Ruoka jota inhoat, mutta jota muut tuntuvat rakastavan.
Otsikossa sisältö jo onkin.
Itse vihaan kasvissosekeittoja. Ne ei oo ikinä hyviä ja aina ne maistuu todella makealta, johtuen siitä, että lähes poikkeuksetta siellä on aina porkkanaa ja bataattia tai parhaimmillaan näitä kahta yhdessä. Muutenkin miellän koko soseen lastenruoaksi.
Kommentit (557)
Inhoan kiinalaista ruokaa. Tai siis ainakin sitä semmoista buffet-kiinalaista mitä Suomessa saa joka kadun kulmasta. Mua tökkii pahasti nuudelit ylipäätään ja se kiinalaisen hapan-imelä -makumaailma. Oon enemmän esim intialaisen ruuan ystävä.
En tiedä voiko tätä nyt laskea "ruoaksi", mutta piparkakut. Ei edes pienenä maistuneet vaikka niitä oli kiva tehdä ja koristella. Voitin arpajaisissa kerran erittäin kauniin piparkakkutalon ja se jäi pölyyntymään ja sitten roskiin. Äh. Vilpittömästi kuvittelin, että saisin sen syötyä juhannukseen mennessä pala palalta.
kuka ei syö kuolee ei mitään vahinkoa karuna poistaa . vankit tai vasemmisto voivat mennä syömä lakkoon hienoa
Kaikki kalat ja muut merenelävät. Minusta ne maistuvat jotenkin pilaantuneelle, ihan sama miten ne on valmistettu. Pystyn kyllä syömään niitä, jos esim. jossain virallisemmilla illallisilla tarjotaan, mutta nykyään onneksi pystyy yleensä välttelemään.
Katkaravut
Liharuuat
Rahka
Voileipäkakku
Kiinalainen ruoka, Vietnamilainen samoin, sushi on kanssa kamalaa, mutta eipä näitä tarvitse syödä ikinä.
Kiinankaali, kaikissa muodoissa. Varsinkin jos on mukana lihaa, esim. kaalikääryleet, kaalilaatikko. Yäk.
Sen sijaan kukkakaalista ja parsakaalista tykkään paljon. Jostain syystä muu kaali on inhokki.
Kaalikeitto
Läheiseni pitävät, mutta minä en
Sipsit. Syön pari´ ja heti tulee kauhea jano ja epämiellyttävä olo siitä suolan määrästä.
Samoin kaikki muut suolaiset purtavat, esim. suolarinkelit.
Sen sijaan makeaa voin syödä vaikka miten paljon.
Dipin makuiset sipsit (kermaviili, valkosipuli jne). Tuntuu että kaikki nykyajan sipsit ovat jotain vastaavia mausteisia makuja, jotka eivät vaan mulle maistu. En myöskään tykkää jos sipseissä on karkeat uurteet. Haluan vain perussuolattuja sileitä sipsejä, en mitään muuta. Harvat enää tarjoavat niitä, kai niitä sitten pidetään tylsinä. Itse syön mieluummin sen aidon dipin kanssa.
Intialainen ruoka, muu ei maistu kuin mausteet. Kieli palaa eka suupalasta.
Kiinalainen, tai suomalainen "kiinalainen" ruoka. Kaikki mausteet on pistetty minimiin, että suomalaiset pystyvät syömään, mutta maku on kadonnut samalla. Kuka haluaa mennä ravintolaan ja syödä jotain löysässä liemessä lojuvia liha- ja kasvispalasia? Sama kuin laittaisi kotona jotain epämääräistä sosekastiketta riisin päälle. Buffetissa on ehkä yksi vaihtoehto, jossa on oikeasti makua. Mutta ei siitä yhdestä kannata buffetin hintaa maksaa, kun mikään muu ei maistu miltään.
Kana. Nugetit ja vahvasti maustetut siivet ovat vielä jotenkin siedettäviä mutta kaikki muut kanan osat ja kaikki muuta tavat valmistaa kanaa eivät poista sen vastenmielistä ominaismakua.
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikko. En ole koskaan voinut sietää sitä.
Tämä! Nykyään, yök!
Pinaattikeitto, suurustettua maitoa mikä maustettu pinaatilla?
Yök, kananugetit. Eivät ne ole oikeasti edes kananlihaa, vaan jotain teurasjätettä joka on survottu yhteen tahnaan ja siitä sitten friteerataan palasia. Kun kerran on nähnyt miten niitä valmistetaan, ei tee enää mieli.
Miksi ihmiset alapeukuttavat täällä? Alapeukku = eri mieltä vai?
Tässähän puhutaan makumieltymyksistä, eikä luulisi ketään loukkaavan jos ei jostain ruoasta tykkää.
En varsinaisesti inhoa, mutta minua ei kiinnosta syödä perunalastuja. Saatan ostaa keran vuodessapussillisen perunalastuja, ja taas ihmettelen, miksi jotkut pitävät niistä.
Sen sijaan rasvainen ja makea maistuvat, jäätelö, suklaa yms. kyllä maistuu.