Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ottaa puheeksi kumppanin kanssa oudoista asioista joita talossamme tapahtuu. Vai olenko tulossa hulluksi?

Vierailija
08.04.2020 |

Nyt toivon oikeasti ymmärrystä.
En pelottelua koska olen muutenkin jo alkanut olemaan todella ahdistunut näiden asioiden vuoksi vaikka olemme vasta pienen hetken asuneet talossa.
Tämä talo on täysin uusi enkä oikein tiedä mitä ihmettä tämä voi olla mutta kokemuksia minulla on joka tapauksessa.

Olenko oikeasti menettämässä järkeni? En tiedä uskallanko edes puhua kumppanille, ettei hän luule minun tulleen hulluksi.
Ennen tähän taloon muuttamista minulla ei ole ollut vainoharhaisia kokemuksia tai pelkoja ja olen saanut nukuttua yöni hyvin.

No mutta nyt selitän.

Melkein jokainen yö jonka olemme talossa nukkuneet on ollut hyvinkin mielenkiintoinen.
Ensimmäisenä yönä kun havaitsin jotain outoa, niin oli se, että aina kun olin nukahtamassa niin tuntui kuin sänkyä heilutettaisiin. Myöskin mieheni jalat alkoivat liikkumaan oudosti, aivan kun niitä olisi nostettu ja käännelty eri suuntiin sekä venytelty ees taas (joo, tiedän kuulostaa niin trollaukselta ja typerältä) ja kun hetken katsoin sekä ihmettelin miehen jalkojen toimintaa niin oli pakko nousta ja laskea jalat sängylle.
Mietin vain, että nyt itse väsyneenä liiottelen näkemääni, mies varmaan unissaan venytteli jalkojaan joka suuntaan ees taas.
Samana yönä näin varjoja, nopeita liikkeitä ja tuntui todella ahdistavalta.
Joka kerta kun olin nukahtamassa niin tuntui vaan kun joku kiusantekijä yrittäisi estää nukkumasta. No pistin tämän edelleen väsymyksen piikkiin ja aamulla jo hymyilin kuvitelmilleni ja ajattelin unohtaa koko asian.

No seuraavana yönä taas jotain outoa (heräsin kun jalkani pamahti sänkyyn) mutta nukuin vähän paremmin. Mies taas kuulemma ei, heräsi jo yhdeltä eikä saanut unta hyvin enää sen jälkeen.

Viime yönä sitten minä puolestani heräsin yhdeltä ja mies nukkui. Taas oli niin......niin absurdia.
Heräsin ja oli vaikeuksia nukahtaa.
Aina kuitenkin kun olin pääsemässä uneen niin sänky heilui jalkopäästä ihan mahdottomasti, tuntui kun minun ja mieheni välissä liikkuisi joku outo painava möhkäle välillä mutta niin, että sen vain tunsi mutta ei ollut kosketeltavissa.
Aivan kun jotain painavaa ilmaa joka liikkuu nopeasti eikä anna vaan nukkua.
Sitten leikin nukkuvaa ja kuulostelen mitä tapahtuu, kihelmöintiä tuntuu kehossa ja hikoiluttaa. En edes uskalla nukkua enää muuta kuin kokonaan peiton alla.
Sänky vaan heiluu tasaisin väliajoin ja odotan koska jalkoihini kosketaan. Pakko liikkua välillä, koska silloin tapahtumat loppuu hetkeksi, kunnes olen taas vajoamassa uneen.

Pitäisköhän laittaa joku videokamera kohta makkariin..

Välillä öisin alkaa ottamaan niin paljon päähän ja viime yönä puoliunessa yritin huutaa ja pyytää tätä jättämään meidät rauhaan, olen tosi vihainen johonkin aikaa yöstä.
Jossain vaiheessa pelottikin ja halusin mennä mieheen kiinni ja hän tokaisi, että hänen tarvitsee nukkua, että mene omalle puolellesi.
Hävettää kun en saa nukuttua tämän asian takia ja tämä vaikuttaa miehenkin uniin.

Nyt olen vain ahdistunut ja itkuinen, eilen sain pienen hermoromahduksen illalla koska olen nukkunut niin huonosti monta yötä ja ollut tosi rankkaa muuttojenkin vuoksi.
Nyt makkarissa tuntuu koko ajan painostavalta ja henkeä ahdistaa, liekö se sitten omaa mielikuvitusta.

Kysyin lapsilta kuinka he ovat nukkuneet ja kuulemma hyvin, en tietenkään maininnut mitään.

