Onko teillä joku hyvä karkki, joita saa vain sekoituksena? Ja sitten joudutte väkisin syömään niitä ei-niin-hyviä myös?
Kommentit (387)
Vierailija kirjoitti:
Remix+Choco-pussien suklaapäällysteiset omarit :P
Alkuperäisen Remix-pussin noitapillit! Ovat sellaisia sopivan kovia, paljon parempia kuin irtokarkkihyllyissä myytävät pehmeämmät noitapillit. Molemmissa Remix-pusseissa on myös niitä hyviä keltaisia "kuusiokulmakarkkeja".
Pantteri-mixin pehmeät salmiakit on myös herkkua.
Original Remix on ihan parhautta! Kyseisessä sekoituksessa on kaikki kohdallaan eikä edes suklaata jää kaipaamaan niin kuin monen muun sekoituspussin kohdalla. Hmm, ehkäpä se suklaan uupuminen tekeekin siitä niin mainion. :D
Itsehän myös r-a-k-a-s-t-a-n Panttereita! Minkä tahansa pussukan valitseekaan, aina on makunautinto taattu. Oma tämän hetken suosikki löytyy Lumipanttereista, ah niin ihastuttava salmiakki-vanilja.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ainoat alkaa olla irtokarkkeina. Kaikki vanhat suosikit on pilattu resepti muutoksilla.
Siis mikä siinä onkin!?! Lähes poikkeuksetta kun lukee että "uusi resepti" niin paskempaa on luvassa :/ Onko se aina vaan sitä että käytettyjä aineita korvataan halvemmilla tai huonommilla, laadukkaampaa ainetta on aina vaan vähemmän tuotteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakurevolverit malacon hyvää makumaassa-pussissa.
Samassa pussissa olevat sitkeät lakupalat. Niissä on semmoinen oma maku, mitä ei ole muissa lakuissa. Ja niitä on vain muutama pussissa. :(
TÄMÄ! Näitä saa nykyään onneksi jostain Candyking irtokarkkihyllyistä, kaivan aina niitä lakuja sieltä ison kasan. Vähän hävettää valikoida, mutta kun haluu vaan ne lakut! :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkin pippuripussista syön aina ruskeat ensin.
Amerikan pastilleissa maistuu vain oranssit.
Englannin lakritsat hyviä vain kovettuneena. En tykkää tuoreen pehmeistä.Minä olen huomannut, että oikeastaan kaikki karkit ovat parempia ikääntyneinä. Maut jotenkin tasoittuvat ja tulevat hienovaraisemmiksi, kun ihan uunituoreet karkit ovat superimelää löllöä. Esimerkiksi vanhoissa sirkusaakkosissa on aivan mahtava hedelmän ja salmiakin tasapaino, mutta tuoreena hedelmän osuus on liian imelä ja peittävä. Olenkin ottanut tavaksi ostaa karkkeja ennakkoon ja avaan pussin "tekeytymään". Hulluutta on monenlaista :D
Itse olen huomannut, että vanhat autot-karkki(joka on suosikkisalmiakkini) on huomattavasti parempaa hieman kuivahtaneena ja sitkeänä irtokarkkihyllystä kuin tuoreena ja pehmeänä pussista. Pidän juuri siitä, että on puremista kestävän sitkeä.
Minä taasen kuivatan lakupiippuja. Tykkään nimenomaan purutuntumasta ja makukin on intensiivisempi. Enkä tykkää yleisestikkään tuoreen pehmeästä lakusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkin pippuripussista syön aina ruskeat ensin.
Amerikan pastilleissa maistuu vain oranssit.
Englannin lakritsat hyviä vain kovettuneena. En tykkää tuoreen pehmeistä.Minä olen huomannut, että oikeastaan kaikki karkit ovat parempia ikääntyneinä. Maut jotenkin tasoittuvat ja tulevat hienovaraisemmiksi, kun ihan uunituoreet karkit ovat superimelää löllöä. Esimerkiksi vanhoissa sirkusaakkosissa on aivan mahtava hedelmän ja salmiakin tasapaino, mutta tuoreena hedelmän osuus on liian imelä ja peittävä. Olenkin ottanut tavaksi ostaa karkkeja ennakkoon ja avaan pussin "tekeytymään". Hulluutta on monenlaista :D
Itse olen huomannut, että vanhat autot-karkki(joka on suosikkisalmiakkini) on huomattavasti parempaa hieman kuivahtaneena ja sitkeänä irtokarkkihyllystä kuin tuoreena ja pehmeänä pussista. Pidän juuri siitä, että on puremista kestävän sitkeä.
Minä taasen kuivatan lakupiippuja. Tykkään nimenomaan purutuntumasta ja makukin on intensiivisempi. Enkä tykkää yleisestikkään tuoreen pehmeästä lakusta.
Kuivanneet lakupiiput on super ihania! Kerran pääsi vahingossa muutama kuivahtamaan, maistoin kuitenkin ja koin jonkin uuden ulottuvuuden, ahaa-elämyksen, minkä jälkeen ei ole tuoreet lakut enää kelvanneet. Myöskin nuo kuivahtaneet Sirkus Aakkoset on erittäin makoisia!
Sokeroidut simpukan malliset ruskeat karkit, joita on salmiakkisessa Hyvää makumaasta -pussissa, sellaisessa, jossa on myös punaisia chilin mallisia karkkeja ja erilaisia salmiakkeja. Niissä on loistava, hieman hunajainen maku. Voisin ostaa niitä vaikka kilon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenu koko ketjua joten tää saattaa jo ollakin, mutta ne vaaleanruskeat turkinpippurit (lakritsi ?). Joutuu ostamaan sen koko sekoituspussin missä on niitä pahoja värillisiäkin. Joskus oon kaivanu irtokarkkilaarista pelkästään niitä ruskeita 😄
Vaaleanruskeita turkinpippureita sai 90-luvulla keltaisessa pussissa! Muistan kun lapsena ostin niitä, oli ihan parhaita. Pitäisikö laittaa porukalla Fazerille palautetta että tulisi taas myyntiin niitä? :D
Mä olen laittanutkin palautetta mut ei siihen koskaan vastattu. Jos nyt useampi innostuis laittamaan niin auttaiskohan se paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Missä Äx/Ässä Mix pussista inhoan niitä mustia salmiakkisia, ne jäävät aina syömättä. Punaiset ja violetit parhaat, sitten vihreät ja keltaiset. Suomesta saa muutenkin liian vähän kirpeitä karkkeja. Kaikki pussit täynnä samantyylisiä pehmeitä hedelmäkarkkeja, jotka maistuu tosi makeilta ja keskenään samanlaisilta. Täältä puuttuu esim. kovat kirpeät karkit (täytteellä tai ilman) melkein kokonaan, joku hassu ufo saattaa irttarilaatikoissa olla.
Halvalla on hyviä pikkupusseja joissa kovia ja kirpeitä Jauhix ja Hedelmä pommix karkkeja
En ole koskaan syönyt pahoja karkkeja vaan lahjoittanut ne muille tai heittänyt roskiin.
Mulla on pikemminkin sikäli päinvastoin, että on pussi kuin pussi niin siellä on hyvien seassa joku yksi pasha, joka on väkisin nieltävä tai heitettävä vain suoraan roskiin. Esimerkiksi jo mainitussa Nordic Berries -pussissa juurikin ne lakat, ja TV-mix -pussissa ne sinisillä nonparelleilla päällystetyt kiekot, joista ei pirukaan ota selvää mitä ne oikein ovat.
EI koska on vain hyviä karkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Ne pehmeät mustat pantterit, kuola valuu ajatuksestakin. Ja niitäkin on vain isommassa pussissa. En tykkää punaisista tai keltaisista.
Kyllä saa omassa pussissaan niitä.
Pussi nimeltä Musta Pantteri, kuva alla.
https://cdn.shopify.com/s/files/1/2717/0404/products/FC_Musta_Pantteri_…
Maksaa kaupassa noin euron tuo pussi.
TyHmä kirjoitti:
Mää oon kasvissyöjä, käytän maitoo, mutta en kuolleita eläimiä tai muita eläinkunnan tuotteita. Karkinsyönti on vaikeaa, tosi monissa karkeissa on liivatetta. No sit jotku mainostaa: Ei liivatetta, ja luonnolliset väriaineet! Niin sitten niissä on kuitenkin mehiläisvahaa!
Kaikki vihaa vegaaneja, mutta jos jotakuta sattuu kiinnostamaan, niin vältettävät ovat siis liivate, joka on aina merkitty kirjaimin, mutta myös E-koodit 120, 901 sekä 904.
On ihan oma valinta tehdä elämästään hankalaa.
Fazerin parhain pussissa on ainakin ollut joskus niitä ruskea paperisia olikohan nimi tosca muistaakseni ja sitten ne toiset, ne joissa on sinisen vihreä paperi.
Muista en tykkää.
Kiss kiss oli joskus myös hyvä mutta sekin on pilattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ainoat alkaa olla irtokarkkeina. Kaikki vanhat suosikit on pilattu resepti muutoksilla.
Siis mikä siinä onkin!?! Lähes poikkeuksetta kun lukee että "uusi resepti" niin paskempaa on luvassa :/ Onko se aina vaan sitä että käytettyjä aineita korvataan halvemmilla tai huonommilla, laadukkaampaa ainetta on aina vaan vähemmän tuotteessa.
Laatu maksaa. Valitettavasti keskivertokuluttaja tuijottaa vain hintaa. Jos hinta nousee, koska raaka-aineiden hinta nousee, kuluttaja lakkaa ostamasta ja tuotanto lopetetaan kannattamattomana.
Nyt menee vähän ohi mutta menköön keskustelun nostamiseksi, hauska hyvänmielen keskustelu :D <3 Mutta olen kovin onnekas, koska rakastan kaikista karkkipusseista just niitä lakritsi/muita mustia karkkeja mitä muut karttaa kuin ruttoa (tai koronaa). Eli saan kaikki lempparini aina ilman taistelua.
Ja joku aiemmin puhui tuosta karkkipussin valmiiksi avaamisesta. Siitä tuli mieleen että mä rakastan irttareissa kun vaahtokarkit on kovettuneet :D Kokeilen kauhalla onko ne kovia ja lappaan niitä hirveän kasan mukaan jos on. Pehmeät vaahtikset ei oo kummoisia
Vierailija kirjoitti:
Ne punaiset ja oranssit turkinpippurit. En tykkää niistä sinisistä tai ruskeista. Kaalin irtokarkkilaarista aina ainoastaan punaiset ja oranssit.
Mulla just päinvastoin! :D
Saataisko jotenkin tehtyä yhteistyötä tässä?
Täällä on paljon karkkifaneja, niin tietäiskö kukaan saako enää mistään kaupasta niitä kirsikanmakuisia "huulipunakarkkeja"? Niitä myytiin vielä pari vuotta sitten monessakin paikassa, mutta nyt parin vuoden sisällä ovat kadonneet ainakin omista lähikaupoista ja marketeista? Olin ihan koukussa niihin ja ikävä on kova :(
Remix+Choco-pussien suklaapäällysteiset omarit :P
Alkuperäisen Remix-pussin noitapillit! Ovat sellaisia sopivan kovia, paljon parempia kuin irtokarkkihyllyissä myytävät pehmeämmät noitapillit. Molemmissa Remix-pusseissa on myös niitä hyviä keltaisia "kuusiokulmakarkkeja".
Pantteri-mixin pehmeät salmiakit on myös herkkua.