Ruoka jota inhoat, mutta jota muut tuntuvat rakastavan.
Otsikossa sisältö jo onkin.
Itse vihaan kasvissosekeittoja. Ne ei oo ikinä hyviä ja aina ne maistuu todella makealta, johtuen siitä, että lähes poikkeuksetta siellä on aina porkkanaa ja bataattia tai parhaimmillaan näitä kahta yhdessä. Muutenkin miellän koko soseen lastenruoaksi.
Kommentit (557)
Avokadopasta, ja avokado nyt yleensäkin. Olkoon trendiruokaa, ei putoa. Samoin tofun koostumusta en voi sietää. Siinä meneekin aika moni kasvisruoka en syö -listalle. Onneksi on vaihtoehtojakin.
Juustot, tosin jotkut tietyt lajikkeet menevät ihan hyvin alas kuten mm. mozzarella ja aurajuusto mutta muuten ei..
Ja sitten esim. riisipiirakat, kaikenlaiset puurot, kala ja kahvi yh
Lohi kaikessa muodossa, keitettynä paistettuna savustettuna suolattuna. Yliarvostettu kala,hyi.
Kesäkeitto, yäk. Koulussa oli pakko syödä enää en suuhuni psitä
Kerman tehty kalakeitto, ei kiitos.
Kaikki missä on sieniä
Ja viimeisimpänä nämä pohjoisen herkut:
Kuivaliha ja kuivalihavelli. Ei ikinä. En ymmärrä mikä näissä maistuu,kerran maistanut ja mitään kamalampaa ei ole mut tuo kuivaliha varsinkin on täällä suuri herkku
lanttu
kaali
rasvainen liha tai liha jossa näkyy verisuonia
raaka liha esim medium pihvi
kypsennetty paprika (todella iso inhokki)
suolakurkut (rupeaa naama hikoamaan ja kirvelemään jo kun edes näen suolakurkun)
appelsiinimehu
uunipastat
fetajuusto
vihreät oliivit
osterit
nutella
maaphkinät ja varsinkin maapähkinävoi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha halpakahvi, kaali, sipuli, hernekeitto, sipulisipsit, palaneet pitsat
Kenen mielestä paha halpakahvi ja palanut pitsa on hyvää?
Pizzan otan mieluummin vähän palaneena, kun vähän raakana. Valitettavasti sitä raakaa saa pizzerioista useammin, kun pakasteesta heitetään liikaa täytteitä päälle. Pizzoissa on sitten juustot hädintuksin sulaneet ja pohja sellainen taikinaninen yläpuoleta, että varmaan pierettää kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Pestokastike. Olen syönyt sitä kerran elämässäni ja oksentelin loppuillan.
Lakkahillo, -jäätelö, -kakku, -likööri jne.
Paras pestokastike on Herkun. <3 leivänpäällä käytän. Kaikkien muiden perusmarkettien pestot olen kokeillu ja on olleet aika surkeita.. en ihmettele jos olet etenkin noita huonoja maistanu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha halpakahvi, kaali, sipuli, hernekeitto, sipulisipsit, palaneet pitsat
Kenen mielestä paha halpakahvi ja palanut pitsa on hyvää?
Pizzan otan mieluummin vähän palaneena, kun vähän raakana. Valitettavasti sitä raakaa saa pizzerioista useammin, kun pakasteesta heitetään liikaa täytteitä päälle. Pizzoissa on sitten juustot hädintuksin sulaneet ja pohja sellainen taikinaninen yläpuoleta, että varmaan pierettää kunnolla.
Se on muuten ihana semmoinen pizza missä on pari hiiltynyttä läikkää reunassa/pohjassa.
Syön kyllä myös pinnaltaan hiileksi palanutta nuotiomakkaraa ihan mielelläni, ehkä olen todella outo.
Vierailija kirjoitti:
Koirasta tehty pihvi. Thaimaan
herkkuja. YÖK
Ei koiraa siellä pihveinä myydä. Pihvejä ei kaakoisaasiassa saa kuin länsimaisista ravintoloista, ja niissä ei myydä koiraa. Siellähän syödään lusikalla ja haarukalla, käsin tai tikuilla.
pulupentele kirjoitti:
Makaronilaatikon titteliä kaikkien lempiruokana en tajunnut lapsena, enkä tajua vieläkään. Tänäänkin töissä oli juustoista makaronilaatikkoa ruoaksi, hyvältä se tuoksuu eikä maussakaan sinällään mitään vikaa ole, mutta onhan se sellaista mautonta, vähän vetistä mössöä ilman kunnon suutuntumaa. Nälkäkin jää joka kerta.
Itsekin ihmettelin jo ala-asteella kun kaikki olivat niin tyytyväisiä kun oli makaronilaatikkoa. Minä olin tyytyväinen maksalaatikkopäivinä.
Ainoa makaronilaatikko jonka tunnustan olevan hyvää on "hovihallin makaronilaatikko". Mikä nyt ei olisi hyvää kun ketsuppia ja valkosipulia on enemmän kuin laki sallii.
Olut, vaikka en muuten lasiin sylje. Hunaja ja tee ei mene alas. Suklaavanukas ja -puuro vaikka olen kyllä makean ystävä ja suklaa on herkkua.
Banaani. Se banaanista lähtevä löyhkä on jotenkin vaan niin etovaa, etten voi syödä. Pelkästään hajussa oleminenkin on inhottavaa. Lisäksi se on koostumukseltään sellasta ällöttävää mössöä mitä (etenkin lapset) mässyttää. Lisäksi banaanin maku on etova.
Pahimpia on jos jossain kulkuneuvossa joku alkaa banaania syömään, niin kyllä haisee koko vaunu tai auto tms. Sekä lapsuuden kouluruokailut, kun monta kymmentä banaania samaan aikaan auki ja samassa tilassa :D hyiiiiiiii!! Kai täällä on muitakin jotka ei siedä banaania..??
Graavi lohi, osterit, etanat, simpukat
Pannukakku. Letutkin vähän siinä ja siinä.
Sipuli on kaikista pahin. Mikä tahansa ruoka on syömäkelvotonta, jos siinä on sipulia missä tahansa muodossa. En koskaan laita sipulia ruokiin, ja siksi ravintoloissa syöminen on haastavaa, koska sielläpä kaikki ruuat pilataan.
Etenkin kun on kasvissyöjä, niin kasvisruuissa on vielä ihan EXTRAPALJON sipulia. Hyi.
Makaronilaatikko ja lasagne. Joo, tiedän että outoa. Tosi hyvin tietyllä tavalla tehty makaronilaatikko vielä jotenkin voi mennä (tai meni kun söin vielä lihaa). Mutta hyvää tai edes menettelevää lasagnea en oo maistanut. Ihan kamalaa mun suuhun.
Ainoa mikä ei vaan mene kertakaikkiaan alas on kesäkeitto, olen maistellut eri resepteillä tehtyjä, mutta ei, se ei vaan mene alas kuin korkeintaan pari lusikallista.
Toinen on kookos, sen pelkkä haju saa jo voimaan pahoin, mikä on toisaalta harmi koska kookos on monikäyttöinen.
Eiväthän nämä mikään ruoka ole, mutta pavut: en edes kasvissyöjänä en kykene syömään muita, kuin pitkiä, vihreitä papuja.
Etenkin kidneypavut maistuvat ja _tuntuvat_ suussa aivan karmealta.
Kaikki vähänkin sipuliin viittaava, myös purjo!
Viinit, oluet ja sahti.
Mausteiset ruuat, varsinkin chili ja pippurit.
Oliivit, katkaravut.
Mutakakku, munkit ym. rasvaiset pullat.