Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ottaa puheeksi kumppanin kanssa oudoista asioista joita talossamme tapahtuu. Vai olenko tulossa hulluksi?

Vierailija
08.04.2020 |

Nyt toivon oikeasti ymmärrystä.
En pelottelua koska olen muutenkin jo alkanut olemaan todella ahdistunut näiden asioiden vuoksi vaikka olemme vasta pienen hetken asuneet talossa.
Tämä talo on täysin uusi enkä oikein tiedä mitä ihmettä tämä voi olla mutta kokemuksia minulla on joka tapauksessa.

Olenko oikeasti menettämässä järkeni? En tiedä uskallanko edes puhua kumppanille, ettei hän luule minun tulleen hulluksi.
Ennen tähän taloon muuttamista minulla ei ole ollut vainoharhaisia kokemuksia tai pelkoja ja olen saanut nukuttua yöni hyvin.

No mutta nyt selitän.

Melkein jokainen yö jonka olemme talossa nukkuneet on ollut hyvinkin mielenkiintoinen.
Ensimmäisenä yönä kun havaitsin jotain outoa, niin oli se, että aina kun olin nukahtamassa niin tuntui kuin sänkyä heilutettaisiin. Myöskin mieheni jalat alkoivat liikkumaan oudosti, aivan kun niitä olisi nostettu ja käännelty eri suuntiin sekä venytelty ees taas (joo, tiedän kuulostaa niin trollaukselta ja typerältä) ja kun hetken katsoin sekä ihmettelin miehen jalkojen toimintaa niin oli pakko nousta ja laskea jalat sängylle.
Mietin vain, että nyt itse väsyneenä liiottelen näkemääni, mies varmaan unissaan venytteli jalkojaan joka suuntaan ees taas.
Samana yönä näin varjoja, nopeita liikkeitä ja tuntui todella ahdistavalta.
Joka kerta kun olin nukahtamassa niin tuntui vaan kun joku kiusantekijä yrittäisi estää nukkumasta. No pistin tämän edelleen väsymyksen piikkiin ja aamulla jo hymyilin kuvitelmilleni ja ajattelin unohtaa koko asian.

No seuraavana yönä taas jotain outoa (heräsin kun jalkani pamahti sänkyyn) mutta nukuin vähän paremmin. Mies taas kuulemma ei, heräsi jo yhdeltä eikä saanut unta hyvin enää sen jälkeen.

Viime yönä sitten minä puolestani heräsin yhdeltä ja mies nukkui. Taas oli niin......niin absurdia.
Heräsin ja oli vaikeuksia nukahtaa.
Aina kuitenkin kun olin pääsemässä uneen niin sänky heilui jalkopäästä ihan mahdottomasti, tuntui kun minun ja mieheni välissä liikkuisi joku outo painava möhkäle välillä mutta niin, että sen vain tunsi mutta ei ollut kosketeltavissa.
Aivan kun jotain painavaa ilmaa joka liikkuu nopeasti eikä anna vaan nukkua.
Sitten leikin nukkuvaa ja kuulostelen mitä tapahtuu, kihelmöintiä tuntuu kehossa ja hikoiluttaa. En edes uskalla nukkua enää muuta kuin kokonaan peiton alla.
Sänky vaan heiluu tasaisin väliajoin ja odotan koska jalkoihini kosketaan. Pakko liikkua välillä, koska silloin tapahtumat loppuu hetkeksi, kunnes olen taas vajoamassa uneen.

Pitäisköhän laittaa joku videokamera kohta makkariin..

Välillä öisin alkaa ottamaan niin paljon päähän ja viime yönä puoliunessa yritin huutaa ja pyytää tätä jättämään meidät rauhaan, olen tosi vihainen johonkin aikaa yöstä.
Jossain vaiheessa pelottikin ja halusin mennä mieheen kiinni ja hän tokaisi, että hänen tarvitsee nukkua, että mene omalle puolellesi.
Hävettää kun en saa nukuttua tämän asian takia ja tämä vaikuttaa miehenkin uniin.

Nyt olen vain ahdistunut ja itkuinen, eilen sain pienen hermoromahduksen illalla koska olen nukkunut niin huonosti monta yötä ja ollut tosi rankkaa muuttojenkin vuoksi.
Nyt makkarissa tuntuu koko ajan painostavalta ja henkeä ahdistaa, liekö se sitten omaa mielikuvitusta.

Kysyin lapsilta kuinka he ovat nukkuneet ja kuulemma hyvin, en tietenkään maininnut mitään.

Jatkuu.

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin muuten! Meinasin unohtaa.

Kun kerroin miehelle tuntemuksistani niin hänkin siinä ohimennen kertoi, että meinasi lyödä minua viime yönä sillä näki unta, että joku poliisi yrittää viedä häntä väkisin kädestä ja oli ottamassa jo puolutusliikkeen mutta minua kohti. :D

Ei ehkä liity mitenkään mutta tuo, että tuntee jonkun ottavan kädestä kiinni niin tämän aiheen puolesta kyllä mietitytti.

Ap

Olen kerran unissani lyönyt vaimoani. Nukuin levottomasti ja näin jotain painajaista. Lyöminen oli kyllä enemmänkin huitaisu. Havahduin lyömisestä ja vaimoni mutisi jotain "älä heilu" tms. Nousin sängyn laidalle istumaan. Olin tavallaan unessa edelleen ja koin uhkaa. Sitten vähitellen painajaisen "huurut" haihtuivat ja tajusin missä olin. Kävin tarkistamassa lapset, he nukkuivat sikeästi. Lasten näkeminen rauhoitti ja palasin nukkumaan. Vaimo ei muistanut koko tapausta aamulla.

Valveunet ja painajaiset on ihan normaaleja toisinaan. Jos ne jatkuu, keskustele jonkun lääkärin kanssa. Halusin vain sanoa, että tuon kaltaisia tapauksia on muillakin ja ne ovat normaaleja, ei mitään yliluonnollisia!

T. Mies 50+

Vierailija
102/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja; Sinulla taitaa ison pyörän hihna sutia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aikoinaan Keski-Euroopassa 100v talon vintillä, jossa kummitteli eri tavoin. Se oli ahdistavaa, mutta siitä on myös vaikeaa puhua kaikkien kanssa.

Ihan täysjärkinen olin, sillä kai ajattelinkin, että voiko tämä olla totta.

Vierailija
104/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap? Kopiseeko katollenne pieniä kiviä ?

Heiluuko puutarhakeinu itsekseen - vaikka on tyyntä ?

Vierailija
105/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei et ole hullu! Tietty jos ei saa unta niin oudot kokemukset ja ahdistava olo saattaa korostua!

Edellisessä asunnossani näin jatkuvasti varjoja ja kuulin ääniä joita ei voinut selittää ja muuton jälkeen kaikki outous loppui. Myös vierailevat kaverit huomasivat painostavan tunnelman ja yksi heräsi yöllä outoihin ääniin ja näki olohuoneessa suuren mustan hahmon.

Ehdottomasti kannattaa ainakin yrittää puhua miehelle. Hän voi pitää sinua ehkä hömppänä, mutta jos asia todella ahdistaa sinua, niin luulisi häntä kiinnostavan. Ei aikuinen ihminen valvo öitään peloissaan ihan pienestä. Myös videokamera voi olla hyvä idea. Voit myös viikonloppuna tai muulloin kun miehelöäsi ei ole aikainen herätys ehdottaa, että valvoisitte yhdessä ja ehkä hänkin todistaisi omin silmin oudot tapahtumat?

Salvialla on henkiä karkottavia vaikutuksia, sitä voi polttaa huoneessa ja se tuoksuu hyvältä. Mihinkään spiritismiin älä kuitenkaan lähde, se voi pahentaa asiaa.

Ymmärrän kyllä sen kun tunnet itsesi hulluksi, itselläni on yliluonnollisesta kokemuksia koko elämän ajalta ja kaikki eivät usko sellaiseen.

Yhtäkään yliluonnollisa tapausta ei ole pystytty luotettavasti todistamaan tai toistamaan. Siis ei yhtäkään! Kaikki tutkitut tapaukset on lopulta selvinneet luonnollisiksi, mutta joissain tapauksissa harvinaisiksi yhteensattumiksi.

Miksi taikauskoon ja noitatohtoreihin luotetaan enemmän kuin todistettuun tieteeseen?

https://www.skepsis.fi/SkepsiksenHaasteJaStipendi

Vierailija
106/150 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen rauhoittunut ja saanut nukuttua niin osaan jo ajatella järkevämmin.

Otin vain vähän unilääkettä eilen, nukuin koko yön aika hyvin. Nyt nuo minun tekstit kuulostavat aika typeriltä.

Olo on aivan erilainen kun sai nukkuttua reilu 10h. Enää ei ahdista eikä pelota.

Kyllä tuo nukkuminen on aika tärkeää varsinkin kun olen muutenkin aika herkkä ja väsyneenä minusta tulee usein masentunut ja ahdistunut muutenkin ja itken herkästi.

Nyt kun oli unet jääneet ainakin viikoksi tosi vähäiselle.

Seuraavan yön aion pärjätä ilman lääkettä mutta nyt kun alkuun pääsi enkä käy ylikierroksilla..

Olen muuten liikkunut paljon viimeisen parin viikon aikana ja käynyt lenkillä. Kaikki tämä muuttohässäkkä ja vielä lomautukset yms ja unettomuus sitten laukaisee sen, että kaikki asiat tuntuu suuremmilta kuin onkaan.

Ehkei minun tarvitsekaan lähteä hullujen huoneelle tai kutsua pappia :D

Ap

Vierailija
107/150 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan kuitenkin tilannetta mutta en peloissani. Lähinnä uteliaisuuttani, sillä edes silloin kun minulla oli usea työpaikka samaan aikaan ja kova stressi päällä sekä unet monta kuukautta aivan liian vähäiset niin ei mennyt ajatukset harhaisuuden puolelle.

Lähinnä aloin vain muuten olemaan hankala, ärsyyntynyt sekä iloton, lihoin ja itkin jaksamattomuutta syyllisyyden tunteissa.

No tämäkin ihan uus juttu, jotain taas opin itsestäni :D toivon ettei tulisi enää mitään tällaisia outouksia oli se sitten omassa päässän tai sitten todellisuudessa.

Ap

Vierailija
108/150 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvauksessa et pysty liikkumaan. Ap sanoin että oli noussut istumaan ja laskenut miehensä jalat alas.

Vierailija
109/150 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä todellakaan jätä sitä unilääkettä vielä.

Vierailija
110/150 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin välillä kaikenlaisia harhoja. Tulevat nimenomaan tilassa jossa on unen ja valveen rajamailla mutta kuvittelee olevansa hereillä. Joskus etenkin ääniaistimukset (räjähtävän pään syndrooma) tulee kun on vielä selvästi hereillä mutta on ehtinyt jo rauhoittua odottamaan unta. Kuulo- ja tuntoharhoja on ollut monenlaisia, näköharhoja ei. Säikäyttävät kun ne tapahtuvat, joskus olen noussut sängystäkin tarkistamaan onko meillä joku ylimääräinen talossa, mutta yliluonnolliseen en usko.

Vierailija
111/150 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei et ole hullu! Tietty jos ei saa unta niin oudot kokemukset ja ahdistava olo saattaa korostua!

Edellisessä asunnossani näin jatkuvasti varjoja ja kuulin ääniä joita ei voinut selittää ja muuton jälkeen kaikki outous loppui. Myös vierailevat kaverit huomasivat painostavan tunnelman ja yksi heräsi yöllä outoihin ääniin ja näki olohuoneessa suuren mustan hahmon.

Ehdottomasti kannattaa ainakin yrittää puhua miehelle. Hän voi pitää sinua ehkä hömppänä, mutta jos asia todella ahdistaa sinua, niin luulisi häntä kiinnostavan. Ei aikuinen ihminen valvo öitään peloissaan ihan pienestä. Myös videokamera voi olla hyvä idea. Voit myös viikonloppuna tai muulloin kun miehelöäsi ei ole aikainen herätys ehdottaa, että valvoisitte yhdessä ja ehkä hänkin todistaisi omin silmin oudot tapahtumat?

Salvialla on henkiä karkottavia vaikutuksia, sitä voi polttaa huoneessa ja se tuoksuu hyvältä. Mihinkään spiritismiin älä kuitenkaan lähde, se voi pahentaa asiaa.

Ymmärrän kyllä sen kun tunnet itsesi hulluksi, itselläni on yliluonnollisesta kokemuksia koko elämän ajalta ja kaikki eivät usko sellaiseen.

Yhtäkään yliluonnollisa tapausta ei ole pystytty luotettavasti todistamaan tai toistamaan. Siis ei yhtäkään! Kaikki tutkitut tapaukset on lopulta selvinneet luonnollisiksi, mutta joissain tapauksissa harvinaisiksi yhteensattumiksi.

Miksi taikauskoon ja noitatohtoreihin luotetaan enemmän kuin todistettuun tieteeseen?

Minä haluan nähdä sen tiedemiehen joka pokkana väittää että hän saa todellisuuden kaikkine  vielä tuntemattomine tekijöineen laboratorioon ja todellisuuden toistettavaan muotoon :).

Miten tyhmä voi olla?

Nykyfysikkakin myöntää informaation siirtyvän osittain myös ihan meille vielä tuntemattomilla tavoilla.

Vierailija
112/150 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unihalvauksessa et pysty liikkumaan. Ap sanoin että oli noussut istumaan ja laskenut miehensä jalat alas.

Valveunessa johon usein liittyy unihalvaus ihminen kokee tekemänsä hyvin todellisena vaikka loppujen lopuksi on koko ajan paikoillaan. Itse olen monta kertaa kokenut tämän ja osaan kokeilla valvetilaa epäillessäni olenko hereillä vain valvetilassa. Esim jos lyön seinään ja käsi siihen uppoaa, olen valveunessa.

Vierailija
113/150 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan nähdä sen tiedemiehen joka pokkana väittää että hän saa todellisuuden kaikkine  vielä tuntemattomine tekijöineen laboratorioon ja todellisuuden toistettavaan muotoon :).

Miten tyhmä voi olla?

Nykyfysikkakin myöntää informaation siirtyvän osittain myös ihan meille vielä tuntemattomilla tavoilla.

Ööh, tuo kommentoimasi henkilö varmasti tämän tietääkin, mutta selitetäänpä nyt sinullekin: tiede tietää oikein hyvin, ettei se tiedä kaikkea, mutta tiede tulee joskus selittämään nykyiset ei-tiedetyt asiat luonnollisiksi ilmiöiksi. Ei siis niin, että tiedeyhteisö jonain päivänä toteaakin, että kyllä, siellä ap:n kodissahan silloin vuonna 2020 tosiaankin kummitteli ja manaajahan sinne olisi tarvittu.

T. Eri

P.S. Ap, hyvä että sait nukuttua. Niin se maailma näyttää usein kirkkaammalta levänneenä. Nyt tiedät, että sinulla on taipumusta stressaantuneena ja väsyneenä tällaisiin harha-aistimuksiin, joten jatkossa osaat suhtautua niihin varmasti vähän rauhallisemmin. Lepäile nyt ja keräile voimia, ja jos asia vielä vaivaa, käy tosiaan lääkärin vastaanotolla.

Vierailija
114/150 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli harhanäkyjä ja outoja kokemuksia kun sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan ja pitkään keuhkoputkentulehdukseen ja mulla oli pitkään matala sahaava kuume. Luulin myös olevani tulossa hulluksi, ja kerroin asiasta lääkärille, hän sitten selitti tämän. Voisiko olla joku fyysinen syy?

Kehotan myös rukoilemaan Isä meidän -rukousta, se tuo ainakin lohtua ja turvaa.

Vierailija
115/150 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos vain ajattelet että mitäpä siitä, siellä se meidän kotimörkö taas alkaa mylttäämään ja etsimään unipaikkaa parisängystä. Anna vähän tilaa ja käännä kylkeä ja nuku rauhallista unta.

Vierailija
116/150 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessa tuntui siltä että jotain oli rinnan päälle. En uskaltanut avata silmiä. Hetken päästä kuitenkin avasin ja pieni karvainen olento istu rinnan päälleni (näytti hieman kummituseläimen/kapusiini apinan sekoitus), meinasin kuolla sydänkohtaukseen. Yhtäkkiä heräsin sitten kunnolla ja tajusin että oli unihalvaus.

Aloin itsekseni vain nauraa :D nukuin yöni hyvin ja rauhallisesti tämän jälkeen.

Toinen kerta kävi taas niin että makuuhuoneesta huomasin että olohuoneessa oli hahmoja juhlimassa, sama juttu. Oli uniparalyysi.

IHMISET! Koittakaa nyt ymmärtää että kaikki on vain aivojen toiminta, yrittäkää edes!

Vierailija
117/150 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ongelma vielä jatkuu, niin koettaisin vaihtaa sängyn paikkaa ja/tai nukkua ihan eri huoneessa ja katsoo miten se vaikuttaa.

Vierailija
118/150 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaus

Vierailija
119/150 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pakko selittää vielä uudelleen, asia jossa en ehkä haluaisi tulla väärin ymmärretyksi :D

Kerroin muuten miehelle ja hän kyllä uskoi minua mutta naureskeli joka sai minutkin rentoutumaan koska hän uskoi kuitenkin. Ihmetteli, että meillä on tosiaan uusi talo, että miksi siellä jotain yliluonnollista ainakaan olisi. Ei kuitenkaan täysin torpannut ja luulen, että nyt itsekin hetken hieman tunnustelee tilannetta ja kertoo kyllä jos havaitsee jotain.

Siinä vaiheessa ainakin siinä mielessä huokaisin ettei tämä ole omaa kuvitelmaani, toisaalta en halua että meillä on jotain ilkikurisia henkiä.

Tahdon nyt selittää kuitenkin vielä tarkemmin. Oli aika nopeasti kirjoitettu tuo aloitus.

Eli muutama yö sitten kun olin vielä hereillä, jäin miettimään jotain asiaa silmät auki sängyssä. Mies nukahti melko nopeasti vatsalleen.

Silloin hänen jalkansa nousi polvitaipeesta ylös, molemmat ja näytti kun niitä olisi liikuteltu ylös ja alas, molemmin suuntiin sivuille ja sitten nilkat alkoivat kääntyilemään. Siinä vaiheessa nousin puoliksi istumaan, katsoin hetken ja hipaisin miehen reittä. Molemmat jalat samantien laskeutuivat patjalle. Se vain näytti oikeasti siltä kun joku olisi niitä nostellut ja mies oli tiedoton.

Mies ei siis yleensä liiku öisin, niin jäin katselemaan.

Sitten näytti kun miestä tönittäisiin ja yritin vain katsoa mihin tilanne etenee. Mies nytkähteli ja välillä hymähteli.

Tuntui oudolta mutta päätin yrittää nukkua ja tässä vaiheessa vielä olin varma että liiottelen eikä mitään erikoista ole tapahtunut.

Itse menin peiton alle ja huoneessa oli paljon varjoja jotka liikkuivat. Osa oli kyllä selitettävissä mutta tuntui kuitenkin ahdistavalta ja halusin olla peiton alla.

Nukahdin ja näin painajaisia. Tein siinä kuolemaa ja olin menossa eri maailmaan unessa, minut haluttuun jonnekin toiseen "vaiheeseen".

Anteeksi että tämä kuulostaa trollilta mutta en voi muuta kun kertoa tämän tilanteen, oli se sitten kuinka hullun kuuloista vain.

Seuraavana päivänä naureskelin.

Taas oli levoton yö tiedossa mutta ei niin ihmeellinen, nukuin kuitenkin joten kuten toisin kun mies kuulemma ei saanut kunnolla nukutuksi.

Viime yö sitten oli vaan jo liikaa.

Nukahdin ajoissa kyllä mutta heräsin yhdeltä yöltä juomaan. Sen jälkeen olinkin sitten monta tuntia hereillä.

Oli todella ahdistavaa kun todellakin peittoa möyhettiin jalkopäästä, oli levoton tunnelma vaikka mies kuorsasi vain vieressä. Tuskin liikkui kun vain kun vähän käänsi kylkeä välillä. Välissämme tuntui tuo outo painava "ilma". Yritin hahmottaa mikä se olisi (lapsi, aikuinen?) jos se olisi henki. Voisi hyvinkin kuvitella, että lemmikki tuollain möyhisi, tulisi väliin ja mahtuisi kulkemaan.

Kuitenkin tämä liikkui nopeasti, aivan kuin tahalleen tahtoisi herättää, tökkiä ja töniä. Sitten kun herää niin lopettaa eli minun tapauksessani kun liikahdan niin kaikki häiriö loppuu. Kunnes taas yritän vain saada unta hiljaa peiton alla mutta olin hereillä ja tiedustelin tapahtumia.

Ihan käsittämätöntä.

En ole siis koskaan kokenut tällaista häiriköintiä, en edes pahimmassa krapulassani ollessani hirveissä painajaisissa valeunen rajoilla.

Tämä on minulle täysin totta ja valveilla koettua(vaikka vika voi olla omassa päässä) . Suutuin ja oli monta kertaa lähellä etten jo ärähtäisi mutta en uskaltanut.

Mielessäni rukoilin koko ajan, pyysin Jumalalta apua ja hoin yhtä rukousta.

Sitten pystyin jo vähän rentoutumaan ja nukuin vasta viiden jälkeen aamulla yhdeksäksi aamuun. Pelonsekaisissa tunnelmissa heräsin.

Vielä tarkennus, että kyllä vain sain uusittua reseptin puhelimen kautta tänään, meni ehkä viisi minuuttia. Lääkkeitä olen viimeksi käyttänyt joskus tammikuussa satunnaisesti, ehkä kerran viikossa.

Ap

Jos et ole aiemmin tuollaista kokenut, niin miksi nyt yhtäkkiä olisit tullut hulluksi? Etkä kuulosta hullulta. Oletteko kokeilleet nukkua jossain toisessa huoneessa?

Vierailija
120/150 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap? Kopiseeko katollenne pieniä kiviä ?

Heiluuko puutarhakeinu itsekseen - vaikka on tyyntä ?

Juu. Näin saamme ilmaiset hiekoitushiekat ja keinussa on kiva makoilla kun keinutetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi