Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä joku hyvä karkki, joita saa vain sekoituksena? Ja sitten joudutte väkisin syömään niitä ei-niin-hyviä myös?

Vierailija
07.04.2020 |

?

Kommentit (387)

Vierailija
141/387 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fazerin parhaiden Tosca, joita sai myös omassa pussissa joskus aikoja, sitten. Jotenkin tuntuu, vai kultaako aika muistot, että sekoituksessa oli aiemmin parempia karkkeja ja niitä on jätetty pois ja tilalle tullut huonompia, kuten tämä Suometar, joita tuntuu olevan pussissa suhteessa paljon enemmän kuin Toscaa ja suht siedettäviä Islantia, Kiss kissiä ja Laktaa.

Mä lakkasin ostamasta kokonaan Fazerin parhaita, kun viimeksi pussissa oli 2/3 niitä ällöjä Suomettaria. Laktoja oli vain 1, KisKisiä ja Jääkarhuja 2 kutakin. Noi kolme viimemainittuja on mun lemppareita Toscan lisäksi. Ketutuskäyrä voittaa karkinhimon noilla ratioilla, joten saavat jäädä hyllyyn tästä lähin.

Vierailija
142/387 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki punaiset karkit on lemppareita. Syön vain niitä karkkipusseista. Erityisesti ässämixien punainen karkki on parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/387 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandan lakusekoituslaatikossa 750 g muistaakseni missä on keltaisia palloja, mustia lakuja, punaista lakua, täytettyä lakumattoa ja vihreä ja valkoinen lontoonraetyyppinen laki niin siinä samassa laatikossa on mustia väkeviä papuja. Ne pavut ovat suosikkejani enkä ole löytänyt niitä mistään irrallaan. Pitää siis syödä 600 g ylimääräisiä lakuja että saa ne 100 g mustia papuja.

Vierailija
144/387 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dumle liquorice on ihan lemppari. Niitä myydään samassa pussissa tavallisten ja tumma suklaa dumlejen kanssa. Tummat jää aina minulta syömättä mutta nr taas on miehen herkkua joten ei tule hävikkiä tai pakkosyöntiä.

Näitä saa tilattu verkkokauppa.com 3kg laatikoissa 😬

Vierailija
145/387 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki punaiset karkit on lemppareita. Syön vain niitä karkkipusseista. Erityisesti ässämixien punainen karkki on parasta.

Itsekin pidän juurikin punaisista nameista! Varsinkin Pantteri-pussien punaiset ovat loistavia, samoin monet viinikumimakeiset. Myös oranssit ovat yleensä oikein makoisia, mutta keltaiset taas järjestään ihan karmeita.

Vierailija
146/387 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin sininen, konvehtina.

Vierailija
147/387 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lollero kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dumle liquorice on ihan lemppari. Niitä myydään samassa pussissa tavallisten ja tumma suklaa dumlejen kanssa. Tummat jää aina minulta syömättä mutta nr taas on miehen herkkua joten ei tule hävikkiä tai pakkosyöntiä.

Näitä saa tilattu verkkokauppa.com 3kg laatikoissa 😬

Näistä saisi olla olemassa oma pussi, niin kuin aiemmin taisi ollakin, ettei tarvitsisi ostaa tuollaisia monen kilon satseja. :D Jouluisin tulee ostettua Dumlen konvehtirasioita ihan vain niiden lakritsimakuisten takia!

Vierailija
148/387 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua niitä jotka ostaa noita laatikoita verkkokaupasta.. osaatteko muka syödä siitä niitä kohtuudella? Minä en osaisi ja paino olisi sen mukainen.

Vierailija
149/387 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linnunlöysiä sai ennen omassa pussissa, nyt enää jossain sekoituksessa tai tikkarina.

Minusta ainakin Urjalan Makeistukun verkkokaupassa ainakin on ollut jos en ihan väärin muista.

Vierailija
150/387 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan liity aiheeseen, mutta karkkihimossa kommentoin anyway. Kaikki choco pussit ovat ihania <3

choco aakkoset, ässämix choco, tuttifrutti+choco

Ihana combo karkkeja <3

Seuraavaa kauppareissua odotellessa c(:

Vierailija
151/387 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua niitä jotka ostaa noita laatikoita verkkokaupasta.. osaatteko muka syödä siitä niitä kohtuudella? Minä en osaisi ja paino olisi sen mukainen.

No eii osata🤣kerran ostin ja käsi kävi laatikolla siihen malliin että viimeiseksi laatikoksi jäi....

Vierailija
152/387 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne punaiset ja oranssit turkinpippurit. En tykkää niistä sinisistä tai ruskeista. Kaalin irtokarkkilaarista aina ainoastaan punaiset ja oranssit.

Itse tykkään juuri niistä vaaleanruskeista. Saako niitä mistään erillisinä?

Ne on lakritsiturkkareita, ennen niitä sai erikseen keltaisessa pussissa. Harmi, ettei enää.

Vierailija
153/387 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkin pippuripussista syön aina ruskeat ensin.

Amerikan pastilleissa maistuu vain oranssit.

Englannin lakritsat hyviä vain kovettuneena. En tykkää tuoreen pehmeistä.

Minä olen huomannut, että oikeastaan kaikki karkit ovat parempia ikääntyneinä. Maut jotenkin tasoittuvat ja tulevat hienovaraisemmiksi, kun ihan uunituoreet karkit ovat superimelää löllöä. Esimerkiksi vanhoissa sirkusaakkosissa on aivan mahtava hedelmän ja salmiakin tasapaino, mutta tuoreena hedelmän osuus on liian imelä ja peittävä.  Olenkin ottanut tavaksi ostaa karkkeja ennakkoon ja avaan pussin "tekeytymään". Hulluutta on monenlaista :D

Vierailija
154/387 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasta ohi, ln näitä karkkijuttuja luen, mutta kaipaan niitä Roope Ankan hedelmäkolikoita, joita myytiin pussissa 80-luvun alussa.

Ai että, ne oli ihan parhaita.

Vierailija
155/387 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiss-kissejä ja jääkarhukarkkeja saa Urjalan Makeistukusta ihan "sellaisenaan". Samoin niitä englantilaislakupussien pinkkejä ja sinisiä karkkeja.

Vierailija
156/387 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pehmeät mustat pantterit, kuola valuu ajatuksestakin. Ja niitäkin on vain isommassa pussissa. En tykkää punaisista tai keltaisista.

Vierailija
157/387 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä, pehmeitä Lontoon rakeita ei saa oikein mistään, Fazerin Lontoon rakeet isoja ja kovia.

Vain joissain Mix pusseissa sopivia!

Vierailija
158/387 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkin pippuripussista syön aina ruskeat ensin.

Amerikan pastilleissa maistuu vain oranssit.

Englannin lakritsat hyviä vain kovettuneena. En tykkää tuoreen pehmeistä.

Minä olen huomannut, että oikeastaan kaikki karkit ovat parempia ikääntyneinä. Maut jotenkin tasoittuvat ja tulevat hienovaraisemmiksi, kun ihan uunituoreet karkit ovat superimelää löllöä. Esimerkiksi vanhoissa sirkusaakkosissa on aivan mahtava hedelmän ja salmiakin tasapaino, mutta tuoreena hedelmän osuus on liian imelä ja peittävä.  Olenkin ottanut tavaksi ostaa karkkeja ennakkoon ja avaan pussin "tekeytymään". Hulluutta on monenlaista :D

Itse olen huomannut, että vanhat autot-karkki(joka on suosikkisalmiakkini) on huomattavasti parempaa hieman kuivahtaneena ja sitkeänä irtokarkkihyllystä kuin tuoreena ja pehmeänä pussista. Pidän juuri siitä, että on puremista kestävän sitkeä.

Vierailija
159/387 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakasta tällaisia aloituksia, sopii niin koronakaranteeniin! Ihana miettiä kaiken pelon ja huolen keskellä just nyt tätä!

Vierailija
160/387 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aakkosten V-kirjaimet. En syö muita kirjaimia.