Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ottaa puheeksi kumppanin kanssa oudoista asioista joita talossamme tapahtuu. Vai olenko tulossa hulluksi?

Vierailija
08.04.2020 |

Nyt toivon oikeasti ymmärrystä.
En pelottelua koska olen muutenkin jo alkanut olemaan todella ahdistunut näiden asioiden vuoksi vaikka olemme vasta pienen hetken asuneet talossa.
Tämä talo on täysin uusi enkä oikein tiedä mitä ihmettä tämä voi olla mutta kokemuksia minulla on joka tapauksessa.

Olenko oikeasti menettämässä järkeni? En tiedä uskallanko edes puhua kumppanille, ettei hän luule minun tulleen hulluksi.
Ennen tähän taloon muuttamista minulla ei ole ollut vainoharhaisia kokemuksia tai pelkoja ja olen saanut nukuttua yöni hyvin.

No mutta nyt selitän.

Melkein jokainen yö jonka olemme talossa nukkuneet on ollut hyvinkin mielenkiintoinen.
Ensimmäisenä yönä kun havaitsin jotain outoa, niin oli se, että aina kun olin nukahtamassa niin tuntui kuin sänkyä heilutettaisiin. Myöskin mieheni jalat alkoivat liikkumaan oudosti, aivan kun niitä olisi nostettu ja käännelty eri suuntiin sekä venytelty ees taas (joo, tiedän kuulostaa niin trollaukselta ja typerältä) ja kun hetken katsoin sekä ihmettelin miehen jalkojen toimintaa niin oli pakko nousta ja laskea jalat sängylle.
Mietin vain, että nyt itse väsyneenä liiottelen näkemääni, mies varmaan unissaan venytteli jalkojaan joka suuntaan ees taas.
Samana yönä näin varjoja, nopeita liikkeitä ja tuntui todella ahdistavalta.
Joka kerta kun olin nukahtamassa niin tuntui vaan kun joku kiusantekijä yrittäisi estää nukkumasta. No pistin tämän edelleen väsymyksen piikkiin ja aamulla jo hymyilin kuvitelmilleni ja ajattelin unohtaa koko asian.

No seuraavana yönä taas jotain outoa (heräsin kun jalkani pamahti sänkyyn) mutta nukuin vähän paremmin. Mies taas kuulemma ei, heräsi jo yhdeltä eikä saanut unta hyvin enää sen jälkeen.

Viime yönä sitten minä puolestani heräsin yhdeltä ja mies nukkui. Taas oli niin......niin absurdia.
Heräsin ja oli vaikeuksia nukahtaa.
Aina kuitenkin kun olin pääsemässä uneen niin sänky heilui jalkopäästä ihan mahdottomasti, tuntui kun minun ja mieheni välissä liikkuisi joku outo painava möhkäle välillä mutta niin, että sen vain tunsi mutta ei ollut kosketeltavissa.
Aivan kun jotain painavaa ilmaa joka liikkuu nopeasti eikä anna vaan nukkua.
Sitten leikin nukkuvaa ja kuulostelen mitä tapahtuu, kihelmöintiä tuntuu kehossa ja hikoiluttaa. En edes uskalla nukkua enää muuta kuin kokonaan peiton alla.
Sänky vaan heiluu tasaisin väliajoin ja odotan koska jalkoihini kosketaan. Pakko liikkua välillä, koska silloin tapahtumat loppuu hetkeksi, kunnes olen taas vajoamassa uneen.

Pitäisköhän laittaa joku videokamera kohta makkariin..

Välillä öisin alkaa ottamaan niin paljon päähän ja viime yönä puoliunessa yritin huutaa ja pyytää tätä jättämään meidät rauhaan, olen tosi vihainen johonkin aikaa yöstä.
Jossain vaiheessa pelottikin ja halusin mennä mieheen kiinni ja hän tokaisi, että hänen tarvitsee nukkua, että mene omalle puolellesi.
Hävettää kun en saa nukuttua tämän asian takia ja tämä vaikuttaa miehenkin uniin.

Nyt olen vain ahdistunut ja itkuinen, eilen sain pienen hermoromahduksen illalla koska olen nukkunut niin huonosti monta yötä ja ollut tosi rankkaa muuttojenkin vuoksi.
Nyt makkarissa tuntuu koko ajan painostavalta ja henkeä ahdistaa, liekö se sitten omaa mielikuvitusta.

Kysyin lapsilta kuinka he ovat nukkuneet ja kuulemma hyvin, en tietenkään maininnut mitään.

Jatkuu.

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei et ole hullu! Tietty jos ei saa unta niin oudot kokemukset ja ahdistava olo saattaa korostua!

Edellisessä asunnossani näin jatkuvasti varjoja ja kuulin ääniä joita ei voinut selittää ja muuton jälkeen kaikki outous loppui. Myös vierailevat kaverit huomasivat painostavan tunnelman ja yksi heräsi yöllä outoihin ääniin ja näki olohuoneessa suuren mustan hahmon.

Ehdottomasti kannattaa ainakin yrittää puhua miehelle. Hän voi pitää sinua ehkä hömppänä, mutta jos asia todella ahdistaa sinua, niin luulisi häntä kiinnostavan. Ei aikuinen ihminen valvo öitään peloissaan ihan pienestä. Myös videokamera voi olla hyvä idea. Voit myös viikonloppuna tai muulloin kun miehelöäsi ei ole aikainen herätys ehdottaa, että valvoisitte yhdessä ja ehkä hänkin todistaisi omin silmin oudot tapahtumat?

Salvialla on henkiä karkottavia vaikutuksia, sitä voi polttaa huoneessa ja se tuoksuu hyvältä. Mihinkään spiritismiin älä kuitenkaan lähde, se voi pahentaa asiaa.

Ymmärrän kyllä sen kun tunnet itsesi hulluksi, itselläni on yliluonnollisesta kokemuksia koko elämän ajalta ja kaikki eivät usko sellaiseen.

Vierailija
82/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tosissaanko te jotkut laitatte levottomien jalkojen piikkiin? Luitteko tuota kuvailua? Melkoinen meininki siellä sängyssä tuntuu olevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deety kirjoitti:

Uniparalyysi eli unihalvaus. Sanoit että on uusi talo eli teillä on ollut raskas muutto ja elämäntilanne muuttunut. Stressi ja unettomuus saattaa aiheuttaa tällaisia yliaistimuksia. Yleensä nuo tavaroiden katoamiset voi selittyä ihan vain lasten touhuilla.

Jos tilanteeseesi sisältyy pelottavia harhoja niin kannattaa ihan oikeasti mennä lääkäriin.

Mutta tuo kuulostaa selkeästi unihalvaukselta.

Unihalvauksessa ei pysty liikkumaan kun "heräät ennen kehoa". Unihalvauksessa kyllä voi nähdä pelottavia asioita, mutta ei se selitä "heräsin yöllä ja kävelin keittiöön, näin siellä hahmon" tyylisiä tapahtumia. Ap viesteissään kertoo ETTEI SAA UNTA ja pyörii hereillä, nukkuu huonosti, liikkuu, nousee istumaan, jne, ei kuulosta unihalvaukselta.

Tämä on yhtä hölmö juttu kun niissä "deja vu" kokemus keskusteluissa kun joku tulee neuvomaan että kyseessä on epilepsiakohtaus. Minullekin joku tuli pätemään unihalvauksesta kun kerroin yliluonnollisesta kokemuksesra joka tapahtui myöhään yöllä kun istuin sängylläni, en ollut nukkunut koko yönä. Mutta unihalvaus :D

Vierailija
84/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään katolisen kirkon eksorkisti, jolle tuo jalkojen liikkuminen on tuttua, totesi että joku henki yrittää päästä ihmiseen sisään ja se ilmenee jalkojen vatkaamisena. Noista pääsee eroon, jos löydät vain papin jolle on annettu auktoriteetti karkoittaa ne.

Mitkään hokkuspokkuskonstit, selvänäkijät tms. tyypit eivät siihen pysty.

Vierailija
85/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiva jostain ohjelma Ghost Adventures, kausi 21, osa 04. Siinä näkyy tuo jalkajuttu.

Vierailija
86/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko monilla vaikeuksia ymmärtää lukemaansa?!Miten ap:n stressi tms saisi myös miehen tärisemään ja tämän jalat liikkumaan kummallisesti?

Minulla on ehkä lääkityksestä johtuvaa "täriseekö sänky vai oonko se vain mä?"- vapinaa  eivätkä mies ja usein väliimme tunkeva lapsi huomaa mitään.

Jos ap on selvästi nimenomaan nähnyt kunnolla valveilla ollessaan, että miehen jalat sätkivät tms., niin se ei tietenkään voi johtua ap:n stressistä, mutta sillä miehelläkin voi olla stressiä tai muu syy sätkimiselle. Sitten jos se on enemmänkin sängyn tärinää, niin siitä ei aina tiedä, täriseekö itse vai puoliso (vai sänky).

Vierailija
87/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran sanot: "Jeesuksen nimessä poistu paholainen", voi auttaa! Kuulostaa henkimaailman jutuilta.

Vierailija
88/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tommonen ihme tutina voi tulla ihan jos on talo perustettu jollekin pellolle ja lähellä on liikennettä. Meidän koko kerrostalo tutisee, jos joku kaivinkone ajelee pihassa, saati että kaivaa. Oon törmännyt vastaavaan ilmiöön myös Mm. Tapiolan kauppakeskuksessa. Ihan ekan kerran siinä ylikulkusillalla olleessa stoccan liikkeessä, joka tutisi kuin hyytelö. Nyt sitten siellä uudessa parkkihallissa myös. Notkuu ja tutisee koko höskä. 

Vierailija
89/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehesi on päättänyt tehdä sinut hulluksi.

Vierailija
90/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat traumaperäisiä oireita, takaumia. Mahdollisesti dissosiaatiota myös. Stressi, muutto, muutokset elämäntilanteessa voivat aktivoida lukitut traumat. Ja kyllä, kokemukset voivat tuntua hyvin todentuntuisilta. Unen ja valveen rajamailla, kun defenssit höltyvät, tiedostamattomassa olevia muistoja pääsee vuotamaan. Suosittelisin selvittämään, mistä on kyse.

Vierailija
91/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran sanot: "Jeesuksen nimessä poistu paholainen", voi auttaa! Kuulostaa henkimaailman jutuilta.

Mulla on joskus käynyt ei-toivottuja henkimaailman vieraita häiriköimässä ja niille kyllä riittää ihan tiukka käsky häipyä. En oo tarvinnut Jeesuksia, mutta toisaalta lähden siitä perusoletuksesta että minua on toteltava. Jos ei luota itseensä, voi toki ulkoistaa ton käskyn. Mutta siinä pitäis sitten uskoa että se Jeesus poistaa tunkeilijat, eihän tosta muuten ole hyötyä. 

Vierailija
92/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakko selittää vielä uudelleen, asia jossa en ehkä haluaisi tulla väärin ymmärretyksi :D

Kerroin muuten miehelle ja hän kyllä uskoi minua mutta naureskeli joka sai minutkin rentoutumaan koska hän uskoi kuitenkin. Ihmetteli, että meillä on tosiaan uusi talo, että miksi siellä jotain yliluonnollista ainakaan olisi. Ei kuitenkaan täysin torpannut ja luulen, että nyt itsekin hetken hieman tunnustelee tilannetta ja kertoo kyllä jos havaitsee jotain.

Siinä vaiheessa ainakin siinä mielessä huokaisin ettei tämä ole omaa kuvitelmaani, toisaalta en halua että meillä on jotain ilkikurisia henkiä.

Tahdon nyt selittää kuitenkin vielä tarkemmin. Oli aika nopeasti kirjoitettu tuo aloitus.

Eli muutama yö sitten kun olin vielä hereillä, jäin miettimään jotain asiaa silmät auki sängyssä. Mies nukahti melko nopeasti vatsalleen.

