Ruoka jota inhoat, mutta jota muut tuntuvat rakastavan.
Otsikossa sisältö jo onkin.
Itse vihaan kasvissosekeittoja. Ne ei oo ikinä hyviä ja aina ne maistuu todella makealta, johtuen siitä, että lähes poikkeuksetta siellä on aina porkkanaa ja bataattia tai parhaimmillaan näitä kahta yhdessä. Muutenkin miellän koko soseen lastenruoaksi.
Kommentit (557)
Sienet, kaikki äyriäiset ja ötökät, raaka kala, maksa, vuohenjuusto ja mozzarella. Kaikki nämä vegehärpäkkeet, tofu, härkis, nyhtökaura, soija ym. Siinähän sitä jo on.
Vierailija kirjoitti:
kinkku
hernekeitto
wasabi
Hernekeitto kera extrakinkun ja wasabin, nam!
Vierailija kirjoitti:
kO
Leila kirjoitti:
Hedelmäpommi-jugurtti. Jostain syystä maistuu oksennukselta.
Lihakeitto - koko kämppä haisee kamalalta mummolalta.
Savujuusto esim. Kippari.
Puurot on maailman suurin huijaus, pitävät nälkää noin 5 sekuntia.
Valion mustikkajogurtti haisee ihan kayheelle, tulee mieleen kynsilakka. Mies syö sitä ja mä inhoon sitä hajua.
Minäkin inhoan mustikan ja maitotuotteiden yhdistelmää, kutem mustikkajugurttia ja mustikkamaitoa. Haju on niin kuvottava, että jo sen ajatteleminen saa yökkimään.
Vierailija kirjoitti:
Pinaattikeitto. Ei menis mulla oksentamatta alas. Toinen on kahvi. Hyi.
Kahvi on juoma ei ruoka
Vegaaninen ruoka on itselle vähän sellainen että en vihaa sitä, mutta se tuntuu yleensä siltä että jotain puuttuu. Pääasiassa se mikä tökkii on tekstuuri, kun loppujen lopuksi kasvisruoka on useimmiten aika pehmeää, eikä ole sellaista vastusta hampaille mitä liha tarjoaa. On olemassa hyviä lihankorvikkeita, mutta niitä karsastan ihan siitä syystä että ne eivät tunnu kovin järkevältä vaihtoehdolta. Miksi ostaa jotain keinotekoista lihamaista tuotetta, kun voisi vain yksinkertaisesti ostaa lihaa. Ja liha vain maistuu hyvältä, kasvikset ovat hyviä mutta mikään kasvis ei pysty korvaamaan sitä miltä liha maistuu.
Keitot! Niillä ei vaan ikinä saa oikeasti mahaa täyteen normaalilla annoksella.
En vaan yleisesti ymmärrä ihmisiä jotka valittavat että ruoka on liian tuhtia ja valitsevat keiton tai salaatin. Kun syön niin syön tullakseni täyteen ettei hetken päästä tarvitse olla taas syömässä. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin että on vasta syönyt ja sitten tulee melkein samantien nälkä.
Ei varsinaisesti ruoka, mutta: pähkinät. En ymmärrä, miten muut voivat pitää sen makua miellyttävänä.
Olen opetellut syömään niitä, koska niitä tungetaan joka paikkaan, mutta ei niiden maku ole koskaan hyväksi muuttunut. Minusta ne maistuu puun kuorelle.
Makkarat, nakit, nugetit, vuohenjuusto, purkkihernekeitto, porsaanliha , marmeladi, vaahtokarkit
Pizzat, hampurilaiset, sushi, härkis, nyhtökaura, soija, tofu, kaikki makea
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisesti ruoka, mutta: pähkinät. En ymmärrä, miten muut voivat pitää sen makua miellyttävänä.
Olen opetellut syömään niitä, koska niitä tungetaan joka paikkaan, mutta ei niiden maku ole koskaan hyväksi muuttunut. Minusta ne maistuu puun kuorelle.
Mitkä pähkinät, ihan kaikkiko? Minusta saksanpähkinät ovat juuri sellaisia tosi puulta maistuvia, mutta cashewt taas ovat suurta herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä pähkinät, ihan kaikkiko? Minusta saksanpähkinät ovat juuri sellaisia tosi puulta maistuvia, mutta cashewt taas ovat suurta herkkua.
Joo, ihan kaikki. Cashewpähkinät ovat ihan ok, mutta eivät nekään mitään herkkua.
Jänniä juttuja nämä. Miten erilaiselle voi sama ruoka maistua eri ihmisten suussa.
Vierailija kirjoitti:
Vegaaninen ruoka on itselle vähän sellainen että en vihaa sitä, mutta se tuntuu yleensä siltä että jotain puuttuu. Pääasiassa se mikä tökkii on tekstuuri, kun loppujen lopuksi kasvisruoka on useimmiten aika pehmeää, eikä ole sellaista vastusta hampaille mitä liha tarjoaa. On olemassa hyviä lihankorvikkeita, mutta niitä karsastan ihan siitä syystä että ne eivät tunnu kovin järkevältä vaihtoehdolta. Miksi ostaa jotain keinotekoista lihamaista tuotetta, kun voisi vain yksinkertaisesti ostaa lihaa. Ja liha vain maistuu hyvältä, kasvikset ovat hyviä mutta mikään kasvis ei pysty korvaamaan sitä miltä liha maistuu.
Minä ostan vaikkapa soijarouhetta siksi että säilyy ja on halvempaa kuin liha. Joissain meksikonpadan tyyppisessä ruoassa se onneksi menee miltei täydestä.
Sitten on tietysti vähän mielessä se eläinten kohtelu.
Lihasta en kokonaan luovu koska rakastan sitä, mutta olen järkeillyt että jokainen liha-ateria jonka jätän väliin on hyvä. Tai on hyvä käyttää niitä missä on vähempiarvoisia ruhon osia, ettei niitä nyt ainakaan hukkaan tarvitse heittää.
Sienet tuntuvat kyllä mieledtäni myös rakenteeltaan hyviltä, jos miettii että potut ja sienisalaatti/muhennos niin ei paljon muuta kaipaa. Ja olen tyytyväinen jos jäi se yksi annos lihaa väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan vaikkapa soijarouhetta siksi että säilyy ja on halvempaa kuin liha. Joissain meksikonpadan tyyppisessä ruoassa se onneksi menee miltei täydestä.
Sitten on tietysti vähän mielessä se eläinten kohtelu.
Lihasta en kokonaan luovu koska rakastan sitä, mutta olen järkeillyt että jokainen liha-ateria jonka jätän väliin on hyvä. Tai on hyvä käyttää niitä missä on vähempiarvoisia ruhon osia, ettei niitä nyt ainakaan hukkaan tarvitse heittää.
Sienet tuntuvat kyllä mieledtäni myös rakenteeltaan hyviltä, jos miettii että potut ja sienisalaatti/muhennos niin ei paljon muuta kaipaa. Ja olen tyytyväinen jos jäi se yksi annos lihaa väliin.
Ja olen vieläpä niin sekaani, että vaikka kinkun liemet ja rasvat säästän, ja käristän soijarouheet niissä ja teen "meksikon padan". Todella hyvää on tullut, ei oikeaoppista ruokaa kenenkään mielestä mutta meidän perhe on syönyt hyvällä ruokahalulla.
Vierailija kirjoitti:
Pasteijat.
Tarkoitatko leivonnaisia vai voileipätahnoja?
Mitenköhän sitä kinkkupasteija-tahnaa voisi tehdä? Kiinnostaisi.
Juustokakku