ja jos omat rauhoittumiskeinot ei auta, niin yhteys mielenterveystoimistoon. Ainakin vaikutat todella ahdistuneelta, ja ihan jo siihenkin kannattaa hakea apua.
Ilmeisesti olet jo ollut, et juuri nyt tullut.
Luin puolet tähän tulleista viesteistä. Otin tässä pari olutta joten teksti saattaa poukkoilla. Olen itse jossain määrin erityisherkkä ja ehkä lievästi autistinenkin. Ammatiltani olen vakituisessa työssä oleva insinööri ja suunnittelija. Sanoit alussa että tuntuu kuin jokin ilma tai paino liikkuisi siinä ja sanoit myös että jokin ei vain anna nukkua vaan "vaivaa". Nämä liittyvät siis toisiinsa ja ovat samasta asiasta johtuvia. On turhaa arpoa täällä ihmisten erilaisista kokemusmaailmoista että minkä nimen tälle ilmiölle antaa. Kaikki täällä tarjotut ratkaisut voivat olla silti toimivia. Itse aistin herkästi tuollaisen elektromagneettisen kentän joka on mm. kaikilla ihmisillä ja luultavasti eläimilläkin heikompana. Kerran edellisessä asunnossa minua kuitenkin häiritsi sellainen kenttä, joka liikkui edestakaisin, vaikken nähnyt mitään. Tunne oli hyvin voimakas. Tunnen mm. jos joku liikkuu pihan poikki ulkona. En ole puhunut tästä paljoa, koska kellään tutulla ei ole vastaavaa, ja tämä on helppo lokeroida johonkin mt-ongelmaan. Minulla on kuitenkin tästä "aistista" noin 20 vuotta kokemusta ja olen tarkistanut asian useita kertoja. Sitä voisi kuvailla siten kuin jokin painaisi pehmeästi ihoa, tai jos sinulla olisi tiheä 30 metriä pitkä karvoitus joka suuntaan, niin tuntisit jos joku liikkuu karvojen läpi... Tiedän tästä asiasta enemmän kuin tässä sanon.... En tiedostanut sitä lapsena, vaikka lapsuuden kotitalossamme jollakin tapaa saattoi kummitellakin. Ainakin kaikki perheestäni ja osa kavereistani ovat sitä mieltä, paitsi itse olen skeptinen. En kuitenkaan tiedä henkien karkottamisesta mitään, mutta tiedän ettei minua ne eivät ole häirinneet. Sen perusteella mitä olen kuullut, jotkin saattavat olla sitkeässäkin. Jossakin on alkulähde ja se voi olla esim. fyysinen jäänne kuten luu, tai sitten jonkun pahantahtoisen ihmisen aiheuttamaa häiriötä, mutta sellaisesta pahantahtoisuudesta joutuu kyllä itse maksamaan myöhemmin koko hinnan vieläpä korkojen kanssa. Joutuu itse lähettämänsä energian kohteeksi. Kyse voi olla myös jostain maanalaisista vesivirtauksista tms.
Rautatie lähellä? Juna menee klo 1 yöllä ja herättää joko kokonasn tai saa aikaan levottomat jalat? Tavarajuna voi liikuttas sänkyä monen kilometrin päähän.
Jatkoa: Tuo aistiminen toimii kuitenkin vain silloin kun olen laittamassa nukkumaan tai jos esim. istun paikoillaan 10 min tekemättä mitään.
Jos kyse ei ole homeesta, niin:
Yksi apukeino jolla itse sain kerran häiriöt loppumaan oli että laittaa eri paikkoihin seiniin teipinpaloja joihin kirjoittaa hyviä asioita, esim. "I love you", "safe place", "buddha", "happy", "I am free", "I am safe" yms. Voit keksiä omia, myös suomeksi... Tämä vaikuttaa tieteen mukaan ainakin alitajuisesti itseen ja sitä kautta omaan mielentilaan ja ajatuksiin, mutta voitaisiin myös vähän revitellä ja ajatella, että jos kummituxet osaa lukea, niin nekin lukee tekstin ja tulee hyvälle tuulelle... Ilmapiiri kevenee. Toivottavasti tämä auttaa. Itseäni auttoi.
Valot päällä nukkuminen auttaa pelkoon.
Yliluonnollisiin asioihin sillä ei ole varsinaisesti merkitystä, niitä on ihan tapahtunut minulle valoisaasa keskellä päivääkin, mutta valoisassa pelkää huomattavasti hemmän. Pelko taas vetää puoleensa alhaisia henkiä, jotka haluavat pelotella, samoin niiden ajatteleminenkin.
Eli suosittelen verhot pois ikkunan edestä ja vaikka ihan kattovalot päällä nukkumista.
Ja tietysti kannattaa rukoilla suojelusta Jumalalta ja Jeesukselta Kristukselta.
Ei ole enää ollut mitään eikä pelota.
Johtuu siitä, että olen oikeasti nyt nukkunut. Olen herännyt öisin pari kertaa mutta nukahtanut samantien uudelleen, kiitos unilääkkeen.
Jos nyt leikitään, että täällä tosiaan henki olisi ollut kiusaamassa niin ehkä sain ajettua sen pois sinä yönä kun hoin vain rukouksia ja valvaunessa yritin niin samperisti pyytää sitä huutamalla poistumaan :D
Täytyy katsoa otanko ensi yöksi lääkettä.
Kiitos muuten teille neuvojille ja myötäeläneille. Oli tämä aika hullu aloitus mutta hyviä neuvoja olen saanut!
Ap
No joko olet alkanut lenkkeilemään ja ulkoilulla mieltä piristämään?
Sänky tärisee, koksa miehesi runkkaa unissaan. Olen pari kertaa tähän itse herännyt ja herättänyt miehenkin, joka nukkunut viattoman unta.
Vierailija kirjoitti:
P.S.
Suht asiallinen tutkija, jonka löydät googlettamalla on historian ja rajatiedon tutkija Mauri Karvonen. Hänellä on myös omat sivut Facebookissa. Tosin luo viihdettä erilaisista kohteista ja kertoo kummitustarinoita, mutta toisaalta voisi myös osata neuvoa sinua.
Ja jos käännyt meedion puoleen etsi hyvä ja suositusten perusteella. Sellainen, joka toimii vastuuntuntoisesti ja järkevästi.
Muuttaa ei tarvitse. Se menisi jo liioittelun puolelle ja lähellä jenkkiviihdemässymaailmaa.
Terv vastaaja nro 5
On kyllä kaukana asiallisesta tää kyseinen heppu, jos nyt puhutaan samasta tyypistä..
Tähän heppuun ei kyllä kannata luottaa tai olla tekemisissä millään lailla.
Ei syytä huoleen, et vain pysty erottamaan uniasi todellisuudesta. Voi johtua käyttämistäsi unilääkkeistäkin.
No ehkä kannattaisi nousta ylös sängystä ja kuvata vaikka puhelimen kameralla videota jos siellä olevinaan joku liikkuu. Todennäköisesti ei mikään muu liiku kuin levottomat jalat. Ei ole kovin uskottavia tällaiset tarinat nykyaikana kun aina voi ottaa sen puhelimen käteen ja kuvata todistusaineistoa.
Miehenne Stubbin kannattaisi hakeutua välittömästi hoitoon lähimpään Niuvanniemeen.
Tämä on vanha ketju. Sattumalta näin eilen tämän etusivulla ja luin ketjun uudelleen läpi. Olen siis ketjun aloittaja.
Nyt kun katson asiaa taaksepäin niin saatoin olla lievästi psykoottisessa tilassa. Tämän tarinan todellisuus meni niin, että toki tuo kaikki mitä kirjoitin tapahtui mutta se mitä todennäköisimmin johtui voimakkaasta stressistä. Tuo mies, jonka kanssa olin parisuhteessa oli väkivaltainen, olimme juuri muuttaneet yhteen ja hän oli tuon aikana kun aloituksen tein niin viimeaikoina käynyt ensimmäistä kertaa käsiksi. Sitä ennen henkistä väkivaltaa. Asia oli niin kiperä etten myöntänyt edes itselleni todellisuutta, joten ei ihmekään tuo kokemani. Olihan siinä sitten se muutto ja kaikki muukin stressi edesauttamassa näitä aistihäiriöitä ja pelkoa.
Myöhemmin väkivalta vain jatkui, paheni ja lopulta erosimme. Ketjussa oli hyviä kommentteja kun jotkut kyseenalaistivat taitavasti, että onko mies minulle hyväksi. Osuivat kyllä tietämättään naulan kantaan.
Nyt kuitenkin kaikki ihan hyvin eikä tuollaisia kokemuksia enää ilmennyt mitä aloituksessa. Ap
Lopettakaa unilääkkeiden ja muiden psyykkeeseen vaikuttavien lääkkeiden syöminen.
Olin sairaalassa ja sain nukuttu huonosti ja se ärsytti. Pyysin unilääkkeen. Virhe! Vaivuin jonkinlaiseen horrokseen.
Havahdun ja nostan päätäni. Jokin nostaa lattian rajasta seinää rullalle ja sanoo: täällä on tälläinen sairas maailma; näen kaikenlaista epäluonnollista ja inhottavaa. Lasken pään tyynyyn. Toiselle puolelle sänkyä tulee jokin koikkelehtien. Olen ihan typertynyt. Hetken perästä huoneen vastakkaiselta seinältä kuuluu ivallinen ja pahantahtoinen ääni: Poika, me tehdään susta hullu! Ja sen jälkeen alkaa lähtölaskenta: kolme, kaksi, yksi ja koko huone pyörähtää. Sänky nousee ilmaan ja kääntyy 90 astetta ja nousee kattoon. Ja mulla on ihan sietämätön olo. Olen uskova ja pyydän Jumalaa auttamaan. Sekamelska ja kaikki inhottava olo katoaa. Nousen istumaan sängyn reunalle ja päätän, että jos ei nukuta sitten en nuku, mutta noita lääkkeitä en enää koskaan ota!
Oletteko itse rakentaneet talonne? Tiedän tapauksen, missä alkuperäinen rakennuttaja kuoli ennen kuin talo valmistui, ja jäi sitten haahuilemaan sinne taloon uusien asukkaiden kiusaksi. Jämerä emäntä sanoi tiukasti, että tämä on nyt meidän koti, ole hyvä ja poistu, ja sen jälkeen on herra pysynyt muualla.