Silloin hänen jalkansa nousi polvitaipeesta ylös, molemmat ja näytti kun niitä olisi liikuteltu ylös ja alas, molemmin suuntiin sivuille ja sitten nilkat alkoivat kääntyilemään. Siinä vaiheessa nousin puoliksi istumaan, katsoin hetken ja hipaisin miehen reittä. Molemmat jalat samantien laskeutuivat patjalle. Se vain näytti oikeasti siltä kun joku olisi niitä nostellut ja mies oli tiedoton.

Mies ei siis yleensä liiku öisin, niin jäin katselemaan.

Sitten näytti kun miestä tönittäisiin ja yritin vain katsoa mihin tilanne etenee. Mies nytkähteli ja välillä hymähteli.

Tuntui oudolta mutta päätin yrittää nukkua ja tässä vaiheessa vielä olin varma että liiottelen eikä mitään erikoista ole tapahtunut.

Itse menin peiton alle ja huoneessa oli paljon varjoja jotka liikkuivat. Osa oli kyllä selitettävissä mutta tuntui kuitenkin ahdistavalta ja halusin olla peiton alla.

Nukahdin ja näin painajaisia. Tein siinä kuolemaa ja olin menossa eri maailmaan unessa, minut haluttuun jonnekin toiseen "vaiheeseen".

Anteeksi että tämä kuulostaa trollilta mutta en voi muuta kun kertoa tämän tilanteen, oli se sitten kuinka hullun kuuloista vain.

Seuraavana päivänä naureskelin.

Taas oli levoton yö tiedossa mutta ei niin ihmeellinen, nukuin kuitenkin joten kuten toisin kun mies kuulemma ei saanut kunnolla nukutuksi.

Viime yö sitten oli vaan jo liikaa.

Nukahdin ajoissa kyllä mutta heräsin yhdeltä yöltä juomaan. Sen jälkeen olinkin sitten monta tuntia hereillä.

Oli todella ahdistavaa kun todellakin peittoa möyhettiin jalkopäästä, oli levoton tunnelma vaikka mies kuorsasi vain vieressä. Tuskin liikkui kun vain kun vähän käänsi kylkeä välillä. Välissämme tuntui tuo outo painava "ilma". Yritin hahmottaa mikä se olisi (lapsi, aikuinen?) jos se olisi henki. Voisi hyvinkin kuvitella, että lemmikki tuollain möyhisi, tulisi väliin ja mahtuisi kulkemaan.

Kuitenkin tämä liikkui nopeasti, aivan kuin tahalleen tahtoisi herättää, tökkiä ja töniä. Sitten kun herää niin lopettaa eli minun tapauksessani kun liikahdan niin kaikki häiriö loppuu. Kunnes taas yritän vain saada unta hiljaa peiton alla mutta olin hereillä ja tiedustelin tapahtumia.

Ihan käsittämätöntä.

En ole siis koskaan kokenut tällaista häiriköintiä, en edes pahimmassa krapulassani ollessani hirveissä painajaisissa valeunen rajoilla.

Tämä on minulle täysin totta ja valveilla koettua(vaikka vika voi olla omassa päässä) . Suutuin ja oli monta kertaa lähellä etten jo ärähtäisi mutta en uskaltanut.

Mielessäni rukoilin koko ajan, pyysin Jumalalta apua ja hoin yhtä rukousta.

Sitten pystyin jo vähän rentoutumaan ja nukuin vasta viiden jälkeen aamulla yhdeksäksi aamuun. Pelonsekaisissa tunnelmissa heräsin.

Vielä tarkennus, että kyllä vain sain uusittua reseptin puhelimen kautta tänään, meni ehkä viisi minuuttia. Lääkkeitä olen viimeksi käyttänyt joskus tammikuussa satunnaisesti, ehkä kerran viikossa.

Ap

Vierailija
93/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kuvittelet kaiken

tai

se oli unta

tai

nukut liian vähän

Itsekin nään näkyjä jos on pahasti unenpuutetta

Ei hulluuskaan ole pois suljettu

Vierailija
94/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kerroit että talo on uusi? Entä sänky? Onko se teille hankittu uutena vai kenties antiikkia? Toinen huonekalu jolla kummitukset sunmuut henget matkustaa, muuttaa on kaappi.

Minulla on kokemusta kummastakin huonekalusta ”kummituksen” vallassa. Kun nyt hengistä puhutaan, voisin kertoa kokemuksistani.

Hankin muinoin hienon ikivanhan antiikkisängyn lapselleni, se oli hänen ensimmäinen sänkynsä pinnasängyn jälkeen. Lapsi itse ei ollut juuri moksiskaan, mutta itse vedin himmeitä säväreitä pitkin tuon matkan. Se sänky ei ”oireillut” juurikaan, jos lapsi oli kotona - mutta kun oli poissa, alkoi tapahtua; Hakkaamista lattiaa vasten, vikinää ja kitinää (mikä lähtee kun raskasta puista huonekalua ravistelee), kerran imuroin sitä tilaa ja yritin siirtää sänkyä sen verran että sais pölyt takaa eikä hievahtanut, ei millään! Se oli kuin lattiaan naulattu, kiskoin ja riuhdoin kaksin käsin ja lopulta luovutin ja sanoin ”vttu pidä pölys.”. Hetken päästä palasin pölyrätin kanssa, ja siinä vaiheessa sängyn lalkopäästä oli sänky kääntynyt sen 15-20cm sivuun mitä yritin 👍 - takaisin asentoonsa nostaminen kävi kevyesti, kuin lastulevyä koko sänky!

No mutta siinä kohtaa tuli laineet yli, kun lapsi yhtenä aurinkoisena päivänä sanoo ”Taas se poika istuu mun sängyssä..”, myin koko helahoidon patjoineen ateisteille. Toki rehellisesti kaiken tietämäni historian sängystä avanneena.

Se kaappi. Sängyt ja kaapit on tosiaan ilmeisen lempihuonekaluja. Jouduin sellaisen kaapin kanssa viettämään kaikki kesälomat sellasen 7 vuotta. Tosin siinä huvilassa asui paljon henkiä ja tapahtumat sen mukaisia, hyviä ja ei sitten niin hyviä. Parhaat kohtaamiset on tietenkin sellaiset, joihin ei jää mitään selitysvaraa ja todistajia on useampi -ja siis tämä talo myytiin koska siellä kummittelee (myyjä oli aiemmin itse ateisti).

Mutta koska tämä myyjä on vähän tarkka persoona, halusi varoittelusta huolimatta säilyttää esim sellaisen vanhan antiikkisen vaatekaapin. Se oli kyllä upea, koristeellinen sekä ylväs, siinä huokui sellainen menneen huvila-ajan taika. Siinä oli sellainen pieni vika vain että sen ovea joutui riuhtomaan auki ja täysillä puskemaan kiinni, oli pikkuisen kääntynyt, turvonnut tai jotenkin ajan saatossa jumittunut. Lukko oli ja avain paikallaan. Sen halusi mukaansa, ei paljon muuta.

Se kaappi kuljetettiin autotalliin parempaa paikkaa odottamaan. Se parempi paikka löytyi uudelta omistajalta, kun se oli sitten lopulta pakko myydä. Se ovi nimittäin ei enää pysynyt kiinni. Kyllä oven siis sai työnnettyä yhtä vaikeasti kiinni kuin aina ennenkin ja kun siinä koitti ja riuhtoi sitä auki, ei meinannut saada. Lukkokin toimi ja muutaman kerran ovi myös siinä lukittiin - mutta joka kerta kun talliin tuli seuraavan kerran, oli ovi taas auki ja kaapin pimeä sisus paistattelee 15 cm raosta. Ei siinä mitään, mutta se fiilis siellä tallissa, tyyliin ”Ole hyvä ja PAINU VTTUUN TÄÄLTÄ!” - katse sieltä raosta. Tais tulla mukaan se ikävin niistä tyypeistä siellä talossa, tai sitten se kettuuntui ja siitä tuli sellainen kun joutui autotalliin.. No mutta kaappi sai mennä.

Noniin. Tuli avauduttua. Näissä kertomuksissa on yks joka kaduttaa edelleen. Ois pitänyt jotenkin koittaa vaikuttaa noiden henkien kohtaloon, positiivisesti. Heidät on mahdollista ohjata kotiin, läheisten pariin, mutta kaikki ei sitä halua. Kun nuo tapahtumat kävi itselleni, en edes tiennyt miten reagoida. Tänä päivänä olisin ehkä maltillisempi, enkä ainakaan myisi vahinkoa eteenpäin, siitäkään huolimatta että ostaja nauraa mun tarinoille sängyn ei niin salaisesta omasta elämästä.

Olet saanut paljon hyviä neuvoja. Minusta ehkä paras on se, että kerrot miehellesi kaiken. Kuten aioitkin 🙂

Valoa ja rakkautta teille ❤️ kaikelle on tarkoituksensa - ja selityksensäkin lopulta.

Vierailija
95/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muuten! Meinasin unohtaa.

Kun kerroin miehelle tuntemuksistani niin hänkin siinä ohimennen kertoi, että meinasi lyödä minua viime yönä sillä näki unta, että joku poliisi yrittää viedä häntä väkisin kädestä ja oli ottamassa jo puolutusliikkeen mutta minua kohti. :D

Ei ehkä liity mitenkään mutta tuo, että tuntee jonkun ottavan kädestä kiinni niin tämän aiheen puolesta kyllä mietitytti.

Ap

Vierailija
96/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin käyntiä yleislääkärillä, jolta lähete psykiatrin arvioon tai tarvittaessa neurologin konsultaatio. Muutto on voinut laukaista tuon, mutta jos sinulla on harhaomaisia kokemuksia, et nuku ja ahdistaa niin arvio olisi paikallaan, laukaisevasta tekijästä riippumatta. En nyt ala spekuloida diagnoosilla vaan suosittelen lämpimästi lääkärissä käyntiä. Tuskin mitään vakavaa, mutta sinun pitää saada kunnollinen arvio ja unen päästä kiinni. T. psykiatri

Vierailija
97/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Oletko käynyt korvalääkärillä. Tuo voi johtua korvien tasapainoelimistä. Voi johtua asentohuimauksesta. Kun menet makuuasentoon, korvasi antaa viestin, että sänky nousee jalkopäästä. Puhun kokemuksesta. Joskus on tuntunut, että sänky muuttuu veneeksi. Ei tarvitse pelätä. Kaikkeen löytyy järjellinen selitys..

Vierailija
98/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja pois Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Vierailija
99/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unilääke ei sovi sinulle. Pyydä toinen vaihtoehto ja käy juttelemassa psykiatrin kanssa.

Vierailija
100/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin voisit luottaa siihen, että noin 100% oudoista tapauksista löytyy loppujen lopuksi aivan luonnollinen selitys. On täysin järjettömän idioottimainen väite, että jokin kuollut tulisi ahdistelemaan. Tuon "logiikan" mukaan esim. sotien taistelupaikoilla pitäisi olla paljon "henkiä".

Olen käynyt Ranskan Verdunissa. Siellä kuoli 700 000 sotilasta yhden taistelun (10 kk) aikana. Henkiin uskovien mukaan tuon paikan pitäisi olla täynnä "henkiä". Verdun on vaikuttava paikka ja voin vannoa, että en nähnyt tai kokenut yhtäkään "henkeä". Auswitchin keskitysleirillä murhattiin 1-1,5 miljonaa ihmistä! Joten siellä pitäisi olla henkiä niin sakeana, että sekaan ei mahdu.

Sinun tapauksessasi lähtisin hakemaan syytä valveunista, väsymyksestä yms.

Sano miehellesi, että et saa nukuttua ko. huoneessa. Pyydä, että nukkuisitte jossain toisessa huoneessa muutaman yön.

Älä missään tapauksessa luota jeesustelijoihin, "manaajiin" tai TV-ennustajiin. Koska sen jälkeen sinua pidetään aivan hulluna ja kierre vaan jatkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme