Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ottaa puheeksi kumppanin kanssa oudoista asioista joita talossamme tapahtuu. Vai olenko tulossa hulluksi?

Vierailija
08.04.2020 |

Nyt toivon oikeasti ymmärrystä.
En pelottelua koska olen muutenkin jo alkanut olemaan todella ahdistunut näiden asioiden vuoksi vaikka olemme vasta pienen hetken asuneet talossa.
Tämä talo on täysin uusi enkä oikein tiedä mitä ihmettä tämä voi olla mutta kokemuksia minulla on joka tapauksessa.

Olenko oikeasti menettämässä järkeni? En tiedä uskallanko edes puhua kumppanille, ettei hän luule minun tulleen hulluksi.
Ennen tähän taloon muuttamista minulla ei ole ollut vainoharhaisia kokemuksia tai pelkoja ja olen saanut nukuttua yöni hyvin.

No mutta nyt selitän.

Melkein jokainen yö jonka olemme talossa nukkuneet on ollut hyvinkin mielenkiintoinen.
Ensimmäisenä yönä kun havaitsin jotain outoa, niin oli se, että aina kun olin nukahtamassa niin tuntui kuin sänkyä heilutettaisiin. Myöskin mieheni jalat alkoivat liikkumaan oudosti, aivan kun niitä olisi nostettu ja käännelty eri suuntiin sekä venytelty ees taas (joo, tiedän kuulostaa niin trollaukselta ja typerältä) ja kun hetken katsoin sekä ihmettelin miehen jalkojen toimintaa niin oli pakko nousta ja laskea jalat sängylle.
Mietin vain, että nyt itse väsyneenä liiottelen näkemääni, mies varmaan unissaan venytteli jalkojaan joka suuntaan ees taas.
Samana yönä näin varjoja, nopeita liikkeitä ja tuntui todella ahdistavalta.
Joka kerta kun olin nukahtamassa niin tuntui vaan kun joku kiusantekijä yrittäisi estää nukkumasta. No pistin tämän edelleen väsymyksen piikkiin ja aamulla jo hymyilin kuvitelmilleni ja ajattelin unohtaa koko asian.

No seuraavana yönä taas jotain outoa (heräsin kun jalkani pamahti sänkyyn) mutta nukuin vähän paremmin. Mies taas kuulemma ei, heräsi jo yhdeltä eikä saanut unta hyvin enää sen jälkeen.

Viime yönä sitten minä puolestani heräsin yhdeltä ja mies nukkui. Taas oli niin......niin absurdia.
Heräsin ja oli vaikeuksia nukahtaa.
Aina kuitenkin kun olin pääsemässä uneen niin sänky heilui jalkopäästä ihan mahdottomasti, tuntui kun minun ja mieheni välissä liikkuisi joku outo painava möhkäle välillä mutta niin, että sen vain tunsi mutta ei ollut kosketeltavissa.
Aivan kun jotain painavaa ilmaa joka liikkuu nopeasti eikä anna vaan nukkua.
Sitten leikin nukkuvaa ja kuulostelen mitä tapahtuu, kihelmöintiä tuntuu kehossa ja hikoiluttaa. En edes uskalla nukkua enää muuta kuin kokonaan peiton alla.
Sänky vaan heiluu tasaisin väliajoin ja odotan koska jalkoihini kosketaan. Pakko liikkua välillä, koska silloin tapahtumat loppuu hetkeksi, kunnes olen taas vajoamassa uneen.

Pitäisköhän laittaa joku videokamera kohta makkariin..

Välillä öisin alkaa ottamaan niin paljon päähän ja viime yönä puoliunessa yritin huutaa ja pyytää tätä jättämään meidät rauhaan, olen tosi vihainen johonkin aikaa yöstä.
Jossain vaiheessa pelottikin ja halusin mennä mieheen kiinni ja hän tokaisi, että hänen tarvitsee nukkua, että mene omalle puolellesi.
Hävettää kun en saa nukuttua tämän asian takia ja tämä vaikuttaa miehenkin uniin.

Nyt olen vain ahdistunut ja itkuinen, eilen sain pienen hermoromahduksen illalla koska olen nukkunut niin huonosti monta yötä ja ollut tosi rankkaa muuttojenkin vuoksi.
Nyt makkarissa tuntuu koko ajan painostavalta ja henkeä ahdistaa, liekö se sitten omaa mielikuvitusta.

Kysyin lapsilta kuinka he ovat nukkuneet ja kuulemma hyvin, en tietenkään maininnut mitään.

Jatkuu.

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja itsellenikin on käynyt viime aikoina useasti niin että olen tuntenut sängyn tärisevän kun olen makuulla. Lähistöllä ei ole junarataa tms. En ole siitä erityisen huolissani koska todennäköisesti se olen ihan vain minä joka tärisen kun jännitys/stressi purkautuu. Jos se on joku kummitus niin heittäisi sitten vaikka sängyn ympäri jos haluaa kiusata niin tulisi viesti selväksi.

- 60

Vierailija
62/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa keksityltä jutulta. Harmillista jos joku keksii omaksi ilokseen tällaisia juttuja, kun osa ihmisistä uskoo ja vääristät todellisuutta. Ja näiden tarinoiden keksiminen anonyymisti on tosi yleistä, tylsistyneet ihmiset kuvittelee mielessään mitä jos kävis näin ja näin ja tekevät siitä tarinan av:lle seuratakseen ihmisten reaktioita ja tarinan etenemistä...

Uskon itse Jumalaan, henkiin ja periaatteessa moniin selittämättömiin tapahtumiin. Itse en ole koskaan sellaista kokenut, mutta näyttää siltä että joskus meille näkymättömästä maailmasta näkyykin jotain. Uskottavia tarinoita on paljon. Mutta tämä kuulostaa vaan keksityltä.

Jos omassa sängyssä tapahtuisi tuollaista keskellä yötä, en todellakaan seuraisi sitä passiivisesti 2 tuntia kuten ap sanoi tehneensä, vaan vaikka repisin mieheni pystyyn ja vaatisin katsoa, kun sängyssä on joku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille mörölle että tulee kainaloon nukkumaan ja rauhottuis

Vierailija
64/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä mitään lääkkeitä siis nyt.

En ole käyttänyt pitkään aikaan mutta nyt ajattelin hakea koska olen jo niin itkuinenkin unenpuutteen vuoksi.

Tosin pelkään, että nuo lääkkeet vaan pahentavat yöllisiä tunnetiloja mutta toisaalta taas en ehkä heräilisi.

Ja siis edelleen, en ole valveunessa kun tunnen ja kuulen asioita. Olen täysin hereillä ja yritän saada unta. Aina kun laitan silmät kiinni ja leikin nukkuvaa alkaa asioita tapahtua tiettyyn aikaan yöstä.

Sitten pakotan itseni kahden tunnin helvetin jälkeen nukahtamaan ja olen todella vihainen ja silloin alkaa valveuni, jolloin yritän huutaa mutta en pysty.

Ap

Henkisesti olet aivan selvästi rasittunut, mutta oletko yrittänyt fyysisesti rasittaa itseäsi oikein kunnolla. Siitä tulee hyvät unet ,voit olla varma. Siis rasittava lenkki päivällä( ei illalla) ja lisäksi 20-30 minuutin lihaskuntojumppa youtubista tyyliin.

Kerro huomenna auttoiko nämä.

Vierailija
65/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos koitat vaan valvoa sen ajan läpi kun asioita tapahtuu? Luet vaikka kirjaa tai ktselet telkkua.

Ootko koittanut muualla nukkumista?

Koittaisin unilääkettä tai rauhoittavaa muutamaksi yöksi. Saattaa sit levänneenä huomata ettei mitään tapahdukaan.

Se kamerakin on ihan hyvä idea niin näet ettei mitään yliluonnollista tapahdu.

Pidthän muuten huolta itsestäsi ulkoillen ja terveellisesti eläen? Ahdistaako elämässä joku muu? Kuinka kuormittunut olet?

Mulla oli joskus kamalan kuormittavan työ- ja elämäntilanteen yhteydessä vahva tunne, että joku paha on läsnä ja tarkkailee koko ajan, normaalisti en usko mihinkään semmoiseen.

Vierailija
66/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä mitään lääkkeitä siis nyt.

En ole käyttänyt pitkään aikaan mutta nyt ajattelin hakea koska olen jo niin itkuinenkin unenpuutteen vuoksi.

Tosin pelkään, että nuo lääkkeet vaan pahentavat yöllisiä tunnetiloja mutta toisaalta taas en ehkä heräilisi.

Ja siis edelleen, en ole valveunessa kun tunnen ja kuulen asioita. Olen täysin hereillä ja yritän saada unta. Aina kun laitan silmät kiinni ja leikin nukkuvaa alkaa asioita tapahtua tiettyyn aikaan yöstä.

Sitten pakotan itseni kahden tunnin helvetin jälkeen nukahtamaan ja olen todella vihainen ja silloin alkaa valveuni, jolloin yritän huutaa mutta en pysty.

Ap

Henkisesti olet aivan selvästi rasittunut, mutta oletko yrittänyt fyysisesti rasittaa itseäsi oikein kunnolla. Siitä tulee hyvät unet ,voit olla varma. Siis rasittava lenkki päivällä( ei illalla) ja lisäksi 20-30 minuutin lihaskuntojumppa youtubista tyyliin.

Kerro huomenna auttoiko nämä.

Vierailija
67/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniparalyysi eli unihalvaus. Sanoit että on uusi talo eli teillä on ollut raskas muutto ja elämäntilanne muuttunut. Stressi ja unettomuus saattaa aiheuttaa tällaisia yliaistimuksia. Yleensä nuo tavaroiden katoamiset voi selittyä ihan vain lasten touhuilla.

Jos tilanteeseesi sisältyy pelottavia harhoja niin kannattaa ihan oikeasti mennä lääkäriin.

Mutta tuo kuulostaa selkeästi unihalvaukselta.

Vierailija
68/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap:lle.

Mulla on vaikka mitä kokemuksia tullut henkimaailmasta ja tuon tyyppinen, missä heräsi tiettyyn aikaan yöllä ja tuntui, että joku nosti sänkuä jalkopääatä ja ravisteli sitä, oli kaikista inhottavin. Olisin voinut myös vannoa, että patja välillä painui ikäänkuin joku olisi ostunut sänkyyn viereen.

Tämä oli tosi tosi ahdistavaa, hoidin sitä rukoilemalla ja pidin yöpöydällä Raamattua. Se loppui, kun tein yhden elämänmuutoksen eli päätöksen, että en tavoittele asiaa x, vaan teen asian y.

Olen siis myös nähnyt henkiä ja on ruumiistairtautumiskokemus, välillä ollut selvänäköisyyttä ja esineiden siirtymisiä. Uskon Jumalaan ja se suttaa todella paljon ja tuo turvallisuuden tunnetta. Jäi epäselväksi, että miten on sen suhteen ap:n kanssa? Katolisella kirkolla on myös jotain manaustoimintaa, mutta ymmärrän, että on korkea lynnys ottaa yhteyttä. Ekana suosittelen rukoilemaan suojelusta Jumalalta vaikka monta kertaa päivässä. Ja vaikka nukkumaan valoisassa ilman verhoja, kyllä sekin vähän auttaa pahimpaan pelkoon.

Vierailija
69/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joidenkin mielestä AP:n vaihdevuodet vaikuttaisivat vieressä nukkuvan miehen jalkojen leijailuun? Tuleeko puolisollekin levottomat jalat ihan sympiasta, kun vaimolla on vaihdevuodet?

...

Tajusin juuri itsekin, millaisia vastauksia toinen kysymykseni saa

;-D

Vierailija
70/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se sänky heiluu niin herätä mies ja kysy huomaako hän sen. Tai silloin kun miehen jalat näyttävät temppuilevan oudosti.

En ymmärrä miksi et muutenkaan herätä miestäsi, tuntui tosi ikävältä kun mies tuuppasi sinut pois kun yritit mennä lähelle.

Onko mies yleensäkin sinulle tyly tai ei anna turvaa tai läheisyyttä kun haluat.

Voisiko tämä kertomasi olla joku pelkotila tai stressireaktio?

Vierailija
71/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitit lääkäriin ja uusit unilääkereseptin ? Missä se käy puhelimitse? Kuitenkin kerrot ettet käytä mitään lääkkeitä. 

Vierailija
72/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitit lääkäriin ja uusit unilääkereseptin ? Missä se käy puhelimitse? Kuitenkin kerrot ettet käytä mitään lääkkeitä. 

Niinpä, nyt ei ap:n tarinat täsmää.

Vierailija
73/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No mutta nyt selitän." Ihana, puhut ihan kuin minä. :D 

Valitettavasti kuulostaa muutenkin tutulta. Minusta tuo kuulostaa siltä, että olet jossain rajatilassa. En nyt lukenut muita kommentteja ketjussa kun en ehdi, pahoittelut siis jos jotakin asiaa valaisevaa on jo sanottu, mutta halusin tulla kommentoimaan tähän. 

Mulla oli muutama vuosi sitten isossa elämänmutuoksessa (ero todella epäempaattisesta miehestä) tilanne, jossa olin ottanut tavaksi valvoa liian myöhään ja luin paljon kauhujuttuja aikani kuluksi ja omaa suruani peittääkseni. Nukuin tarpeeksi, mutta ihan väärään aikaan eli unirytmi ei sopinut itselleni. Olin myös ollut pitkään todella stressaantunut ja taustalla oli aikaisempaa mielialalääkitystä (lopettanut silloin n.2-3 vuotta aikaisemmin) ja masennusta, ahdistushäiriötä.

Aloin sitten kuulla harhoja, aluksi ihan harmittomia. Ensimmäinen jonka huomasin itse oli sellainen, että kuulin kuinka yksi tavara tippui sille todella ominaisella äänellä kylppärin lavuaariin, ja kun menin nostamaan sen sieltä niin se roikkuikin omalla paikallaan. Harhat etenivät pian siihen pisteeseen, että kuulin nukkumaan mentyäni raskaat askeleet lähestyen eteisen käytävästä ja lopulta ihan jäätävän nyrkin iskun puisen sänkyni pohjasta, oman sydämeni kohdalta. Tunne oli todella uhkaava ja valvoin kauhuissani aamuun asti uskaltamatta liikahtaakaan. Tuon jälkeen harjat tiettävästi loppuivat, eivätkä ole tulleet takaisin.

Minulla ei ole skitsofreniaa, vaan epävakaa persoonallisuus, masennus ja olen autismin kirjolla. Kaikki nämä altistavat harha-aistimuksille. Tervekin ja neurotyypillinen ihminen voi stressaantuessaan mennä vähän (tai paljon) psykoosiin kun on stressiä ja tulee vaikka joku laukaiseva tilanne.

Loppumietteeksi vielä; ehkä miehessäsi on jotain, mitä pelkäät ja pelko pursuaa alitajunnastasi? Ajattelin tätä siksi, että ehdin nähdä kommentin jossa joku sanoin miehesi käyttäytyneen töykeästi. Jos kumppani ei pidä huolta normaalissa määrin ja esim. torjuu kun pelkäät, se voi aiheuttaa herkemmille pelkotiloja ja se yhdistettynä stressiin voi jo aiheuttaa tuollaista, uskon.

Vierailija
74/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä ottaa kunnan mielenterveystoimistoon yhteyttä, jos sama vain jatkuu illasta toiseen.

Vierailija
75/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdittavia selityksiä:

- lääkkeiden sivuvaikutukset

- stressi

- onko sinulla lihasjännityksiä?

- miehesi tekee kiusaa ja yrittää ajaa sinut hulluksi?

- jompikumpi teistä tärisee syystä tai toisesta

- henkimaailma: Onko joku sinuun/mieheesi liittyvä henkilö kuollut? Mitä talon paikalla on ollut ennen? Onko sänkynne uusi vai käytetty?

Mitä tehdä:

- älä käytä lääkkeitä, juo iltaisin vaikka kamomillateetä, se rauhoittaa

- juttele sen miehesi kanssa

- käy hierojalla

- hengitä ja ole rauhassa, tunne rakkautta ja rauhaa ja iloa (pelon ym. sijasta)

- pysy parina yönä selkeästi valveilla siihen aikaan, katso vaikka telkkaria tai lue olohuoneessa, käy välillä makuuhuoneessa, mene nukkumaan vasta ko. ajan jälkeen. Mitä tapahtuu? Jos ei mitään, asia liittyy kellonaikaan. Jos sama homma sitten, se voisi olla jokin nukahtamisvaiheeseen liittyvä reaktio. Se voi myös mennä tällä ohi.

- Ota talo haltuusi ja käske hahmoa poistumaan ja pysymään poissa. Tai jos olet rohkea ja utelias, voit antaa sille ehdollisen luvan pysyä (jos sillä on hyvät aikeet ja osaa käyttäytyä) ja kysy, mitä asiaa sillä on.

Itse en oikein usko ns. pahoihin henkiin, mutta jos arvelet, että sinuun on tarttunut jokin tämmöinen "tarrahenki", niin kysy neuvoa sellaisilta ihmisiltä, jotka tietävät niistä. Tai googlaa. Tämmöisille ei käsittääkseni tarvitse löytyä selitystä sieltä kotoa, vaan on voinut tarttua mistä tahansa ja seuraa siis sinua.

Vierailija
76/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kato Poltergeist-leffa ( 1982). Siitä vähän oppia kehiin, eli meedio ainakin pitää kutsua.

Ei mitään höpö-meedioita, vaan pappi paikalle talo siunaamaan. Jos se ei auta, niin sitten mielentilatutkimukseen.

Vierailija
77/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossa voi olla hometta, jolle reagoit. Homeiden erittämät toksiinit voivat aiheuttaa neurologisia oireita ja harha-aistimuksia.

Tai sitten siellä tosiaan kummittelee.

Vierailija
78/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko monilla vaikeuksia ymmärtää lukemaansa?!Miten ap:n stressi tms saisi myös miehen tärisemään ja tämän jalat liikkumaan kummallisesti?

Minulla on ehkä lääkityksestä johtuvaa "täriseekö sänky vai oonko se vain mä?"- vapinaa  eivätkä mies ja usein väliimme tunkeva lapsi huomaa mitään.

Vierailija
79/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli mieleen ensimmäisenä levottomat jalat. Usein ikä aiheuttaa. Muut tuntemukset voi laittaa huonojen unien ja stressin piikkiin.

Vierailija
80/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kato Poltergeist-leffa ( 1982). Siitä vähän oppia kehiin, eli meedio ainakin pitää kutsua.

Hyi, en katso.

Pappia olen jo miettinyt kutsuvan kylään. :D

Tosin tuntuu, että tämä on jotenkin itselleni henkilökohtaista kiusaamista.

Eilen oli vielä jänniä yhteensattumia. Tosin liiottelen varmasti mutta kerron kuitenkin, ihan hauskakin juttu.

Olin kylässä äidilläni, kun tulin niin hän kirosi kun telkkari ei toimi vaikka aamulla toimi eikä myöskään pääse verkkopankkiin.

No, soitti asiakaspalveluun joka antoi jonkun väliaikaisen koodin, joka tietysti oli joku 6660 ja äidin kanssa naurettiin asialle kun hänellä oli ollut muutenkin huono päivä.

No sitten hänen luokseen tuli yksi sisustussuunnittelija joka oli aivan ihana ja ystävällinen mies, saimme hyvät kahvipöydän naurut ja oli oikein ammattitaitoinen.

Lähdin jo aikaisemmin kun mies äitini luota.

No, hän oli kertonut myöhemmin olevansa myös pappi ja äiti soitti kun mies oli lähtenyt, että telkkari toimii taas.

Sillekin nauroimme kun oli niin hauskoja yhteensattumia tapahtunut.

Mutta no..

Kai tässä täytyy alkaa miettiä lääkärin puoleen menemistä jos vielä tässä alkaa jokaiseen outoon asiaan kiinnittämään huomiota.

Ap

Sisustussuunnittelijapappi ym. on vähän liikaa tässä kertomuksessa vai mitä?  Oikeasti voisit hankkia vaan sen kameran ja sitten tutkituttaa pääsi sähköinen toiminta.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan