Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ottaa puheeksi kumppanin kanssa oudoista asioista joita talossamme tapahtuu. Vai olenko tulossa hulluksi?

Vierailija
08.04.2020 |

Nyt toivon oikeasti ymmärrystä.
En pelottelua koska olen muutenkin jo alkanut olemaan todella ahdistunut näiden asioiden vuoksi vaikka olemme vasta pienen hetken asuneet talossa.
Tämä talo on täysin uusi enkä oikein tiedä mitä ihmettä tämä voi olla mutta kokemuksia minulla on joka tapauksessa.

Olenko oikeasti menettämässä järkeni? En tiedä uskallanko edes puhua kumppanille, ettei hän luule minun tulleen hulluksi.
Ennen tähän taloon muuttamista minulla ei ole ollut vainoharhaisia kokemuksia tai pelkoja ja olen saanut nukuttua yöni hyvin.

No mutta nyt selitän.

Melkein jokainen yö jonka olemme talossa nukkuneet on ollut hyvinkin mielenkiintoinen.
Ensimmäisenä yönä kun havaitsin jotain outoa, niin oli se, että aina kun olin nukahtamassa niin tuntui kuin sänkyä heilutettaisiin. Myöskin mieheni jalat alkoivat liikkumaan oudosti, aivan kun niitä olisi nostettu ja käännelty eri suuntiin sekä venytelty ees taas (joo, tiedän kuulostaa niin trollaukselta ja typerältä) ja kun hetken katsoin sekä ihmettelin miehen jalkojen toimintaa niin oli pakko nousta ja laskea jalat sängylle.
Mietin vain, että nyt itse väsyneenä liiottelen näkemääni, mies varmaan unissaan venytteli jalkojaan joka suuntaan ees taas.
Samana yönä näin varjoja, nopeita liikkeitä ja tuntui todella ahdistavalta.
Joka kerta kun olin nukahtamassa niin tuntui vaan kun joku kiusantekijä yrittäisi estää nukkumasta. No pistin tämän edelleen väsymyksen piikkiin ja aamulla jo hymyilin kuvitelmilleni ja ajattelin unohtaa koko asian.

No seuraavana yönä taas jotain outoa (heräsin kun jalkani pamahti sänkyyn) mutta nukuin vähän paremmin. Mies taas kuulemma ei, heräsi jo yhdeltä eikä saanut unta hyvin enää sen jälkeen.

Viime yönä sitten minä puolestani heräsin yhdeltä ja mies nukkui. Taas oli niin......niin absurdia.
Heräsin ja oli vaikeuksia nukahtaa.
Aina kuitenkin kun olin pääsemässä uneen niin sänky heilui jalkopäästä ihan mahdottomasti, tuntui kun minun ja mieheni välissä liikkuisi joku outo painava möhkäle välillä mutta niin, että sen vain tunsi mutta ei ollut kosketeltavissa.
Aivan kun jotain painavaa ilmaa joka liikkuu nopeasti eikä anna vaan nukkua.
Sitten leikin nukkuvaa ja kuulostelen mitä tapahtuu, kihelmöintiä tuntuu kehossa ja hikoiluttaa. En edes uskalla nukkua enää muuta kuin kokonaan peiton alla.
Sänky vaan heiluu tasaisin väliajoin ja odotan koska jalkoihini kosketaan. Pakko liikkua välillä, koska silloin tapahtumat loppuu hetkeksi, kunnes olen taas vajoamassa uneen.

Pitäisköhän laittaa joku videokamera kohta makkariin..

Välillä öisin alkaa ottamaan niin paljon päähän ja viime yönä puoliunessa yritin huutaa ja pyytää tätä jättämään meidät rauhaan, olen tosi vihainen johonkin aikaa yöstä.
Jossain vaiheessa pelottikin ja halusin mennä mieheen kiinni ja hän tokaisi, että hänen tarvitsee nukkua, että mene omalle puolellesi.
Hävettää kun en saa nukuttua tämän asian takia ja tämä vaikuttaa miehenkin uniin.

Nyt olen vain ahdistunut ja itkuinen, eilen sain pienen hermoromahduksen illalla koska olen nukkunut niin huonosti monta yötä ja ollut tosi rankkaa muuttojenkin vuoksi.
Nyt makkarissa tuntuu koko ajan painostavalta ja henkeä ahdistaa, liekö se sitten omaa mielikuvitusta.

Kysyin lapsilta kuinka he ovat nukkuneet ja kuulemma hyvin, en tietenkään maininnut mitään.

Jatkuu.

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään syytä paniikkiin. Talossanne on suokaasua, tai mahdollisesti karannut säähavaintopallo.

Vierailija
42/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erityisherkkiä ihmisiä jotka oikeasti aistivat maan magneettisuuden ja sähköiset ilmiöt herkemmin. Kerrotko missä suurinpiirtein asut ja katsotaan onko siellä isoa antennia lähellä. Kiinnostava tapaus. Uskon kyllä mitä kerrot. Älä kerro lääkäreille sillä joudut ihan kamalaan myllyyn vaan, yritä selvittää itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää onko uuden talonne alta purettu vanha asumus? Tai onko alueella muuta historiaa?

En pidä sinua hulluna. Vastaavia tapahtuu kyllä. 

Selityksiä on ohi kulkevan liikenteen aiheuttamasta maan tärinästä näkemiisi uniin, mutta koska tilanne pelottaa sinua pitää asia tietenkin selvittää tavalla tai toisella.

Ystävälläni oli vastaava tilanne vanhassa kerrostaloasunnossa. Täysin jalat maassa ja järkevä ihminen. Hän ratkaisi asian karjaisemalla, että nyt minä asun täällä lasteni kanssa ja sinä häivyt täältä heti pois. Tavaroiden putoamiset, herättelyt, kaappien aukeamiset yms loppuivat siihen.

Jotkut pyytävät papin paikalle siunaamaan talon.

On myös ns kummitustutkijoita, henkiolentojen tunnistajia yms. Keskustelu heidän kanssaan voi olla mielenkiintoista, veraistukea,mutta ei välttämättä ratkaise ontelmaasi. Löytyy iha googlaamalla.

Puhu asiasta kuitenkin miehesi kanssa, VÄhättely ja naureskelu voi olla tavallista, mutta se ei kuitenkaan poista ongelmaasi ja tuntojasi. Pidä siitä kiinni, että sinua ahdistaa ja  pelottaa ja piste. Siitä miehesikään ei pääse yli ja ratkaisu täytyy löytyä yhdessä.

Hei, kiitos vastauksesta.

En tiedä onko tässä ollut taloa aikaisemmin. Me rakensimme tähän uuden ja naapurustoakin riittää ja on tulossa lisääkin viereen.

Tämän alueen historiaakaan en ole selvittänyt mutta aion ottaa siitä selvää kohta.

Hauskaa kun tiedän, että olen oikeasti ollut hereillä yöt ja tuntenut kyllä. Olen hereillä, juon vettä ja yritän saada unta mutta kun näitä asioita vain tapahtuu. Minulle ne ovat ainakin todellisia, johtui se sitten vaikka siitä stressistä.

Katson nyt hetken vielä ja yritän olla rohkea jos vielä öisin jotain tapahtuu.

Käsken kiusantekijän poistumaan.

Viime yönä mietin muutamaan kertaan, että uskallanko huutaa ja mitä tapahtuu jos ärähdän, kuulenko ovien paiskomista tai pahentuuko tilanne. Yöt ovat painajaisia kaiken sen pelon ja vihan vuoksi.

Tosin saan unta siinä vaiheessa kun rauhotan itseni ja olen välittämättä. Päätän vain olla välittämättä ja kiroan tätä kiusaajaa päässäni.

Tosin viime yönä huusin unissani tai yritin kaikin voimin, sen ymmärrän olevan valveunta kyllä.

Täytyy katsoa miten tämä etenee.

Uskon itsekin kyllä jollain tavoin henkimaailmaan mutta tällaista en ole osannut kuvitella, ajattelin näiden menevän vain sinne kauhuelokuvien osastolle enkä todellisuuteen. Tosin tiedä enää mitä ajatella..

No jo tästä kirjoittaminen helpottaa.

Ap

Vierailija
44/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polta salviaa eri huoneissa ja käske sitä olentoa tiukasti  poistumaan " Me asumme nyt täällä. Et ole tervetullut".

Jos olisin noissa mielentiloissa, niin en polttaisi ainakaan Salvia divinorumia. :D

Vierailija
45/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää onko uuden talonne alta purettu vanha asumus? Tai onko alueella muuta historiaa?

En pidä sinua hulluna. Vastaavia tapahtuu kyllä. 

Selityksiä on ohi kulkevan liikenteen aiheuttamasta maan tärinästä näkemiisi uniin, mutta koska tilanne pelottaa sinua pitää asia tietenkin selvittää tavalla tai toisella.

Ystävälläni oli vastaava tilanne vanhassa kerrostaloasunnossa. Täysin jalat maassa ja järkevä ihminen. Hän ratkaisi asian karjaisemalla, että nyt minä asun täällä lasteni kanssa ja sinä häivyt täältä heti pois. Tavaroiden putoamiset, herättelyt, kaappien aukeamiset yms loppuivat siihen.

Jotkut pyytävät papin paikalle siunaamaan talon.

On myös ns kummitustutkijoita, henkiolentojen tunnistajia yms. Keskustelu heidän kanssaan voi olla mielenkiintoista, veraistukea,mutta ei välttämättä ratkaise ontelmaasi. Löytyy iha googlaamalla.

Puhu asiasta kuitenkin miehesi kanssa, VÄhättely ja naureskelu voi olla tavallista, mutta se ei kuitenkaan poista ongelmaasi ja tuntojasi. Pidä siitä kiinni, että sinua ahdistaa ja  pelottaa ja piste. Siitä miehesikään ei pääse yli ja ratkaisu täytyy löytyä yhdessä.

Hei, kiitos vastauksesta.

En tiedä onko tässä ollut taloa aikaisemmin. Me rakensimme tähän uuden ja naapurustoakin riittää ja on tulossa lisääkin viereen.

Tämän alueen historiaakaan en ole selvittänyt mutta aion ottaa siitä selvää kohta.

Hauskaa kun tiedän, että olen oikeasti ollut hereillä yöt ja tuntenut kyllä. Olen hereillä, juon vettä ja yritän saada unta mutta kun näitä asioita vain tapahtuu. Minulle ne ovat ainakin todellisia, johtui se sitten vaikka siitä stressistä.

Katson nyt hetken vielä ja yritän olla rohkea jos vielä öisin jotain tapahtuu.

Käsken kiusantekijän poistumaan.

Viime yönä mietin muutamaan kertaan, että uskallanko huutaa ja mitä tapahtuu jos ärähdän, kuulenko ovien paiskomista tai pahentuuko tilanne. Yöt ovat painajaisia kaiken sen pelon ja vihan vuoksi.

Tosin saan unta siinä vaiheessa kun rauhotan itseni ja olen välittämättä. Päätän vain olla välittämättä ja kiroan tätä kiusaajaa päässäni.

Tosin viime yönä huusin unissani tai yritin kaikin voimin, sen ymmärrän olevan valveunta kyllä.

Täytyy katsoa miten tämä etenee.

Uskon itsekin kyllä jollain tavoin henkimaailmaan mutta tällaista en ole osannut kuvitella, ajattelin näiden menevän vain sinne kauhuelokuvien osastolle enkä todellisuuteen. Tosin tiedä enää mitä ajatella..

No jo tästä kirjoittaminen helpottaa.

Ap

Luulisin että kyseessä on fysiikanmaailmaan kuuluva ihan normaali ilmiö mutta olet erityisen herkkä vaan tällaiselle. Informaatiota siirtyy tavoilla joita ei tiede vielä tunnista. Pidä asiaa lahjana jos koet tällaisia. wow!

Vierailija
46/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiia16 kirjoitti:

onko tämä juttu huomionhakuisuutta?

Jos ei, ota yhteys kristilliseen seurakuntaan, pappiin tai evankelistaan.

No ei sinne mitään hörhöjä kannata kutsua.

Vierailija
47/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unen ja valveen rajamailla voi kokea kaikenlaisia outoja näkyjä eli hallusinaatioita, tai  esim. hajuja ja kosketuksia,  varsinkin jos on stressaantunut, yliväsynyt yms.  Nämä näyt tuntuvat todellisilta, mutta ovat ns. valveunia,  jotka aiheutuvat aivojen poikkeavasta tilasta, ollaan tietoisen ja tiedostamattoman rajamailla. 

Olen monta kertaa kuullut sellaisen ison äänen juuri tuossa unen ja valveen rajamailla, yleensä aamulla kun on heräämässä. Se ääni on jokin räsähdys, kuin äänekäs postiluukun rämähdys. Säpsähdän hereille kun se kuuluu.

Vierailija
48/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kaikki sekopäitä? Ette ymmärrä mihin kaikkeen aivot pystyy. Levottomat jalat syndrooma tekee myös kepposia.

Siis eletään vuosi 2020 ja ihmiset ovat noin sivistymättömiä?

Vierailija
49/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joisit vähän vähemmän

Vierailija
50/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin vieraalle paikkakunnalle töiden perään. Käytiin katsomassa asuntoja. Yhden eteisessä tuli paha olo ja "näin" miehen lattialla kuolleena. Siis en oikeasti nähnyt, vaan näkymä oli mielessäni. Kuulin myöhemmin, että siihen oli tuupertunut asunnon entinen omistaja. Olen mielestäni melko tervejärkinen ihminen.

Vierailija
51/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kun kundaliinienergia liikkuu kropassa, tuntuu kanssa joskus kuin sänky heiluisi. Voimakasta aaltoilun tunnetta ja saattaa aiheuttaa myös ihon kihelmöintiä, ei ole yhtään vaarallista.

Vierailija
52/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi nyt epäselväksi, että käytätkö juuri tällä hetkellä unilääkkeitä/nukahtamislääkkeitä ja jos käytät, niin mitähän merkkiä?

Joskus jotkut lääkkeet saattavat aiheuttaa kokemiasi tuntemuksia, kun lääkkeet eivät saa sinua tarpeeksi syvään uneen. Tai lääkkeet eivät muuten ole sopivia. Jäät ns. koiranuneen ja silloin voi kuulla ja tuntea kaikkea outoa. Silmät pysyvät kiinni, mutta mieli raksuttaa koko ajan ja roikut unen ja valveen rajamailla. Tiedostat kaikki kehon liikkumiset ja äänet ympäristöstä, tavallista äänekkäämmin, mutta kuitenkaan et saa silmiä auki. Eli kotona ei tapahdu mitään outoa, vaan kaikki johtuu aivokemiasta.

Olen itse kokenut monta kertaa em., mutta ihan noita sinun kokemuksia en. Käytän jatkuvasti lääkettä nukahtamiseen, mutta joskus on kausia, että se ei vaan auta. Oletan, että silloin on kyse stressistä, joka johtuu esim. kiireestä töissä, rahahuolista, muuten vaan mieli matalalla... Stressin aikana mieli ei halua levätä edes öisin, joten aivot käyvät kierroksilla.

Monet ovat saaneet avun siitä, että ennen nukkumaanmenoa kirjoittaa paperille huolensa ja mikä päivän aikana on ehkä saattanut olla poikkeavaa, tai muuten vaan kirjoittaa päivän kulun ylös. Tällöin mieli ei ala purkamaan nukahtamisvaiheessa asioita, koska olet jo kertaalleen ne läpikäynyt. Tietysti voisit kokeilla miehesi kanssa tehdä saman puhumalla, tai yhdistät molemmat keinot. Ei ehkä heti auta, mutta kokeile viikko pari, jos sitten helpottaisi.

Vierailija
53/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sai eräs migreenilääkitys aikaan sellaisia tuntemuksia, että tuntui kuin sänkyni olisi lähtenyt leijumaan/kallistumaan tai sitten itse lähdin uppoamaan sängyn "sisään". En myöskään pystynyt liikkumaan, kauhistelin vain ja pitelin sängyn laidoista kiinni peläten oikeasti putoavani sieltä. Lääkäri sanoi että kyseessä oli valveuni/unihalvaus vai mikä se termi oli? Sivuvaikutusta lääkkeestä. Lopetin sen ja oireet hävisivät. Voihan noita syntyä kai ilman lääkkeitäkin. Pelottavaa oli kyllä!! Sitä en kiellä. Ja tuntui ihan aidolta sillä hetkellä.

Vierailija
54/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään lääkkeitä siis nyt.

En ole käyttänyt pitkään aikaan mutta nyt ajattelin hakea koska olen jo niin itkuinenkin unenpuutteen vuoksi.

Tosin pelkään, että nuo lääkkeet vaan pahentavat yöllisiä tunnetiloja mutta toisaalta taas en ehkä heräilisi.

Ja siis edelleen, en ole valveunessa kun tunnen ja kuulen asioita. Olen täysin hereillä ja yritän saada unta. Aina kun laitan silmät kiinni ja leikin nukkuvaa alkaa asioita tapahtua tiettyyn aikaan yöstä.

Sitten pakotan itseni kahden tunnin helvetin jälkeen nukahtamaan ja olen todella vihainen ja silloin alkaa valveuni, jolloin yritän huutaa mutta en pysty.

Ap

Vierailija
55/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkeeko lähellä junarata tai muuta raskasta liikennettä? Mun lapsuuden kodissa junarata meni vajaan kilometrin päässä ja sai huonekalut tärisemään sisällä, myös sängyn. Yöllä kulkee erityisen paljon painavia tavarajunia.

Vierailija
56/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sai eräs migreenilääkitys aikaan sellaisia tuntemuksia, että tuntui kuin sänkyni olisi lähtenyt leijumaan/kallistumaan tai sitten itse lähdin uppoamaan sängyn "sisään". En myöskään pystynyt liikkumaan, kauhistelin vain ja pitelin sängyn laidoista kiinni peläten oikeasti putoavani sieltä. Lääkäri sanoi että kyseessä oli valveuni/unihalvaus vai mikä se termi oli? Sivuvaikutusta lääkkeestä. Lopetin sen ja oireet hävisivät. Voihan noita syntyä kai ilman lääkkeitäkin. Pelottavaa oli kyllä!! Sitä en kiellä. Ja tuntui ihan aidolta sillä hetkellä.

Kissat voivat upota noin sohvaan tai minne vaan hups ja ei enää kissaa. Yleensä pulpahtaa pintaan kun kuulee raksupussin rapinan jne.

Vierailija
57/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein epätodennäköisin selitys on tasapainoelimen sakka tai aivokasvain, mutta tuskin on sellaista. Kyllä tämä nyt liittyy siihen sänkyelämään ja sen nostattamiin juttuihin. Onko mahdollista että sulla olisi pienenä hyväksikäyttökokemuksia?

Vierailija
58/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valveuni ei ole sama asia kuin unihalvaus. Voit ihan hyvin olla valveunessa vaikka kuvittelet olevasi hereillä. Kyllä tuo kaikki stressin aiheuttamalta kuulostaa.

Vierailija
59/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vain se kamera. Helpottaa ainakin oloasi kun näet siitä, että mitään pelättävää ei ole.

Vierailija
60/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin jo lääkäriin ja uusin unilääkereseptinkin.

Mysteeri ratkaistu. Et saa nukuttua + unilääkkeet = harhat taattu. Itselläni kävi ainakin noin kun kokeilin unilääkkeitä, en nukkunut juurikaan paremmin mutta aloin nähdä ja tuntea kaikenlaisia jänniä juttuja unta odotellessa.

Muita mahdollisuuksia:

1. Levottomat jalat

2. Se normaali refleksi kun on nukahtamassa ja jalka nytkähtää, voi käydä useamman kerran peräkkäin.

3. Unihalvaus

4. Yöllinen epilepsiakohtaus

5. Ahdistus tai paniikkihäiriö

6. Alkava psykoosi

7. Voimakas stressi

Kokeilepa vaihtaa lääkkeitä tai jättää ne kokonaan pois ja sitten neurologin ja/tai psykiatrin pakeille niin homma alkaa selvitä. Kummituksia voit epäillä sitten kun ainakin kaikki yllä mainittu on suljettu pois ammattilaisten toimesta, ei omadiagnoosina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi