Ruoka jota inhoat, mutta jota muut tuntuvat rakastavan.
Otsikossa sisältö jo onkin.
Itse vihaan kasvissosekeittoja. Ne ei oo ikinä hyviä ja aina ne maistuu todella makealta, johtuen siitä, että lähes poikkeuksetta siellä on aina porkkanaa ja bataattia tai parhaimmillaan näitä kahta yhdessä. Muutenkin miellän koko soseen lastenruoaksi.
Kommentit (557)
Vierailija kirjoitti:
Sienet kaikissa muodoissaan saavat minut voimaan pahoin.
Jo tuo on konkreettista, niin sinulla voi olla sienisokerin imeytymishäiriö. Sama kuin laktoosiintoleranssi, mutta eri sokeri. Kantarelleissa on eniten sokeria.
Puurot ehdottmasti!
On kyllä poikkeuksiak uten inkoon puuro ja ruispuolakka puuro, ,mutta muista en välitä enkä voisi kuvitellakaan syöväni.
Suurin inhokki on kaurapuuro. En ymmärrä että jotkut saa sen aamuisn syötyä ja yks työkaveri otti sitä evääksikin mukaan ja tunki siihen raejuustoa.
Lapsena mua ei pakotettu puuroja syömään ja söinkin sitten aamuisin yleensö hedelmiä. Ala-asteella oli pakko syödä puuroa kun sitö oli ruokalassa ja monta kertaa jäin istumaan luokaan opettajan vahtimana, että syön sitä. Ei siitä tullut mitään ja opettaja sitten unohti asian vaikka uhkasi jälki istunnolla. Ainak un koulussa oli puuroa , niin otin omat eväät salaa mukaan, joita sitten söin salaa koulun vessassa.
Se koostumus ja kaikki ei oo vaan koskaan oiken ollut mielestäni hyvä.
Ymmärrän että kaurapuuro on näppärä aamupala muille , mutta en vain koskaan ole tykännyt siitä. Pahin oli , kun luokkakaveri kertoi aina aamulla että syö puuroa ja laittaa siihen mukaan maksamakkaraa ja keitetyn kananmunan. Hyi hitto :D
Kaverit tykkää ns roiskeläppä pizzoista ja syö niitä vielä kylminäkin. Itse en oo koskaan tykännnyt niistä.
Maito ja pullat yhdistlmä on myäs se mistä en tykkää. En oo koskaan maitoa juonut kun en oo tykäänyt ja en ymmärrä kun kaverit juo maitoa ja syö pullaa päälle.
Minulla ei ole mitää maito allergiaa ym, mutta aina menee vatsa sekaisin jos pitää jotain pullaa, kakkua ym syödä ja siihen vielä tarjotaan maitoa mukaan
Kaikki savustettu ruoka. Savujuusto, savustettu kala....
Erityisesti juustoinen savuporokeitto. Niin tunkkainen. Ei mene alas millään. Kun asuin vielä kotona, niin tuota syötiin useasti meillä kun porukat saivat säilykepurkkikaupalla kyseistä keittoa. Se oli sitten ”helppo, nopea ja herkkullinen” ruoka koko perheelle. Monelle ilmeisesti oikein gourmet herkkua jota ylpeänä tarjotaan vaikka jossain juhlissa.
Kaikkea, missä on korianterin lehtiä. Mikään ei ole niin kuvottavaa.
Kaikki, missä sanotaan olevan ns. marjainen maku. Tarkoittaa joitakin mehuja ja lähinnä jugurtteja. Inhoan sitä hajuakin, mikä niistä lähtee. Tuo marjainen maku tulee kai mustikasta ja vadelmasta, ehkä jostain muustakin, mutta se on kamala yhdistelmä. Metsämarjan makuinen jugurtti on ehkä se pahin, tuntuu kuin se alkaisi käydä mahassa ja tulee koko ajan niitä "marjaisia" röyhtäyksiä, yök. Nyt sitä on keksitty laittaa jo kosmetiikkaankin, erehdyin ostamaan jotain vartalovoidetta, missä oli juuri tämä metsämarjojen tuoksu, en voinut käyttää. Marjat siltään on oikein hyviä ja mansikka käy hyvin maitotuotteisiinkin.
Palviliha on pahaa. En tajua, miksi ihmiset sitä ostaa.
En kyllä pidä savustetusta kalastakaan. Inhoan niitä kalamyyjiä, joita aina välillä ilmestyy jonnekin kaupan pihaan pössyttämään sitä savukalaansa. Kerran jouduin pitämään autoani sen kojun lähellä parisen tuntia, niin se haju oli tunkeutunut sinne autoonkin sisään.
Porkkanaleivokset ja porkkanakakut.
Banaani on ihan hyvää sellaisenaan, mutta miksi ihmiset väsää niitä banaanikakkuja? Niihin tulee ihan käyneen maku ja minua ainakin närästää jo ajatuskin. Sama juttu taatelikakkujen kanssa. Äiti leipoo niitä ihan innoissaan ja sitä pitäisi sitten aina ottaa ja ihastella. Ne on ihan kamalia närästyspommeja eikä todellakaan edes hyvän makuisia. Taateli muutenkaan ei ole hyvää, se on vaan sellaista kitkeränmakeaa lälliä.
Wasabikastike. Huh. Niin vähän sitä ei voi syödä, että siitä nauttisi. Neulankärjellinenkin on liikaa.
Sushit ei oikein iske, paitsi kasvissushit varsinkin ne joissa on kurkkua
Mannapuuro. Mitä se oikein onkaan ? Ei missään kasva mannatähkiä. Oudon mautonta.
Kissanpennut tykkäsivät kyllä haaleasta mannavellistä.
Vierailija kirjoitti:
Inhosin monia ruokia, mutta sitten tajusin saaneeni ne väärin valmistettuna joten siksi jäi ällötys, mutta päätin antaa kaikelle vielä yhden mahdollisuuden matkustaessani. Kannatti!
- kalakeitto: parhaan sain Ranskan Marseillessa rantabaarissa, siis todella maukas ja uskomaton, oli enemmän muhennosmainen kuin laiha keitto. Kalat oli kalastettu samana aamuna, raikkaan makuisia.
- sipulikeitto: parhaan sain Pariisin ulkopuolella bistrossa, täyteläinen, pitkään haudutettu sipuli joka ei ollut kitkerää, sopivan yrttinen, oli kuorrutettu uunissa leivällä ja uskomattoman hyvällä juustolla eli tehty kuten kuuluukin.
- sushi: loistavat, tuoreet sushit Australian Melbournessa ja Jenkkien Losissa ja Miamissa. Sushikalahan pitää olla parasta laatua, ei saa haista yhtään kalalle ja monet kalat pitää pakastaa nopeasti niin että mahdolliset pöpöt kuolee.
- sinihomejuusto: Italiassa pehmeän makuista gorgonzolapastakastiketta, Ranskassa pekonisalaattia samettisella Roquefort -sinihomejuustolla
- avokado: uskomattoman maukkaat guacamolet Meksikon Acapulcossa ja Jenkkien Losissa, lisäksi sain mahtavasti maustettua ja grillattua avokadoa Losissa latinokortteleissa.
Kotiloista tai etanoista en pidä vieläkään, enkä tule enää koskaan kokeilemaan.
Ihan turhia pöydän antimia, mun puolesta saavat pysyä luonnossa :D
Olen itse ns. supermaistaja, ja inhosin aikuiseksi asti monia ruokia, koska olin saanut niitä vain väärin valmistettuna. Esim. koulussa tarjottiin raakaa kesäkurpitsaa salaattina, opin kerrasta etten koskekaan. Sitten sain aikuisena mössöksi haudutettuna kesäkurpitsaa osana kasvispataa- ja rakastuin. Vuohenjuustoa en voi sietää tänä päivänäkään, mutta kerran maistoin Stockalla sellaista ekstrahienoa laatua, ja se oli melkeinpä siedettävää (en saanut nieltyä kuitenkaan). Opin tästä sen, että ostan jatkossakin suoraan hyvälaatuisena versiona kaikki juustot ym. joissa hinta usein korreloi laadun kanssa.
Hedelmäpommi-jugurtti. Jostain syystä maistuu oksennukselta.
Lihakeitto - koko kämppä haisee kamalalta mummolalta.
Savujuusto esim. Kippari.
Puurot on maailman suurin huijaus, pitävät nälkää noin 5 sekuntia.
Leila kirjoitti:
Hedelmäpommi-jugurtti. Jostain syystä maistuu oksennukselta.
Lihakeitto - koko kämppä haisee kamalalta mummolalta.
Savujuusto esim. Kippari.
Puurot on maailman suurin huijaus, pitävät nälkää noin 5 sekuntia.
Valion mustikkajogurtti haisee ihan kayheelle, tulee mieleen kynsilakka. Mies syö sitä ja mä inhoon sitä hajua.
Sushi.
Keitetty kananmuna.
Linssisipsit.
Riisifrutti ja kaalikääryleet. Molemmissa koostumus on pahin, vaikkei makukaan ole hyvä.
Myllyn paras pinaatti-feta pasteija
Piimä
Pekoni. Olen aina inhonnut sen hajuakin. Lontoossa on pitänyt katkun takia mennä hotellista aamupalalle jonnekin muualle. Yäkyäk. Syön muuten lihaa, lähinnä riistaa ja lammasta.