Jatkuu.

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tämä juttu huomionhakuisuutta?

Jos ei, ota yhteys kristilliseen seurakuntaan, pappiin tai evankelistaan.

Vierailija
22/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten et voi puhua miehellesi asiasta? Onko teillä muutenkin etäiset välit? Onko sinulla stressiä muustakin kuin muutosta? Syötkö hyvin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinulla on aivoissa jotain sähköisiä häiriöitä nukahtaessa, jotka saa aikaan tuon sängyn heilumisen.

Tämän selittää kaiken....... :'DD

Vierailija
24/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto. Olin tulossa kirjoittamaan, että meillä tapahtuu samoja asioita, mutta sitten menin lukemaan kommentteja. Sänky heiluu ja tärisee, joku ryömii sängyn alla niin, että sänky liikkuu tai kömpii sänkyyn miehen puolelle, vaikka mies on vielä alakerrassa katsomassa tv:tä. Laitan tämän vielä stressaavan elämänvaiheen ja unihalvauksen piikkiin, epäilen myös sydänvaivoja. Lähellä menee iso tie ja junarata, joista voi tulla tärinää. Ehkä silti etsin jonkun manaajan yhteystiedot just in case.

Vierailija
25/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On outoa ettet puhu miehellesi asiasta. Liekö totta tämä.

Vierailija
26/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm....

Kiitos vastauksista.

Pakko kyllä sanoa, etten ole koskaan kokenut mitään vastaavaa. Ainakaan monena yönä peräkkäin ja mitään näin absurdia.

Joskus kun tuli juotua nuoruudessa enemmän niin oli aika karuja öitä krapulassa mutta nyt on eri asiasta kyse.

Minä olen ollut nyt kuitenkin ihan oikeasti hereillä näiden tapahtumien aikaan öisin.

Olen hereillä monta tuntia ja tunnustelen tapahtumia jotka todella myöskin tapahtuvat.

Hyvä asia tässä on se, että mies kyllä on kokenut itsekin outoja asioita elämässään. Vanhoissa taloissa ja kertonut niistä hyvin avoimesti.

Nyt kun eilen sain itkukohtauksen niin jos vielä kerron tästä niin toivottavasti ei vie heti lääkäriin..

Mutta alan pelkäämään öitä jo valmiiksi.

Tapahtumat myös ovat joka yö suunnilleen yhdestä kolmeen ja loppuvat aamuyöllä, jolloin voin nukkua taas.

Tosin eikö myös kortisolitasot ovat tuolloin korkeimmillaan, voisiko liittyä siihen?

Ärsyttävää on sekin, että nyt olen sitten koko ajan jännittyneessä tilassa, välillä henkeä ahdistaa ja olen niin sanotusti varpaillani melko usein täällä talossa mutta en muuten.

Ap

Vierailija
27/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan jännittävä tarina. Tykkään näistä kummitustarinoista, vaikka itselle ei ole mitään tuollaista tapahtunut.

Vierailija
28/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan kuuntele näitä hörhöjä jotka jauhavat kummituksista ja demoneista.

Uusi ympäristö ja stressi häiritsevät untasi, ja nuo pelkosi lisäävät entisestään stressiä. Mitään kummituksia ei ole olemassa, etkä ole hullu. Jos ahdistus ja univaikeudet eivät lievene itsestään, niin käy juttelemassa lääkärille.

Vierailija
29/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerron miehelle tänään. En voi olla hiljaakaan ja tiedän kyllä, että hän kuuntelee sekä ymmärtää mutta jotenkin olen itse ollut niin alamaissa muutaman päivän, että siksi en tiedä ottaako tosissaan. Katsotaan.

Ap

Vierailija
30/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInkä tahansa meedion puoleen ei kannata kääntyä. Vain kristitty manaaja voi oikeasti vaikuttaa noihin.

Niin tai siis ainoastaan oikea kristitty eli katolilainen

Vierailija
31/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitus vaivaa sinua. Sille täytyy sanoa topakasti "EI" ja "POIS" ja ajaa pois häiritsemästä. Kieltäydyt pelkäämästä ja ajat riivaajan pois talostanne.

Nimimerkillä kokemusta on. Muutin kommuuniin, ja olin aina ollut rauhallinen nukkuja. Siellä alkoi jokin häiritsemään minua ihan samalla tavalla kuin sinuakin. Uskaltauduin kertomaan kämppiksille ja he antoivat samat vinkit, kuin minä sinulle. Henki täytyy ajaa pois. Yksi yö sitten kun häirintä oli pahimmillaan, pomppasin sängystä ylös ja käskin "pois" ja ajoin ulos huoneestani. Muistan varmaan ikuisesti ne askelten äänet, kun jokin poistui huoneestani, sitten asunnosta ja jäi vielä rappukäytävään ramppaamaan ylös alas. Mutta en pelännyt, minulla oli selviytymismoodi selkeästi päällä.

Jälkeenpäin kämppikset kertoivat (puhuttiin enemmän asiasta), että olin useina öinä vaikeroinut ja huudahdellut tuskaisella äänellä. Itse en ollut suoranaisesti tietoinen tästä. Tavarat myös tippuilivat ja siirtyivät. Se tunne on jotain sellaista, ettei sitä voi kuvailla sellaiselle joka ei ole samaa kokenut. Sitä ei voi sanoiksi pukea, kun tavallaan tietää että nyt tapahtuu jotain mitä ei voi tieteellisesti todistaa. Ja mikä saa muut ajattelemaan, että olet hullu.

Hulluina pitävät täälläkin varmaan ne skeptikot ja tieteeseen vetoavat. Itselleni se on se ja sama. Olen ihan tavallinen nainen hyvästä ympäristöstä ja ehjästä perheestä, jolla ei ole alkoholi/päihdeongelmaa eikä mielenterveysongelmia. Itse tiedän mitä tapahtui.

Vierailija
32/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki vihkivettä ja hoe power of christ compels you.

Vierailija
33/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan kaameaa, että tänne kirjoittavat ihmiset saavat äänestää.

Vierailija
34/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loogisin selitys mielenterveyteen liittyvät ongelmat, eli hae ammattilaisen apua. Jos taas haluat uskoa kummituksiin, niin ei sinua pysty kukaan auttamaan.

Vierailija
35/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt kunnon fyysinen rasitus kehiin. Tänään käyt vähintään runsaan tunnin lenkin ( silloin kohta saat heittää ne unilääkeesikin mäkeen) , sitten kutsutte sen sisustussuunnitelija papin , joka oli äitisi luona, siunaamaan kotisi.

Se on siinä ja piste.

Mutta jatkat tuota lenkkeilyä tulevina päivinä, niin taatusti nukut ja henkiset häiriöt loppuu.

Siinä ei lääkäri voi auttaa. Eri asia on tietysti , jos olet taipuvainen mielenterveysongelmiin.

Vierailija
36/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa unihalvaukselta. Siinä tuntuu, kuin olisit hereillä, vaikka oikeasti et ole. Johtuu stressistä. Nyt vaan rauhoitut. Laita vaikka se kamera yöksi, sillähän se selviää, ettei siellä mitään ihmeellistä tapahdu.

Vierailija
37/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unen ja valveen rajamailla voi kokea kaikenlaisia outoja näkyjä eli hallusinaatioita, tai  esim. hajuja ja kosketuksia,  varsinkin jos on stressaantunut, yliväsynyt yms.  Nämä näyt tuntuvat todellisilta, mutta ovat ns. valveunia,  jotka aiheutuvat aivojen poikkeavasta tilasta, ollaan tietoisen ja tiedostamattoman rajamailla. 

Vierailija
38/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse huomannut että näen tai kuulen melko säännöllisesti harhoja unen ja valveen rajamailla. Aluksi luulin että ne on totta, on siis ihan harmitonta.

Kannattaa ehdottomasti laittaa jokin kamera, jotta voit tarvittaessa todeta tapahtumat nauhalta, eikä tarvitse miettiä kuvitteleeko vai ei. Ota tarvittaessa istunto joltain hyvältä meediolta asian vuoksi, jos näyttää että asunnossa on oikeasti levotonta, että se katsoo kuka siellä on ja millä asialla.

Vierailija
39/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet katsonut karanteenissa liikaa Paranormal Activityä.

Vierailija
40/150 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit että muutto on ollut rankka ja olet ollut uupunut. Veikkaan että siinä on tapahtumien syy. Muistan kun itse nuorena muutin omilleni ja tuntui että menetän mielenterveyteni ja varsinkin yöaikaan melkein näinkin jotain olentoja. Tietysti nuorena olin sitä mieltä että paikka on riivattu, mutta ajan kanssa sain kerättyä itseni ja pelkotilat poistuivat kun totuin paikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme